Hallo dames Gezien ik een onregelmatige cyclus heb (26-30-25-28-29) en vorige maand mijn eisprong miste (= zonde!!), heb ik besloten om deze maand gebruik te maken van ovulatietesten. Maar heb deze nog nooit gebruikt en weet er dus totaal niets over. Daarom had ik graag wat ervaringen (zowel positieve als negatieve) en tips gekregen van meiden die er wel al mee gewerkt hebben. Ik heb op het internet al eens rond gegoogled, maar er bestaan zoveel soorten, merken, ... ik raak er helemaal niet wijzer uit. Zit nu op de 4e dag van mijn menstruatie, dus zou er nu dringend wat informatie over nodig hebben, zodat ik weldra naar de winkel kan of online kan bestellen. Zo heb ik wel enkele vragen: Wat is beter: met een streepje of een digitale? Neem ik beter een midstream test of een dipstick? Welk merk is betrouwbaar en welk minder? Vanaf wanneer moet je beginnen testen (heb onregelmatige cyclus)? Zijn de duurdere tests betrouwbaarder, of speelt dit geen rol? Moet je maar 1x per dag testen, of soms ook meer? Of als jullie nog andere handige tips hebben voor mij, laat gerust weten! Alvast bedankt!!!!!
Goede ervaringen met de zwangerenkids dipsticks,erg goedkoop en superduidelijk.Ik deed er ter controle bij een knaller ff een cb digi bij,en klopte altijd helemaal.En nu dus zwanger.Ik zou in jou geval op cd 8 beginnen,en bij oplopende testen 2 keer per dag,uurtje of 12 smorgens en savonds rond 8 uur.
O ja,en vooral geen 123 thuistesten kopen,erg onduidelijk,en niet alleen bij mij,zijn er meerderen met hetzelfde probleem.Ook de action werkte hier niet,nooit geen knaller op gehad.
Welke het fijnst is? Zelf kijken wat jij fijn vindt. Ik heb zelf die van zwanger en kids, en dan een dipstick. Goedkoop en duidelijk, bij ons vorige kindje was het altijd duidelijk wanneer m'n ei op springen stond. Ik test zelf vanaf dag 10, maar heb dan eigenlijk ook altijd wel een cyclus van 28 dagen, en vindt dan meestal rond dag 15 m'n ei. Als ik weet dat hij eraan komt, dan test ik meestal 2x op een dag. Anders 1 keer op een dag.
Ik heb sensitest dipsticks gebruikt. Vond ze erg makkelijk in gebruik. De eerste periode is het een beetje gek. Ik dacht steeds al dat ze positief waren, totdat ik een keer een echt vet positieve in handen had Hier ook een onregelmatige cyclus, dus ik begon altijd vrij vroeg en testte dan twee tot drie weken net zo lang tot m'n ei echt zeker weten gevonden was. Ik deed er altijd 1 per dag, meestal direct als ik uit werk kwam (rond 17:00 uur) en als ze serieus gingen oplopen twee keer per dag.
WAAUW ... nog maar pas mijn onderwerp geplaatst en al zoveel reacties: zo lief van jullie, dankje!! Wat ik voorlopig al kan samenvatten uit vorige reacties: positief: zwanger en kids dipsticks, sensitest dipsticks negatief: 123 thuistest en action wanneer beginnen: dag 8, dag 10 hoe lang testen: 2 tot 3 weken aantal x per dag: 1x, bij oplopende test 2x Ben blij dat ik over het een en ander al wat wijzer ben Er mogen gerust nog veel meer reacties komen hoor, dan kan ik mijn lijstje/samenvatting verder aanvullen Hoe meer info, hoe gerichter ik mijn zoektocht kan verderzetten
Ik gebruik de dipsticks van zwanger & kids. Ik heb veel merken uitgeprobeerd, maar deze zijn bij het duidelijkst. Ik zou je dus deze testen aanraden!
Hihi, daar heb je ergens wel gelijk natuurlijk. Was ook wel benieuwd naar de testen van het Kruidvat eigenlijk, of er meiden zijn die deze ook betrouwbaar vinden. Die van zwanger&kids moet ik namelijk online bestellen en dan ziet mijn vriend dat. Niet dat hij niet mag weten dat ik ovulatietesten gebruik, maar was het niet meteen van plan om te vertellen. Ik ben 'bang' dat hij het wat te geforceerd zal vinden dat we op dat moment moéten vrijen Maar als alleen ik het nu eens weet, dan kan ik ook zorgen dat hij in de stemming komt natuurlijk Of is dit wat raar dat hij daar niet van af weet?
Ook hier goede ervaringen met dlipsticks zwanger en kids. Daar zit ook een duidelijke beschrijving bij over hoe je ze moet gebruiken. Hier een voorbeeldje van mijn laatste eitje. Je ziet dat op 1 test (2e van onder) het beste resultaat is. Die test ervoor zag ik dat hij bijna kwam, normaal testte ik elke dag einde middag. Maar de donkerste heb ik de ochtend erna getest en vervolgens die middag weet een wat lichter streepje. Hopelijk raak Bij mijn dochter was ik dankzij deze testen direct zwanger
Dat is iets wat je zelf moet beslissen.Ik heb een man met een libido van een gemiddeld konijn,dus die maakt er geen probleem van ook al moet het
Hmmm nogmaals zwanger&kids... misschien moet ik inderdaad toch opteren om deze te gebruiken. (zie mijn antwoord hierboven) Je zegt dat je al veel merken uitgeprobeerd hebt, ook deze van het Kruidvat? Van de zwangerschapstest van Kruidvat was ik heel tevreden, maar links en rechts lees ik dat de ovulatietesten niet zo betrouwbaar zijn. Anderen zijn er dan weer heel lovend over.......... Maar van zwanger&kids ovulatietesten heb ik eigenlijk nog niet echt iets negatief gelezen
Je zou eventueel een vriendin in vertrouwen kunnen nemen,en ze via haar bestellen.Maar dat zou ik zelf nooit doen.Ik zou het gewoon tegen manlief zeggen.
Hihiiii best grappig hoe je het verwoordt Wel dat is nu net het probleem. Niet dat mijn vriend een laag libido heeft, maar denk dat het toch iets lager ligt dan de gemiddelde man. En moest ik hem 'forceren', dan heeft dit misschien het averechtse effect... nog even over nadenken dus