Hei meiden, Het is rustig hier! Meliiszaa en Zeedauw, ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat? Hoe was de pretecho ButterflyNova? Hoe is het met de rest? Wij hebben donderdag de 20 weken echo.
Altijd weer een spannend moment, zie je er tegenop of heb je er vooral zin in? Het is ook erg stil geworden hier, maar kom toch elke dag even kijken
Ik houd ook alles nauwlettend in de gaten Dat lukt aardig nu het hier zo rustig is Nog een paar weken te gaan en dan mogen wij weer starten in de mmm en gaan we er weer serieus voor. Hopelijk mag ik mij weer gauw zwanger noemen.. Spannend weer
Nu lukt dat inderdaad wel haha, zo rustig is het nog nooit geweest Spannend, ik hoop zeker dat het gauw weer raak mag zijn!
Ik heb er heel veel zin in. Tuurlijk is het ook wel spannend, maar de grootste spanning is vorige week woensdag weggenomen. We hadden toen controle bij de vk en we hebben een mooi kloppend hartje gehoord. Ik heb er vertrouwen in dat het goed zit. Hopelijk horen we eindelijk het geslacht Spannend Naturel, ik hoop dat je snel weer zwanger bent.
Oh spannend en inderdaad, zo'n controle vlak ervoor helpt wel! Dat had ik ook vlak voor de 20 weken echo en ook deze keer; deze week een groeiecho en vorige week in het ziekenhuis mogen kijken en week ervoor controle vk. Dus zeker wel spannend maar vooral ook zin in Ik ben erg benieuwd naar jouw week, laat je het weten?
Inderdaad rustig hier dames Wij mogen nog een keer terug voor de 4D echo, dame liet zich niet goed in beeld brengen haha. Lekker eigenwijs, net als papa en mama. Ik duim voor de niet zwangere dames dat het snel raak mag zijn! Voor Nine duim ik voor een mooie 20 weken echo Tacita heb jij al HB moeten prikken?
Met 30 weken en moet toevallig met 30wk1dg met vriend mee naar ziekenhuis. Dus ga volgende week donderdag en week erop weer controle vk, ga er vanuit dat ik dan de uitslagen krijg. Laatste keer prikken, laatste keer GTT al gehad Jij? Hoe voel je je verder?
Oja, die krijg ik niet Moest vorige week HB prikken, gelijk de uitslag en gelukkig prima. Verder voel ik me aardig, laatste dagen even wat minder door flinke verkoudheid en last van nek en rug maar verder nog steeds goed te doen!
Hey meiden, Jammer dat het hier zo rustig is. Hebben we nog een lijst, of zullen we een nieuwe maken? Volgens mij is er inmiddels veel veranderd. Hier gaat alles goed, alleen klonk het hartje van de baby de laatste keer wat onregelmatig. Dit gebeurd blijkbaar vaker met deze termijn maar moet wel even in de gaten gehouden worden. Als ik de volgende keer op controle kom wordt het hartje even extra lang geluisterd, als het dan nog niet verbeterd is word ik waarschijnlijk eenmalig doorgestuurd naar de gynaecoloog.
He bah, krijg je dan niet meteen de zenuwen? Dat zou ik wel hebben Maar gelukkig komt het vaker voor.. Wanneer mag je weer op controle?
In eerste instantie wel, maar de verloskundige bleef benadrukken dat dit vaker voorkomt met deze termijn en het vaak met de onrijpheid van het hart te maken heeft. Als er echt iets ernstigs was, hadden ze dat op de 20 weken echo wel gezien. Er was (nog) geen reden voor zorgen zei ze, dus dat geloof ik dan maar. Controle is pas 22 september, het hartje heeft tijd nodig om te rijpen. Als het eerder nogmaals werd geluisterd, geeft dat geen realistisch beeld.
Ja, ik voel haar heel goed. Het is een klein druktemakertje . Ik voel me verder prima. Snel vermoeid, maar dat hoort er bij.
Toch erg spannend, kan me voorstellen dat het onrust geeft, ook al blijven ze benadrukken dat het nog helemaal niks zegt. Echte afwijkingen zou je idd bij de 20 weken echo moeten zien lijkt mij, maar 100% zekerheid heb je denk ik nooit. Fijn dat ze het wel goed in de gaten houden!
Wat Tactita zegt! Hopelijk horen jullie bij de volgende controle weer een mooie regelmatige hartslag.
Mijn neefje is geboren met een lekkend hartklepje en twee gaatjes in zijn hartje. Dat is ook nooit op de 20 weken echo gezien, vaak worden alleen de hele ernstige hartafwijkingen ontdekt via die echo. Het geeft inderdaad wel onrust, maar ik probeer het van me af te zetten want anders worden het lange weken! Ons meisje is lekker druk dus ze heeft daarbinnen in ieder geval nergens last van!