Zwanger worden na een miskraam/ missed abortion

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pinkie88, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    #1941 nneah, 19 nov 2018
    Laatst bewerkt: 19 nov 2018
    Dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Over het algemeen voel ik me wel goed, ben alleen een beetje teleurgesteld in een aantal mensen die dicht bij me staan. Heb ook af en toe wel een slechte dag, maar eigenlijk echt niet vaak. Dat maakt dat ik niet (meer) denk dat ik een psycholoog nodig heb (en het is ook gewoon niet gratis, maar dat is niet de hoofdreden).

    Loslaten: ik heb er ook een bloedhekel aan als iemand dat tegen me durft te zeggen. Iemand die niet weet wat het is bedoel ik dan, want hier in de groep heb ik er eigenlijk geen problemen mee. Misschien omdat hier samen met het advies van loslaten ook altijd een paar tips komen over hoe je dat kan doen.
    Neemt niet weg dat ik het voor mezelf wel wat wil kunnen loslaten. Lukt soms wel en soms niet (vooral op dat verdomde wachtbankje niet!).
    Ik neem het mezelf ook niet kwalijk dat ik het niet zo goed kan loslaten, besef ook dat dat heel normaal is. Maar voor mezelf zou het gewoon wel fijn zijn, zeker als ik de teleurstelling en boosheid naar vriendinnen toe wat kan loslaten. Één van hen is ook zwanger dus ik wil ook gewoon daarmee bezig kunnen zijn.
    Oh ja en de andere is ook bezig met zwanger worden en was van haar eerste in één ronde zwanger... Dus dat nieuws komt er vast ook nog snel aan :rolleyes:

    Oh en ik geloof ook gewoon helemaal niet dat je sneller zwanger bent als je er niet mee bezig bent. Dat is gewoon dikke vette kwetsende onzin! Het is zoals een andere vriendin een tijdje terug zei: "er niet mee bezig zijn? Je zal toch echt seks moeten hebben als je zwanger wil worden. Van op de bank liggen komt er geen baby in je buik hoor!"
    Dus ja, amen!
     
    mimi1988, Kaatje92, Brinsa en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Oh zo herkenbaar! Ik haat die loslaten opmerking zo erg! Ik geloof er ook helemaal niets van dat je sneller zwanger wordt als je het 'loslaat'

    Je moet toch echt wel op de juiste momenten seks hebben, en mijn cyclus is nu eenmaal niet regelmatig, dus ik moet die wel zoeken... En elke dag seks hebben, dat zit er echt niet in :roflmao:

    Het is makkelijk gezegd dat je er niet mee bezig moet zijn als je telkens de eerste maand zwanger wordt. Bij ons duurde het de eerste keer 6 maanden, en hoewel ik heel goed weet dat dat niet heel lang is, is het ook niet 'meteen' en hebben we de eerste maanden de eisprong gemist omdat ik er 'niet mee bezig' was. Ondertussen zijn we, ma meegerekend, al bijna een jaar bezig voor een tweede kindje, en wil ik gewoon snel zwanger zijn. Punt. Geen onzin van 'we zien wel wanneer het komt'...

    Mijn (toenmalige) beste vriendin zei me toendertijd, toen ik na 5 maanden nog niet zwanger was, dat dat kwam omdat ik er te veel mee bezig was. Ik kon haar echt wel schieten... Dan ben je al teleurgesteld, gaat iemand nog eens vertellen dat het je eigen schuld is...

    Hier nog steeds geen druppel bloed trouwens :| en vanochtend drupte het echt in de toiletpot (sorry, tmi ;)). Dat is toch gek?
     
  3. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Dat is zeker gek!!! Kan het van de innesteling zijn denk je? Hoeveel dpo ben je?
     
  4. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Aha, nee dat is ook zo. Snap dat je teleurgesteld bent in de mensen die dichtbij staan.
    Dat doet ook zeer. Fijn dat je denkt geen psycholoog nodig te hebben. Dat is alleen maar beter dan toch.

    Haha, ik begreep ook dat je dat bedoelde naar de mensen buiten ons groepje. Ik bedoelde dat ook. Laatst zei de vrouw van mijn vader ook al, jeetje het was nog zo kort, laat het los. Nou, ik heb al geen beste band met haar, maar nu is het toch echt wel klaar.
    Logisch dat ze samen geen kinderen hebben. Ze snapt er niks van, bah bah.

    @Pinkie88 Jeetje, wat spannend. Ben wel heel erg benieuwd nu.
    Logisch dat je die vriendin wel kon schieten. Mensen denken het altijd maar beter te weten. Elke maand duurt te lang als je zwanger wil worden.

    Laat de boosdoeners maar lullen. Let it goooooo. :D
     
  5. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Wauw... Echt wauw! Zulke mensen verdienen een klap in hun gezicht! :eek:
     
  6. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Ja met een stoel. :D
     
    mimi1988, Pinkie88, Brinsa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    :roflmao:
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  8. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Wat een absurde opmerking, ik zou daar ook echt niet gecharmeerd van zijn...
     
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Oh ja dat loslaten.. Iedereen zegt het! En dan ook nog vrouwen, vaak die al kinderen hebben. Dan snap je toch dat als je zoiets wilt je dat niet los kan laten? En ik heb dan ook zoiets van: zwanger worden lukt, maar blijven niet.. Voelt alsof ik een miskraam krijg omdat ik er teveel mee bezig ben.. Kan er echt heel boos om worden. Maar goed. Nu beginnen mensen t ook wel “lang te vinden duren”. Dus we krijgen wat meer begrip :rolleyes:
     
  10. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik ben bijgelezen!

    Zelf heb ik er ook een hekel aan als mensen zeggen dat je het los moet laten. Hier zijn ondertussen al meerdere mensen op de hoogte vanwege de vele ziekenhuisbezoekjes etc. Ik heb er niet veel problemen mee dat mensen het weten, maar je krijgt van niemand meer iets te horen op een enkeling na. Ik had van 1 iemand een opmerking gekregen.. uitgelegd wat er aan de hand was en dat hcg niet daalde etc (zij heeft al 2 kinderen dus dan weet je denk ik wel wat hcg is), vroeg ze aan mij: 'ben je niet schijnzwanger?'. Ik denk dat ik flink betaald krijg als enige hcg aanmaakt die schijnzwanger is. :|
     
  11. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Schijnzwanger :| je bent geen kat he...

    Of bedoelde ze werkelijk dat je het je allemaal verbeeldt? :eek:
     
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    @Kaatje92 oef, die weet er echt niets van dus :eek:
    (@Pinkie88 mensen kunnen ook schijnzwanger raken, maar natuurlijk zonder hcg enz).
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  13. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ze dacht dat ik het me verbeeldde. Ik dacht dat ik zwanger was, maar ben het niet.. dus maak ik hcg aan? Ze dacht niet dat ik echt een miskraam had..
     
  14. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    @Pinkie88 hmm als het innesteling is kan je over 2 dagen testen :)
     
  15. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Wat grof ook, raar dat mensen er zo over denken.

    Ik ben de eerste in mijn schoonfamilie die ooit heeft geprobeerd om zwanger te worden, het is een hele verzameling aan ongeplande zwangerschappen en ronde 1 successen. :rolleyes: Ze zijn nogal vruchtbaar, wij ook, maar ik raak ze wel steeds kwijt. Ze willen het wel begrijpen maar begrijpen het niet echt. De tante van mijn man heeft geprobeerd sympathie te tonen door aan te geven dat zij ook een miskraam heeft gehad, een kind van een tweeling, de ander is inmiddels in de twintig. Ze was er blij mee zei ze, ze wilde er toch geen twee. Hoe moet mij dat helpen. o_O
     
  16. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Whaaat. Hoe kan je zoiets überhaupt denken over je kind en dan ook zoiets als “hulp” vertellen? :eek:
     
  17. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Jeetje meiden wat lees ik toch ongelofelijk botte 9n gevoelloze reacties. Wordt er zelf een beetje boos om!

    Het woordje loslaten kan ik ook niet altijd hebben, ligt er ook aan van wie het komt.
     
  18. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Oh wat een rot reactie seg! Ik kan me trouwens oprecht niet voorstellen dat ze er op dat moment effectief zo over dacht...

    Hier een heel gek verhaal van mijn poetsvrouw (die niets weet van mijn miskraam, maar er zelf ineens over begon). Zij heeft een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, die nooit ontdekt is en pas met 12 weken vanzelf afgebroken werd, samen met een nieuwe zwangerschap van een tweeling in de baarmoeder van 8 weken.
    Kan zoiets? :eek:
     
  19. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb je eigenlijk heen eisprong als je hcg maakt toch? En 12 weken een bbz, dat is levensgevaarlijk. (Dan is je eileider allang gescheurd?) Maar kan me ook niet voorstellen dat iemand zoiets zou verzinnen.
     
  20. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Hmm vind heg een apart verhaal. Ben het eens met wat xxmoixx zegtm
     

Deel Deze Pagina