Ik heb mijn banner op 6 weken gezet, maar denk dat ik mijn eisprong eerder heb.. want ik heb al enkele dagen vruchtbare afscheiding (de ovulatietesten zijn nog vrij donker, dus daar zie ik niet aan of ze positief zijn, haha) zwangerschapstest heb ik een weekje geleden gedaan.. was nog heel licht, maar denk dat die nu negatief zal zijn. Temperaturen geeft me de meeste zekerheid van een eisprong, maar daar is nog geen verhoging te zien (dus nog geen ei gehad).. ach ik zie wel
Ik had een jonge gyn. dus zal wel verschil zijn tussen wat ze vroeger geleerd hebben en nu haha. Dus ik vertrouw er op dat het gewoon kan nu... Eerst maar eens zien dat ik weer een eisprong krijg... zal wel langer duren dan normaal. Spannend weer!
Hallo ladies, Ik meld me ook weer hier! Mijn hele account was zelfs gewist! En alle topics waar ik een beetje meekletste ook verdwenen! Maar goed, nu kan ik hier weer lekker mee kletsen Ben dus 1 okt gecuretteerd, daarna paar dagen bloedverlies gehad en nu is dat wel over. Heeel af en toe nog een heel licht druppeltje roze/ bruin. We zijn maar weer gewoon aan het klussen geslagen. Heb na de curettage natuurlijk geen flauw idee wat mijn cyclus doet, maar we zien wel. We doen het om de dag, dus mocht er ergens een eitje komen deze maand, dan ligt er in ieder geval altijd iets klaar Wordt natuurlijk spannend einde maand. Want na een curretage kan je ongi veel langer op zich laten wachten, maar aangezien we geklust hebben kan het ook zwanger betekenen. Maar ik hou daar voor deze maand maar niet teveel rekening mee (al hoop ik natuurlijk wel!) Pff, ik merk wel dat ik er veel te veel mee bezig ben. Beheerst echt een beetje mijn leven. Gelukkig ben ik niet de enige als ik het hier zo lees. Daarom vind ik het forum ook zo fijn. Allemaal meiden in dezelfde situatie. @Siri: heel veel sterkte met je operatie!
Mijn account was ook gewist. Tsja maar weer opnieuw beginnen, zit niks anders op . Ben je al lang bezig om zwanger te worden Lex?
Ik werd 34 dagen na de curretage weer ongesteld. Normaal heb ik een cyclus van 28-30 dagen. Mijn eisprong voel ik altijd, ik heb dan soort ongesteldheidskrampen aan 1 kant van mijn buik. @Hé Lex, welkom terug!
Hi Iris, Ik schaam me bijna om te zeggen dat ik in onze 1e ronde zwanger was. Waren heel blij natuurlijk! Heb veel vriendinnen die er maanden op moesten wachten. En dan wordt het op een gegeven moment elke maand zo'n teleurstelling. Maar ja, nu dus een mk. Gekke is, dat ik nu zoooo graag weer zwanger wil worden! Terwijl als we nu nog in de 'probeer' fase waren, ik er waarschijnlijk niet zo'n moeite mee had gehad als ik nu nog niet zwanger was geweest. Heb trouwens vanavond even getest. En die was hartstikke negatief. 1,5 wk na curettage dus. Weet dat het niet zoveel zegt, maar hoop dus dat mijn cyclus weer op gang is. Misschien zelfs nu wel een eisprong??? (Ik voel dat nooit, dus maar gewoon regelmatig klussen, hihi) @Machteld: Hoe is het nu met jou? x lex
Daar hoef je je niet voor te schamen hoor . Ik was dit keer ook in de 1e ronde zwanger haha. Maar goed dat was te mooi om waar te zijn.. ook uitgelopen op een mk. En het is precies zoals je zegt. We waren er helemaal niet mee bezig en hadden zoiets van we zien wel... tijd genoeg. Maar nu wil ik ook heel graag weer zwanger worden! Ik vind het ook zo spannend allemaal .
sorry meiden ik heb dagen lang geen zin gehad om op de computer te gaan. Weet ook niet zo goed waarom. Hannes ik ben al geweest en alles was schoon en goed. Gelukkig maar. Ik ben helaas al even bezig. Ik was na 37 dagen weer ongesteld. ik heb wel een rondje ok gehad na 14 dagen wachten en klooien siri heel veel sterkte en ik hoop dat wij elkaar treffen in aug mama's
@Lex, ja met mij gaat het wel goed. Voel me alleen wel "raar" (lees zwanger), maar ben zo bang voor een teleurstelling en dat mijn lichaam gek aan het doen is. Je hoeft je niet te schamen hoor, ik was deze keer ook in de eerste ronde zwanger. Hoop nu dus ook dat het heel snel komt, maar ja het zal wel even wachten worden.
@Machteld: Je voelt je zwanger? Hoop natuurlijk dat het goed nieuws is! Maar kan me voorstellen ook heel onzeker. Wanneer zou je kunnen testen? Ik merk dat ik er ook veel te veel mee bezig ben. Zit elke keer op het toilet naar mijn onderbroekje te staren of ik misschien iets kan ontdekken wat op een eisprong kan lijken (de afscheiding zegmaar, sorry voor het details). Ik zit nu in mijn 1e 'cyclus' na de curettage, dus heb geen idee waar ik sta. Eigenlijk zou ik gewoon rustig moeten wachten op een ongi, wat al heel fijn zou zijn. Maar ik kan alleen maar hopen dat ie nooit komt en dat ik meteen alweer zwanger ben. Is natuurlijk een heeele kleine kans! Zal vooral blij moeten zijn als mijn cyclus weer normaal doet en ik einde deze maand ongi wordt. Pfff, wat kunnen weken lang duren op deze manier! Hoop voor jou op goed nieuws! Maar dan nog he. Na zo'n mk, is een positieve test 1 ding, maar dan moeten we nog die ellendige 12 wk door! Vind het erg fijn dat we hier allemaal beetje steun aan elkaar hebben! x lex
Lex logisch dat je er veel mee bezig bent.. we zijn het allemaal denk ik, de wens wordt sterker na een miskraam Hoe ver zit jij in je cyclus? en ja, je ovulatie kan later zijn.. daardoor zeggen gynaecologen ook vaak dat de menstruatie 6 of 8 weken na de mk kan komen. Daarom temp ik ook (kleine moeite vind ik) om te kijken wanneer eitje precies springt (en of er wel een eitje is gesprongen) dan weet ik gelijk wanneer mijn nod-datum zal zijn Ovulatietesten gebruik ik ook, maar ik heb al dagen een vrij donker streepje (nog aanwezig hcg?) maar niet positief, terwijl ik wel al een dag of 5 vruchtbare afscheiding had (veel) maar nu weer onvruchtbare afscheiding... dus je zou zeggen een eisprong is geweest, maar volgens mijn temp niet en de ovulatietesten ook niet... dus maar wachten, wachten Machtelt ik hoop het zo voor je, je zit nu een week na je eisprong het zou dus kunnen, vanaf de innestelling kun je je zeker zwanger voelen... ik hoop het zo voor je
poeh ja ik ben er ook veel mee bezig, en de wens is na de mk inderdaad nog sterker aanwezig, maar ik ben ook (nu al) banger dat het (weer) niet goed gaat, gisteren voor het eerst geklust, ik was niet eens blij, alleen maar zo van "oh nee dadelijk gaat het weer mis en moet ik weer door die ellende" suf he (beetje emo) mijn man was wel blij "nu gaan we tenminste vooruit en niet meer achteruit" (ook hardstikke waar natuurlijk).... ik hoop natuurlijk ook dat ik meteen weer zwanger ben, maar tegelijk hoop ik wel heel erg extra hard dat het deze keer wel goed is... (oeh die spanning nu al...) vandaag weer een test gedaan en het streepje wordt nu wel heel licht/bijna onzichtbaar, dat is ook vooruitgang!
hoe doen jullie het trouwens met alcohol en/of roken, nu al stoppen of als je positief test? Ik ben dit voorjaar gestopt met roken, nu minder ik alvast met alcohol en met koffie, vooral koffie vind ik lastig om te minderen, probeer niet meer dan twee, drie kopjes...
@Hannes, drinken doe ik niet en met roken ben ik al 5 jaar gestopt. Koffie drinken is wel een dingetje. Ben er echt op aan het letten om max 3 koffie te drinken. Ik vind dat wel lastig en mensen vragen ook waarom ik thee drink, krijg je dat weer... Ja ik voel me raar, durf het nog niet uit te spreken. Ben misselijk, borrelende buik, maar ja misschien hou ik me zelf voor de gek. Ik wil zo graag. Vanacht moest ik mijn bed uit voor mijn zoontje en dat was heel zwaar, ben vreselijk moe... Zit nu op dag 21. Vorige keren had ik ook last van dit soort kwaaltjes, pfff wachten duurt lang!
Oh Machtelt spannend dat je al vanalles voelt, ik hoop het zo voor je Koffie, drink ik hooguit 2 koppen s'morgens, wel drink ik veel groene thee met granberrysmaakje (is goed voor de innestelling en een optimaal slijmvlies) ok neem ik tarwekiemoliecapsulles, heel goed voor je cyclus en om zwanger te worden. Roken deed ik al niet en alcohol drink ik al heel lang niet want ik heb een peuter van anderhalf die nog steeds borstvoeding krijgt
Spannend Machteld, zou leuk zijn! Ben zeer benieuwd Afgelopen zwangerschap, waarbij het dus mis ging heb ik nog wel gedronken, omdat ik toen dacht dat ik ongesteld was geworden en had savonds een feestje. Had toen vreselijke krampen en het viel niet lekker... later begreep ik dus waarom. Nu heb ik daar echt spijt van, omdat ik dus zwanger was. Dit keer ga ik dus niet meer drinken als ik ook maar enigzins kans heb om zwanger te zijn.. .Je weet nooit, misschien heb ik daarom wel een miskraam gehad.. Zit toch in je hoofd dan he. Roken doe ik trouwens niet en koffie drinken wel..
Hi ladies, Ben net een weekendje weggeweest met vriendinnen en ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk heb laten gaan met de drank. Er is een hele kleine kans dat ik eind vorige week mijn eisprong had en dus bevrucht zou zijn. Maar eerlijk gezegd na alle gebeurtenissen van afgelopen weken had ik het echt wel even nodig om lekker te onstpannen en los te gaan Met roken was ik gestopt voor mijn vorige zwangerschap, maar ook daar ben ik nu dus weer een beetje begonnen... Heb me zelf voorgenomen om me zelf wat drank en sigaretjes toe te staan tot ik weer ongesteld wordt na mijn curettage. Dan heb ik weer een cyclus en ga ik me netjes gedragen Ik heb trouwens nu weer wat bloedverlies, dus daar baal ik een beetje van. Weet niet wat mijn lichaam allemaal aan het doen is... @Puella: wat zijn die tarwekiemcapsules precies? En helpt cranberrysap ook ipv de thee? @Machteld: al meer nieuws? Wanneer kan testen? x lex