Jammer he. Nou moet ik zeggen dat ik door dit forum sowieso wel al wat meer spanning had. want las hier en zag in dee handtekeningen best vaak miskramen staan. En was me daar voor het forum nooit zo heel erg bewust van. Mijn duimen draaien dat we gewoon allemaal zo snel mogelijk weer zwanger zijn. Hoe leuk zou het ook zijn als we weer met ze alle in een uitgerekend groepje komen.
Zwanger worden lijstje SHN - 32 jaar - 2e kindje - ronde 11 (1x bbz, 2x mk) Pinkie88 - 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde na MA Brinsa - 26 jaar - 1e kindje - ronde 32 (2x vmk) LadyH88 - 29 jaar - 2e kindje - start april '18, mk juli' 18. Nu pauze tot uitslag oz.. Lelie89 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na mk/2e na ma) Xxmoixx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 10 (2 vmk 4.5wk en 1 ma 12wk) 20122014 - 33 jaar - 3e kindje - start dec 2017 (3x vmk rond 6wkn) nneah - 31 jaar - 3e kindje - ronde 9 (2e na mk) Babywens93 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 7 (4e na MA) Krily - 24 jaar - 1e kindje - ronde 16(3 x vmk) Flamingo1990 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 8 (1e na miskraam) Roetje80 - 26 jaar - 2e kindje - ronde 4 (1e na ma) Mimi1988 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 1 na mk (ronde 2) NOD lijst Oktober 25: Pinkie88 28: SHN 30: Lelie89 30: LadyH88 November 02: Brinsa 12: Babywens93, nneah, Flamingo1990 15: krily 21: xxmoixx Afsprakenlijstje Oktober: Krily - 29 okt - kijkoperatie November: Babywens - 5 nov, intake fertiliteitsarts Pinkie88 - 6 nov, controle echo LadyH88 - 6 nov, gynacoloog (bespreken wel of geen verder oz, beleid met bloedverdunners als ik zwanger wordt). Roetje08 - 26 nov, controle na curretage Heb de lijst weer even naar voren gehaald
Zwanger worden lijstje SHN - 32 jaar - 2e kindje - ronde 11 (1x bbz, 2x mk) Pinkie88 - 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde na MA Brinsa - 26 jaar - 1e kindje - ronde 32 (2x vmk) LadyH88 - 29 jaar - 2e kindje - start april '18, mk juli' 18. Nu pauze tot uitslag oz.. Lelie89 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na mk/2e na ma) Xxmoixx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 10 (2 vmk 4.5wk en 1 ma 12wk) 20122014 - 33 jaar - 3e kindje - start dec 2017 (3x vmk rond 6wkn) nneah - 31 jaar - 3e kindje - ronde 9 (2e na mk) Babywens93 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 7 (4e na MA) Krily - 24 jaar - 1e kindje - ronde 16(3 x vmk) Flamingo1990 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 8 (1e na miskraam) Roetje80 - 26 jaar - 2e kindje - ronde 4 (1e na ma) Mimi1988 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 1 na mk (ronde 2) NOD lijst Oktober 28: SHN 30: Lelie89 30: LadyH88 November 02: Brinsa 12: Babywens93, nneah, Flamingo1990 15: krily 21: xxmoixx 25: Pinkie88 Afsprakenlijstje Oktober: Krily - 29 okt - kijkoperatie November: Babywens - 5 nov, intake fertiliteitsarts Pinkie88 - 6 nov, controle echo LadyH88 - 6 nov, gynacoloog (bespreken wel of geen verder oz, beleid met bloedverdunners als ik zwanger wordt). Roetje08 - 26 nov, controle na curretage
@Brinsa onbezonnen zwanger zijn gaat hem voor ons allemaal nooit meer worden.. allerlei doemscenario’s zullen in je opkomen. Heel logisch ook want je hebt het doemscenario al mee gemaakt Ik mag van m’n verloskundige bij een nieuwe zwangerschap eerder op echo komen, ik gaf ook aan dat ik dat juist niet wil omdat ik nu een echo had met 7w4d, met kloppend hartje. Bleek het bij 9w4d mis. Ik zei doe mij maar een echo met 12 weken kan ik ook niet blij worden van een dode mus.. dat kloppende hartje maakte het voor mij extra pijnlijk. Ik ben benieuwd of ik er nog steeds zo in sta als ik opnieuw zwanger ben haha!
Ja niks is eigenlijk ideaal die eerste 12 weken. Vroege echo, late echo allebei geeft zo zijn stress denk ik dan
Exact. Het wordt gewoon een en al spanning en stress verdragen tegen die tijd.. zie er nu al tegenop! Mehhh
@Krily hoe was het? @babywens93 spannend dat jullie bijna langs mogen komen! Ik denk dat onbevangen zwanger zijn er hier helaas ook niet meer in zit. Hier vandaag een middag extern gehad met onze afdeling. Een soort cursus om ons als team sterker te maken. Ik werk hier nog niet zo lang, ben na onze 2e mk van baan gewisseld. Was mijn oude baan zo ontzettend zat en dacht echt dat ik gek werd als ik op werk ook alleen maar gefrustreerd was. Maar nu dus een nieuwe baan en mijn team wist het nog niet. Op een gegeven moment kwamen er toch wat gevoelige dingen uit van collega’s. Toen heb ik ons traject ook maar verteld. Was zwaar maar wel een opluchting. Manager vond het ook heel erg voor mij. Voelt nu ook als een mindere drempel om in de toekomst toch onderzoeken te laten doen, kan ik me wat makkelijker afwezig melden.
@xxmoixx wat fijn dat je hetvtoch hebt kunnen delen met je team. En ook fijn dat je nu het gevoel hebt makkelijker een eventueel traject in te gaan, maar hopelijk is dat niet nodig.
Oh ik lees nu je bericht pas. Dapper van je dat je het hebt gedeeld en fijn dat er goed op gereageerd wordt. Ik kan me voorstellen dat het helpt bij een toekomstig medisch traject.
Heel herkenbaar allemaal van die echo's! Hier zagen we deze zwangerschap twee keer een kloppend hartje. Onze eerste echo was gepland toen ik volgens mijn eigen telling net 6 weken was, of nog net geen 6 weken. Het ziekenhuis ging uit van mijn laatste menstruatie datum en dacht dus dat ik al verder was. Toen we daar waren voor een echo, klopte het hartje nog niet, maar alles zag er verder wel goed uit. Toch zei de echoscopiste toen dat we ons maar moesten voorbereiden op slecht nieuws, en dat we over drie weken maar eens moesten terugkomen. Wij waren toen zo geshockeerd door hoe we behandeld werden, dat we meteen van ziekenhuis veranderd zijn. Daar konden we een week later al terecht, en toen klopte er wel een hartje. Ik bleek 6w2d te zijn, wat min of meer klopte met mijn telling. Twee weken later had ik dan nog die afspraak staan in het andere ziekenhuis, en die was ik vergeten afzeggen dus ben ik toch ook gegaan. Nu 7w5d opnieuw een goede echo. Achteraf, toen ik 12w had moeten zijn, bleek het vruchtje met 8w2d gestopt te zijn met groeien. Een paar dagen na de goede echo dus... Dus nee, ik denk niet dat er veel is dat mij nog geruststelling gaat geven Een echo met 10w zit nu wel in m'n hoofd, omdat ik las dat dan alle belangrijke organen gevormd zijn en het risico op een miskraam nog verder naar beneden gaat. Ik had ook een toestelletje om naar het hartje te luisteren. Ik was van plan dat niet voor 12w te doen, maar toen ik met 9w na het vrijen wat bloed verloor, wou ik toch eens proberen. Ik heb toen echt een aantal keren heel nauwkeurig gezocht, mezelf geruststellend dat dat heel normaal was en dat m'n placenta vast weer voor lag. Ik vind het zo'n naar idee dat er toen helemaal geen hartje meer was om te vinden.
Zwanger worden lijstje SHN - 32 jaar - 2e kindje - ronde 11 (1x bbz, 2x mk) Pinkie88 - 30 jaar - 2e kindje - 1e ronde na MA Brinsa - 26 jaar - 1e kindje - ronde 32 (2x vmk) LadyH88 - 29 jaar - 2e kindje - start april '18, mk juli' 18. Nu pauze tot uitslag oz.. Lelie89 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 6 (1e na mk/2e na ma) Xxmoixx - 26 jaar - 1e kindje - ronde 10 (2 vmk 4.5wk en 1 ma 12wk) 20122014 - 33 jaar - 3e kindje - start dec 2017 (3x vmk rond 6wkn) nneah - 31 jaar - 3e kindje - ronde 9 (2e na mk) Babywens93 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 7 (4e na MA) Krily - 24 jaar - 1e kindje - ronde 16(3 x vmk) Flamingo1990 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 8 (1e na miskraam) Roetje80 - 26 jaar - 2e kindje - ronde 4 (1e na ma) Mimi1988 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 1 na mk (ronde 2) NOD lijst Oktober 28: SHN 30: Lelie89 30: LadyH88 November 02: Brinsa 11: nneah 12: Babywens93, Flamingo1990 15: krily 21: xxmoixx 25: Pinkie88 Afsprakenlijstje Oktober: Krily - 29 okt - kijkoperatie November: Babywens - 5 nov, intake fertiliteitsarts Pinkie88 - 6 nov, controle echo LadyH88 - 6 nov, gynacoloog (bespreken wel of geen verder oz, beleid met bloedverdunners als ik zwanger wordt). Roetje08 - 26 nov, controle na curretage
Heb m'n nod een dag naar voren gezet, want volgens mij (hopelijk) had ik gisteren m'n ei. Duimen jullie nog even mee dat m'n temperatuur ook volgt? @xxmoixx wat dapper dat je het allemaal verteld hebt! Denk dat dat het jou in de toekomst ook wel makkelijker gaat maken. Zou zelf ook graag helpen om het taboe rond miskramen te verbreken, maar weet niet goed hoe. Van mij mag iedereen het best weten, maar ik ben nog niet toe aan vragen over een nieuwe zwangerschap. @ ongesteld: ik ben mijn hele leven al wel lang ongesteld, maar sinds de tweede heb ik dat bruinverlies voor mijn menstruatie. Ik vind het echt geen fijn idee dat ik al bloed verlies als de innesteling misschien nog moet gebeure. Denk zelf dat het iets met het litteken van de keizersnee te maken heeft, maar bij de controle onlangs zag dat er goed uit dus het zou geen noemenswaardige problemen mogen opleveren. @ nieuwe zwangerschap: Ik was bij mijn vorige zwangerschappen ook al erg onzeker en de tweede zwangerschap had ik een hematoom dus dat was heel zenuwslopend. De miskraam heeft me uiteraard niet rustiger gemaakt dus ik weet dat ik niet meer gerust zal kunnen zijn bij een nieuwe zwangerschap. Probeer daar ook nog echt niet aan te denken en me te focussen op zwanger worden. Als het zo ver is dan zie ik wel weer hoe ik de stress ga beperken (of niet). Ik geloof ook echt dat dit groepje op dat moment heel veel steun zal bieden. Zoals al gezegd is: we slepen mekaar er wel door! @Krily ik hoop echt op goed nieuws meid...
@xxmoixx Wat dapper van jou en moest er een medisch traject komen (maar laten we hopen van niet), hoef je daar alvast niet geheimzinnig om te doen. @Pinkie88 Bestaan er al apparaatjes die je zo vroeg kan gebruiken? Dan zal ik die moeten hebben. Ik heb hier net een hele huilbui gehad. Vriend is gaan werken en ik zat alleen met E. aan tafel. Ik keek naar haar en dacht er aan wat voor fantastisch persoontje ik haar vind en hoe graag ik daar een kopietje van wil. Toen dwaalde ik af naar hoe dat persoontje die een paar weken geleden nog in mijn buik zat, ging zijn. En hoe mijn leven eruit had gezien moest ik van E. een miskraam gekregen hebben.. En ik zit ook met wat tegenstrijdige gevoelens voor als er een nieuwe zwangerschap komt. Bij de vorige zei ik constant dat het gerust wat minder snel mocht gaan en heb ik het eigenlijk niet gekoesterd zoals je eigenlijk zou moeten doen. Iets in mij geeft dat de schuld dat het mis gegaan is. Dus bij de volgende zou ik dat vanaf de eerste minuut willen doen, maar ben bang dat als ik het te veel ga koesteren en het gaan dan fout dat het verdriet nog vele harder gaat toeslaan...
@nneah ik ben het taboe ook echt zat. Ben er heel open over maar vond het op werk niet zo praktisch want wil er niet uitgegooid worden ivm kinderwens. Maar ben daar niet heel erg bang voor en vond t toch wel heel belangrijk. Het voelt nu dubbel. Want dat was nog de enige plek waar ik niet bang hoefde te zijn voor vragen etc. Maar ook wel fijn dat ze nu weten wat er in me omgaat. Vooral omdat het me toch wel erg begint te frustreren in mijn dagelijks leven. @Pinkie88 bah zo erg hè als t eerst wel goed gaat. En vooral om het achteraf te horen. Hier bij de 2e mk ook een goede echo met 7 weken + goede termijn echo. Achteraf bleek de dag dat we t iedereen hadden verteld de dag te zijn dat de baby overleed. Die gedachte gaat er hier nog niet in... @Roetje08 lastig hè al die gedachtes. Probeer er even bij stil te staan maar daarna wel door te gaan. Je had er niets aan kunnen doen. Aan de ene kant een gevoel van onmacht, maar tegelijkertijd kan je het jezelf dus echt nooit kwalijk nemen! Probeer nu van je dochter te genieten en te herstellen. De volgende zwangerschap hoef je je in principe dan pas druk om te maken. (Lukt hier ook niet echt hoor).
@Roetje08 gewoon genieten vanaf de eerste seconde! Het doet heus niet minder pijn als je jezelf wijsmaakt dat je nog niet aan je zwangerschap gehecht bent. Ik ben juist heel blij dat we dat kleine wezentje in m'n buik vanaf dag 1 graag gezien hebben, en lieve woordjes hebben toegefluisterd en mooie wensen hebben toegewenst. Het kan zich maar heel gewenst en gekoesterd gevoeld hebben Dat is een troost voor mij, tenminste een kindje dat nooit pijn of kou gekend heeft, en enkel liefde. Ik had een gewone doppler trouwens hoor, die normaal pas vanaf 12 weken kan. Maar je leest overal dat vrouwen het hartje met 9 of 10 weken al horen. Maar die durf ik nu bij een volgende zwangerschap zeker niet meer voor 12w gebruiken, want als ik dan niks hoor Ben ik wss helemaal in paniek... @xxmoixx fijn dat je het hebt kunnen vertellen! Wel een beetje dubbel he, dat je plek van rust en afleiding nu mss wel weg is. Maar bij mij viel dat heel erg mee, mensen spreken je er echt niet elke 5 min over aan, maar snappen wel als je even wat stiller bent ofzo.
@Krily hoop inderdaad dat alles goed is gegaan! @Roetje08 Wat een hoop verdriet. Goed dat je het de ruimte hebt gegeven Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen naar het kindje toe, het feit dat je zoveel erom rouwt laat zien hoe erg het gewenst was en hoeveel je er om geeft! Niks het kunnen voorkomen dat het een miskraam is geworden.. ook al voelt dat af en toe niet zo en kan je het gevoel bekruipen dat er iets mis met je is. Althans zo ervaar ik dat soms. Maar dat is echt allemaal lariekoek! We kunnen er niks aan doen.. @ mislopen toekomstige zwangerschap. Wij hadden de dag voor de negatieve echo iedereen vertelt over de zwangerschap. Toen moesten we iedereen weer afbellen. Ik zei al tegen mn vriend, de eerst volgende zwangerschap sluit ik mezelf tot de 20 weken op in huis zodat ik het niemand hoef te vertellen!
Hehe, het heeft al geholpen om het hier weer neer te schrijven. Heb duidelijk een nieuw onderwerp nodig om over na te denken. De miskraam, wanneer mijn eisprong komt en zwangerschapstesten doen en alles daarna neemt nu 90% van mijn gedachten in.. Ik ben echt zo'n piekeraar