Zwanger worden na een miskraam/ missed abortion

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pinkie88, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Wat een geklets weer gezellig.

    Wat balen dat je ongesteld bent geworden @Pinkie88. Gelukkig wel weer een kortere cyclus. Hopelijk aankomende ronde goed nieuws.

    @xxmoixx het zou nog kunnen dus mijn duimen blijven wel draaien voor je!

    @nneah ik snap heel goed ondanks dat je blij voor haar bent het wel weer even hard binnen komt. Lucht vooral je hart hier en verwen jezelf maar even lekker. Ook voor jou is er een kindje dat gaat komen. Knuffel!

    @Roetje08 ook voor jou een dikke knuffel!

    @LadyH88 gelukkig is het bloed over en wat fijn dat je test nog steeds knalt. Ik heb er een goed gevoel over! Ga je nog een extra echo laten maken?

    @Roodborstje2 wat jammer dat je denkt dat het niet voldoende is geweest deze ronde. Gelukkig zijn de wonderen nog niet de wereld dus hopelijk een wonder deze ronde.
     
  2. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel dames, ben echt blij met dit groepje. Heb afgelopen nacht veel wakker gelegen omdat het me opeens weer zo ontzettend hoog zat. Heb zo liggen piekeren over de vriendinnen die ik in vertrouwen heb genomen. Ze hebben allebei zelfs niet één keer gevraagd hoe het gaat en daar voel ik me zo slecht over. Ik weet dat ze waarschijnlijk niet durven, maar het geeft me een ontzettend naar gevoel en ik wou op dit moment gewoon dat ik het ze niet verteld had. Ik ga ook iets doen om dit gevoel wat ik heb aan te pakken, ofwel stuur ik ze een berichtje, ofwel schrijf ik een blog zodat ik het allemaal wat meer los kan laten (hopelijk).
    Ik wilde eigenlijk pas woensdag met ovulatietests beginnen, omdat ik donderdag ten vroegste mijn ei verwacht. Maar net vruchtbare afscheiding gespot en mijn baarmoedermond staat al best wat open dus ik ga zo al maar een testje doen... Duimen jullie mee dat mijn ei toch later komt? Die korte cyclussen vind ik echt niks! Heb er helemaal geen vertrouwen in dat ik dan genoeg baarmoederslijmvlies kan opbouwen, zeker gezien mijn menstruatie 9/10 dagen duurt!
    Het is me even allemaal wat veel bij mekaar. Als ik echt weer een vroeg ei heb ga ik wel mijn man even een bezoekje brengen denk ik :roflmao:
    Echt no way dat ik deze ronde voorbij laat gaan en dan 4 weken moet zitten wachten!

    @Roodborstje2 ik kan me je gevoel zo voorstellen. Je wil geen ronde verspillen, maar na een aantal maanden, en zeker na een miskraam, zijn er flink wat gevoelens die fijne seks in de weg kunnen gaan zitten :(
    Ik hoop wel dat je timing toch goed was, of dat je ei wellicht nog komt. Had je ovulatietests gebruikt?

    @LadyH88 die test ziet er goed uit hoor! Gaat volgens mij ook heel donker opdrogen!
     
  3. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Wat naar dat je je zo voelt :( ik snap je gevoel volkomen. Hier ook eens meegemaakt. Deze miskraam aan bijna niemand verteld. 1 goede vriendin weet het en onze moeders.
    Ik hoop dat een blog helpt!
    Ik weet eigenlijk niet of je te weinig baarmoederslijmvlies aan maakt met korte cyclussen. Al eens bij een arts nagevraagd? Zijn er geen homeopatische middeltjes daar voor?
     
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
  5. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Nou ik denk dan, je baarmoederslijmvlies bouwt vooral voor je eisprong op (toch?) Dus als je maar 3 dagen hebt of je hebt er 10, dat lijkt me wel een verschil.
    Mijn ovulatietest is gelukkig nog zo goed als wit, dus ik ga ervan uit dat een knaller nog minstens 2 dagen duurt. Dat is wel even een geruststelling :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kaatje92 en Brinsa vinden dit leuk.
  6. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik dacht eigenlijk dat bm slijmvlies na de eisprong opbouwde, of ben ik nu zo verkeerd? :o: kan wel hoor, en ik maar denken dat ik ondertussen alles van de cyclus ken...

    Hier is het bloeden ondertussen gewoon opgehouden o_O ik snap er niks meer van... Met spotting heb ik dat nog wel eens, dat ik even wat bruinverlies heb en dan weer een paar uur niks, maar eenmaal het rood doorbreekt blijft het normaalgezien gewoon.

    Het stomme is dat ik, bij mijn vorige zwangerschap, ook rood bloedverlies had (rond 9 DPO) . We hadden toen seks en daarna verloor ik rood bloed, ik dacht dus dat mijn menstruatie was doorgebroken, maar de volgende dag was het over en had ik een tuurtest.

    Nu begin ik me natuurlijk weer dingen in m'n hoofd te halen... Al probeer ik ook heel hard gewoon realistisch te zijn, waarschijnlijk ben ik gewoon ongesteld.
     
  7. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Lieve @nneah wat verdrietig dat je er zo mee zit. Helaas hebben we onze gevoelens niet altijd onder controle. Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om het van je af te schrijven en je vriendinnen op de hoogte te stellen. Misschien denken hun inderdaad dat het beter voor joubis als ze er niet over praten, vaak weten mensen gewoon niet hoe ze ermee om moeten gaan. Hopelijk is dat het geval bij je vriendinnen en zal er verandering in komen als je het er met hun over hebt.

    Over het opbouwen van het baarmoedeslijm daar zit ik dus ook een beetje mee. Mijn eisprong was ook vroeger en me menstruatie was heel anders dus ben ook bang dat het niet genoeg is. Maar ik heb zelfs wel eens gelezen dat er iemand was die haar eisprong al tijdens haar menstruatie had en ook zwanger werdt, dus het zou niet persee een probleem hoeven zijn.

    Nogmaals een dikke knuffel voor jou en ik duim voor je dat je eisprong toch iets later is.
     
  8. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Hmm wat vreemd. Ik zou niet weten wat het kan beteken aangezien je temp wel laag is toch?
     
  9. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja, waarschijnlijk dus gewoon niets ...
    Maar ik maak er in mijn hoofd een innestelingsdip van :p
     
  10. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Hahaha erg he hoe je eigen hoofd je zo over kan nemen.
     
  11. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Is die echt nog steeds laag? Of heb je niet meer getempt?
    Ik zou zelf toch testen denk ik, als het bloedverlies echt gestopt is. Bij mijn tweede dochter werd ik ook vroeger ongesteld (dacht ik) en dat bleek toen innesteling te zijn. Ze is er wel gewoon gekomen! Ook daarna nog regelmatig bloedverlies gehad, dus misschien ook een geruststellend verhaal voor @LadyH88
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  12. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Gisteren was mijn temp nog hoog (37,2) maar vandaag echt laag (36,9).
    Ik ga vandaag sowieso niet meer testen, ik wacht eerst even af wat mijn lichaam doet. Als mijn temp morgen nog steeds laag is weet ik sowieso genoeg he :)
     
    nneah vindt dit leuk.
  13. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Pinkie88 je maakt het wel spannend! Ik hoop meer dat het nu gaat net zoals bij J.
    Benieuwd wat je temp zegt morgen! Bij een innesteling dipt hij maar 1 dag?
     
  14. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Normaalgezien wel. Was trouwens bij de zwangerschap van de MA, niet bij J. En toen was ik niet aan het temperaturen, dus geen idee wat mijn temp toen deed :roflmao:
     
  15. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Dit vond ik nog over opbouw van baarmoederslijmvlies:

    Opbouwfase
    In de opbouwfase is vooral het hormoon oestrogeen actief. Oestrogeen wordt gemaakt door de eierstokken en zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies gaat groeien. Op deze manier bereidt het baarmoederslijmvlies zich voor op de innesteling van een embryo. Tegelijkertijd ontwikkelt zich in een van de eierstokken een eiblaasje (follikel). In het eiblaasje is een eicel aanwezig, die tijdens de groei van het eiblaasje uitrijpt.


    Eisprong
    Als het eiblaasje groot genoeg is, vindt de eisprong plaats. De eisprong wordt mogelijk gemaakt door het LH hormoon. De LH piek valt in de cyclus rond de twaalfde en dertiende dag. 10-12 uur na de LH piek barst het eiblaasje (follikel) open, hierdoor komt de eicel vrij. Het lege eiblaasje blijft over, deze gaat het hormoon progesteron produceren. De eicel die is vrijgekomen kan door de eileider op weg gaan naar de baarmoeder. Als de eicel op zijn reis door de eileider een zaadcel tegenkomt, kan er een bevruchting optreden en ontstaat er een embryo. Het embryo moet zich vervolgens gaan innestelen in het baarmoederslijmvlies om verder te kunnen groeien.


    Uitrijpingsfase
    Kort na de eisprong stopt het baarmoederslijmvlies met dikker worden. In deze periode wordt er veel slijm geproduceert en is het baarmoederslijmvlies gedurende enkele dagen erg geschikt voor het innestelen van een embryo. Dit uitrijpen van het baarmoederslijmvlies word veroorzaakt door het hormoon progesteron. Als er geen innesteling plaatsvindt, zorgt een daling van progesteron ervoor dat het baarmoederslijmvlies wordt klaargemaakt om te worden afgestoten.
     
    Krily, mimi1988, Brinsa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Weer iets bijgeleerd! Maar waarom dan nog tarwekiemolie slikken voor een goed bm slijmvlies na de eisprong?
     
  17. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ja inderdaad...
     
  18. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ohh.. benieuwd morgen!!
     
  19. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    @nneah Ik denk dat wij allemaal jouw gevoel wel begrijpen en dat het voor ons ook herkenbaar klinkt. Hier weet ook door ons enthousiasme haast iedereen van onze vorige zwangerschap en dus ook van de miskraam. Niemand, behalve mijn moeder vraagt er nog naar. Het is gigantisch pijnlijk, maar wat jij ook zegt waarschijnlijk vinden zij het ook lastig en weten ze niet hoe ze moeten reageren. Ik ging er eigenlijk gelijk vanuit dat het niet meer 'interessant' voor ze was, maar het zal dan voor hun ook moeilijk zijn.
    Vind je het niet fijn om met een psycholoog te praten? Het heeft mij heel erg geholpen en ik vind het nog steeds heel erg fijn om af en toe bij haar langs te gaan. Ik vind face to face over moeilijke dingen praten heel lastig, maar bij haar gaat het goed.

    Ik wil het toch even zeggen, maar ik heb een hekel aan 'los laten' want als je iets heel graag wil, dan wil je het. Dit is teveel tegen mij gezegd, dus daarom knaagt het zo erg.
    Als ik een reep chocola wil, dan loop ik toch ook naar de winkel. :roflmao:
    Is niet te vergelijken, maar je wil heel graag (nog) een kindje dus dan is het toch logisch dat al die emoties meespelen. Rustig aan meis, het komt echt goed!

    @Pinkie88 Nu ben ik ook wel benieuwd naar je temp morgen! :p
     
  20. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik denk dat die tarwekiemolie er misschien ook wel voor zorgt dat het slijmvlies beter uitrijpt ofzo, of dat het beter in stand gehouden wordt? Denk maar even hardop hier...

    Ik ben zelf wel begonnen met nu tarwekiemolie te slikken, als ik dan weer een vroeg ei heb is mijn baarmoederslijmvlies misschien toch net een tikkeltje dikker.
    En heb besloten dat ik geen nieuwe meer koop als het potje op is. Als ik tegen dan niet zwanger ben heeft het z'n kans gehad en zal het ook wel niet zo'n groot verschil maken denk ik maar...
     

Deel Deze Pagina