Ik heb meestal 4 dagen vruchtbare afscheiding voordat mijn ovulatietest positief is In de zomer zwanger lijkt me heerlijk toen mijn zoontje geboren was werd er vaak gevraagd waar die vandaan kwam.. buik was niet te zien onder de dikke winterjas het lijkt me ook leuk als de kleine geboren wordt als het nog lekker warm is droom, droom..
Ik ben zo blij met jullie . Heb nu weer goede hoop op een eisprong een dezer dagen . Ja in de zomer een kindje krijgen beviel mij erg goed! Lekker vrij met mooi weer en je kindje heeft het niet snel koud, je kan lekker snel naar buiten wandelen. En de kans op virussen ed is een stuk kleiner. Oftewel kom maar op
Zijn jullie ook al aan het rekenen? Als ik nu zwanger ben, ben ik rond 19 juli uitgerekend, maar augustus en september zou ik ook nog prima vinden. Oktober wordt al weer een beetje koud he...
@Hannes: die vind ik inderdaad goed! Mochten ik ein vd maand positieve test hebben, dan ben ik nu al zwanger, haha Bij mijn 1e zwangerschap was ik eind april uitgerekend, leek me top; hele zomer vrij. Nu ben ik er eigenlijk niet zoveel meer mee bezig. Op zich lijkt me hoog zwanger zijn midden in de zomer niet een enorm pretje, maar ach. Na wat wij meegemaakt hebben, is timing van de seizoen niet iets waar wij hier ons druk over maken toch? Als we maar zwanger worden van een plakkertje! x lex
@lex daar heb je dan ook wel weer gelijk in, als er maar een blijft plakken ben ik blij! maar ik heb ook altijd alles liever gisteren dan vandaag...
Dat is waar Lex ! Eerst maar eens zien dat we weer zwanger worden en dan een gezond kindje op de wereld zetten.
Hai allemaal, Ik heb eindelijk weer zin om te kletsen! Ik heb een miskraam met 7w1d gehad. Ik ben half september gecurreteerd en mijn menstruatie kwam heel mooi stipt 28 dagen later op gang. Nu is het echter zo dat ik hiervoor heel onregelmatig ben geweest (ook een hele lange tijd geen menstruatie gehad). We zijn deze maand weer aan het proberen zwanger te worden. De nacontrole was goed, maar hij zag nog geen eisprong (was inmiddels cyclusdag 16). Ik zou het echt fijn vinden als het deze maand raak is.. ook omdat ik dan 19 juli uitgerekend zou zijn en dit is een hele mooie datum voor ons. Lekker in de zomervakantie en werk laat dan nog even op ons wachten (leerkrachten ). Maar goed, voorlopig dus nog geen eisprong? Wel lijk ik sinds de curretage alle pijntjes in mijn buik te voelen. Menstruatie was ook veel heftiger, normaal heb ik nooit buikpijn, maar nu had ik dat wel en hij duurde ook veel langer. Daarom is het denk ik ook moeilijk uitrekenen wanneer je je eisprong hebt. Maar goed, wij doen het sowieso elke 2 dagen wel, dus volgens mij mis je dan je eisprong niet. Ik vind het wel heel spannend allemaal hoor, zeker omdat de vorige zwangerschap een tikkeltje onverwacht was en wij er nu echt voor gaan! Dat hebben we nog niet eerder gedaan, dus ik zit nu pas in die wel/niet/wel/niet fase .
Linnn welkom hier Is het geen idee om ovulatietesten te gebruiken of temperaturen zodat je iig weet wanneer je eitje gesprongen is? Ik doe het beiden omdat ik graag wil weten hoe mijn lichaam in elkaar steekt voordeel is dat je ook weet wanneer je testen kunt Ik verwacht van deze cyclus dat hij heel anders gaat verlopen en ik geen eisprong heb op dag 13/14 zoals de maanden voor mijn mk.. Ook omdat mijn ongi nu geen 5/6 dagen is zoals normaal maar ik nu nog flink bloed op dag 9
@Puella.. Sorry dat was ik vergeten te zeggen, ik test al met ovulatietesten (sinds cyclusdag 12). Maar tot heden (cyclusdag 18 ) geen 2e streepje te bekennen! Ik vind die testen enzo maar vaag en ben er ook echt geen expert in, dus weet niet wat ik ervan moet denken haha.. Op welke dag denk jij je ovulatie te krijgen dan? Mijn ongie duurde normaal 4/5 dagen en dit keer ook 8/9 dagen, dus misschien dat mijn eisprong daarom 'verlaat' is, of ik heb hem gewoon gemist? Maar dan moeten ze bij die nacontrole toch wel iets gezien hebben? Het is ook zo lastig uit te rekenen met die rare menstruatie, haha.. Nou goed.. we zien het wel weer! @Hannes, bedankt
Hoi Linn welkom hier . Nog steeds geen 2e streepje vanavond, bah baal ervan. Hopelijk morgen dan... . In elk geval om de dag klussen nu .
Lastig he met die onregelmatige cyclussen, sommigen hebben dat altijd... ik denk dat het niet gek is als het nu wat langer duurt voordat het op gang is, maar ik zou hopen dat het na een cyclus al weer op orde is , maar dat kan natuurlijk ook wel twee maanden (of langer) duren en dan kan je eisprong zomaar weer pas op dag 25 pas komen (net als bij mij nu). Ovulatietesten vind ik dan wel een uitkomst. Temperaturen erbij zou ik nu een beetje veel vinden, maar misschien ga ik dat ook nog wel doen als het langer duurt om zwanger te worden. Die ovutesten die ik had (van zwanger en kids) vond ik niet altijd duidelijk, misschien ga ik wel gewoon 's ochtends testen, want ik vind ze zo licht (ook het controlestreepje) overdag. Maar ik wist niet wat ik moest denken van die ovulatietesten tot ik toch ('s ochtends) een duidelijk donkere streep tegenkwam en incombinatie met de doorzichtige afscheiding en de steken denk ik dat de test z'n werk goed gedaan heeft. Dus volgende maand maar weer ovulatietesten gebruiken en dan hopen op dag 14 een eisprong, maar ik ga er maar van uit dat het ook weer later kan zijn.... Ik heb nu een constante zeurende ongipijn, het voelt hetzelfde als toen ik zwanger was, maar toen had ik het niet zo vroeg. Vaag he, zou het stom zijn om de gyneacoloog te bellen of het wel okee is om zoveel pijn te hebben tussendoor. Mijn gedachten gaan van "ik ben vast zwanger" tot "het is helemaal mis".
Maar jij had dus pas op dag 25 een eisprong? Dan duurt je cyclus wel heel erg lang ja.. Maar ik las ergens dat het eitje dan geen tijd meer heeft om de 'reis' te maken om zich in te nestelen en het dus alsnog afbreekt. Snap er echt niks van hoor. En dan lees ik ook hier en daar van ja ik heb geen LH piek en dus geen eisprong, maar wel ongesteld, dus dan had ik een cyclus zonder eisprong. Maar dat kan toch helemaal niet? Een eitje dat niet bevrucht wordt breekt zich af en daar reageert je baarmoeder op en daardoor wordt je ongesteld is mij altijd geleerd haha.. Maar ja misschien heb ik mijn lh piek wel gewoon gemist, omdat ik vooral ochtendurine heb gebruikt en ik zie hier en daar dat dat ook weer helemaal niet zo goed is.. Pfff ik vind het maar een gedoe dat testen.. ik seks wel gewoon om de dag en we zien dan wel of het raak is hahaha..
@linnn hahaha groot gelijk hoor, om de dag seksen is altijd goed Maar ik denk dat je eisprong nog moet komen.... Volgens mij raden ze ovutesten met ochtendurine alleen maar af omdat je dan juist sneller positief test, 's ochtends is je urine geconcentreerder en je hebt altijd wel een beetje LH. Je kunt ook ongesteld worden zonder dat je een eisprong hebt gehad, zoals bij Puella nu. Om het ingewikkeld te maken.... Heb je wel andere signalen gehad die een eisprong zouden kunnen zijn, zoals steken links en rechts of veel doorzichtige afscheiding? Sommige vrouwen weten zeker dat ze een eisprong hebben gehad, dat voelen ze dan aan, terwijl de ovulatietesten negatief bleven (wel streepjes, maar geen hele donkere). Dat kan trouwens ook voorkomen als je veel vocht gedronken hebt, blijven ze vaak lichter. Ik vond mijn testen ook maar licht, vandaar dat ik juist juist liever 's ochtends test.
Linn je kunt echt wel ongi worden zonder een eisprong te hebben gehad toen ik net een cyclus had door de borstvoeding... had ik enkele maanden geen eisprong en wel ongi (door tempen weet ik dit) Als je eitje later springt kan het zich zeker nog innestellen en alles kan dan goed gaan.. maar als je een hele korte LF hebt van 6 dagen of nog korter wordt het moeilijker om zwanger te blijven na de bevruchting (LF= dagen tussen ei en ongi) Spannend Hannes ja kan best dat je zwanger bent en zeker vanaf innestelling kun je al vanalles voelen (ik voelde de innestelling op 7 dagen na ei en daarna voelde ik me ook zwanger en wist het gewoon) ik duim en duim en duim Hier nog steeds rood bloed (op dag 10), wel al ietsje minder maar toch nog af en toe stolsels ik ben benieuwd hoelang het duurt, ik schat nog 3 dagen zeker..... Ongi zijn is saai
@Puella, oké ik geloof je direct. Maar ik dacht echt dat dat zo zat joh! Dus het kan ook dat ik geen eisprong heb, maar straks wel ongesteld wordt? Kan het allemaal niet wat simpeler? Haha.. @Hannes, lastig te zeggen. Ik had van de week wel wat steekjes links, maar daar heb ik vaker last van haha.. Slijm is me niet echt opgevallen, moet ook niet weten wat ik daaronder moet verstaan. Als je opgewonden bent krijg je toch ook slijm? Nou ik heb nog een paar ovu testjes liggen en dan wacht ik gewoon maar af hoor.. dit is echt niks voor mij haha.. Hoe vinden jullie mannen het om op deze manier bezig te zijn? Die van mij heeft het er niet zoveel over, maar hij wilt het wel supergraag.. En het om de dag seksen gaat vanzelf eigenlijk..
Mijn man wil (nu na de mk al helemaal) ook heel graag en zou het super vinden als we weer heel snel zwanger zijn. Voelt hij zich ook trots op zn zaad natuurlijk.... maar ook een kindje ziet hij ook meer voor zich dan eerst... waar een mk al niet goed voor is... het klussen gaat bij ons niet meer om de dag dat is na 9,5 jaar wel wat minder vaak geworden (lees een paar keer in de maand), maar gelukkig niet minder leuk... het is nu gewoon wat vaker "op afspraak" dan eerst, rond de vruchtbare dagen. Afscheiding is op de vruchtbare dagen niet wit (zoals de rest van de maand) maar doorzichtig, het voelt glibberig en als je het tussen twee vingers pakt, kun je er slijmdraden mee trekken. Dan is de afscheiding optimaal voor de zaadjes om te transporteren. Mijn man zegt trouwens wel een beetje bezorgd "als je er maar niet teveel mee bezig bent" maar hij is er stiekem ook wel mee bezig dus hij begrijpt het wel.
Haha oké.. trots op zijn zaad, dat hoor ik vaker . Mijn man wilde voor de mk al heel graag kinderen. Hij is 35 en ik 23, dus dat scheelt natuurlijk ook. Ik had het ook niet erg gevonden als het nog een jaartje duurde. Maar toen ik zwanger werd was ik zo gelukkig, dat kon ik mij niet voorstellen. Dus nu wil ik het weer heel erg graag. Mijn man en ik zijn nu 5 jaar bij elkaar en iets langer dan een jaar getrouwd, dus het seksen om de 2 dagen is nog wel vanzelfsprekend hahaha, dat deden we hiervoor ook. Alleen ja, mijn man is geen prater op dat vlak (of andere gevoelens) dus we praten er niet veel over.. Tenminste, niet als ik er niet over begin. Nu lijkt het net of het een saaie dodo is, maar dat is niet zo hoor hahaha...
Hai Meiden, Mag ik ook meeschrijven? Heb op eind juli bij 11 weken te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte, ben uiteindelijk half augustus gecuretteerd. Had twee weken later al een vrij normale menstruatie. Inmiddels ben ik voor de tweede keer ongesteld (1e die dus 2w na cur kwam niet meegerekend) en ik voel veel meer dan anders. Vanaf de eisprong al menstruatiekrampen en last van borsten. Toen ik zwanger was had ik dit ook, dus reken ik me iedere keer weer rijk. Deste groter is de teleurstelling....... Ik probeer er ook niet te veel mee bezig te zijn, maar vind dit toch wel lastig. Je wordt er ook zo vaak aan herinnerd door zwangere vriendinnen, tv-programma's, dikke buiken/kinder wagens op straat enz. Gelukkig is mijn cyclus gelijk mooi regelmatig geworden, maar emotioneel vind ik het best heftig. Herkennen jullie dit?