Zwanger worden na een miskraam/ missed abortion

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pinkie88, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Ik zal gewoon maar de pil nu netjes nemen en nog een dikke 2 weken geduld hebben. Ik weet dan wanneer ik mijn "regels" kan verwachten. Ik ben lichtjes onregelmatig (tussen 28 en 36 dagen). Qua ontpillen zit ik niet mee in, het is maar 1 maand, en verder al 6 jaar pilvrij. Vriend zou toch niet akkoord gaan om het advies van de gynaecoloog te negeren.

Lelie89 en xxmoixx vinden dit leuk.
  2. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ugh ik had er vandaag weer eentje: "hoe meer het in je hoofd zit, hoe minder het gaat lukken".
    Echt serieus?! Waarom denkt iemand in hemelsnaam dat dat een "oké" opmerking is? Er is gewoon zoveel verkeerd met die zin, ik begrijp echt niet waar mensen het lef vandaan halen. Het is ook echt zo'n doodoener hè, denk dat iedereen die niet meteen zwanger is hem wel een keer te horen krijgt. Echt, waarom?! Ik zou denken dat de hele wereld inmiddels wel weet dat je zoiets niet zegt.

* Frustratie uit *

Hebben jullie een fijn weekend gehad dames? Ben even kwijt wie op het wachtbankje zit. Trekken jullie het nog?

@Roetje08 ik hoefde ook geen pil te nemen. Als je het zelf ietwat oké vindt is er geen probleem, maar als je moeite hebt om deze ronde voorbij te laten gaan zou ik er toch nog eens met je vriend over praten.

@babywens93 wanneer verwacht je je ei?

3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Lieve meiden, ik kan niet alles bij lezen. Ben op vakantie in Frankrijk met schoonfamilie.

Vraagje... hadden jullie meer bloed bij de miskraam dan normaal bij je menstruatie?
    Mijn miskraam is met 4.3 weken ongeveer en gisteren begonnen. Vandaag nog geen tampon vol gehad.

Ik ga proberen in de avond in bed jullie berichten terug te lezen, maar het is best veel :p

4. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Mij werd vertelt dat er absoluut geen reden is om te wachten, behalve dat het termijn onduidelijk is en het vooral emotioneel moet kunnen. Lichamelijk geen bezwaren..

5. Flamingo1990

Ik kan je helaas niet helpen. Ik had een miskraam bij 10w en dat was echt een bloedbad. Geen idee hoe het met 4.3w zit. Ik heb van anderen gehoord dat ze de miskraam ervaren als een heftige menstruatie.. dus ik denk dat het wel kan kloppen. Alleen je mag geen tampons gebruiken, want dan is de kans aanwezig oo een infectie.

6. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja was zeker meer. Zover ik weet mag je alleen geen tampons gebruiken ivm infectiegevaar!

7. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Die opmerking krijg ik zo vaak! Eigenlijk altijd wel. Alsof iemand die zwanger wilt worden dat uit kan zetten? Je bent er altijd mee bezig!

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ja het is juist minder dan mijn normale menstruatie. Dat vind ik zo gek?
    Miss morgenochtend toch ff testje doen? Pfff...

Ik lees berichten over een niet zo’n tactvolle vriendin. Goed dat je haar er op aangesproken hebt, hoe moeilijk ook.

En die dooddoeners: te veel mee bezig zijn. Zucht!!! De wens is zo enorm!!

9. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Maak je geen zorgen, er wordt echt niet verwacht dat je iedere dag alles bijleest en al helemaal niet als je op vakantie bent ;)

Hier was de miskraam minder dan een menstruatie, zowel minder bloed als minder lang. Mijn menstruatie is wel altijd heel zwaar, vooral de eerste 2 dagen zijn een bloedbad en het duurt hier ook altijd 10 dagen.
    Miskraam kwam trouwens vooral op het toilet en dan dikke stroperige stolsels iedere keer... Tussendoor amper bloedverlies eigenlijk.
    Zoals gezegd tampon wel even laten ivm infectiegevaar.

10. Flamingo1990

En @nneah

Het valt mij op dat het ook altijd de mensen zijn die binnen 3 maanden zwanger worden en waarbij alles dood leuk verloopt. Mijn schoonzus begon laatst tegen mijn vriend.. “goh ik vind wel dat X te veel bezig is met zwanger worden, ze googled ook zoveel. Moet ze echt mee ophouden hoor werkt alleen maar tegen”. Toen ik bloedverlies had voordat ik er achter kwam dat het hartje niet klopte maakte ze ook al zon opmerking. M’n vriend heeft haar gelukkig de mond gesnoerd en uitgelegd dat het mij juist helpt om rust te bewaren.!
    Zij is twee keer binnen twee rondes zwanger geworden. De eerste drie maanden was ik ook nog relax. Goh, zelfs de eerste zes maanden. Daarna begin je toch aan jezelf en alles te twijfelen. Geen wonder dat je ermee bezig bent. Al helemaal na een miskraam. Het voelt alsof je lichaam je compleet in de steek laat.

*frustraties*

11. Flamingo1990

waarom zou je een test willen doen? Als het is om te controleren of je nog zwanger bent, dat heeft geen zin.. HCG kan nog weken na de miskraam aanwezig zijn in je lijf. Ik testte vanochtend nog positief en m’n miskraam is een week geleden.

Wel gek dat je minder ongesteld bent. Maar dat kan zomaar nog komen hoor. Ik verloor eerst 5 dagen echt kleine beetjes bloed. Minder dan een menstruatie. En een dag voor en de dag dat het vruchtje los kwam was ik een halve waterval zoveel bloed.

12. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    @mimi1988 heb je de mogelijkheid om opnieuw bloed te laten prikken?
    Je hcg waarde was laag zei je, hoeveel was je toen overtijd en is er een kans dat je een late eisprong gehad hebt?
    En hoe ver zou je nu zijn als je geen miskraam gehad hebt?

Met een test weet je helaas niet zoveel omdat hcg ook bij een miskraam nog lang aanwezig kan blijven. Dus ik vermoed dat je daarmee alleen maar onzekerder wordt. (Of hij moest echt de pan uit knallen, of je moet een clearblue doen met weekaanduiding)

13. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    @mimi1988 welkom! Mijn eerste miskraam was met 4.1 en ik had 1 dag even heel heftig bloedverlies maar verder was het eigenlijk als een gewone menstruatie.

@nneah wat ontzettend rot weer wat je hebt moeten meemaken met je vriendin. Goed dat je er wat van gezegt hebt.

@Pinkie88 ik zie dat je op op cd 1 zit, wat klote maar gelukkig komt het wel goed uit met je volgende eisprong!

@Roetje08 je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Misschien dat 1 ronde de pil wel je lichaam even reset.

Ik kreeg voor de verandering weer eens geen meldingen dus was behoorlijk veel om terug te lezen.

@xxmoixx je bent niet de enige hoor die nare dingen heeft overgehouden na de kort durende zwangerschap. Ik heb hetzelfde pro leem met me buik. Ben ook nooit plat gewest maar nu is het echt erger geworden en het gaat niet weg. Heel vervelend en confronterend.
    Ook had ik altijd dat ik precies wist wanneer me eitje gesprongen was want dan begonnen me borsten en tempels meteen pijn te doen tot een dag voor me menstruatie. Nu na mijn 2de miskraam is dat ook niet meer. Gek he hoe je lichaam en hormonen kunnen veranderen na zoiets.

Hier hebben we gisteren besloten om de condooms de deur uit te doen. Ook omdat mijn vriend eigenlijk in december naar Curaçao moet en ik voor die tijd zwanger wil zijn anders moeten we weer een paar maanden wachten vanwege die rot zika! Helaas heb ik wel me eisprong vrijdag denk ik gehad dus we hebben dan nog maar 2 kansen voordat hij weg gaat. Maar ik ben wel positief ingesteld dus hopelijk is het de volgende ronde raak en dan kan hij gewoon ze dingen regelen daar.

Verder rustig weekend gehad gisteren hebben we heerlijk genoten en cocktails gemaakt en gedronken dus vandaag lekker lui.

Lelie89 en Pinkie88 vinden dit leuk.
  14. babywens93

babywens93 Niet meer actief

@nneah Volgend weekend hoop ik!

@Brinsa YES! Ik ga heeeel hard duimen! :D

Brinsa vindt dit leuk.
  15. Flamingo1990

Dapper besluit! Hopelijk twee vruchtbare maanden voor jullie. Fijn dat je positief bent ingesteld. Succes!

Brinsa vindt dit leuk.
  16. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113
    @babywens93 @Flamingo1990 ja ondanks dat ik positief ben ingesteld vind ik het wel weer ontzettend spannend. Maar wil er niet te obsessief mee bezig gaan zijn, Ben bang dat dat me tegen gaat werken. Was er namelijk 2,5 jaar obsessief mee bezig elke keer zonder resultaat. En precies de maanden dat ik er niet mee bezig was en het naast me neer had gelegd was het raak. Zegt natuurlijk niks dat weet ik maar ik hou me toch aan me ritueel hahaha.

17. Flamingo1990

Knap als het lukt om er niet te veel mee bezig te zijn.. en als Je dat wel gaat doen.. Dat obsessieve is heel logisch! Het is ook zon grote wens. Er is overigens geen wetenschappelijke evidentie voor het feit dat ermee bezig zijn de kans op zwangerschap verminderd. Misschien is dat helpend als je er toch weer een obsessie mee krijgt?!

Brinsa vindt dit leuk.
  18. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.661
    2.575
    113

Haha ja inderdaad, zal dat in me achterhoofd houden.

19. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Yaay Brinsa you go girl. Laat dat ei niet ontsnappen!

Brinsa vindt dit leuk.
  20. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    @mimi1988 t hoeft niet perse meer te zijn hè! Hier de 1e vmk enorm veel kramp 2 dagen lang en meer bloed. De 2e mk was natuurlijk al meer want was 3 maanden zwanger. Ben toen echt veel verloren (vrucht, placenta, vrachtzak + veel bloed en weefsel). De 3e vmk was eigenlijk niet echt meer dan een normale menstruatie.
    Je kan 1x per week testen om te zien of t normaal afloopt en als je twijfelt laat dan even een echo maken!

@Brinsa hopelijk zijn die 2 rondes genoeg! Hoe lang moet je anders wachten? Lijkt me heel moeilijk!

@nneah heb niet eens gereageerd geloof ik, sorry! Wilde nog zeggen dat t wel echt tactloos over kwam van die vriendin zeg. Ook al bedoelde ze het goed.. goed dat je er wat van hebt gezegd. Sterkte met de situatie! Lastig hè want je bent oprecht blij voor een ander maar de pijn en frustratie is er ook..

Deel Deze Pagina