Zwanger worden na een miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Magnolia83, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik voel hetzelfde als jij, Sanne! Een aantal dames hier hebben het geluk heel snel weer zwanger te zijn. Ik ben heel onzeker daarover omdat ik weet dat er op dat vlak wat schort. Ik heb 2x het bewijs gehad dat ik kan zwanger worden maar dat is geen garantie dat het weer snel zal lukken.

2. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is zeker een geluk als iemand weer snel zwanger raakt, maar het gaat ook vooral om de impact van een miskraam, ook op een volgende zwangerschap. En voor sommigen de opeenvolging van mks helaas. En dat is de link die we hier in deze topic het meeste hebben, dat we deze gebeurtenissen een plekje moeten geven. Ook in het proces van opnieuw zwanger raken.

Robijn89 en Lizzy heel veel succes vandaag! En we tellen met je mee cdvg, ik weet hoe lang dat wachten nu duurt en hoe enorm spannend het is. Ga zo enorm hard voor je duimen!

3. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Meis, even een dikke cyber knuffel voor jou..

De miskraam is voor jou ook nog een stuk verser.. Helaas gaat er soms tijd overheen om weer zwanger te mogen zijn.. Ik begrijp je gevoel volkomen hoor. Toen ik me hier in de groep aansloot, dat was vrij in het begin van de topic, was nog bijna niemand zwanger.. De eerste mensen die hun positieve test lieten zien deden zeer, maar gaven me tegelijk ook hoop..

Hopelijk voel je je hier nog steeds thuis en vrij om je verhaal te doen.. Weet dat we je pijn kennen, dat we er ook voor jou willen zijn en dat we als geen ander begrijpen hoe groot de wens kan zijn om weer zwanger te raken. Er komt een dag dat we dan ook heel blij voor jou kunnen zijn als jij ook opnieuw zwanger mag zijn..! Mijn duimen draaien hoor meis!

4. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Ik sluit me bij je aan Tacita. Dat heb je mooi verwoord.

Dankjewel! Ik hoop jullie vanmiddag goed nieuws te kunnen vertellen! De spanningen gieren door mijn lijf, zo hard dat ik alles voel.. Nog even.. *adem in *adem uit...

5. Ka0205

Ka0205 Lid

20 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb een tijd geleden hier ook mijn verhaal gedeeld.
    Mk gehad op 3maand, in oktober curretage laten doen...
    En ongeduldig verder klussen.
    Sinds vorige maand met behulp van ovulatietests.
    Deze maand had ik direct het idee: het is zover...
    Vorige week vieze smaak in mijn mond, jeukende borsten, misselijkheid...
    Ik maak mezelf misschien te blij, het is nog te vroeg om te testen denk ik.
    Maar zit ook alvast met de bibbers, angst dat het weer misloopt ( moest het inderdaad raak zijn) of dat ik mezelf weer te blij maak over niets...
    Weten jullie welke early-test aan te raden is?
    Of raden jullie me af om een vroege test te doen?
    Ik ben al sinds vorige week aant hopen op bevestiging, of gewoon opzoek naar zekerheid. Wat natuurlijk onmogelijk is :)
    Een beebje zou zo welkom zijn!

6. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Herkenbaar die angst, daar liep ik dus ook heel hard tegenaan, zowel toen we er weer voor gingen als toen het raak was. Het genieten vanaf het begin was eraf en dat deed soms best pijn. Zo wil je niet terug denken aan je zwangerschap. En helaas gaat er een tijd overheen voordat je dat gevoel los kunt laten. Ik heb het nog steeds als er weer een echo aan komt, daarbuiten gelukkig minder.

Het zal ongetwijfeld voor iedereen anders zijn, maar ik blijf vroeg testen afraden. Ik testte positief met 3wk4dg en heb daar best veel spijt van gehad. Er zijn zoveel dames bij wie het in die paar dagen erna alsnog fout gaat. En dan had je het misschien voor je eigen verdriet beter niet kunnen weten. Ik heb zoveel dubbele gevoelens gehad; een beetje vreugde maar vooral veel angst. Het is niet voor niks dat je eigenlijk op je NOD pas zou moeten testen. Maar ik begrijp ook dat het erg moeilijk is, zeker als je van alles voelt.
    Mocht je dan toch eerder willen testen, ik testte met de kv2v5 maar bij echt vroege testen misschien zwanger&kids?

Hoe dan ook, ik hoop van harte dat het raak is uiteraard!

7. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je wel ;)

Ja dit zijn van die dagen die je enorm onrustig maken! Lastig he? Maar komt goed! Knuf!

8. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Cdv u, ik duim voor goed nieuws donderdag!

Sanne en Saartje, dikke knuffel voor jullie en ik sluit me aan bij wat hier al gezegd is door de anderen :).

Ik herken je spanning, Lizzy. Ik voel hem nu ook.. Hoop zo ontzettend dat alles goed is.

Ka0205, ik heb geen ervaring met vroege testen. De kv2v5 is wel heel gevoelig en kan al voor NOD worden gebruikt.

9. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hou nog ff vol, komt goed! Dikke knuffel!

10. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Ons kleintje doet het super!
    Uitgerekende datum blijft op 16 december staan.
    Hoef in principe pas over 4 weken terug te komen, maar voor mijn eigen gemoedstoestand mag ik over 2 weken even naar het hartje komen luisteren :).

Bijgevoegde bestanden:

11. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Dames, ik haak vanaf hier weer in!

Voor de dames die vandaag een afspraak hebben, succes!

Ik zie een mooi berichtje van Robijn :)

Wat een mooie echo! Fijn zeg. Dan ben je nu ongeveer 10 en halve week, klopt dat? Kan het niet zien aan je banner.

Voor de dames die nog niet zwanger zijn, ik hoop dat jullie snel positief testen! Het is zo dubbel, we hebben allemaal in hetzelfde schuitje gezeten.

Vind het soms nog wel moeilijk als mensen vreemd reageren op onze zwangerschap of er van uit gaan dat het zo makkelijk is gegaan maar goed, het gaat ze niks aan dat het hier ook 2 keer eerder mis is gegaan.

We hopen heel erg dat deze zwangerschap goed blijft gaan, want ook als je eenmaal zwanger bent blijft het heel spannend! Eerst tot de eerste echo's. Dan ben je het eerste trimester voorbij en dan hoop je dat de 20 weken echo straks goed is, dat het allemaal netjes is en er geen afwijkingen gevonden worden en daarna hoop je dat je normaal kunt bevallen en dat het kindje gezond ter wereld komt en dat je er zelf ook geen complicaties aan over houdt.

12. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Ik ben morgen precies 11 weken! :)

Ik snap dat je die reacties vervelend vind, als wij die gaan krijgen zal ik dat ook moeilijk vinden!

13. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow wat fijn :D en ook om nog even tussendoor te mogen, doen ze bij mij ook om dezelfde reden ;) geniet ervan, het is jullie van harte gegund!

14. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat herkenbaar wat je vertelt over die 20 weken echo enz en dat het allemaal zo makkelijk lijkt te gaan ButterflyNova ...

15. boni

boni Actief lid

23 feb 2015
    188
    0
    0
    werkt bij supermarkt
    zegiklieverniet
    O wat een prachtige echo robijn! en hoe ging het bij jou lizzy?

Daar heb je helemaal gelijk in Butterflynova, en hoe voel jij je nu? Veel kwaaltjes?

16. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook de hele tijd aan je aan het denken Lizzy !!! Zou bijna mn eigen spanning vergeten hihi ;) nog een uur wachten pfff!

17. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    Mooie Echo robijn!! Super.

Hoe ging het bij jou Lizzy?

En veel plezier straks Tacitha!!

Mooi verwoord Butterfly.. ik ga trouwens wel antwoorden, als iemand zoiets insinueert, (mocht het goed gaan) dat het niet zo makkelijk ging, puur om dit soort vervelende reacties een beetje te doen laten slinken. Maar ook omdat ik mij best alleen voel soms. Het lijkt een beetje een taboe te zijn, het openlijk spreken over je mk?. Ik ken niemand in mijn omgeving met een mk o.i.d. en zou het erg fijn hebben gevonden om in het echt er met iemand over te kunnen praten die jou dan ook echt begrijpt. Als ik dit meld en er komt iemand na mij die dit meemaakt dan weet zij in ieder geval dat ik weet wat het is. Wellicht heeft ze er wat aan.. Alhoewel, ik hoop natuurlijk dat niemand in mijn omgeving dit meemaakt.

Hier worden de zenuwen en angst steeds groter.. straks gaat het morgen alsnog mis, of straks heb ik geen hartje of straks zit het niet goed of straks.... Pfff wordt er gek van.... :(

18. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Knuffel cdvg ! Mijn duimen draaien ook heel hard voor jou!!!

19. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook heel fijn Tacita, dat dat kan. Ze stelde het zelf voor. Niet omdat zij verwacht dat het mis gaat, maar gewoon om mij gerust te stellen.

Ben erg benieuwd naar jouw echo Lizzy!

Super spannend Cdvg, ik duim ontzettend hard voor je!

20. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, net weer terug en gelukkig weer goed nieuws! Uk groeit en beweegt goed en mams ook weer apk gehad; nette bloeddruk, baarmoeder groeit goed en maar 1 kilo aangekomen. Dus vk was erg tevreden. Verder uitleg gehad hoe ik weet dat de kleine beweegt; kan wel wat langer duren want placenta ligt aan de voorkant.
    Nu over 5 weken weer een echo, tenzij ik er eerder behoefte aan heb. Vond 5 weken lang, maar gelukkig is er tussenin de pretecho gepland.
    Blijft vermoeiend deze momenten, nu ff bijkomen ;)

Deel Deze Pagina