Zwanger worden na een miskraam/ missed abortion

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pinkie88, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja die bedenkingen maakte ik me ook, maar ik weet ook niet waarom ze zoiets zou verzinnen...

    Bij een vriendin van me is de bbz pas ontdekt toen ze 10 weken zwanger was, er klopte al een hartje. Zij is wel geopereerd, maar haar eileider was nog niet gescheurd. Dus het kan wel best lang. Maar 12 weken?
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Woow 10 is ook al lang hoor. Dan is t al een flinke vrucht. Wat erg dat je dan een zwangerschap moet eindigen :(
     
  3. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    #1963 nneah, 19 nov 2018
    Laatst bewerkt: 19 nov 2018
    Hm een eisprong als je al een bbz hebt kan volgens mij niet... Maar ja, je hoort wel meer gekke dingen en ik ben geen dokter. Bij een bbz is het wel typisch dat je hcg traag of niet gelijkmatig stijgt toch? Misschien daardoor wel een nieuwe cyclus begonnen terwijl er toch een bbz zat die niet genoeg hcg aanmaakte? Maar ja dan moet het wel om heel weinig hcg gaan...

    Wat ik wel weet dat kan is dat je 2 keer na mekaar een eisprong hebt, als die eitjes allebei bevrucht worden heb je embryo's van een verschillende leeftijd. Dus dan zou je in principe een bbz kunnen hebben en een gewone zwangerschap tegelijk. Maar in dat geval kan er geen 4 weken tussen zitten. Uiterste maximum lijkt me een dag of 10 want dan begint hcg een nieuwe eisprong in de weg te zitten. Even voor de duidelijkheid: dit is hardop nadenken, ik weet niet of er echt 10 dagen tussen kunnen zitten.

    Bedoelde ze niet gewoon dat ze zwanger was van een tweeling en dat één van de twee een bbz was waardoor ze ze allebei is kwijtgeraakt? Kwijtraken op 12 weken kan op zich wel als het vruchtje al veel eerder gestopt is met groeien. Maar hoe wist ze uberhaübt dat ze een bbz had? Lijkt me niet dat ze gewoon gaan afwachten met die kennis o_O

    Jeetje wat een intrigerend verhaal! Ga eens detective spelen :roflmao:
     
  4. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb echt geen flauw idee eigenlijk :roflmao: toen ze dit vertelde was ze al twintig minuten aan het kletsen en ik moest eigenlijk door. Ik heb een hele lieve poetsvrouw, maar als ze eenmaal op haar praatstoel zit, dan blijf ze gaan.
    Ik wou haar ook niet de pieren uit haar neus vragen :D

    Sowieso is het wel een verhaal van lang geleden, ze heeft vier kinderen waarvan de jongste een jaar of 22 is geloof ik. Dus misschien heeft ze de details zelf al een beetje door elkaar.
     
  5. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Jeetje, wat een opmerkingen kunnen mensen toch maken. Niet normaal gewoon!:eek:

    @Pinkie88 Vind het ook een raar maar interessant verhaal hahaha. Ik denk eigenlijk dat ze misschien twee verhalen door elkaar heeft gehaald ofzo. Volgens mij kan je geen eisprong hebben zolang het vruchtje in je lichaam zit en hormonen uitstoot. Vandaar dar de pil met al die hormonen werkt. Maar goed, zoals Nneah ook al zei, ik ben geen dokter dus wie weet wat voor rare dingen je lichaam kan doen.:p
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    De hele dag al kleine krampjes. Hopelijk woensdag (cd28) ongesteld. Zou dan de eerste normale cyclus in bijna een jaar tijd zijn.. Stiekem ben ik er zelfs blij mee. Kon altijd de klok gelijk zetten op mijn lichaam, nu t gevoel dat ik mijn normale ritme weer terug heb!
     
    nneah, babywens93, Lelie89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Wat een bijzonder verhaal @Pinkie88 !

    Heb wel eens gelezen dat een vrouw van 2 kindjes zwanger was, maar dat ze eigenlijk geen 2ling waren. Ze had precies 4 weken voor haar laatste eisprong ook een eisprong gehad en was beide keren bevrucht. Bij kindje 1 was ze ook ongesteld geweest, dus niks geen vermoedens. Bij kindje 2 bleef de menstruatie uit. Test gedaan en zwanger. Bij de 10w echo zagen ze een kindje van dat termijn en een kindje van 14 weken. Beide kindjes zijn tegelijk gehaald oo termijn van 41 weken 1 e kindje.

    Hier op het kdv heerst waterpokken. Heb het zelf al gehad en las dat het dan eigen geen risico’s heeft. Over waterpokken en zwanger worden kan ik weinig vinden.
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  8. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Wauw, dat lijkt mij wat om mee te maken.:eek: Op zich is er kans dat het er twee of meer zijn maar het lijkt mij wel heel vreemd om dan te horen dat het gewoon 4 weken verder is...

    Edit: ik heb een linkje gevonden van het rivm over waterpokken en zwangerschap:
    https://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Uitgaven/Infectieziekten_Bulletin/Jaargang_24_2013/Mei_2013/Inhoud_24_05/Waterpokken_een_risico_voor_een_zwangere_vrouw
     
  9. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Sorry hoor @Pinkie88 , maar ik vind dat je dit verhaal tot op de bodem moet uitzoeken! :roflmao:

    Hier heeft de jongste nog geen waterpokken gehad, ik hoop eigenlijk dat dat deze winter wel gebeurt zodat we er vanaf zijn.
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  10. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ja dit had ik gelezen. Ben vandaag 1 dpo en heb het zelf als kind al gehad. Dus hoef me weinig zorgen te maken gelukkig.
     
  11. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Als hij ze hier krijgt, ben je van harte welkom voor een speeldate/besmettingsfeestje :D:roflmao:
     
  12. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    @mimi1988 jeetje wat een gek verhaal eigenlijk. Kan ik me helemaal niks bij indenken. En ik maar denken dat het verhaal van de poetsvrouw van @Pinkie88 onmogelijk was :roflmao:
     
  13. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wauw veel bijgekletst :o:

    Meestal neem ik zo'n rare verhalen met een korreltje zout, het zijn zo'n verhalen die je niet gelooft tot je het zelf tegenkomt.. Geen idee hoe het biologisch allemaal in elkaar zit, en ook geen tijd/energie om het allemaal uit te zoeken :p

    En van die rare opmerkingen.. Op mijn werk weten ze van de miskraam, en mijn collega zei plots vorige week, ben je zwanger misschien? Ik was doodmoe door de slapeloze nachten met E. en dan de vroege shift, en ik denk dat ze gewoon niet nadacht bij die opmerking. Als ik al zwanger zou kunnen zijn, dan nog mag niemand het weten tot na de niptest. En bij ons vraagt er ook niemand meer naar de miskraam, de meesten weten gewoon niet welke grote impact dat heeft op jou (en je partner) en denken dan dat je 'erover' bent ofzo. Gelukkig praten mijn vriend en ik er nog over met elkaar. En van mijn collega kan het me eigenlijk niet zoveel schelen, van 't weekend zie ik ze en volgend weekend ook (gewoon toevallig twee sinterklaasfeestjes van het werk en de opvang), was gisteren gewoon weer even pissed over hoe oneerlijk alles wel niet is.

    @Pinkie88 ik was vanochtend al aan het hopen dat het een innestelingsbloeding kon zijn. Komaaaaaan, hopelijk stijgt je temp morgen weer!! Niks van bloed meer gezien vandaag?

    Ovutest was even 'donker' als gisteren, hopelijk komende dagen geen knaller, want vriend ligt doodziek in bed met buikgriep.
     
  14. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Vervelend altijd weer zo'n opmerkingen :( gelukkig kan je er goed over praten met je vriend!

    Niks van bloed meer gespot sinds 6u vanochtend. Ik ben nog nooit zo benieuwd geweest naar m'n temperatuur morgenochtend :|
     
  15. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    @Pinkie88 wat een apart verhaal. Ik ben het eens met @nneah dat je dit tot de bodem moet uitzoeken haha!

    Ik ben benieuwd of je een innestelingsdip hebt, fingers crossed!

    @nneah wat vervelend dat je je zo rot voelt en niet echt voelt dat mensen er voor je zijn geweest en er niet naar vragen. De meeste mensen snappen gewoon niet wat een miskraam is en durven er ook niet naar te vragen denk ik.. Erover schrijven in een blog heeft mij in ieder geval geholpen!

    @ nare opmerkingen en het woord loslaten. Zo herkenbaar wat jullie allemaal zeggen.. wij hadden voor de miskraam net de halve familie ingelicht en toen bleek het de volgende dag mis. Dus helaas moesten we het delen. Mensen hadden gewoon niet door hoe heftig een miskraam is. Ik kreeg echt de meest bizarre reacties en ben zo pislink geweest. Ook mijn schoonzus noemde dat ik te obsessief met zwanger worden bezig ben, m’n vriend heeft haar mooi de mond gesnoerd. Zij wordt elke keer in ronde 1 zwanger... ze heeft geen flauw idee wat het betekent om wat maanden te moeten wachten en te verlangen. Ik geloof ook niet dat het echt invloed heeft op zwanger worden, tenzij de stress dusdanig hoog is. Maar ik denk dat dat punt pas laat word bereikt.
     
  16. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    @Pinkie88 en eeeeuuuhm, rond hoe laat temp je ongeveer? :rolleyes:
     
  17. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dames... Na een nacht vol dromen over bloed en lage temperaturen, mijn temp is terug omhoog naar 37,2 ..
     
    babywens93, Flamingo1990, Roetje08 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ohhh dus het zou heel goed een innesteldip kunnen zijn geweest??:D:D
     
  19. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    In combinatie met dat bloed durf ik dat nu eigenlijk wel te vermoeden.. als het bloed menstruatiebloed geweest was, dan was mijn temperatuur nu nog laag, toch?

    Oh wat spannend...
     
  20. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Omg OMG pinkie wat spannend!!!
    Kan dat kloppen met wanneer je je ei had?
     

Deel Deze Pagina