Zwanger worden na een miskraam..

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kruimeltje2015, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    #21 littlemissme, 30 dec 2014
    Laatst bewerkt: 30 dec 2014
    Oh nee dat niet hoor. Bedoelde inderdaad ook zodra het bloeden over is ;) voorlopig geen polonaise aan mn lijf nog. Maar ik hoefde niet per se een menstruatie af te wachten.
    Het is bij mij vorige week woensdagavond begonnen. Sinds gisteravond heb ik het idee dat het echt minder wordt.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #22 piccolina, 30 dec 2014
    Laatst bewerkt: 30 dec 2014
    Ik ben in juli met 16wk bevallen.
    27 december stond ik uitgerekend...

We gingen gelijk weer gericht proberen. Cyclus en ovulatie kwam gelijk opgang (2 weken gebloed en eerste menstruatie 40e dag kwam) maar helaas nog steeds niet zwanger.

In mijn land na miskraam schrijven ze hormonen oa utrogesraan om je herstel te versnellen en mag je 6mnd niet zwanger worden.
    Ze zeggen dat dan het opnieuw miskraam krijgen grotere kans omdat endometrium nog niet hersteld is.
    Geen idee maar mijn lichaam laat het nog niet toe helaas..

Baarmoeder maakt zich gelijk klaar altijd na miskraam als alles goed uitgekomen is. Lichaam ziet miskraam al ongesteldheid waardoor het gelijk eitjes gaat klaar maken tot ovulatie. Daarom kan je zwanger worden nog voor je ongi na miskraam. Alleen kans op miskraam groter omdat lichaam nog niet klaar is van binnen.
    Btw in Gent geloof ik raden ze ook af gelijk zwanger te worden na miskraam.
    Weet niet zeker maar hoorde dat wel.
    Hier gyn zei mag als je wil want als lichaam het niet toelaat krijgt je gewoon miskraam weer als wel dan gewoon gezonder zwangerschap. Was wel hard maar ook waar want is maar wat je wil medisch gezien is geen reden gevonden van de waarom dochtertje overleed

3. mariss89

mariss89 Lid

29 dec 2014
    6
    0
    0
    Hoi iedereen

Ik wou me ook even toevoegen:)
    Als eerste sterkte met de miskraam

Ik heb op 1 dec een miskraam gehad bij ongeveer 7a8 weken
    Begon krampen te krijgen op 26 nov met wat bloedverlies
    Mijn verloskundige zei kon een soort van innesteling zijn,, alleen voelde bij mij niet goed ik had het namelijk ook niet gehad bij mijn vorige 2 zwangerschappen en gevraagd of ik een echo mocht en inderdaad mijn vermoeden klopte het hartje klopte niet
    En op 1 dec is het er spontaan in 1 keer uitgekomen..
    Heb 3 dagen hevig gebloed maar op 5 dec was het volledig gestopt..
    10 dec een negatiev test hcg was ook al uit mijn lichaam.
    Verloskundige had gezegt dat ik niet perce hoefte te wachten tot mijn menstruatie omdat ik dat zelf liever ook niet wou ,,, ik had het ook vrij snel kunne afsluiten omdat ik zo dacht het is heel snel gegaan bij mij en er was dus blijkbaar iets niet in orde met het vruchtje wat misschien voor anderen raar denken is hoe ik dacht. Gaf dit mij een rustig gevoel....
    Maar ik Ben dus van mijn oude cyclus uitgegaan.. met als resultaat dat ik op 28 dec licht positief testeben vanmorgen al weer een wat duidelijker streepje

Ik hoop voor meiden hier die ook snel graag weer zwanger willen worden na miskraam het een beetje hoop geeft

En meiden bij wie het niet zo snel lukt duim voor jullie dat jullie ook gouw een positieve test in handen mogen hebben

4. madelief2014

22 dec 2014
    37
    0
    6
    Stelde deze vraag al in een ander topic maar eigenlijk hoort ie hier meer thuis...

Een vraagje. Ik zit nu op cyclusdag 13 (gerekend vanaf eerste dag heftig bloeden na MA). Mijn zwangerschapstest was op cyclusdag 9 heel licht en op cyclusdag 11 nog nauwelijks te zien. Nu had ik gisteren een positieve ovulatietest. Een clearblue met smiley. Met een teststreep donkerder dan de controlestreep. Nu weet dat ik dat die ovulatietesten ook aanslaan op HCG. Weet iemand of ie zo donker kan worden bij nog maar een heel klein beetje HCG? Of zou het toch al om een LH piek kunnen gaan?
    Alvast dank voor jullie meedenken!

5. Kruimeltje2015

Kruimeltje2015 Actief lid

1 nov 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij eerder een LH piek te zijn.
    Kan mij nauwelijks voorstellen dat een ovulatietest zo hard aanslaat op een beetje HCG...

6. Kruimeltje2015

1 nov 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds gister eisprongpijn.. 15 dagen na het loskomen van de miskraam.. Het geeft mij hoop dat mijn lichaam goed bezig is (klein vreugde sprongetje).. Nu moet alleen het bloeden nog stoppen (wanhopig sprongetje)!

7. madelief2014

22 dec 2014
    37
    0
    6
    Dat geeft hoop hè, dat alles het weer doet. Bij mij kwam de positieve ovu test 1 dag na stoppen bloed maar dat zal bij iedereen weer anders zijn. Gelukkig nieuw vruchtbaar jaar in ieder geval gewenst!!

8. Kruimeltje2015

1 nov 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kangoeroetje, jij ook sterkte.. Zeker tot

Wat fijn Mime dat je zo snel al weer zwanger bent!

Ik ben nu al bijna 20 dagen aan het bloeden.. Lees ik net op internet dat dit na 5-10 dagen voorbij moet zijn... Ik knijp hem nu wel hoor, vind het vreselijk!!

9. madelief2014

22 dec 2014
    37
    0
    6
    Bloed je constant of dan weer wel en dan weer niet? Bij mij gaven ze twee weken aan maar ook dat je na die tijd wel weer kort bloedverlies kon hebben. Maar als je ongerust bent zou ik even bellen naar je dok of vk. Sterkte!

10. Kruimeltje2015

1 nov 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bloed wel iedere dag, maar niet constant..
    Elke keer als ik naar de wc ga komt het :s
    Het is ook wat dikker bloed zeg maar, het vloeit er niet uit maar komt in slierten.. Voelt wel heel apart als ik het zo uitleg, maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven

11. minieme1984

13 mei 2012
    85
    0
    0
    verpleegkundige
    noord brabant
    Hier eind juni waarschijnlijk een hele vroege miskraam (niet bewezen, wel symptomen) gehad, hierna 1 cyclus gewacht ivm medicatie gebruik bij schouderontsteking, keer erna weer raak maar een missed abortion begin september met 10 wk, 1 menstruatie afgewacht en cyclus erna niet raak. Gelukkig de cyclus daarna wel raak, helaas ineens bloedverlies wat weer een miskraam met 6,5 week werd.
    Nu naar gyneacoloog geweest en omdat we besloten hadden om er meteen weer voor te gaan wachten we even af, omdat gyn nu niets kan als ik weer zwanger blijk te zijn. Als het weer raak is hoop ik dat het goed gaat (volgens haar 80 - 87% kans dat het wel goed gaat), maar als het niet raak is laten we het verder onderzoeken (chromosomen, stolling enz, hysteroscopie). Je moet hier namelijk 6 weken 'uitgezwangerd' zijn om stolling te kunnen laten bepalen. Omdat de hormonen die nog in je lichaam zitten de uitslag kunnen beïnvloeden.
    Hopelijk gaat het deze keer wel goed als het raak blijkt te zijn!
    Sterkte voor de overige dames die in hetzelfde schuitje zitten...

12. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte met je miskraam.

Heb 3 miskramen (met curretage) tot nu toe gehad en na elke miskraam moest mn cycles weer even herstellen..Niet enorme verschillen hoor maar een dag of 2 a 3 per maand verschil. Na een aantal maanden had ik weer een vaste cycles wel eens waar anders dan voor de miskraam.
    Voor mn eerst miskraam had ik een cycles van 29 dagen,
    Na de geboorte van mn zoontje ben ik gelijk op de pil overgegaan en nadat ik gestopt was met de pil heb ik totdat ik weer zwanger was geen regelmatige cycles meer gehad. (elke maand was verschillend van 26-tot max 30 dagen)

na de 2e miskraam een cycles van 28 en nu na de laatste een cycles van 27. Bij mij word mn cylces na elke miskraam dus steeds korter.

Mn Gyn adviseerde na elke miskraam eerst 1 menstruatie te wachten voordat we er weer voor konden gaan.

Deel Deze Pagina