Hey lieve dames, Ik kom ook met jullie mee kletsen, helaas heb ik dinsdag mijn miskraam gehad met behulp van cytotec. Ik had een legevruchtzakje Maar goed, aanstaande woensdag heb ik na controle echo, nu hopen dat alles weer schoon is zodat ik weer lekker verder kan. verder wens ik jullie heel veel suc6 met (weer) zwanger worden!!
Hee @Gonca, Gezellig dat je mee komt kletsen! Hoe is het nu met je? Hoe ging het met de Cytotec? Ik hoop dat de echo helemaal goed is woensdag, zodat je inderdaad vol goede moed verder kan! Nou ja zeg, had ik gisteren toch weer een beetje bloed/gekleurde afscheiding, wat kan dat nou betekenen? Ik voelde wel een hele lichte menstruatiepijn ook. Nog een beetje een nawee misschien... Zou het betekenen dat mijn eisprong nog niet in aantocht is, of zou het met mijn eisprong te maken hebben.... on top of all, ben ik vandaag misselijk, krijg je dat! Ik denk dus dat ik nu zwanger ben haha waarschijnlijk kan dat niet eens en is mijn eisprong nog niet eens geweest... (bij een extreem regelmatige cyclus zou dat trouwens wel dit weekend gebeurt kunnen zijn, maar ik ga er ook vanuit dat het een beetje langer duurt dan normaal....) nou tot nu toe ben ik er nog relaxed onder ik weet alleen niet of ik nu nog zo hard ga proberen/klussen... of misschien toch want de tweede van mijn drie beste vriendinnen vertelde dat ze er toch ook maar voor gaan (voor de eerste) en dat ze deze maand dacht dat ze zwanger was (en ws ook wel was, bevruchting, maar dan heel snel afgebroken) dus nou maar gewoon ervoor gaat (ze durfde het mij bijna niet te vertellen....). Nou als zij dadelijk ook nog eens zwanger (die andere probeerders (vriendin+collega) heb ik nog niks van gehoord hoor) is vind ik het heel leuk voor haar, maar dan krijg ik nog meer haast (ik heb toch al zoveel geduld). Poeh ik had vrijdag bruiloft van een van mijn vier (!) broers, had mijn moeder blijkbaar aan mijn broers/schoonzussen/haar vriendin vertelt over mijn miskraam: ze kwamen om de beurt verhaal halen "oh ik hoorde.... hoe is het nu..." heel lief natuurlijk maar ik was helemaal kapot aan het einde van de dag (het is toch al zo'n emoding een bruiloft) en barste bij de laatste lief bedoelde opmerking dan ook volledig in tranen uit. Daar zat ik eigenlijk ook niet op te wachten, het moet toch een feestje zijn, maar ja, ook wel goed dat het er eens in de zoveel tijd dan toch ook maar weer even uitkomt. Opkroppen dat is niet aan de orde, als je zoveel lieve geinteresseerde mensen om je heen hebt... en dat is maar goed ook eigenlijk. (buiten dat had mijn moeder het natuurlijk voor zich kunnen houden.... dat was ook wel zo netjes geweest...) @lex jij had dus ook weer bloedverlies, blijkbaar kan dat er dus bijhoren?
Spannend Hannes dat je denkt zwanger te kunnen zijn het kan natuurlijk ook wel Ik duim voor je misschien was het een innestellingsbloeding.. had je de eisprong gevoeld, of gevonden met testen, vruchtbare afscheiding of zo? Gonca welkom ik hoop dat je baarmoeder woensdag schoon is bij de nacontrolle en dat jullie er weer voor kunnen gaan
@puella bij mij is het echt giswerk hoor, ik gebruik namelijk nog helemaal niks om het te testen, ik let nu een beetje op afscheiding, maar dat is zo weinig nu dat ik ook niet weet wat ik eruit af kan lezen... de wens is meer de moeder van de gedachte denk ik ... ik dacht dingen te voelen dit weekend, maar dat kan dus ook een nawee van de miskraam zijn geweest, omdat ik dus ook een beetje bloed/verkleuring had.
Hoe gaat het met alle meiden? Siri ik hoop dat alles goed is gegaan en je niet teveel last hebt gehad van de operatie
@ Gonca: welkom en wat jammer dat je een miskraam hebt gehad. Was je al ver? Sterkte in elk geval!! @ Hannes: zwanger zou best kunnen natuurlijk, maar idd maar even afwachten. Zou wel snel zijn, maar je weet het niet natuurlijk he. Spannend!! @ Lex: gelijk heb je, even lekker ontspannen! @ Machtelt: en weet je al meer??? Ben benieuwd! @ Puella: Hier alles goed, bloeden is eindelijk helemaal gestopt. Dus het zal nu wel goed zijn, hoop ik dan . Heb ook weer zin om te klussen, dat is een goed teken denk ik. Afgelopen weken echt absoluut geen behoefte aan gehad door al dat gedoe aan mn lijf...Nu het bloeden gestopt is mag het ook weer . En hoe gaat het met jou? @ Siri: hoe gaat het met je, is alles goed gegaan?
@Hannes, ik had inderdaad dit weekend ook weer wat bloedverlies. Geen idee wat de reden hiervoor was. Als ik direct na curettage een regelmatige cyclus zou hebben, dan had ik dit weekend eisprong moet hebben, maar daar heb je toch niet zoveel bloedverlies van? Ik ga ook vanuit dat mijn cyclus in de war is. Ik had eind vorige week wel wat witte afscheiding... Gekke is, dat ik toch een beetje hoop dat ik een eisprong heb gehad. Maar ja, enige wat we kunnen doen is afwachten. In ieder geval nog 2 weken, want dan kan ik op z'n vroegst testen (als ik al regelmatige cyclus heb nu).
Hey dames, Alles is goed gegaan met cytotec, dinsdag had ik mijn miskraam, en ik heb nog steeds bloeding. iris ik was 8/9 weekjes. Klein vraag je voor iedereen; zijn jullie na miskraam, wanneer de bloeding is gestopt, gewoon weer verder voor een zwangerschap, of gingen jullie 1 ongesteld wachten? Sterkte voor iedereen !!
Mijn gynaecoloog adviseerde om 1 cyclus af te wachten (oudere man) maar dat gaan we niet doen, want na een miskraam wil je nog eens zo graag Mijn mening is dan ook, als je lichaam er nog niet klaar voor is, zal je nog niet zwanger worden
De gyn zei tegen mij dat we gewoon direct weer mochten proberen. Wel even wachten tot het bloeden was gestopt... wat inmiddels het geval is . Als je 1 ongesteldheid wacht, weet je wel zeker dat je lichaam weer wat op orde is zeg maar. Maar goed we zien het wel! Spannend weer!!
ow oke, wat vervelend is we weten de dag van ons eisprong niet? Moeten we dan elke dag klussen, hahaha.
Om de dag is altijd goed (sommigen gyn zeggen dat dit beter is voor de zaadkwaliteit) dan mis je je ei zeker niet. Ik temp en gebruik ovulatietesten (omdat ik het interessant vind om te weten hoe mijn lichaam in elkaar zit, haha)
Ahum toch maar testen besteld ik ging ineens weer zo twijfelen, dan weet ik tenminste wanneer m'n ei springt...
Maar meiden ik kan straks geen ovutesten gebruiken, omdat ik nog hcg in mijn lichaam heb? als ik ovutesten ga gebruiken krijg wel vals positief denk ik.
Gonca ik ben begonnen ermee na de bloeding, maar posititief waren ze toen al niet meer (als je het vruchtje verloren bent neemt HCG heel snel af) ze waren wel donker, maar niet positief.. sind 3 dagen zien ze normaal uit (heel licht streepje) Ik heb normaal mijn eitje rond dag 14 en heb hem nog niet gevonden, dus ik vind het lang duren nu en ben blij dat ik ze gebruik en ook het tempen erbij, want ik heb echt een temp van voor de eisprong (36,5 gr) deze cyclus wordt lang denk ik * Toen mijn zwangerschapstesten nog positief waren (tot 3 dagen geleden heel licht) waren mijn ovulatietesten al geen knallers meer al gelijk na het verlies van het vruchtje waren deze al lichter dan positief
Hier heb ik ze nu besteld: DIPSTICK - Zwanger & Kids Voorheen hier: Ovulatietest • Mat Care, Zeker weten... Ook de zwangerschapstesten heb ik er besteld omdat deze testen geen indrooglijntjes hebben (op sensitest heb ik wel al indrooglijntjes gezien) De zwanger en kids testen zijn het aller goedkoopst Kruidvat ovulatietesten raad ik je af, want die geven veel te lang positief (heb ik wel eens 6 dagen positief gehad)..
Ok bedankt. welke heb je de dipsticks? Werkt dat een beetje makkelijk? En zijn ze duidelijk, ik bedoel geen twijfel over vaag lijntje wel/niet..
Ja, ze zijn duidelijk en ja, ik heb de dipsticks (ik gebruik altijd een schoon potje waar ik urine in opvang.. Ook de zw-testen die ik bestel zijn dipstiks ik bestel wel altijd een clear blue indicator.. die doe ik pas 2 dagen voor nod (als ik een lijntje op de dipstick heb gezien)