Iris ik ben 29 sept het vruchtje verloren en 8 okt (afgelopen vrijdag) heb ik de controlle-echo gehad Ook het bloeden was toen al gestopt.. maar toch vond ik het wel fijn om te kijken of mijn baarmoeder na te laten kijken was gelukkig zo goed als schoon. Ook heeft de gyn mijn slijmvlies opgemeten, dat was 5cm (3cm is normaal na menstruatie en 7 zou volgens hem al rond eisprong zijn). Ik gebruik ovulatietesten (je weet nooit wanneer je nu een eisprong krijgt) en ik temperatuur Mijn zwangerschapstest was nog heel licht positief 2 dagen geleden en de ovulatietesten zijn al lichter (reageren ook op hcg).. Volgens de gynaecoloog konden we beter 1 menstruatie afwachten voordat we er weer voor gaan (maar er zijn ook gynaecologen die zeggen dat je er gelijk voor kunt gaan) ik vroeg naar zijn reden en hij zei dat je iets meer kans hebt op een nieuwe mk.. Maar, mijn mening is dat als je lichaam er nog niet klaar voor is, dat je nog niet zwanger zal raken en velen zijn binnen 2 maanden alweer zwanger.. ik denk door het restje hcg dat nog aanwezig is en een optimaal slijmvlies dus wij gaan er weer voor
@Iris, logisch toch dat je ermee bezig bent, het is zo kort geleden voor je! Die controle echo zou ik toch echt laten maken. Dan heb je zekerheid dat je baarmoeder helemaal leeg is, hoef je je daar geen zorgen over te maken. @Puella, ik had na 3 weken een spierwitte test, dus over een week nog eens proberen? Ja en dat verschillende advies wordt gegeven over 1 cyclus afwachten of meteen ervoor gaan. Wij mochten er meteen voor gaan. Ik zou gewoon doen wat voor jullie goed voelt. Vanochtend was ik misselijk en m'n buik voelt vol. Ben ergens bang dat ik mezelf een beetje gek maak. We zien het over 2 weken wel.
Ik ga toch maar heen morgen. Heb ik idd zekerheid dat mijn baarmoeder leeg is... anders ga ik me daar straks weer zorgen over maken. Denk dat het idd wel handiger is om een menstruatie te wachten, omdat je dan beter kan berekenen wanneer je je eisprong hebt en wanneer je ongi etc.. Maar goed ik denk dat wij er ook gewoon meteen weer voor gaan hoor . Zullen wel zien!!! Wie weet Machtelt ben je gelijk alweer zwanger, dat zou toch wel heel super zijn he. Ben benieuwd! Ovulatietesten gebruik ik niet, vind ze wel erg duur en ik voel mijn eisprong altijd heel goed en heb dan ander slijm, dus heb het eigenljk ook niet nodig.
@Puella, bedankt . @ Iris, sucees morgen. Gelijk zwanger waorden is me niet gelukt hoor ! Zit nu in de tweede ronde.
zo ik heb heel wat terug moeten lezen. Ja 30 klinkt veel maar je weet maar nooit ik kan ze allemaal nodig hebben. Was een aanbieding anders zou ik er nooi zoveel kopen. Volgende ronde begin ik weer aan de clomid je moet eerst 2 rondes zonder hebben na een zwangerschap. Het is wel een beetje een tegenvaller maar ja ik kan er niets aan doen. Wij hebben afgesproken deze maand niet te hopen zonder clomid want anders maken wij onszelf helemaal gek. Ik hoop eind oktober te kunnen beginnen of anders begin november en dan hebben wij nog 2 rondes tot het einde van 2010 hoop ik. Dst is voor mij op een of andere manier een grens. Vorig jaar oud en nieuw hadden wij zo iets van volgend jaar zijn wij vast zwanger en op een of andere manier heb ik mij daar mogelijk een beetje dom het hele jaar aan vast gehouden. Zo dit was mijn ego stukje sorry daarvoor Iris ik heb een rondje ok gehad en ik moets ook een onderzoek want er kan nog heel veel meer blijven hangen. beter het zekere voor het onzekere
Ik ga ook wel heen morgen, verlies nog steeds bloed trouwens. Wat bedoel je precies met rondje ok?? Ben je geopereerd? En wat is eigenlijk clomid?
Hellooo dames, Jullie zien het al al mijn onderschrift. Wij houden even een pauze van het zwanger worden. Er is nu zoveel gebeurd en ik heb zoveel tegenslagen gehad en er hebben zoveel mensen aan mijn lijf gezeten dat ik lichamelijk en geestelijk wat rust nodig heb.... Morgen word ik geopereerd, daar maak ik me al weken druk over en daarna laat ik het maar even op zijn beloop. Ik ben daarom minder op zp te vinden, al gaat dat moeilijk worden....vind het zo gezellig Maar ik wil jullie in ieder geval heel veel succes wensen met opnieuw zwanger worden, en ik hoop dat ik jullie allemaal volgend jaar weer tegenkom op het zwanger zijn forum!
Siri ik hoop dat je niet teveel last zult hebben van de operatie. Ik snap helemaal dat je even afstand wilt nemen van het zwanger worden en je lichaam rust wilt geven ik hoop dat als jullie er weer voor gaan dat het gelijk raak zal zijn Liefs Puella
Thanx, gaat wel moeilijk te worden, ik vind het zo fijn om mee te schrijven, maar tegelijkertijd word ik soms ook teveel meegesleept en dat ks dan weer wat minder fijn... Ik heb altijd heel erg vooruit kunnen kijken, maar merk dat ik een beetje blijf hangen in het verleden....dus als ik dat kan loslaten, ben ik weer van de partij.....
@siri dikke knuffel en ik hoop dat de operatie morgen meevalt en dat ze lief voor je zijn. Ik hoop dat je je rust vindt in de komende weken, ondanks de controles en dat we je volgend jaar in blijde verwachting spreken op het forum! En stiekem tussendoor om te horen hoe het is he
Hallo! Ben gister heen geweest en het zag er goed uit. Er zit nog wel wat weefsel, maar ze verwacht dat mijn lichaam dat zelf oplost. ALs ik erg ga bloeden of pijn heb moet ik direct bellen. Verder mogen we direct weer proberen om zwanger te worden (wel wachten tot het bloeden is gestopt), we hoeven niet te wachten oid. Dus dat doen we dan maar
Snap het en vind het een goede beslissing om het even rustig aan te doen en je eigen lijf rust te geven zodat je jezelf weer kan zijn.. . Ik had het nu al een beetje, van wat een gedoe aan je lijf... Nu eerst Veel sterkte met en na de operatie!!
@Siri heel veel sterkte morgen met de operatie. Hopelijk ben je snel hersteld en doen ze hun werk goed. Ik heb respect voor je moeilijke beslissing. Logisch dat je even rust wilt na alles wat je hebt meegemaakt. En als je er weer klaar voor bent nieuwe kansen ! @Iris, hoeplijk is de rest ook snel eruit. Kan je er weer tegenaan ! Hoe is het met de rest?
Iris fijn dat jullie na het bloeden er weer gelijk voor mogen gaan Mijn gynaecoloog (komt uit de oude tijd) adviseerde om 1 menstuatie af te wachten zodat alles er weer uit is.. Ik vroeg of dat advies van hem wordt gegeven omdat je dan makkelijker kunt bepalen hoelang je zwanger bent.. (dat hoor je ook vaker) nee zei hij: je hebt een kleine kans dat je weer een mk krijgt. We gaan er ook gewoon weer voor mijn gevoel zegt dat als je lichaam er niet klaar voor is, je nog niet zwanger zult raken Vaak hoor je dat je zelfs vruchtbaarder bent omdat je nog een restje HCG in je lichaam hebt en ook het baarmoeder-slijmvlies nog optimaal is 8)
Wij gaan een dezer dagen ook weer proberen verwacht ik.... Hoe berekenden jullie je eerste testdatum? Puella, neem jij gewoon 6 weken? Ik denk dat ik uit ga van 4 weken na de mk en dan begin met een keer per week testen ofzo? En als je dan ongesteld wordt, is het natuurlijk ook meteen duidelijk... Hoe lang duurde het bij iedereen voordat jullie de eerste keer ongesteld werden? Had je toen al een keer getest? Ik had vanochtend weer voor het eerst weer witte afscheiding in plaats van bijna niks/doorzichtig (met wat stipjes bruin net zoals de afgelopen dagen), zou dat kunnen betekenen dat er een eisprong in aantocht is? Hoe merken jullie aan je lijf als er een eisprong aankomt? Ik heb wel het idee dat ik hem voel, maar dat is pas op het moment zelf... Als ik zou temperaturen of ovutesten zou doen, dan zou ik het weten natuurlijk, maar daar heb ik nog geen zin in. Ik was altijd heel regelmatig...behalve in de eerste ronde dat we ervoor gingen (35 dagen, 5 dagen over tijd), maar ik vermoed dat dat een afgebroken bevruchting was met 4w5d, het voelde namelijk heel sterk alsof ik zwanger was en de menstruatie liep ook anders (helderder bloed en korter dan normaal). Maar dat schijnt heel vaak voor te komen, maar dat veel vrouwen dat niet merken, omdat het zoveel op een menstruatie lijkt.