Zwanger worden na een miskraam/ missed abortion

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pinkie88, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Oh wat een vreselijk nieuws voor jullie! Ik kan me voorstellen dat dat inslaat als een bom, wat rot! Dikke knuffel!

Waarom moet je na die hsg een spiraal?

2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja, ga ik vragen inderdaad :D hopelijk zit ie klaar om te springen, gehoorzaam eitje, speciaal voor m’n man wat vroeger dan anders!

Lastig dat bruinverlies! Ik zou ook het gevoel hebben dat dat het innestelen bemoeilijkt. Toch hoor je wel vaker dat vrouwen echt wel gezond zwanger raken ook met zo’n vroeg bruinverlies.

Ik heb het trouwens eigenlijk ook hoor, alleen begint mijn menstruatie dan ook op 10 dpo al. En ik ben toch al twee keer relatief vlot zwanger geraakt. Had jij het bij je dochters ook al, of is het its recent?

3. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Oh ja ik weet het weer, de knipperende smileys!
    Ik heb een tijdje terug wat gepost over lh na een miskraam. Het kan namelijk fluctueren waardoor je donkerdere tests krijgt (in jouw geval knipperende smileys). Dit betekent dat je lichaam een eitje wil laten springen, maar dat dat niet meteen lukt. Verklaart ook waarom die smiley zo lang blijft knipperen.
    In de meeste gevallen zal je lichaam er uiteindelijk wel in slagen om een eitje te laten springen, ik verwacht ook dat dat niet meer lang zou duren.
    Als je pech hebt slaagt je lichaam er deze ronde niet in en word je ongesteld. Dat gebeurt na een miskraam wel eens, maar heb het idee dat dat eerder uitzondering dan regel is.
    Dus ik zal duimen voor een eitje de komende dagen :)

Flamingo1990 vindt dit leuk.
  4. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Nee dat is pas begonnen na de jongste. Ik denk ook dat het iets te maken heeft met het litteken van de keizersnee, maar daar kon de gynaecoloog laatst geen tekenen voor vinden.

5. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Hier nog steeds hcg in mijn lijf. Wilde weer aan de ovulatietesten beginnen, maar die knalt nog steeds.. kan echt heel lang duren he.. je wilt gewoon door.

6. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Dat is echt klote ja... Vooral omdat je zit te wachten zonder dat je weet hoe lang nog.
    Heb je nog zwangerschapstesten in huis? Anders af en toe eentje doen om te kijken of de streep lichter wordt. Het helpt vind ik ook om die vooruitgang (het lichter worden) te zien. Beetje als bewijs zeg maar dat het goed komt.

Kaatje92 vindt dit leuk.
  7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    @babywens93 wat een verschrikkelijk nieuws! Geef het nieuws de tijd. Maar geef vooral je gevoel de tijd. Huil, lach, praat wanneer jij wil en kan. Dikke knuffel voor je!

@Flamingo1990 misschien is je lijf wat ontregeld? Hier ook al dagen bijna positieve ovutest, maar wil ook niet knallen. Nu even blij van dat hij niet knalt omdat ik weer bloed o_O

8. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    @babywens93 oh nee wat erg :( pfff sterkte ❤️
    En kom maar lekker hier klagen! Dat is flink balen (netjes uitgedrukt).

Laatste week gaat hier eigenlijk wel goed. Ben ineens een stuk minder met zwanger worden bezig?? Geen idee waarom. Terwijl ik anderhalve week terug nog een hele dag in bed heb liggen janken. o_O

9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Even iets anders, is er bij een van jullie onderzoek gebeurd op het weefsel van de miskraam? En is daar dan iets uitgekomen?

Bij mij heeft de gyn tijdens de eerste nacontrole een stukje weefsel opgevangen en opgestuurd, daar krijg ik nu morgen de uitslag van. Nu, ze had me op voorhand al gezegd dat de kans dat er iets uit kwam heel klein was, meestal levert zo’n test niets op. Maar ik word er nu toch een beetje zenuwachtig van.

Ik ben toch een beetje bang dat er iets uitkomt waar ik iets aan had kunnen doen, bvb dat het kindje besmet was met cmv ofzo...

10. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Oh geluksvogel! Bij ons wilde ze het niet doen omdat het pas de eerste miskraam is.. ik had het graag onderzocht als het had gemogen. Snap wel dat je zenuwachtig bent. Kans dat het een afwijking is die spontaan is ontstaan is echt 80 procent.. daarom willen ze ook geen onderzoek meestal bij de eerste miskraam. Dus kans dat er niks mis is met jou is veel groter :)

11. Lelie89

Lelie89 Fanatiek lid

4 sep 2014
    3.362
    2.083
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @babywens93 Jeetje meid, dit is zeker niet het nieuws waar jullie op wachtten. Ook al had je een voorgevoel blijft het ontzettend kut voor jullie.:( Heel veel sterkte en hopelijk zal de hsg de 29e genoeg zijn om de verklevingen weg te kunnen halen en hoef je niet ook nog een kijkoperatie. En dan te bedenken dat de andere gyn je niet serieus nam.:(

@Brinsa Hopelijk gaat de hoofdpijn snel voorbij!

@nneah Wat gek dat het nu ook gewoon druppelt. Hopelijk betekent het gewoon dat je zwanger bent!

@Kaatje92 Balen dat je nog steeds hcg in je lichaam hebt. Misschien inderdaad een idee om af en toe een hcg-test te doen om te kijken of het naar beneden gaat?

@xxmoixx Fijn toch dat je er blijkbaar toch wel enigszins overheen bent. Alhoewel ik mij ook kan voorstellen dat het heel raar voelt.:p

@Pinkie88 Ik heb het niet gedaan (wist niet eens dat dat kon). Maar begrijpelijk dat je er toch wel zenuwachtig van wordt! Het is altijd wel een beetje angstig zoiets. Wat is cmv?
    Veel succes alvast voor morgen!

@LadyH88 Hoe voel jij je? Jij ook alvast veel succes voor morgen!

Kaatje92 vindt dit leuk.
  12. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Tot nu toe schommelt het de hele tijd. Erg vervelend. Ik hoop gewoon zo dat ik die heftige medicatie niet krijg. Ik bloed al een aantal dagen dus had verwacht/gehoopt dat hcg er al ver uit zou zijn.. kan nog wel paar weken duren vrees ik. Hopelijk zonder medicatie.

13. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze het ook niet gedaan. Doen ze niet standaard, pas na 2 miskramen. Kans dat ze iets vinden is erg klein, en zelfs dan is het haast nooit iets waar je wat aan had kunnen doen. Ik zou daar sowieso niet teveel over nadenken. Je doet alles voor jezelf en je baby. Als je toch per ongeluk iets gedaan mocht hebben dan is dat echt per ongeluk geweest, en daar kan je dus niets aan doen ;)
    (En die kans is echt super klein!)

Edit: natuurlijk is het bij herhaalde miskramen wel verstandig om te kijken omdat het iets lichamelijks kan zijn.

14. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Wow Pinkie ik snap dat je daar toch ook wel zenuwachtig voor bent!
    Maar ook cmv is niet iets waar je wat aan kan doen... En als het dat al was betekent het dat je nu antilichamen hebt en het niet nog eens kan krijgen.

Hopelijk morgen alleen maar goed nieuws, ik duim alvast!

15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Het is hier in België trouwens standaard denk ik, dat onderzoek. Ik heb er in elk geval niet om gevraagd.

De gyn gaf na de slechte echo aan dat ze het vruchtje konden onderzoeken als ik het kon opvangen en de volgende dag mee nam, maar ik was dat eigenlijk niet van plan, als ik het kon opvangen wou ik het eigenlijk graag begraven.

Toen we de volgende dag bij de gyn waren voor controle, dacht ik dat het vruchtje er nog ging zitten, omdat ik eigenlijk nog niks groot verloren was. Mijn baarmoeder bleek echter leeg, maar er zat toen een groot stuk weefsel in mijn baarmoederhals.

De gyn heeft dat toen weggehaald en zonder verder te vragen in een potje gestopt voor verder onderzoek. Zij zei 'waarschijnlijk een stukje placenta', maar achteraf gezien denk ik dat dat misschien toch het vruchtje was, want ik ben daarna ook niks groot meer verloren.

CMV is trouwens het cytomegalie virus, een verkoudheidsvirus dat erg veel voorkomt bij kleine kinderen, maar wat erg gevaarlijk is voor zwangere vrouwen. Het kan miskramen veroorzaken of afwijkingen verder in de zwangerschap

Ik heb antistoffen voor cmv, maar de gyn waarschuwde me dat die niet altijd voldoende zijn en dat je het toch nog kunt krijgen. Dus dat het toch belangrijk bleef dat ik voorzichtig was met alle lichaamsvocht van mijn zoontje.

Ik heb die waarschuwing echter toch ee' beetje in de wind geslagen, omdat voorzichtig zijn met lichaamsvocht va' ee' tweejarige die bij je in bed slaapt vrijwel onbegonnen werk is. En ik kon hem dat ook.niet uitleggen, waarom bepaalde dingen ineens niet meer konden.

Maar mocht nu blijken dat een cmv besmetting de miskraam veroorzaakt heeft, dan zou ik het daar toch heel moeilijk mee hebben.

Maar die kans is klein.natuurlijk, waarschijnlijk komt er gewoon niets uit het onderzoek.

16. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Tijdens de zwangerschap van onze dochter hebben wij gesprekken gehad met een clinischgeneticus. Zij vertelde ons hoe een miskraam in de meeste gevallen ontstaat.
    Het zijn vaak kindjes met down, Edward, petau of turnersyndroom. Ook kan het eitje of zaadje in aanleg niet goed geweest zijn of is de innesteling niet goed gegaan door 1 of andere reden. Dingen, waar je volgens haar, niks aan kan doen. Pure pech. Grog gezegd, onze dochter had een miskraam moeten zijn. Te zwak voor de wereld, te sterk voor een miskraam...

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Nooit van gehoord. Geen inde of wij daar ook getest op worden..

18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Gek he, ik heb dat hier nog al gemerkt op het forum dat in NL nog niemand van CMV gehoord heeft, terwijl hier in België echt elke zwangere vrouw weet wat het is.

Je krijgt hier natuurlijk ook wel standaard een bloedonderzoek aan het begin van de zwangerschap waar standaard Hcg en antistoffen voor cmv, rode hond en toxoplasmose getest worden.

19. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    @babywens93 wat een vervelend nieuws zeg:(:(:cry:. Sterkte om het een plekje te geven!

@Pinkie88 spannend morgen! Ook al is de kans groot dat er niks gevonden wordt, zoiets is toch altijd spannend. Bij ons is zoiets nooit onderzocht.

@nneah ik voel me goed. Ochtends wat vaag misselijk maar verder nergens last van :). Vandaag de halve dag aan het bellen geweest voor de juiste bloedverdunners (huisarts, gyn, internist). Vanaf morgen krijg ik de definitieve dosering. Verder wordt ik gevolgd door zowel gyn als internist. Morgen dus telefonisch consult met de gyn. Die zal een andere inhoud krijgen dan in eerste instantie geplando_O. Ga vragen of ik een vervroegde echo mag.
    Iemand verder nog een idee of er dingen zijn die ik niet moet vergeten te vragen??

Ben de naam even kwijt, maar las over het onderzoek naar koemelk allergie. heftig! Wat vervelend dat ze vonden dat persé te moeten doen!

Lelie89 vindt dit leuk.
  20. babywens93

babywens93 Niet meer actief

Bedankt voor jullie lieve reacties. Waf een lieve meiden zijn jullie! ❤️

Ik geef even zonder op te zoeken wie het heeft gevraagd antwoord op jullie vragen.
    De verklevingen zijn idd veroorzaakt door de curettage. De arts zei dat ze niet goed hebben opgelet en er onnodige fouten zijn gemaakt. Ik ben dus echt nog niet klaar met dat ziekenhuis. Tijdens de controle in augustus zag alles er keurig en schoon uit. Zelfs mijn bmslijmvlies was dik genoeg. Raar, want toen had ik al geen menstruaties en raar bruinverlies.

Ik moet een spiraal na de hsg om de boel ‘bij elkaar te houden’. Ze zei dat de doorgang door de verklevingen open staat en dmv een spiraal zal deze gesloten worden. Het zal ook helpen bij het herstel en dat het bmslijmvlies weer opgebouwd kan worden.

Ik hoop zo dat een hsg voldoende zal zijn en wij de maand dat ik uitgerekend had geweest (februari) weer kunnen starten. Willen jullie aub meeduimen?

Ik neem even wat afstand van het forum, want heb hier even niks meer te zoeken.
    Ik zal blijven meelezen en reageren maar voor nu even rust hier.
    Meisjes, kom op jullie! :)

@Brinsa Lief dat je ondanks je koppijn toch even een berichtje stuurt. Hoop dat je je morgen beter voelt. ❤️

Deel Deze Pagina