Zwanger worden na een miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hannes, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ja wij zijn er ook erg blij mee hadden het ook nooit verwacht! Heb wel ovu testen gebruikt eerste cyclus maar niet een is echt super positief geweest dus geen idee of ik een eisprong heb gehad.

2. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @zustertje ook van harte! fijn om te horen dat je al weer zo snel zwanger bent, dat geeft de burger moed.

@lex ons lijf haalt maar rare streken uit, afwachten of je ongi doorzet...

@puella is jouw ongi nu weer over?

@aankomende mama spannend zeg, hou ons maar op de hoogte!

@iris hopelijk snel een ei!

Ik probeer alle rare steken, pijntjes, misselijkheden, hoofdpijn maar even te negeren en kalm te wachten op mijn NOD. Ook al is dat verrekte moeilijk als je lijf zo raar doet. Het heeft ook geen zin om me zorgen te maken, daarmee wordt ik niet sneller of beter zwanger. Ik ben blij dat jullie er zijn om samen de dagen door te komen.

3. Adore

Adore Niet meer actief

Hannes nee, mijn ongi is nog niet over.. nog steeds bloeding met stolsels, blehh.
    Normaal maar 5 dagen en nu al veel langer, heel anders dus ;)

Ja een fijn forum :)
    Ik vind het heel spannend voor jou 8) ik duim voor je :):)

4. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @puella ik hoop dat je ongi snel over is, wel goed dat het doorzet, dan "ruimt het lekker op" om dadelijk fris weer te starten.

Ik denk dat ik dat moet gaan meemaken, dat ik ook eerst een goede ongesteldheid moet hebben om daarna weer echt ervoor te gaan. Maarja ik heb niet geluisterd naar de gyn ;) dus ik zou in theorie toch al zwanger kunnen zijn. Dat vindt ik nu wel een beetje eng omdat het toch anders ging dan normaal. Aan de andere kant zijn er ook vrouwen die meteen weer zwanger zijn en een gezond kindje krijgen. Dus we wachten af.

5. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hi Hannes,
    Ik heb precies hetzelfde. Eigenlijk moet ik opgelucht zijn dat ik nu weer netjes ongesteld ben en mijn lichaam er nu dan weer echt klaar voor zou moeten zijn.
    Maar was gister toch ook wel beetje verdrietig. Alsof het nu dan toch definitief voorbij is die vorige zwangerschap. Heel erg het gevoel nu weer helemaal van vooraf aan te moeten beginnen...
    Mijn vriend had zoiets van: maar is toch hartstikke mooi dat je na 26 dgn ongesteld bent? Kunnen we komende maand ervoor gaan. Maar ik had natuurlijk stiekem gehoopt dat het direct weer raak zou zijn. Je hoort dat best vaak namelijk.
    Op zich is mijn ongesteldheid niet heftiger dan normaal nu. Misschien komt dat nog?
    @Puella; irritant dat het zo'n heftige menstruatie is, maar waarschijnlijk moest je lichaam nog even wat opruimen en is je baarmoeder dan helemaal klaar om een nieuw kindje to ontvangen.
    @Hannes: jij bent toch op dezelfde dag gecuretteerd? (Of was je nou niet gecuretteerd?) Maar 1 okt is jouw 1e dag van cyclus toch?

6. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @lex daarom is het juist wel goed denk ik om eerst ongesteld te worden, omdat je het dan, ook al is het verdrietig, deze periode fysiek meer definitief afsluit. Achteraf denk ik dat gyn gelijk had om te zeggen dat je beter een maand kan wachten.... Maarja eigenwijs he...

Mijn miskraam was inderdaad op 1 oktober (met cytotec) dus ik tel ook vanaf 1 oktober. het wordt dus een langere cyclus voor mij waarschijnlijk, al sluit ik ook nog niet helemaal uit dat ik binnenkort al ongesteld wordt, maar dat zou dan wel heel snel na mijn eisprong zijn (als er ook echt een ei was, maar het lijkt er wel op).

7. Adore

Adore Niet meer actief

Ja.. nog steeds heftig die menstruatie, nog steeds om het uur verschonen (anders lek ik door) ach ja..
    het hoort erbij ;)

Ja, opruimen is het (zei mijn gyn ook) dat datgene wat er nog zat er bij de eerste menstruatie uit ging komen.. daardoor was zijn advies om 1 menstruatie te wachten (een ook omdat je anders toch iets meer kans hebt op een nieuwe mk dan anders) hij zei; als alles weer schoon is na de eerste menstruatie kun je er weer voor gaan!

Ik hoor steeds vaker dat men zwanger wordt na die eerste menstruatie en ook dan nog vruchtbaarder is :):):) ik hoop het zo 8)

8. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @puella daar ben ik nu wel bang voor, dat ik dan nu zwanger ben en dat het te vroeg is en dat ik daarom een miskraam krijg. Dan voel ik me misschien super dom... Aan de andere kant zul je toch nooit weten wat de reden is dat je een miskraam krijgt, het kan ook brute pech zijn...

9. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Ik hoor steeds vaker dat men zwanger wordt na die eerste menstruatie en ook dan nog vruchtbaarder is :):):) ik hoop het zo 8)

Kijk Puella, van dit soort opmerkingen worden we blij :)
    Daar moeten we ons dan maar aan vasthouden!

@Hannes Mijn vk zei dat het niet erg is om meteen weer te gaan klussen (hebben wij ook gedaan) maar dat, als je lichaam er niet klaar voor is, je toch niet zwanger wordt. Dus mocht het wel raak zijn dan lijkt me dat geen probleem ivm mk. Spannend blijft het natuurlijk altijd. Maar dat zal voor ons allemaal gelden hier. We zullen nooit meer onbezorgd zwanger zijn (eerste 12 wk).

Daar wordt ik trouwens wel beetje onrustig van. Eerst moeten we maar weer zwanger worden en als dat dan gelukt is nog door die 12 weken, pff. Kan wel heel vaak denken: 'als het goed was gegaan, was ik nu al ... weken geweest (in mijn geval nu 16).
    Maar ja, als...dan telt niet in het leven.

Ben blij dat we hier onze gevoelens kunnen delen, zonder dat iemand het 'zeurderig' vind. Ook als is mijn vriend ook harstikke begripvol hoor, toch vind ik het fijn om hier lekker te kunnen kletsen met 'lotgenoten'

x

10. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Mijn gyneacoloog zei niet dat je meer kans hebt hoor op een miskraam als je gelijk weer zwanger bent, dus zou me er niet druk over maken Hannes (mocht je wel zwanger zijn :)). Als je lichaam nog niet klaar is met het afstoten van de vorige zwangerschap, word je niet opnieuw zwanger. Het gaat denk ik meer om het gevoel, wat Hannes ook zegt dat je het afsluit en je weer normale cyclus hebt. En soms krijg je ook niet gelijk de eerste cyclus een eisprong, dus dan kan je niet eens zwanger worden... en daar zal dan ook wel een reden voor zijn toch?

11. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ik ook :D

12. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    @Iris: Heb jij trouwens zo'n lange cyclus? Zie dat vandaag, dag 21, je meest vruchtbare dag is?

Ik heb net ook eens z'n banner gemaakt. Heb hem maar even op 27 dgn gezet. Voor mk had ik cyclus van 28dgn, maar nu na 26 dgn na curettage. Zorg gewoon dat ik vanaf dag 7 tot 17 om de dag klus, dan kan ik mijn ei niet missen toch?

13. Adore

Adore Niet meer actief

Om de dag is altijd oké Lex :)
    Ik wil ook, maar ik ben nog erg ongi :D:D als die weer eens weg is, dan ziet mijn maand er heel anders uit ;) dan krijg je weer hoop als je een kans hebt ;)
    Nu heb ik nog het gevoel alsof die ongi nooit stopt (zolang heb ik het ook nog niet gehad)..

14. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Hey Lex ja volgens een normale cyclus wel (35 dagen altijd) en gister had ik volgens mij ook vruchtbaar slijm, maar een negatieve ovulatietest. Dus ik weet het niet. Misschien krijg ik wel helemaal geen eisprong deze maand... wie zal het zeggen??
    @Puella balen dat je ongi zo lang duurt! Misschien moet je lichaam nog wat opruimen. In elk geval is het daarna waarschijnlijk klaar en kan je met een schone lei verder ;) en hopelijk snel zwanger!!

15. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben er zo moe van, waarom kan mijn lijf nou niet even rust nemen en even helemaal niks doen :(

16. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Dames,

Ik heb vandaag vandaag zwangerschapstest gedaan,
    hij slaat helemaal negatief, geen hcg meer in m'n lichaam:D

En nu op mijn ei wachten, rond m'n ei ga ik elke dag klussen,
    ook had ik met mijn vorige zwangerschap elke dag geklust, en hij was raak:D

Wordt spannend komende tijd..

Is verder alles oke met jullie?

XXX

17. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    He gonca,
    Dat is 'goed' nieuws!
    Wanneer denk je dat je ei komt?

Ik had gister beetje baaldag omdat ik ongesteld was geworden. Maar nu gaat het wel weer. Komende maand er met frisse moed tegenaan.
    Soms denk ik wel: pfff, weer 4 weken wachten tot ik kan testen. Als alles goed was gegaan, was ik op dat moment al 20 wk zwanger geweest. Maar ja, zo maak ik mezelf natuurlijk beetje gek ;)

18. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Kop op he ;)! Het komt vanzelf goed.

Meiden help! Ik weet het ff niet meer, heb vruchtbaar slijm, raar gevoel onder in mijn buik zoals bij een naderende eisprong maar geen positieve ovulatietest :(. Hoe kan dat nou??? Vandaag kon ik een heel licht streepje ontdekken... maar dat nog niet positief. Is het mogelijk denken jullie dat ik toch een eisprong krijg, maar dat de test niet positief is of nog niet positief? Normaal gebruik ik nooit testen maar omdat ik nu niet weet hoe mijn cyclus loopt wel.. Als ik geen test had gedaan zou ik ervan overtuigd zijn dat ik een eisprong ga krijgen heel binnenkort.

19. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    @gonca fijn dat je zw-test negatief is, weer een stap in de goede richting, hopelijk snel een ei en lekker klussen!

@lex dat wachten is vervelend he, maar je moet maar denken als je positief test straks ben je vanaf nu al weer zwanger ;)

@iris dat is nog volkomen normaal volgens mij, je kunt eerst een paar dagen slijm hebben en dan pas een eisprong. Nog even doortesten!

Ik had maar een dag slijm en de dag daarna een positieve test, maar dat is juist wel weer heel kort volgens mij. Vooral dat ik maar een dag slijm had....

20. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ok dat wist ik niet, ik dacht slijm betekent eisprong binnen 1/2 dagen. Na zal nog ff doortesten dan :D.
    Lex ik baal ook nog vaak van mijn mk, was begin juni uitgerekend en dat beviel me wel. Nu zal op zijn vroegst najaar worden en dat vind ik jammer;). Maar goed, hoop gewoon dat we allemaal snel weer zwanger mogen zijn!!!

Deel Deze Pagina