OMG, ik heb me aangemeld bij de kraamzorg, ik ben er vroeg bij maar ik wil graag dezelfde kraam als bij mijn zoontje! Ze gingen ervoor zorgen dat ze weer bij ons komt kramen. Maandag intake bij de verloskundige en dan begint het riedeltje van bloedprikken en combinatietest. Deze week ging toch een stuk sneller dan de afgelopen weken! Nog een weekje werken, dan 2 weken vakantie en dan hebben we waarschijnlijk in de week erna ergens weer een echo.
Zijn het nu alleen maar zwangeren hier? Of moet ik een nieuw topic openen, haha: zwanger ZIJN na een miskraam 😄😄 en 2 topics apart houden... Ik opper maar iets... Ik kwam hier veel na de mk, maar nu niet meer, omdat (naar mijn idee) grotendeels nu weer zwanger is. Ik nog niet en wacht wel af, haast heb ik niet meer. Maar wil wel eens meiden die nog niet zwanger zijn spreken. Let wel: ik gun iedereen een zwangerschap en een super mooie! Maar ik mis t wel eens.... sorry.
Een groot deel is na de miskraam weer zwanger, iets dat we allemaal graag willen. Toch zijn er ook nog voldoende dames die nog niet zwanger zijn, zij kletsen hier alleen wat minder lijkt het. Ik begrijp dat het wellicht moeilijk is om te lezen maar vergeet niet dat we allemaal ooit in een andere positie zaten.
Ik snap dat het lastig is dat hier zoveel zwangere zitten, maar het mooie aan dit clubje vind ik juist dat wel/niet zwanger door elkaar schrijven en iedereen er gewoon mag zijn met haar verhaal en gevoelens. Ik zou het dan ook jammer vinden, twee aparte topics.
Eens met Butterfly en Robijn, Ooit zaten wij (nu zwangeren) ook in jouw positie en snappen dan ook precies wat je doormaakt. Aparte topics zou ik dan ook niet fijn vinden persoonlijk.
♥ Wachten op eisprong (6) pKuiper Belony Ucks Kat Sanne84 Lindaatje22 DNM ♥ NOD onbekend (2) Magnolia Rijn ♥ Wachtbankje (1) Boni ♥ Zwanger!! (13) ♥ ButterflyNova - 5 november 2015 - meisje! ♥ iNikkens - 7 november 2015 - jongen! ♥ Tacita - 18 november 2015 - meisje! ♥ Robijn89 - 16 december 2015 - meisje! ♥ Lizzy - 28 december 2015 ♥ Jasmijn 31 december 2015 ♥ Mothertobe1 - 1 januari 2016 ♥ Wensje90 - 6 januari 2016 ♥ Carina01 - 7 januari 2016 ♥ Cdvg - 16 januari 2016 ♥ Nine - 21 januari 2016 ♥ Jeszss - 28 januari 2016 ♥ Saartje 5 - 12 februari 2016 Afspraken Robijn89 - 6 juli - controle vk Saartje5 - 6 juli - intake VK jeszss - 7 juli- termijnecho ButterflyNova - 8 juli - controle vk Cdvg - 10 juli - Combinatietest
Ik snap jullie wel, maar ik "zie of lees" nauwelijks "niet zwangeren". Ik ben ook oprecht blij dat jullie wel zwanger al zijn hoor meiden 😃😃
Dit dus... En op een gegeven moment wilden er veel naar een fb groep, sommigen heb ik hier ook niet meer terug gezien. Toch veel hiervan zaten juist in dezelfde situatie dat ze weer zwanger probeerden te worden... En ondertussen moesten er helaas ook hier nog dames weer door een mk heen, dus in feite is er niks veranderd. Wij zijn er nog steeds om hen te steunen, ook de weg die ze daarna weer moeten volgen. Dus ja gelukkig gaat het bij veel van de 'oude garde' nu goed en dat valt jou nu op. Maar ook de nieuwelingen heb je dan gemist. Misschien klopt voor velen de titel van deze groep niet meer, maar de achtergrond die we hebben en de extra onzekerheden blijven. Ik snap dat het pijnlijk kan zijn, maar we hebben allemaal gestaan wat jij nu staat. Dus we weten hoe vervelend dat is. Maar ik vind juist dat deze groep samen heel sterk is geworden en gebleven, dat heb ik niet bij andere groepjes.
Fijn Cdvg, een goede echo en je twaal weken dansje! Tacita en ButterflyNova, fijn dat jullie ook een nieuw dansje mogen doen. Jammer Lindaatje, dat je er zo over denkt. Wat de andere dames ook al hebben aangegeven geldt ook voor mij.. Ooit ben ik hier met mijn verhaal gekomen na de miskraam, om de steun te vinden bij mensen die hetzelfde hebben mee gemaakt. Die steun kreeg ik, ook van de mensen die toen inmiddels weer zwanger waren. Als je naar de eerste pagina van de topic kijkt waren de eerste zwangeren er al snel. Wat mij betreft is hier ruimte voor het verhaal van iedereen, nog steeds hebben we gemeen dat we allemaal het verdriet van een miskraam kennen en van de hoop om snel weer zwanger te mogen zijn. Jouw verhaal past hier nog steeds net zo goed als het verhaal van de dames die inmiddels wel zwanger mogen zijn en hopen dat dit goed blijft gaan. Bij het opnieuw zwanger zijn komen nieuwe angsten kijken die je de eerste keer niet op deze manier kende. Onbezorgd zwanger ben je niet meer. Met die gevoelens kun je hier terecht, in een ander topic waar mensen geen mk hebben meegemaakt merk je dat die gevoelens niet begrepen worden. Dikke knuffel iig voor jou voor nu.. Hopelijk voel je jezelf nog vrij om te blijven schrijven. Hier gister weer een echo gehad. Heel fijn om te zien dat we echt de twaalf weken goed voorbij zijn gekomen. Die bevestiging hebben we nu. Baarmoeder zat ook al een stuk hoger zei de verloskundige, ze kon hem al goed voelen. Verder de laatste dagen veel steken gevoeld. Volgens de verloskundige door de organen die ruimte maken voor de baarmoeder. Mijn buikje begint nu echt te groeien, dus dat kan kloppen. Opgelucht.. We kunnen weer een paar weken vooruit.
Ja, leuk is dat hè?! Ik heb de placenta ook aan de voorkant liggen. Ik voelde ons kindje toch al vanaf 16 weken heel af en toe en lichtjes. Nu is het overduidelijk en kun je het aan de buitenkant ook al voelen! Nog gefeliciteerd met jullie 5,5 jaar samen zijn. Dat werd leuk gevierd met een mooie echo, lees ik. ButterflyNova, jij ook gefeliciteerd met een mooie echo! Magnolia83Hele dikke knuffel. Het blijft toch moeilijk. CDVG, de 12 weken zijn bereikt, zie ik aan je banner! SUPER! Hoe voel je je? Nine85, super dat je een goede termijnecho hebt gehad. Heerlijk om al dat goede nieuws te lezen! Saartje5, oh, wat naar zeg! Ik heb deze stress gehad met de waterpokken besmetting. Het heerste bij mijn dochtertje op de peuterspeelzaal en mijn moeder vertelde me dat ik nog nooit waterpokken heb gehad. Ik ben meteen gaan rond bellen en toen hebben ze mijn bloed onderzocht om te kijken of ik anti-stoffen heb. En die had ik, GELUKKIG! Wat een ellende. Heb 2 weken in angst gezeten. Mijn dochtertje heeft overigens nergens last van gehad. Sterkte en beterschap voor je kleine man. Wat een stress op deze manier zeg. Over de eventuele 2 topics, ik ben het eens met ButterflyNova en Robijn89. Het blijft moeilijk voor de dames die nog niet zwanger zijn. Ik vind het juist mooi om te lezen hoe het gaat met alle dames. Leuk en minder leuk. We kunnen er allemaal voor elkaar zijn op deze manier. Ik zou het ook jammer vinden dat er 2 aparte topics zouden zijn. Je bent toch een hecht groepje geworden. Maar ik begrijp het verdriet van de andere dames heel goed hoor. Dit zal altijd moeilijk blijven. Dikke knuffel voor jullie! Hier gaat alles goed. De hitte kan ik beter handelen dan ik vooraf had verwacht. Voornamelijk in de achtertuin met voetjes in het water en mijn dochtertje mij nat laten maken met koud water, haha. Ook al wil ik dat niet, het gebeurt toch! Ijsjes eten, water drinken en fruit eten. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo goed de hitte ben doorgekomen als de afgelopen dagen. Bizar, haha. Vanaf morgen zullen we hier (Friesland) weer veel regen krijgen, met af en toe een dagje geen regen. Ik vind het niet erg. Ik hou van de regen. Ik ben ook een grote fan van de herfst. Ik weet niet, ik hou wel van dat sombere weer, haha. Ik had jullie nog een buikfotootje beloofd. Ik heb deze gister gemaakt:
Wauw iNikkens wat een prachtige buik! Volgens mij hebben jullie ook een leuke slaapkamer Om nog even te reageren, wij kennen inderdaad die onzekerheden die dames waarbij het in één keer goed gaat niet kennen. Ik vind het fijn dat hier begrip is! Veel dames nu in januari uitgerekend, april was een goede maand Laten we hopen dat juli en augustus dat ook zijn, we willen allemaal maar één ding: een gezond kindje, het liefst zsm!
Hallo dames, Ik zie dat er hier al super veel gekletst is. Ik hoop dat er nog ruimte is voor eentje meer. Ik heb helaas afgelopen maandag een miskraam gehad met 7 weken zwangerschap. Dit sloeg in als een bom. Zo erg zelfs dat ik in de eerste instantie zei dat ik helemaal niet nog een keer weer zwanger zou willen worden. Ik ben er nu weer wat rustiger onder, ook al blijft het verdrietig. Ik ben nu juist steeds meer bezig met wel weer (hopelijk snel) zwanger raken. Het bloeden is sinds gisteren al zo goed als gestopt, nu alleen afwachten wanneer mijn eisprong is. Eerder voelde ik 'm altijd erg goed. Ben benieuwd of dat nu nog zo is. Op 13 juli heb ik nog een echo om te kijken of alles schoon is. Mag je direct na een miskraam weer zwanger proberen te raken? Of moet je eerst een ronde wachten? Ik zie ook dat er al veel weer zwanger zijn. Wat fijn! Dat geeft ons toch ook weer een beetje hoop. Hoe voelde jullie je in die begin periode? Daar zie ik namelijk nu al zo tegen op zo bang dat het weer mis zou gaan...
Welkom koali...de reden hier is niet zo fijn. Maar we zitten net meiden die t allemaal kennen.... Sterkte met het verlies 😘
Ik denk dat jullie mijn woorden verkeerd interpreteren. Ik ben niet uit op een raar gevoel te geven of wat dan ook. Ik bedoel t goed, wil geen kwaad doen... K*t...had ik nu maar niets gezegd. Voel me er gelijk slecht over. T was n gevoel en ja ik kan mij natuurlijk helrmaal in jullie verhaal en mening vinden. Ik zicht wellicht alleen even n spiegel...iemand die even mijn gedachten ordent en weer open zet ipv mijn mening door n tijdelijk gevoel. Het spijt me. Hoop dat t ok is. Ik lees alles, zet alleen niet altijd meer iets neer. Ik volg alles wel....
Lindaatje dont worry..... Juist de uitleg van de andere dames lees ik juist om je een hart onder de riem te steken! Dit topic is voor iedereen die het nodig heeft. Wel zwanger, niet zwanger, zolang je je ei maar kwijt kunt! Welkom koali! Praat gezellig mee zou ik zeggen!
Hoi dames! Ik ben op zoek naar advies! Ik hoop dat ik hier mijn verhaal en vraag kwijt kan. Vorige maand 4 juni heb ik een miskraam gehad met 6 weken. Had toen veel symptomen, zere borsten, misselijk in de avond. Nu zit ik op dag 31 en verder helemaal geen symptomen en aangezien ik in de 1e ronde zit na de miskraam weet ik niet of mijn cyclus hetzelfde zal zijn als voor de mk. Voor de mk had ik een cyclus van 30 dagen. Denken jullie dat ik wel of niet moet testen?
Wat naar van je miskraam. Je kunt altijd testen voor de zekerheid cvg. Hou er wel rekening mee dat je lijf en cyclus na de mk van slag kunnen zijn.
Niet rot voelen Linda! We begrijpen dat je het niet naar bedoeld en dat moet je van ons ook zo lezen Weet dat wij ook begrijpen in welke situatie jij zit. Koali en CVG, rot dat jullie je hier ook melden. Wat vers ook nog! Koali, ik heb twee miskramen gehad. De tweede keer dat ik zwanger was en het weer mis ging, ik dacht dat het nooit meer zou lukken maar we zijn snel weer in een positieve vibe beland en 4 maanden later was ik gelukkig weer zwanger. De eerste weken waren zenuwslopend, wie zei mij dat het nu wel goed zou gaan? Bij de eerste echo tranen van geluk maar ook nog steeds de angst, we hadden nu meer dan we ooit hadden - een kloppend hartje en een vruchtje - maar toch.. Bij elke echo kreeg ik meer vertrouwen en inmiddels kan ik genieten van het zwanger zijn. Maar toch zijn er nog steeds momenten van angst.. Dat zal nooit meer weg gaan denk ik. CVG, testen kan altijd. Maar vergeet niet dat na een miskraam je cyclus even anders kan zijn. Je lichaam moet zich weer herstellen en dat kan even duren. Veel sterkte voor jullie dames!
Welkom, Mijn cyclus was na de mk juist wat korter geworden. Heb je zelf het idee dat je een eisprong hebt gehad? Heb je meer slijm gehad bijvoorbeeld of aparte krampen? Als je test moet je er rekening mee houden dat het kan zijn dat je nog hormonen van de mk in je lijf hebt en daarom positief test. Welkom Koali, ik vond de periode tussen de positieve test en de eerste echo echt slopend. Nu die achter de rug is gaat het weer beter en heb ik weer wat meer vertrouwen al weet ik dat het nog steeds wel mis kan gaan. De echte angst is echter wel weg omdat je verder bent dan de vorige keer. Ik denk da je dat altijd als referentie zal blijven beschouwen.
Lindaatje: voel je niet lullig meid. Ik snap je gevoel heel goed en deel hem ook. En ik heb dit groepje meiden uiteindelijk bij elkaar gebracht. En nu is bijna iedereen die in het begin zich bij me aansloot inmiddels goed zwanger. Dat is ongelooflijk confronterend zoals je zelf ook ervaart. En als je dan het gezellige gekeuvel leest van de zwangeren voel ik me enorm eenzaam. Dat is niemand zijn schuld, dat is gewoon zo. Want wat ik nodig heb om me beter te voelen is niet iets wat dit groepje me kan geven, dat is een goede zwangerschap. En dan doen alle posts die ik lees over twaalf en twintigweken dansjes mij enorm pijn. Want die dans had ik ook kunnen maken, sterker nog, die had ik moeten maken en dat is zo f*king oneerlijk. Dat gezegd hebbende: jullie zijn een enorm lieve groep meiden die ik niets dan al het goeds toewens. En omdat ik begrijp hoe het voelt als het fout gaat, ik alleen maar blij ben dat jullie dat niet weer hoeven mee te maken. Maar het is erg moeilijk om hier mee te lezen en te schrijven. Daarvoor moet je sterk in je schoenen staan en dat sta ik ook niet altijd. Daarom zoek ik het in een ander groepje waar we bijna allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Het gaat niet om de personen waar ik een betere aansluiting mee heb, maar om de situatie. Ik wil niemand een naar gevoel aanpraten maar ik wil vooral Lindaatje even steunen omdat die zich door de reacties nu niet zo heel goed voelt. En dat heeft niemand zo bedoelt. Dat zie ik ook wel. Maar ik snap dat bij haar zo over kwam.