Zwanger worden na een miskraam: snel raak?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nena84, 29 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Na de miskraam: wanneer was je opnieuw zwanger?

  1. Meteen: 1,5 - 2 maanden later

    50,7%
  2. 2 - 5 maanden later

    30,4%
  3. 5 - 8 maanden later

    7,2%
  4. 8 - 12 maanden later

    5,8%
  5. Langer dan een jaar later

    5,8%
  1. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Bluh, dat doet ook wat met je die hormonen. Heb je veel last van bijwerkingen?
     
  2. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ja, daarom wil ik die opmerking hier ook even toetsen. Maar gelukkig zijn de reacties eerlijk en zijn er dus ook mensen die minder geluk hebben en waarbij het langer duurt. Daarbij voel ik ook druk van tijd. Ik ben 35 en laat me misschien teveel leiden door de percentages (vanaf 35 20% kans op een miskraam). Maargoed, nog altijd 80% wel kans... De kunst is om niet te gaan doemdenken.
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Als je 35 of ouder bent mag je wel eerder voor een doorverwijzing dacht ik (als je na 6 maanden niet zwanger bent, of sneller na herhaalde miskramen). Hopelijk is het niet nodig! Maar houd t in je achterhoofd :)
     
  4. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik gebruikte de ovulatietesten van sensitest, de dipsticks. Erg goedkoop en werkte heel goed voor mij!
     
  5. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ja, ik was vlak voor mijn positieve test nog bij de huisarts en die zei dat ik over twee maanden terug mocht komen voor onderzoek. Ik weet alleen niet of dat nog opgaat nu ik een miskraam heb gehad en dus wel natuurlijk zwanger kan worden.

    @Flamingo1990 Ik heb de producten van Sensitest ook veelvuldig gebruikt. Fijn merk. Alleen toen ik werkelijk zwanger was had ik niets meer in huis en ben ik naar de Kruidvat gefietst. Ook prima zwangerschapstesten trouwens.
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Na een miskraam begint het tellen in principe opnieuw. Hopelijk niet nodig :)
     
  7. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Is inderdaad een gek idee.... en dan afscheid van moeten nemen terwijl helemaal gewend bent geraakt aan het idee. Heel veel sterkte. ♡
     
  8. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    De eerste paar rondes met Clomid viel nog redelijk mee, maar sinds ronde 6 en afgelopen ronde (7) zo veel last gehad van de hormonen, bijna tegen t depressieve aan en veel last van andere bijwerkingen. Nu nog een laatste ronde (8) clomid en mocht het dan nog niet raak zijn, ga ik beginnen het spuiten van Menopur. De bijwerkingen hiervan zijn minder heftig van wat ik begreep van de gyn.
    Ik wordt dit jaar 35 en ik begin hem ook wel te knijpen.. niet dat 35 nou zo oud is, maar meer omdat ik mezelf tot mijn 35ste had gegeven om nog zwanger te raken. Dit heeft met meerdere factoren te maken o.a. leeftijd verschil die steeds groter wordt (10+) en tijdsdruk...
    Hopelijk mag het snel raak zijn bij ons :thumup:
     
  9. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik zou me om leeftijdsverschil niet te druk maken. Dat heeft geen enkele zin en kinderen kunnen toch wel plezier van elkaar hebben. Maar wel vervelend dat je zoveel hormonen moet slikken. Ik duim voor je dat het snel raak is, want depressieve gevoelens zijn niet tof.
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik bleek een partiële mola zwangerschap te hebben dus mijn hcg daalde langzaam (mocht ook eigenlijk nog niet zwanger worden) maar testte toch vrij snel (3 maanden) na de curretage positief, mijn hcg stond toen eindelijk onder de 5, helaas werd dit een vroege miskraam. 2 maanden later weer positief getest!
     
    Nena84 vindt dit leuk.
  11. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dit idd.

    5x in ronde 1 zwanger geraakt. De 5e keer werd mn dochtertje.
    Vorig jaar mei begonnen voor een tweede. In december zwanger helaas weer een ma. Nu in ronde 3..

    Het is een combinatie van. Niet zozeer extra vruchtbaar zijn denk ik
     
  12. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Half oktober missed abortion + curretage
    Begin januari eerste menstruatie
    Begin februari laatste menstruatie
    Begin maart terug positieve test.
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Hier helaas nog geen positieve test na mijn miskraam van begin nov. Dus toch alweer 7 maand verder.
     
  14. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Knipsel.PNG
    Even een tussenstand... De meesten van jullie zijn toch binnen het half jaar weer zwanger. Dat geeft hoop!

    Gelukkig was vandaag op de echo te zien dat cytotec goed zijn werk heeft gedaan bij me en ik hoef naar alle waarschijnlijkheid geen curretage. Hoop echt dat ik het daarmee af kan sluiten en weer verder kan in een nieuwe, goede cyclus.

    Ik vond de afgelopen week echt een rollercoaster. Veel gehuild, maar ook goede momenten gehad met mijn vriend en er veel over gepraat samen. Ik heb mijn best gedaan om het te verwerken door alles op te schrijven en heb een mooi doosje gemaakt met daarin mijn testen, echo's en herinneringen aan ons kindje. Toch denk ik dat een volgende zwangerschap ook weer gepaard zal gaan met zorgen en de angst dat het mis gaat, mezelf kennende.
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    @Nena84 'fijn' om te horen dat de uitdrijving gelukt is. Ja het verdriet blijft ook nog wel.

    Ik was in ronde 9 zwanger van een bbz en cyclus was pas 2 maand later na de operatie normaal. Ik vond het zo vreselijk om de uitgerekende datum te passeren zonder weer zwanger te zijn. Ben toen echt ingestort. Vanaf dat moment ook gestart bij de gyn, ik wou weten of mijn voortplantingsorganen niet verwoest waren. Maar gelukkig, alles was goed. Wel kans vervroegde overgang maar nu nog geen sprake van. Pas als ik tegen de 40 ben. Dus dat maakt mij niet uit. Wel wat hulp gehad met cyclus ondersteuning omdat ik wat vroegtijdig bloedverlies had elke maand. Vorige maand nog een zwangerschap van een paar dagen gehad, maar dat voelde gelijk al niet goed en had er heel kort verdriet van. Cyclus gelijk opgestart en alsof het zo moest zijn: een jaar nadat ik erachter kwam zwanger te zijn van de bbz, ben ik opnieuw zwanger.

    Deze zwangerschap voelt voor 1000 keer anders dan de bbz en de zeer vroege miskraam. Ik ben er rustig onder, voelt goed, en heb er vertrouwen in. Ik had verwacht onwijs te piekeren maar ik slaap in de nacht gewoon goed. Heb ook geen verdere testdrang meer.
    Wel is de echo extra spannend uiteraard.
     
    Nena84 vindt dit leuk.
  16. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    @GroeneBomen wat fijn dat je na een jaar weer zwanger bent! Hopelijk klopt je gevoel en gaat deze zwangerschap goed.

    Vandaag echo gehad bij de gynaecoloog en helaas zag het er toch nog rommelig uit in de baarmoeder. Ik moet een curretage. Deze echo gaf een ander beeld dan vorig weekend bij de verloskundige. Waarschijnlijk heeft de hoeveelheid aan bloed wat nog in mijn baarmoeder zat tijdens de echo van de verloskundige een vertekend beeld gegeven. Nu het bloeden gestopt is, was toch nog wat weefsel te zien. Baal er wel van... het wordt toch nog een lang verhaal op deze manier...
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    @Nena84 hè bah zeg! Sterkte! Ik merkte nadat ik schoon was en de laatste hcg controle had gehad, pas echt het verwerken kon beginnen. Hoop dat het voor jou na de curettage ook eindelijk klaar is met de onzekerheid van nu :(
     
  18. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Dank je wel, ik hoop het ook. Verwerken lukt al beter, alleen ik wil graag door en dat lukt nu niet.
     
  19. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    27 febMA ondekt
    6 maart curettage gehad
    13 april ongesteld geworden
    En nu zwanger.

    We moesten tot 26 april het veilig doen ivm afwijkende vorm baarmoeder welke ik precies had. We kregen groen licht en in dat weekend me eisprong.
     
  20. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Oh wat fijn! Is het spannender nu na de MA?
     

Deel Deze Pagina