Fijn dat de buikpijn wegtrekt Jeszzs. Het klinkt toch wel veelbelovend Ucks. Ik ben heel erg benieuwd naar je test aan het einde van deze week. Ik duim voor een mooie positieve test Hopelijk geen griep ... Spannend meis! Magnolia heel erg begrijpelijk dat je dat zo voelt. De wens is zo groot voor nog een kindje, maar de angst na de miskramen die blijft. Je bent gewoon het vertrouwen kwijtgeraakt in je eigen lichaam en dat is moeilijk. Je zal nooit meer zo van een zwangerschap kunnen genieten (in de eerste weken).. Als je wel weer zwanger bent, dan komt het vertrouwen hopelijk na een goede termijnecho wel weer een beetje terug en kan je dan langzaam aan misschien weer genieten. De eerste weken zullen dan zo spannend zijn. Knuffel voor jou in ieder geval!
En zit weer te janken. thanks Hilly. Heel lief van je. Van jullie allemaal trouwens, lieve woorden. Fijn om hier begrepen te worden.
Aaah lieverd toch, knuffel! Sinds we aan dit avontuur begonnen zijn is het een en al onzekerheid en schommeling tussen allerlei gevoelens. Soms zou ik willen dat we kinderen gewoon konden bestellen..
Hallo dames, Zou ik mee mogen schrijven in deze topic? Wij hebben in december een miskraam gehad na tien weken. Mijn man was er direct over uit dat we het opnieuw moesten proberen wanneer ik er klaar voor was. Hij is al heel lang helemaal klaar voor een kindje. Ik durf inmiddels ook weer te dromen.. Ik vind het zo ontzettend spannend, stel dat het weer mis gaat.. Ik lees net jullie opmerking of je kinderen niet gewoon zou kunnen bestellen en het zwanger zijn kon overslaan..?! Hoewel ik het zwanger zijn als heerlijk heb ervaren, vind ik het nu gewoon veel te spannend.. Zou wel weer zwanger willen zijn, maar dan met de garantie dat het goed gaat komen... Ik ben 27 jaar, we gaan voor ons eerste kindje
Hoi Lizzy01 Welkom, maar ook ontzettend jmmr en verdrietig dat ook jij je hier moet aansluiten! Hopelijk kun je t verdriet een plekje geven en zal je spoedig een nieuwe goede zwangerschap krijgen!
Nogmaals een knuffel voor jou Magnolia! Ik hoop dat je je ondertussen al weer een klein beetje beter voelt. Butterflynova, het zou wel handig zijn als we de kindjes gewoon konden bestellen . Zouden we een stuk minder in spanning en angst leven . Maar dan moeten we de mooie kanten van het zwanger zijn ook missen.. Welkom Lizzy01, wat verdrietig dat je ook een miskraam mee hebt gemaakt. Blijft erg spannend.. Hoelang is je miskraam precies geleden ?
Welke mooie kanten Haha.. Misschien kan ik daar nog over mee praten als het eenmaal zo ver is. Lizzy01, welkom hier. Wat verdrietig dat jullie ook een miskraam hebben gehad. Met 10 weken schrijf je, is het spontaan op gang gekomen of kwamen jullie er achter met de eerste echo? Het is heel spannend, niemand geeft je garanties. Helaas! Ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kunt.
Dankjulliewel, had ook liever gezien dat ik niet hier aan had hoeven sluiten en dat alles goed was gegaan. Genoot echt van de zwangerschap (had weinig last van kwaaltjes). Zag helemaal voor me hoe we in de zomer ons eerste kindje zouden krijgen, zien, voelen, knuffelen, kussen, liefhebben.. Onze miskraam is vanzelf los gekomen.. We zagen op de echo dat het hartje niet meer klopte. Volgens de verloskundige zou het hartje waarschijnlijk vier dagen eerder zijn gestopt, gelet op de grootte van het vruchtje. Daarna heb ik thuis negen dagen gewacht toen het los kwam. Persoonlijk wilde ik er niet op wachten, dat leek me te zwaar. Maar het bleek niet mogelijk om op korte termijn een curretage te plannen. Het beleid is hier dat je eerst moet afwachten. Uiteindelijk is het negen dagen later vanuit zichzelf los gekomen. Uiteindelijk heel blij geweest dat het op zo'n natuurlijke manier los is gekomen. Het was ontzettend heftig en ik had nooit gedacht dat ook het fysieke herstel zo zwaar zou zijn. Was echt even uit de running. Daarna naar de verloskundige geweest om te zien of alles schoon was, dit was zo goed als schoon maar er zat nog een beetje rest, het vruchtje was ik wel verloren. Ik heb toen cytotec (op recept) op mogen halen om het laatste er uit te krijgen. Het bloeden was al gestopt. Daarna was het bloeden gelukkig vrij gauw klaar. Na vijf weken ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden. Hopen dat ik mijn eigen cyclus weer krijg. Ik had altijd een regelmatige cyclus en heb niet aan temperatur of ovulatietesten gedaan. Hoop het nu ook zonder te kunnen blijven doen. Het verlies van ons kindje heeft voor mijn gevoel inmiddels een plekje gekregen. Inmiddels kan ik er goed over praten en dat doen mijn man en ik ook wel. Mijn man had direct al wel de wens om er weer voor te gaan, maar ik merkte aan mijzelf dat ik daar emotioneel nog niet klaar voor was. Het idee dat ik niet meer zwanger was en eerst met een dood vruchtje heb rond gelopen vond ik best heftig. Ik wist van mijzelf dat ik dit geen tweede keer heel snel aan zou kunnen. Nu we het er veel over hebben gehad en ik weer ongesteld ben geweest voel ik me weer mijzelf. Alsof mijn lichaam wil zeggen "sorry meid, ik zal mijn best weer voor je doen".. Klinkt wat vreemd misschien, maar voelde me best in de steek gelaten door mijn lichaam.. Ik ben ook benieuwd naar jullie verhalen, echt erg dat jullie dit ook mee hebben moeten maken. Het woord miskraam kende ik, dacht te begrijpen dat het erg is, maar weet inmiddels dat je dat pas begrijpt als je het meemaakt/beleefd.. Helaas..
Ik zie dat ik twee vragen niet heb beantwoord.. We hadden al onze tweede echo. De eerste echo hebben we gehad met 7+3. We hadden al een heel mooi kloppend hartje gezien. Daardoor zagen we bij de tweede echo direct dat het hartje niet meer klopte. Daar konden we helaas niet omheen. Onze miskraam was half december. Niet genoten van onze kerstdagen helaas
Update vanaf mijn kant. Vanochtend getest (kon t niet meer houden) met kv 2v5 en hij was omowit! Was 11 dpo (na eisprong) Ik heb nog steeds veel krampen in mijn buik, gevoelige borsten en gisteren letterlijk een huildag, maar mijn hormonen zullen nog wel van slag zijn deze eerste echte ronde na de pil... T zou nog kunnen aangezien ik redelijk vroeg was met testen gezien mijn eisprong, maar zit nu wel 4 wkn na eerste dag laatste menstruatie. Ik wacht maar gewoon af...
Balen Ucks!.. Hier eindelijk! donderdag m'n menstruatie gekregen.. 84 dagen na de curettage Ben zo blij! Hoop wel dat ik nu weer een beetje een normale cyclus ga krijgen.. heb wel pcos maar heb soms hoop dat ik niet meer iedere keer naar het ziekenhuis hoef..
Balen ucks.. maar het zou nog kunnen. Hopelijksnel fijn dat je menstruatie is doorgebroken, hopelijk vanaf nu weer een kortere cyclus! Ik had gister soort van buikgriep, vandaag ook nog buikpijn onderin en uitstraling naar liezen soms. Misschien innesteling? Ik hoop het! Vandaag 6 dpo dus het zou kunnen..
Spannend meiden!! Hopen op snel een positieve test. Hopelijksnel, ik snap jou helemaal! Echt fijn als je weer ongesteld word dan weet je dat je lichaam het weer 'doet' en hopen dat je nu weer een regelmatige cyclus hebt.
Wat een heftig verhaal Lizzy, begrijp goed dat je er weer aan toe moet zijn om zwanger te worden. Iedereen ervaart dat anders. Ik heb na het opwekken één menstruatie afgewacht en daarna zijn we er weer voor gegaan. Na de tweede miskraam zijn we gelijk weer verder gegaan, helaas nog zonder resultaat. Helaas heeft de menstruatie vandaag doorgezet, inclusief dikke buikpijn Darmen zijn ook van slag.. wat een klote zooi.. Ucks, Kv testen zijn volgens mij de meest betrouwbare.. zou bij jou dan ook een menstruatie voor de deur staan?
Hopelijksnel, wat fijn dat je eindelijk je eerste menstruatie na de curretage hebt gehad. Ik hoop van harte dat je direct een regelmatige cyclus krijgt. Wat heftig dat je pcos hebt.. Heb er op het forum inmiddels best vaak over gelezen butterflyNova, voor jou juist balen dat je weer ongesteld bent geworden niet leuk.. Ik ben een beetje in zenuwachtig.. Als ik direct mijn normale cyclus weer zou hebben dan heb ik zondag/maandag mijn eisprong! Dit weekend alleen mega druk, wat meestal niet bevordelijk is voor het tijd maken om het gezellig te maken.. Hmmm....
Balen ButerflyNova Annekeruiter, hoop het voor je! Zal voor je duimen! Ja lastig is dat he Lizzy, weinig tijd is vaak zo'n dooddoener.. Ja ik kan iig nu echt weer vooruit gaan kijken, zo fijn! Hoop alleen wel dat dit de eerste en de laatste is voorlopig met volgende maand een postieve test! Was jullie eerste menstruatie na de ma/mk ook zo heftig?
@Hopelijksnel: fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden! Ga je nu weer starten met Clomid? Mijn 1e menstruatie na mijn 1e mk was inderdaad ook heftig. @Ucks: Och jammer zeg. Misschien heb je inderdaad te vroeg getest. Het kan nog steeds @Butterflynova: wat balen dat je ongesteld bent geworden. Enorme teleurstelling moet dat zijn. Ga voor je duimen dat het de volgende x raak is. @Lizzy: spijtig dat je je hier moet aansluiten. Ook jij hebt helaas weer een heftig verhaal. In ieder geval welkom. Hier 3 weken na mijn mk nog maar een heel licht positieve zwangerschapstest. Hopelijk over een week een omowitte test. Verder rommelt het in mijn onderbuik. Het voelt alsof ik ongesteld ga worden. Dat zou mooi zijn, want dan hoef ik geen menstruatie op te wekken en kunnen wij ons avontuur weer voortzetten.