Yes Cdvg, fijn dit te lezen! En wat een super gyn heb jij zeg dat je volgende week alweer terug mag komen. Die zijn zeldzaam volgens mij Hopelijk groeit het vertrouwen met elke echo.
Dank jullie!!! Ja zo erg lief.. Volgende week de laatste echo bij haar, dan word ik overgedragen naar de vk. Er is geen reden meer om in het zh te blijven! Wel jammer want ga haar denk ik best missen Maar goed, dat er geen reden meer is, is eigenlijk beter nieuws.
Fijn is dat he cdvg, hier nu ook elke 2 weken een afspraak om even te kijken. Hoefde er niet eens naar te vragen, vk stelde het zelf al voor.
Na mijn goede nieuws nu wat slechter nieuws.. Ik merkte een klein bultje op, op mijn borst met een ronde vlek eromheen, daar aan vast een rode staart.. Even dokter gebeld en moest direct langskomen. Blijkt dat ik een lymfevat ontsteking heb. Maar ik mag geen penicilline of antibiotica hebben.. Maar zonder dat kan het echt een grove ontsteking worden en eindigen met bloed vergiftiging. Nu eerst 24 uur koelen en hopen dat dit helpt (ben er vroeg bij) en anders morgen toch iets van een antibioticum nemen.. Heeft iemand van jullie ervaring met antibiotica en de zwangerschap?
ik weet dat ik zei geen ovulatietesten meer te doen. Nu zag ik wel een digitale van clearblue. die lijkt me een stuk beter dan die sticks van kruidvat. iemand ervaring? en heeft het geholpen? Ik twijfel ng erg wat ik doe deze maand
Dank je wel Jazeker herkenbaar! Ik ben met mijn medicijnen gestopt toen ik zwanger wilde worden, uiteindelijk ging dat goed. Maar idd sinds zo'n beetje het begin van dit trimester begon het steeds sterker weer op te zetten. Steeds onenigheid tussen huisarts, apotheek en vk, maar sinds vorige week toch weer aan de medicijnen. Sindsdien nooit meer last gehad gelukkig. Dus als je er veel last van hebt zou ik het zeker even overleggen, de gyn / huisarts kan gewoon wat voorschrijven.
Helemaal super Mooi om te zien he? Wij hadden dat ook toen we verder waren dan de vorige keer, dan is het ineens zo anders en zo speciaal! Fijn dat je volgende week weer mag komen en logisch van je zorgen, er is binnen een korte tijd veel gebeurd in jouw leventje. Geniet lekker, het is je zo gegund!!! Oh nee en dan daarna je andere nieuws... Hopelijk gaat het koelen helpen!!! Sterkte. Er zal ongetwijfeld verschil zitten in antibiotica, maar sommigen worden wel voorgeschreven. Ben vandaag gecontroleerd op blaasontsteking en als dat positief geweest was had ik ook een kuur gekregen. En idd fijn dat meerdere van jullie een fijne ervaring hebben nu met de begeleiding. Ik mocht zelf ook elke 2 weken komen en zelfs vaker, dat heeft ons enorm geholpen
Dames, een buikfoto ter vergelijking. Links ben ik 24.5 week zwanger van m'n dochter. Rechts is vandaag, 18.5 week zwanger van m'n zoontje. OH BOY! (Goede woordkeuze, haha)
Ik zit nu op 8 weken, dus dat komt wel ongeveer overeen. Toen ik vannacht zo misselijk was heb ik op een gegeven moment ook een cracker gegeten. Ik denk dat ik die vannacht maar naast mn bed zet...
ach jeetje, beterschap cdvg!Als het moet geven ze echt wel AB hoor. Ik denk niet dat ik meer controles zal krijgen, bij ons zijn enkel 8 en 20 weken echo's standaard inbegrepen, de rest moet je zelf betalen maar kan je wel krijgen als je wil. Ze rekenen dan 60 Euro per keer.
Ik heb tot nu toe om de twee weken een echo gekregen voor mijn eigen geruststelling, erg fijn! Cdvg, super dat je een goede echo had. Minder van de ontsteking Hoop dat het koelen helpt en dat AB niet nodig is. Vervelend die misselijkheid, Nine. Ik was vanaf het begin misselijk, maar moest vanaf een week of 8 er ook bij spugen. Na 12 weken was de ergste misselijkheid over en kwam de maagzuur opzetten. Bekend kwaaltje lees ik . Als het echt niet te doen is neem ik er Maalox voor (in overleg met mijn MDL-arts) maar dat probeer ik zo weinig mogelijk te doen. INikkens, mooi buikje! En wat een verschil met je eerste zwangerschap. Ik heb ontzettend last van hooikoorts, maar ik mag mijn medicijnen niet slikken nu. Had gezocht voor alternatieven, maar kom dan al snel uit op homeopathische basis en dat doet weinig bij mij .
Saartje, ook niet als je eerder een mk hebt gehad? Wat jammer is dat? Knikkers, wauw wat een mooie buik al zeg!! Dat beloofd wellicht wat 😉 Wat vervelend van je hooikoorts robijn, is er niets in overleg met gyn of ha te krijgen? Of is dat allemaal schadelijk? Hopen voor jou dat het snel gaat regenen Ik hoop ook dat de ontsteking weg trekt, mocht deze erger worden dan kan dit gevaarlijk worden voor de baby maar de ab ook, dat wat wel mag werkt namelijk niet bij dit soort ontsteking.. Goed koelen dus en duimen dat mijn lichaam dit zelf oppakt..
Maantje123, welkom! Hopelijk kun je hier ook je ei kwijt en kun je de steun vinden die je zoekt. Lizzy, een groeispurtje kan jou zeker vermoeid maken. Want alles binnenin groeit dan natuurlijk ook mee. Ik ervaar ook af en toe momenten dat ik mijn ogen moeilijk open kan houden. En betreft je broeken.. Als het niet meer lekker zit, zou ik gewoon lekker shoppen! Lekker doen! Zo'n goede reden kun je niet aan je voorbij laten gaan. Ik heb m'n zomergarderobe al klaar liggen en dat draag ik ook al een paar weken. Jeans zit mij ook niet meer lekker. Druk gigantisch in m'n baarmoeder. ButterflyNova, wat vervelend van je maagzuur. Ik heb hier nog nooit last van gehad, maar ik kan me een beetje voorstellen dat het heel vervelend is. Hopelijk verdwijnt het snel. Saartje5, veel sterkte met de oma van je man. Wat verdrietig! En zoveel ontslag. Dat zijn altijd vervelende intense periodes. Hopelijk valt het mee en anders snel een andere baan voor je man! Gelukkig maak jij je geen zorgen. Nine85, wat naar dat je je zo voelde. Overgeven zonder dat je misselijk bent. Apart zeg! Ik lees verder dat het veranderd is en dat je nu wel misselijk bent. Beterschap! Ik vond misselijk zijn altijd zo vervelend en belemmerend. Ik was bij beide zwangerschappen erg misselijk tot week 10. Bij deze zwangerschap daarna een weekje pauze en toen weer een tijdje misselijk. Nu ben ik er inmiddels een aantal weken vanaf. Ik ben daar echt zo blij om. CDVG, wat heerlijk om te lezen dat de baby zo goed groeit. Alweer 8.5 week. Het gaat allemaal zo snel! En wat een fijne gyn heb je zeg. Super wanneer er zoveel begrip getoond wordt. Maar wat heftig van de ontsteking bij je borst! Wat een stress naast je goede nieuws. Hopelijk helpt het koelen en kun je gewoon zonder medicijnen en verdere risico's genieten van je zwangerschap. *knuffel* Bij ons zitten er een termijnecho (rond de 9/10 weken), 20 weken echo en een groeiecho in het pakket. Wanneer het vermoeden bestaat dat het kindje niet met het hoofdje naar beneden ligt, dan wordt er nog een liggingsecho gedaan. Maar standaard 3. Wil je er meer? Dan moet je ook betalen. Voor de pretecho (geslachtsbepaling) betaalde ik 40, inclusief foto's en DVD opname. Robijn, CDVG & Nine, dankje! Ja, een hele buik al hé? Zeker een groot verschil met de zwangerschap van m'n dochtertje. Ik heb nu de 24.5 week buik al in gehaald met m'n 18.5 buik van nu, hahaha.
Ik ben gisteren heerlijk vroeg op bed gegaan en heb een redelijke nacht gehad. Ik heb sinds gistermiddag al niet meer overgegeven! Wel heb ik nu last van één oor. En het slikken doet pijn. Staat natuurlijk helemaal los van de zwangerschap, maar ik ben benieuwd of jullie hier een huismiddeltje tegen weten?
Cdvg, ik bedoelde Rijn inderdaad! Maar wat fijn dat je zo'n goede echo had! Dat gaat wel over jou! Geniet er van! Tijd voor een banner? Volgens mij durfde je dat eerst niet aan toch? Wel bijzondere gyn hoor! Wij hadden in het begin ook extra echo's, maar iedere week is wel heel bijzonder! Beterschap met je ontsteking.. Ik heb geen antibiotica ervaring.. Kan je geen raad of advies geven, maar duim dat het gauw opknapt en dat koelen helpt.. Paracetamol zou je sowieso mogen hebben.. Misschien dat dit iets doet? Rijn, dan begrijp ik waarom jullie daar voor kiezen. Zolang jullie er een iig maar een goed gevoel bij hebben dat jullie drie maanden wachten voor het goede doel. Het slikken van tarwekiemolie wil ook wel helpen bij de aanmaak van baarmoederslijmvlies en bij de innesteling. Misschien heb jij daar ook iets aan? Nine, hopelijk ben je gauw van de misselijkheid af! Heel vervelend.. Hier alleen met vlagen misselijk geweest en gister voor het eerst maagzuur omhoog gekomen.. Jakkes! Smerig zeg! Had het nog nooit meegemaakt, maar begrijp nu wat het is. Fijn dat je iig vannacht beter hebt geslapen.. hopelijk zet dit door! Een huismidddeltje niet echt.. Ben nooit zo van de medicijnen. Honing door de thee mag wel als je zwanger bent. Voor je keel is dat sowieso lekker! Beterschap in ieder geval! Jeszss dankjewel! Ik heb mijn vrije dag van woensdag omgeruild met vandaag. Vanmiddag ga ik even shoppen voor broeken! Shirtjes gaan nog wel even mee hihi! We hebben het onze familie inmiddels toch vast verteld! Had er zo'n zin in om het met iemand te kunnen delen! Vanavond afgesproken met wat vrienden, die gaan we het vanavond vertellen. Jeej, ben nu al hyper als ik er aan denk! Butterfly, Jeszss en iNikkens, blij dat jullie ook al wat eerder zwangerschapsbroeken uit de kast hebben gehaalt! Het is inderdaad een mooi excuus om te shoppen haha! Saartje, onbezorgd zwanger ben je niet meer na een miskraam en mensen om je heen die van de miskraam weten voelen die angst met je mee.. Hopelijk krijg je na de echo's steeds meer vertrouwen.. Sterkte iig met de oma van je man.. Knuffel meid! Boni, de digitale clear blue ovulatietesten zijn mij slecht bevallen.. Het duurt lang voordat je een uitkomst ziet. Uiteindelijk zie je nog meer wanneer je het staafje uit de test haalt en dan gaat aflezen.. Maar in feite kijk je dan naar twee streepjes en zie je of hij oploopt. Daarom zou ik (als je al wil) dipsticks gebruiken.. iNikkens! Oh Boy! Een heel verschil inderdaad, maar ook prachtig!! Bij een tweede heeft je lichaam gewoon sneller door wat je moet doen, dus je lichaam doet het gewoon goed! Super mooi! Hier vandaag dus lekker vrij! Heerlijk uitgeslapen en hier bijgelezen. Vanmiddag even winkelen! Ook direct wat zomerse kleren halen die passen, want ook met dat weer hebben we al te maken! Heerlijk, ik ga ervan genieten! Jullie ook allemaal een fijne dag!!
In principe is het nog wel te doen, het is eerder vervelend en gisteren was het even wat erger dan anders. Dank voor de tip! iNikkens wat een mooie buik!! OH Boy haha.. cdvg, dat is even minder bericht. Ik hoop dat het snel beter gaat!