Zwanger worden na een miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Magnolia83, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wat vreselijk dat jullie ook allemaal een miskraam mee hebben moeten maken :(.

Mag ik ook met jullie meeschrijven? Het lijkt me fijn om samen te kletsen en misschien wat ervaringen uit te wisselen, omdat we allemaal hetzelfde mee hebben gemaakt. :)

Ik zal even kort mijn verhaal doen. Mijn vriend en ik hadden al een tijdje een kinderwens en ik ben sinds maart 2014 met de pil gestopt. Ik was eigenlijk gelijk zwanger. Ik had wel wat bloedverlies, maar dat kon van de innesteling zijn. Een week later had ik een positieve ClearBlue test en daarna geen test meer gedaan. Bij de echo rond 7-8 weken was er niks te zien, een vroege miskraam dus.. We konden snel weer verder omdat alles al schoon was.

Daarna was ik gelijk weer zwanger. Ons geluk kon natuurlijk niet op, al bleef het spannend.. Ik voelde me op en top zwanger en had alle kwaaltjes, geen bloedverlies en we gingen met een goed gevoel naar de echo toe. De klap was dan ook groot toen bleek dat het een lege vruchtzak was. Er werden ons onderzoeken aangeboden maar hier hadden we nog geen goed gevoel bij, waarschijnlijk was het pure pech. De kans op een gezonde zwangerschap was vele malen groter.

Na één keer een menstruatie te hebben gehad was ik weer zwanger. Het was zo spannend, maar ik had weer enorm veel klachten en was volop aan het overgeven. We hadden een vroege echo staan met 7 weken en er was een mooi kloppend hartje te zien. Met 8,4 weken hadden we weer een prachtige echo, het bewoog zelf al en was al zo compleet. Langzaam aan probeerde ik een beetje te genieten.. Met 11,3 weken hadden we weer een echo en het vreselijke nieuws kwam hard aan.. Het hartje was gestopt met kloppen. Waarom...? Net voor de feestdagen ook nog eens. We zaten zelfs op 1e kerstdag in het ziekenhuis. Wederom werden ons onderzoeken aangeboden. Zou het 3 keer pech zijn geweest of zou er meer aan de hand zijn?

We hebben vorige week vrijdag bloed laten prikken voor de chromosoom onderzoeken. Ik kan mezelf ook nog laten testen op stollingsonderzoek, schildklier en nog één onderzoek. Voor de laatste onderzoeken mag je een tijdje niet zwanger zijn geweest. Ik zou dit begin maart kunnen laten prikken en de uitslag krijgen we dan 3 weken later (tegelijk met de uitslag van het chromosoom onderzoek). We zitten heel erg in twijfel wat we moeten doen... Voor een ander klinkt het gemakkelijk.. "Dan worden jullie toch 2 maanden niet zwanger" maar voor ons is dit een lastige keuze. We willen het zo graag, maar wat als het dan weer mis gaat of als er wat uit de chromosoom onderzoeken komt? Ik denk dat we maar tot maart moeten wachten.....

Zijn er meer meiden die deze onderzoeken hebben laten doen?

Ik hoop dat het niet een te lang en onduidelijk verhaal is geworden... Anders sorry :)

Snel ga ik alle verhalen van jullie even teruglezen.:cool:

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Welkom Isl1.
    Jeetje wat een verhaal. Verschrikkelijk. Het spijt me dat jullie dit mee hebben moeten maken. Drie keer nog wel.

Ik heb twee miskramen gehad en bloedonderzoek laten doen.
    Diabetes, Vitamine B12, Schildklier en een hele rits Stollingsfactoren. Gister avond heb ik de laatste uitslagen gehad en bij mij is er niets uitgekomen. De h.a. heeft een bezoek aan de gyn voorgesteld maar wij houden de boot nog even af. Wij hebben een gezonde dochter van 3 na een probleemloze zwangerschap dus 'wij' en 'ik' kunnen het wel. :) Ik weet niet wat we gedaan zouden hebben als het voor de eerste was.

Wij hebben besloten om tot eind maart te wachten met naar de gyn te gaan. Dan zijn we een jaar bezig. Persoonlijk wil ik de boel niet verder medicaliseren. Bovendien is mijn ervaring na de geboorte van onze dochter dat als je eenmaal in de molen zit, je er wat moeilijker uitkomt. (bevalling heeft zowel haar als mij geen goed gedaan. zij heeft de eerste week in een couveuse gelegen. )

Veel succes met het nemen van een besluit. Het is niet niets.

3. Ucks

Ucks Actief lid

15 jan 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ils1 jeetje wat heftig zeg! Hier ook 3 miskramen waarvan 2 achter elkaar. Heb alleen de inwendige onderzoeken gehad en de rest nog voor me uit geschoven ivm wel tussendoor een gezonde zoon... Moeilijke beslissing, als je t zo graag wilt duurt 2 maand idd heeeeeeeell lang! Sterkte!

Hier is t wachten begonnen, duidelijk ei gespot. Daarna bijna streeploze ovutest. Dus volgens t boekje. Zondag 1feb mag ik testen... Drama dat wachtbankje, ben zo'n ongeduld☺️😁

4. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Welkom Ils1,

Vreselijk dat je 3x een miskraam hebt moeten meemaken. Jouw laatste miskraam lijkt ongeveer te zijn verlopen als mijn miskraam van vorige week: eerste echo mooi kloppend hartje, termijnecho bij 11 weken en 2 dagen het nieuws dat het hartje was gestopt. Klap in ons gezicht.

Wij hadden vanmorgen nacontrole en gesprek met gyn over hoe nu verder omdat dit de tweede mk was. Ook met ons is de optie onderzoek besproken. Wij hebben besloten om door te gaan met zwanger worden en nu geen onderzoek te laten doen. Mochten wij over 3 maanden nog niet zwanger zijn, dan zullen wij alsnog het onderzoek laten doen. Wij krijgen ook constant te horen: "dan wachten jullie toch even met zwanger worden en doen nu het onderzoek". Dat is zo gemakkelijk gezegd van die mensen. Wij willen ook niet wachten. 1: omdat wij het zo graag willen en 2: vanwege mijn leeftijd. Als er wat uit dat chromosoom onderzoek komt, dan kun je daar niets tegen doen, heb ik van mijn gynaecoloog begrepen.

5. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi beloney, hoe was het bij jou?
    Ik blijk echt nog rommel te hebben, dus nu 10dgn tabletten. Op dag 13 moet het dan kwijt raken. Gebeurd dat niet dan wordt ik toch nagecuretteerd. Voor nu kiest de gynaecoloog voor tabletten omdat het zeer minimaal is (maar dus genoeg om niet terug in t zadel te raken). Pffffff ik wil niet meer stilstaan, maar door.

6. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Och meen je niet Anto. Wat vervelend nieuws. Je wilt dit natuurlijk een plek geven en dan weer verder gaan. Volkomen begrijpelijk dat je niet stil wilt staan. Hopelijk is het na die pillen klaar en kun je weer verder. Ik ga voor je duimen.

Bij mij was alles goed en mooi schoon. Mijn baarmoeder was alweer als een mooi dun streepje te zien op de echo. Het bloeden is ook sinds een paar dagen gestopt.

Ik hoop dat jij ook snel goed nieuws hebt.

7. Ucks

Ucks Actief lid

15 jan 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anto heel veel sterkte. Wat naar voor je nog zo'n nasleep!

8. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Welkom ILs1 wat een verschrikkelijk verhaal zeg!

@Anto dat is niet het nieuws wat je wilde krijgen, bah!

niemand een idee vwb mijn ovu test?

9. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ils1 wat heb jij en je lief een hel door gemoeten zeg. (En sommigen met jou). Ik vond deze 1ste keer al bizar veel
    Impact hebben.
    Beloney fijn dat jij goed nieuws kreeg!
    Dis ovulatietesten...... Pfff frustrerende dingen haha

10. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    @Jeszzs: het zou best kunnen. Sommige vrouwen hebben al heel snel na een mk een eisprong. Ik ben gestopt met ovulatietesten, omdat ik er niet wijzer van werd, dus van mij ga je ook niet echt wijzer worden haha.

@Anto: haha dis ovulatietesten :D

11. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reacties meiden, fijn!

Magnolia wat erg dat jullie ook 2 miskramen mee hebben moeten maken. Gelukkig is er niks uit de onderzoeken gekomen. Het is een fijn gedachte dat jullie een gezonde dochter al hebben, dan weten jullie dat het wel lukt. Maakt het verdriet natuurlijk niet minder, blijft vreselijk. Hopelijk snel een plakbaby! :)

Spannend Ucks. Dat wachten duurt altijd veel te lang he. Hopelijk binnenkort een positieve test, zal voor je duimen :)

Belony: Jou laatste miskraam lijkt inderdaad op die van mij. Wat een klap in je gezicht geeft dat he.. Vreselijk! Heb je voor een curretage gekozen of voor de tabletten? Wij hebben na de 2e miskraam ook geen onderzoeken laten doen, maar na een derde keer ben je toch wel erg onzeker. Ik heb geen gevoel dat er een afwijking gevonden zal worden, maar meer om het uit te sluiten... Als er een chromosoom afwijking gevonden wordt dan is er nog wel kans op een zwangerschap. Het is niet zo dat je dan nooit zwanger kan worden. Maar het zal wel een ander traject gaan worden. Hoe oud ben je al ik vragen mag?

Wat omzettend vervelend Anto. Snap zo goed dat je weer vooruit wilt kijken en dat lukt op deze manier natuurlijk niet. Dat is niet het nieuws wat je had willen horen :(. Hoop dat het na die 10 dagen wel mooi schoon is. Sterkte meis.

@ ovulatietesten: ik had na mijn vorige miskramen elke keer na 4 weken pas weer een eisprong.

12. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    @Ils1: ik heb gekozen voor een curettage, omdat ik bij de eerste miskraam had gekozen voor de natuurlijke manier en dit lichamelijk een hel was. Ik had 10 uur lang weeën voordat ik het vruchtje verloor. Dit wilde ik niet nog een keer meemaken en koos deze keer daarom voor een curettage. De curettage heeft alleen nooit plaatsgevonden, want de miskraam kwam de avond ervoor op gang. Uiteindelijk is het weer op de natuurlijke manier gegaan. Alleen deze keer "maar" 7 uur weeën ipv 10. Kortom het was weer verschrikkelijk.

Ik snap het heel goed. Als wij dit voor een derde keer meemaken (wat ik natuurlijk niet hoop, net zoals iedereen wil ik dit nóóit meer meemaken) dan weet ik ook zeker dat wij dat onderzoek laten doen. Nu willen wij vooral door en hopen dat het twee keer dikke pech was.

Ik ben 36 en word over 2 weken 37.

13. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Goeiemorgen ladies

Heftig ils1. Gelukkig staan wij nog niet voor de keus van onderzoeken, zie het bij ons echt als pech dat er een leeg vruchtzakje was. En idd het feit dat we bij onze dochter in ronde 1 zwanger waren en er nu een gezonde dreumes rond loopt helpt wel in de gedachte..
    Maar meiden knap hoe jullie daar mee omgaan. Zou het denk ik okk zo lang mogelijk uitstellen, maar je wilt idd ook snel zwanger zijn. En iedere maand later duurt 'te' lang.
    Wij gister heerlijk uiteten geweest en daarna goed geknuffeld.
    Heb ook meer rekbaar slijm. Zo nog even een test doen, ben benieuwd. We blijven tm ma/di sowieso nog om de dag knuffelen.

14. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames…

Er is weer veel gereageerd zie ik. Wel gezellig zo!! Het is idd lastig om op iedereen apart te reageren.
    Maar even over het algemeen een beetje.

Ils1: Ook ik vind jou verhaal erg. Ik vind dat je ondanks alles nog sterk bent. Met name dat je na een zwangerschap van 3maanden wel denkt dat het goed zit en je weer in eens zn slecht nieuws te horen krijgt. Maar blijf zo sterk en ga door met het proberen. Misschien zijn die onderzoeken dan toch wel even goed. Dan kan je in ieder geval uitsluiten dat er niets aan de hand is of dat jullie misschien wat 'hulp' nodig gaan hebben. Veel succes en hoop snel dat je zwanger word en die gaat voldragen!

Magnolia: Spannend he!! En ik snap jou dat je misschien wel eerder gaat willen testen haha. Is heel moeilijk idd om het niet te doen.

Even over mij hierzo…ik heb paar dagen geleden de vk gesproken ivm met me positieve testen en nog best zwangerschapskwaaltjes. We hebben afgesproken om te kijken of me menstruatie gaat komen en als dat niet het geval is. We gelijk een afspraak maken om nog eens te gaan controleren hoe alles er van binnen nou uitziet.
    Ik moest wel nog blijven testen.

Maar goed dan weer het andere…gisteren heb ik een kleinnn beetje bloed gehad(zag het alleen in me slip) nu ook bruinig afvegen….
    Heb toen gisteren een test gedaan weer. Nog positief alleen niet heel donker. Vandaag ochtend weer getest en streepje was duidelijk donkerder als gisteren.

Met andere woorden hoe bedoel je gek worden???

15. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Huhhh.... misschien toch een nieuwe zwangerschap dan???

16. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja nu kan het wel van een nieuwe zwangerschap zijn. Ik baal alleen zo enorm dat ik helemaal niet negatief heb getest na me miskraam. Die bloed van gisteren zou dus een innesteling bloeding moeten zijn..?
    Word denk ik gewoon weer wachten tot dinsdag...

17. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi Dames, jeetje Najatt. Zou het een nieuwe zwangerschap kunnen zijn? Qua termijn? Wat spannend.

Anto: Wat onwijs vervelend! Je hoort het echt zo vaak dat het lichaam het niet goed opruimt. Persoonlijk geloof ik in zo min mogelijk dokteren. Zo min mogelijk ingrijpen. Het menselijk lichaam zou in staat moeten zijn alles zelf op te ruimen. Ik het geval van een miskraam gaat dat zo duidelijk niet op. Jeetje wat lees je veel van een lange nasleep. Alsof de miskraam ansicht niet al heftig genoeg is! Sterkte. En digiknuf. Je wilt gewoon verder.

Hier. Lage rugpijn vandaag, enorm gevoelige borsten en een zeurende kramp in mijn onderbuik. Verder zit in onder de puisten word er echt helemaal gek van. Kortom. Ik denk dat mijn menstruatie er aan zit te komen. Vandaag is dag 31 dagen na verlies van het vruchtje. Zelf denk ik dat mijn NOD maandag of dinsdag is omdat ik denk vorige week een eisprong gehad te hebben. Maar de verloskundige gaf aan dat de eerste cyclus heel goed zonder eisprong kan zijn. Dus we zien wel.
    Ik word een beetje moe om heen en weer geslingerd te worden tussen hoop op een zwangerschap en zeker weten dat ik ongesteld ga worden. Kon ik mezelf maar 'uitzetten'. :)

18. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    O, ook hier trouwens 'Dis' aan de ovulatietesten. Snap er de ballen van en word er alleen maar onzer van. :D

19. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Najatt heb je een foto? Ben wel is benieuwd.
    Wel verwarrend.

idd veel gepraat hier. Met heftige verhalen.
    ik had helemaal geen buikpijn bij de miskraam. Alleen al mijn zwangerschap symptomen verdenen 2dagen er voor en wat rugpijn.
    Vond het vruchtje verliezen wel heftig op emotioneel vak.
    gelukkig geen kindje zichtbaar. Was 6 wk

hier nu vrijdag of zaterdag eisprong.
    Ik ben 27 jaar.

Spannend dames

20. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel spannend Magnolia. Ben je nog van plan te gaan testen voor NOD?
    Heb je dat normaal ook altijd, puisten voor je menstruatie?

Deel Deze Pagina