Zwanger worden na een miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hannes, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja, gevonden :D! Wat ongelooflijk ververelend zeg als je dan je zwangere banner ziet, erg confronterend:x!

@ Puella fijn hoor!

@Mosa, hoe is het bij jou? (ik vind het helemaal spannend voor je en moet veel aan je denken :)!)

@Siri, bij jou ook spannend. Slim dat je eerst even gaat checken bij de HA of je niet zwanger bent, voordat ze vanalles gaan doen.

Zelf heb ik op het moment last van veel haaruitval. Zijn er meer die daar na een MA of MK last van hebben? Ik herken dit niet van na de bevalling. Ik zit inmiddels rond mijn eisprong, heb wat vage klachtjes. Toch altijd spannend deze periode.

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Juul, ik ben ook benieuwd hoe het gisteren is gegaan, hopelijk viel het mee!

Machtelt, lief dat je aan me denkt, maar sinds woensdag is het al niet spannend meer ;) Ik ben dus ongesteld geworden. Hoe het nu precies met die positieve test zat, weet ik niet, maar morgen wil ik nog een testje doen en ik neem aan dat hij dan negatief is.
    Ik heb een cyclus gehad van 41 dagen, dus nog wel netjes, maar nu hoop ik op een iets kortere cyclus met een andere afloop ;)

Ik heb wel last van iets haaruitval, maar niet opvallend veel. Na mijn bevalling heb ik het wel best veel gehad, maar tijdens mijn zwangerschap was mijn haar dan ook wel flink dikker.

En jij alweer bijna je eisprong, spannend! Hopelijk heb je deze ronde weer geluk!

3. lautjep

lautjep Niet meer actief

ik heb ook giga veel haar uitval volgends mijn gyn hoort dat erbij. als je zzwanger bent vallen je haren niet uit na je zwangerschap gaat dat langzaam maar let je er niet op en na een mk zie je dat.

Zit nu op dag 10 denk dat ik dinsdag ga beginnen met ovu testen
    ik ben namelijk nieuwsgierig of ik wel goede testen krijg zonder clomid heb er nu 30 in huis dus moet het gaan redden denk ik

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Mosa, wat jammer zeg :(! Tja en 41 dagen, dus. Is het bij jou ook zo heftig of een normale menstruatie? Normaal ben je toch onregelmatig ongesteld, op hoeveel dagen kom je mini en maxi uit dan? Ik hoop ook voor je (en voor de rest en voor mezelf) dat het beter afloopt bij de volgende ronde :D. Maar toch raar van die positieve test :(. Ben benieuwd of je volgende test nu wél negatief is.

@Lautje, hopelijk geven de ovulatietesten toch wat aan. Heb je altijd een regelmatige cyclus?

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Lautjep, zou fijn zijn als je een positieve ovulatietest zou krijgen deze ronde!

Machtelt, ik ben eigenlijk minder ongesteld dan normaal, terwijl het normaal ook al niet zo veel is. Ik heb wel donderdag en vrijdag veel buikpijn gehad, meer dan anders. Mijn cyclus variëert meestal tussen de 30 en 40 dagen, en af en toe een uitschieter van bijv. 47 dagen. Maar meestal is het kort, lang, kort, lang, heel vaag. Maar ik ben zowel met een korte als met een lange cyclus zwanger geraakt, dus blijkbaar maakt het niet uit.
    Morgen doe ik nog een testje, ik zal laten weten of hij negatief was.

6. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Owch, ik hoor net van een van mijn beste vriendinnen dat ze nu voor de tweede gaan en dus deze maand al zwanger zou kunnen zijn, van de eerste was het ook meteen raak bij haar, dus nu krijg ik nog meer haast.... Mijn collega die tegenover mij zit zou ook deze maand zwanger kunnen zijn... poeh ik word een beetje duizelig als ik eraan denk. Als ik zelf ook deze maand zwanger ben is het allemaal driedubbel leuk, maar anders ook driedubbel kl"(&&@;&;te als het bij o nog maanden duurt.... Oh wat een stress, is natuurlijk helemaal niet bevorderlijk voor de vruchtbaarheid.... Ik wilde dat ik alle tijd had en niet zo ongeduldig was. Ik vind mezelf ook al zo oud, ieks ik krijg zelfs al grijze haren! Ik ben net 32 geworden, en nu ben ik misschien wel 33 als ik mijn eerste kind krijg... Bij een ander vind ik het allemaal prima op tijd, waarom moet ik dan zonodig NU een kindje? Eerst wilde ik ook alleen maar zwanger worden, nu wil ik eigenlijk het liefste meteen naar (na de) bevalling. Dat is iets dat trouwens veranderd is sinds de miskraam, zwanger zijn heeft denk ik iets van zijn charme verloren, nu kijk ik vooral uit naar de baby...
    De rest is te spannend denk ik... Poeh nou het helpt wel om het tegen jullie te vertellen, ik ben meteen al wat rustiger...
    Ik voel weer wat vertrouwen terugkomen "het komt wel goed" "je krijgt heus snel een gezond kindje (ahum of twee)".

7. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @Juul haar curretage is trouwens gelukkig goed gegaan las ik op een ander topic, hopelijk kan ze over een tijdje weer mee komen kletsen over zwanger worden (ik duim voor je meid voor goede onderzoeken en positieve uitslagen, je kan nu wel wat geluk gebruiken!)

#haaruitval heb ik ook een beetje meer nu, maar de 10 grijze haren vind ik erger... Als die nou uitvallen!

8. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Hallo dames, mag ik met jullie mee komen kletsen? Ik heb dit weekend net een miskraam gehad, bij 5 weken 3 dagen. Had deze hele zwangerschap wat bloedverlies, meest bruin soms wat rood en afgelopen donderdag dus ineens heel veel rood. Geen krampen, maar een zwaar ongi gevoel. Inmiddels is het bloeden eindelijk wat gestopt, het ergste heb ik geloof ik gehad. Geen idee of het vruchtje er al uit is, maar het was waarschijnlijk nog zo klein dat ik het niet heb gezien. Komende dinsdag krijg ik een echo bij de gyneacoloog.. Zullen zien! Daarna weer vooruit kijken!

9. Adore

Adore Niet meer actief

Iris welkom hier.. natuurlijk mag je mee kletsen!

Ik ben benieuwd wat je gynaecoloog zegt dinsdag (als het bloeden zo goed als gestopt is ziet het er meestal goed uit) :)

Ik hoop dat we allemaal snel weer zwanger zijn ;)

10. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Had per ongeluk mijn abbonement verwijderd, maar door dot berichtje weer een abbo!

11. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ja, dat snap ik heel goed dat als je omgeving zwanger is, vooral je beste vriendin, maar ook je collega waar je de hele tijd tegenaankijkt, word je wel extra geconfronteerd met je miskraam en het feit dat je niet meer en niet weer zwanger bent!!!!
    Ja dat vertrouwen gaat op en neer... D ene dag denk ik dat het wel goed komt.... De andere dag denk ik, wat als ik nou niet meer zwanger kan worden, wat als het niet meer lukt, ik word in december 39....

iris, welkom, balen dat het ook voor jou niet zo mocht zijn.....

12. lautjep

lautjep Niet meer actief

machtelt helaas heb ik een grote troep waar geen pijl op te trekken is ik zit tussen de 21 en 49 dagen. daarom heb ik ook clomid gehad. volgende ronde gaan wij daar gelukkig weer aan beginnen en dan is het dag 14 of 15 maar daar is nog wel tegenaan te klussen.

Hannes dit is wel heel erg naar zouden ze je niet even buiten schot kunnen laten?

Iris welkom hier helaas dat je ook hier mee moet komen praten dat wil je toch voor niemand.
    ga even iets anders aantrekken en dan naar mijn ouders

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hannes, knuffel! Altijd lastig als er mogelijk bekenden in je omgeving zijn die zwanger zijn terwijl je het zelf zo graag wilt ;)
    En ik denk dat een zwangerschap wel weer leuk wordt op het moment dat je een goede echo hebt hoor, ik denk dat het genieten dan wel komt :)
    Vooral hier van je afpraten als je ergens mee zit, en het komt vast idd allemaal goed :)
    Hoelang duurde het bij jou totdat je zwanger was?

Juul, fijn dat de curettage goed is gegaan en ik hoop ook dat alle uitslagen goed zijn zodat jullie weer verder kunnen!

Iris, helaas welkom hier ;) Wat rot dat je zwangerschap is misgegaan! Hopelijk blijkt alles dinsdag weg te zijn zodat jullie daarna weer vooruit kunnen kijken!

Machtelt, ik heb vanochtend nog een zwangerschapstest gedaan, en gelukkig was hij negatief :D Hopelijk de volgende keer dat ik test, weer een positieve test ;)

14. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Jeetje Siri had jij na je miskraam een cyclus van 116 dagen??

15. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    :D lang he!!! en ik ben ook niet ongesteld geworden toen de volgende cyclus begon.... :( dus nu wordt er donderdag uitgezocht waarom mijn lijf zo raar doet....

16. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ja dat is wel erg lang, maar kan natuurljk dat je lichaam moet herstellen. Na de zwangerschap van mijn dochtertje werd ik pas na 9 maanden weer ongesteld... maar ja dat was ook een voldragen zwangerschap. Hoop niet dat het bij mij nu weer zo lang duurt.. pfff. Zeker niet als je graag zwanger wilt worden! Succes dan bij de gyneacoloog, ben benieuwd wat en of er wat uitkomt...

17. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    #37 Hannes, 10 okt 2010
    Laatst bewerkt: 10 okt 2010
    Wat zijn jullie toch lief, ik ben blij dat ik met jullie op een topic zit..

Iris, shit dat je ook een miskraam hebt, maar gezellig dat je mee komt kletsen, ik hoop dat de echo goed is en je weer schoon verder kunt...

Ik heb nog steeds gekleurde afscheiding dus we wachten rustig af... ik hoop wel dat het nu snel op houdt en dat we kunnen gaan beginnen aan de volgende poging.

@mosa ik was vorige keer in ronde drie zwanger, dus ik hoop nu ook zo snel (mag nog sneller natuurlijk ;))

@iris en siri (haha omgekeerd) ik hoop dat jullie nu dadelijk snel weer een normale cyclus hebben

@lautjep haha heb je 30 testen in huis, hopelijk springt er een ei!

18. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ha, ha ik moest er even over nadenken, maar nu zie ik het.... Ja inderdaad iris en siri...hihi:D

Hier comfortably numb...... Dipje.....:(

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Iris, wat klote zeg dat je dit ook moet meemaken.

@Hannes, ja dat zou echt vervelend zijn als zij eerder zwanger zijn. Daar zou ik ook niet goed tegen kunnen. En 32 vind ik idd niet oud (ben zelf 30), maar dat zeg ik ook over anderen. Hier nog geen grijze haren ontdekt :p!

@Lautje, oké, flink onregelmatige cyclus dus. Wanneer ga je met clomid beginnen?

@Mosa, lekker toch dat je minder last van je menstruatie had? Super dat je een witte test had (klinkt gek hè?) en nu hopen op een positieve test (voor iedereen hier).

Afgelopen weekend flink gewerkt. Ik heb steeds gerommel onderin m'n buik. Ik ben er veel mee bezig, krijg mijn gedachten moeilijk stil erover. Hebben jullie dat ook?

20. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ja dat heb ik ook, er mee bezig zijn, maar het is ook nog maar net gebeurd.. Gisteravond ben ik het vruchte verloren. Had het ineens op mijn wc papiertje liggen. Heb het afgespoeld en grondig bekeken en aan mijn man laten zien. Het was ongeveer 2 cm groot.. heb het maar begraven in de tuin, vond het ook zo naar om het maar gewoon door de wc te spoelen..
    Morgen heb ik nog een afspraak staan bij de gyn, maar zit te denken om deze maar af te zeggen. Weet nu toch zeker dat het afgelopen is en het bloeden is volgens mij ook klaar nu.. Dan heeft het toch weinig zin meer zo'n echo? Heb er ook gewoon niet zoveel zin in. Hebben jullie allemaal wel een echo gehad om te kijken of alles schoon is??

Deel Deze Pagina