Zwanger worden na een miskraam: snel raak?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nena84, 29 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Na de miskraam: wanneer was je opnieuw zwanger?

  1. Meteen: 1,5 - 2 maanden later

    50,7%
  2. 2 - 5 maanden later

    30,4%
  3. 5 - 8 maanden later

    7,2%
  4. 8 - 12 maanden later

    5,8%
  5. Langer dan een jaar later

    5,8%
  1. Piep15

    Piep15 Lid

    14 dec 2018
    55
    27
    18
    Vrouw
    Ik zeg tegenwoordig gewoon was die mening nodig?
    Voel je je beter nu je je gelijk probeert te halen?

    Ik was bij de eerste zwanger via icsi en nu spontaan
    Mensen vragen gewoon was je weer via ivf of was t spontaan?
    Dus ik vraag aan de zwangere naast mij, wordt dat aan jou ook altijd gevraagd??
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Kan zeker restweefsel zijn dat weer is gaan groeien en weer hcg produceert.

    Je kan niet in 16 dagen een eisprong hebben gehad en een innesteling en zwanger testen.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wat ik irritant vond was dan de 'bemoedigende' woorden als ik iemand vertelde dat ik een bbz heb gehad: ooooh mijn schoondochter, buurvrouw, de kat van de overgrootmoeder was na een miskraam gelijk weer zwanger. Ik had liever gehoord; goh wat naar voor je! Want zo oooooooh is een bbz helemaal niet. Grrrr

    Van 1 is de man ziek, had echt bijna willen zeggen: oooooohhhhhhh nou mijn buurvrouw had ook een man die ziek was en nu heeft ze maar een nieuwe uitgezocht.

    Niet gedaan, was wel verleidelijk.
     
    sarah28, Nora92 en Nena84 vinden dit leuk.
  4. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Allereerst sterkte!

    Ik heb een paar weken geleden bbz gehad en hierbij is mijn eileider ook verwijderd.

    Nu komt mij mijn ovulatie er weer aan. De gyn zei dat we beter een menstruatie er tussen konden laten.. maar ik wil eigenlijk geen ovulatie verloren laten gaan o_O
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Wel doen! Mijn gyn zei ook, baarmoeder moet vaak nog even gereinigd worden (was ook echt voor mij een pittige menstruatie, kwam nog een hoop uit de baarmoeder. Die heeft wel fanatiek slijmvlies opgebouwd, kwamen nog best wat stolsels uit) en zo weten ze écht zeker dat het bij een zwangerschap om nieuwe hcg gaat.
     
  6. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Juh I know!
    Ik luister ook braaf, maar is enorm tegen mijn gevoel
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Goed zo hihi, braaf :)
     
    Suuster vindt dit leuk.
  8. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mijn gynaecoloog zei dat het niet meer hoefde tegenwoordig. Dat als je lichaam er niet aan toe is, het niet gebeurd. :) Maar zou zeker naar het advies van je eigen gynecoloog luisteren. Ik heb zelf vanaf de curretage elke drie dagen even hcg test gedaan tot ze wit waren. Zodat ik zeker wist dat het nieuwe hcg van een nieuwe zwangerschap was. Bij mij waren ze 12 dagen daarna weer wit.
     
  9. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ik ben een na de ingreep volop gaan vloeien.. en heb ook getest, maar het is weer Omo wit..
     
    SD90 vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is dat anders :) als je nog wat hcg van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap weten ze niet waardoor het komt als je gelijk weer zwanger bent dus dan kun je bv een operatie extra krijgen omdat stijgend hcg dan gevaarlijk kan zijn. Dus ze hebben liever echte zekerheid. Mijn hcg was 1,2 op de laatste controle en moest ook menstruatie afwachten. Dan wisten ze zeker dat het écht geen rest kon zijn ergens.
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  11. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ik blijf braaf! Maar bedankt dat je het nog even bevestigd.. anders was ik weer al om
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  12. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Precies! Zoals ik zei gewoon naar je eigen gynaecoloog luisteren.. Deze maand dan maar wat extra wijntjes en dat eitje proberen te vergeten. :)
     
    Suuster vindt dit leuk.
  13. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja echt he, ik geef tegenwoordig ook efn hard antwoord zodat ze zich meteen ongemakkelijk voelen.
     
  14. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ja was wel begonnen met ovu testen, maar ga het ook niet meer doen. Anders is die verleiding echt te groot!
    Hoe is het met jou?
     
  15. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik zit alweer braaf aan de ovulatie testen. :) verwacht het eitje ergens deze week... Dus druk aan het werk. ;) Maar heb er weinig zin in deze maand. De hoop dat het ooit zal resulteren in een goede zwangerschap is erg klein nu voor mijn gevoel...
     
    Suuster vindt dit leuk.
  16. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Snap wel wat je bedoeld.. het zou eigenlijk zonder zoveel ‘gedoe’ moeten he!
    Ik hoop dat je heel snel een mooie plakker hebt lieverd ♥️
     
  17. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja dat zou wel heel mooi zijn! Dat we allemaal gewoon ronde 1 zwanger zijn en meteen ook goed en gezond.
     
    Suuster vindt dit leuk.
  18. Stiertje7

    Stiertje7 Lid

    19 feb 2019
    75
    19
    8
    Vrouw
    12 juni curretage gehad, snel hersteld en voelde me al snel weer fit. Weinig tot geen bloedverlies enkel een week wat bruin. Nu precies 4 weken verder nog niet ongesteld. Ovulatietest gedaan en al 4 dagen knal paars positief ! Dacht, doe ook eens een zwangerschapstest en ook al 3 dagen knal paars positief(Sensitest) zo paars heb ik ze bij mijn vorige zwangerschap nooit gehad. Overigen was het vruchtje met 6wk gestopt met groeien en met 8wk gecurreteerd.
    Nu heb ik gisteren laten prikken op hcg en deze is 500. Zou ik echt alweer zwanger zijn of heb ik nog resten? Tussendoor geen bloedverlies gehad. Alvast bedankt, groetjesss
     
  19. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik had ook nog knalpositieve testen een maand na de miskraam. Helaas was dat restweefsel met een curretage tot gevolg. Maar misschien is het bij jou wel weer raak, dat hoor je wel vaker. Krijg je nog een check bij de gynaecoloog?
     
  20. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik zie nu dat je al een curretage hebt gehad, ik had er te snel overeen gelezen...

    Maar dan is de kans groot dat je opnieuw zwanger bent. Misschien over een tijdje nog eens bloed prikken om te zien of er een oploop is?
     

Deel Deze Pagina