Fijn!! Hopelijk blijft ze het nog lang goed doen! Kun je wel een beetje genieten van de zwangerschap?
Fijn Robijn!! Gisterenochtend bij de huisarts geweest, geen blaasontsteking en de hoest waar ik al weken mee rondloop is een gewone verkoudheid. 's Middags had ik weer controle in het ziekenhuis, ze maakte weer een echo en het eerste wat ze zag waren de billen en dus ook het geslacht. Ik heb het zelf niet gezien maar ze vroeg dus of ik het al wist en het wel wilde weten. Nou ja, nu weet ik dus bijna zeker dat het een jongentje is, zij heeft het zo snel gezien. Ook mijn man had het bij de 20 weken echo gezien dacht hij en dus gaf hij toe dat hij ook een jongen vermoed. Bah, heel de verrassing weg! Ik wilde het echt niet weten en lekker ook een paar meisjesdingetjes kopen. Dat ga ik nu niet meer doen natuurlijk, we kiezen nog wel een meisjesnaam maar gaan eran uit dat die niet nodig zal zijn. Mijn klachten blijken ook normaal te zijn, er is niets wat erop wijst dat er iets mis is. Met 24 weken krijg ik de suikertest en gaan ze ook CMV, toxoplasmose en Parvo testen. Al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust... De VK raadde me aan om wel even contact op te nemen met het echocentrum om mijn twijfels over het verloop van de 20 weken echo te bespreken.
Dat is wel heel vervelend ja Saartje5 als je je er zo op hebt ingesteld dat je je wilde laten verrassen. En een vk of gyn kan het ook gauw zien als het een meisje is denk ik, maar vermoed dat een man vooral kijkt en het ziet als er iets hangt... Hier net weer controle gehad en de vk was tevreden. Aan de vorige controle had ik een beetje een nare bijsmaak over gehouden (was bij haar collega's) en dat heb ik ook verteld. Toen hadden ze het oa over mijn bloeddruk; altijd netjes, toen wat hoog. Ik had al zoiets van: volgens mij komt dat door de onrust van het gesprek. En idd, nu 115/70, nog nooit zo laag geweest. Kleine ligt met hoofdje naar beneden, al heel wat weken gelukkig, en ik had de ligging goed. Vorige keer ook onduidelijkheid over, ze konden het niet voelen enz. Maar het klopt wel zei deze vk, de kleine ligt bij mij erg diep naar binnen. Dat maakt ook dat de bewegingen vooral binnenin erg voelbaar en soms erg vervelend zijn. En de groei mijn baarmoeder is gewoon netjes; krijg wel steeds meer buik, maar valt dus voor mijn termijn ook minder op. Gewicht is stabiel gebleven, netjes dus. Ook advies gekregen nav vorige week toen kleine nogal stil was; volgende keer of lang in bad gaan of minstens 2 uur op linkerzijde gaan liggen. Of bellen. Gelukkig sindsdien niet meer gehad. Volgende week gesprek over bevalling en week erop groei en liggingsecho, controle moet nog gepland worden. Wel opgelucht nu, dit had ik even nodig!
Fijn dat alles goed gaat, Tacita! Voor het voelen is het ook handig om een aantal vaste momenten te hebben waarop je je er even op concentreert. Zo is mijn kleintje altijd actief als ik in bed ga liggen 's avonds, zeker als ik op mijn rug lig. Dat is echt mijn momentje!
Ik geniet intens van elke beweging in mijn buik nu. Zo dankbaar dat ik dat nog kan en mag voelen.. maar verder is de roze wolk wel verdwenen. Vervelend, Saartje. Al kunnen ze het ook bij een meisje heel snel zien.. vorige week in het zkh kwam het geslacht van onze dochter ook meteen heel duidelijk in beeld. Toen vroeg die vrouw geschrokken of we het geslacht al wisten.. Maar als je man gezegd heeft het vermoeden te hebben dat het een jongetje is, is die kans wel groter inderdaad. Fijn dat alles goed was Tacita!
Fijn dat alles goed was Tacita! En fijn dat je de nare bijsmaak van het vorige gesprek hebt kunnen bespreken.
Vanmorgen een test gedaan en deze was negatief. Ook heb ik wat bloedverlies.. Het zet nog niet heel erg door. Vanmiddag even met de gyn bellen hoe groot de kans is dat ik weer een eitje ontwikkel of dat dit een mazzeltje was. Met dat antwoord beslissen we dan of ik weer met de medicatie zal starten.
Spannend Naturel en ook jammer dat het eitje niets heeft opgeleverd... Nou ja, hij had na de echo gezegd dat hij dacht dat hij het wist, ik ging er dus van uit dat hij een jongen had gezien... Ach, ik kan het wel relativeren hoor, ik heb altijd gedacht een jongensmama te zijn De hormonsters doen hun werk goed
Balen Naturel. Ik hoop dat het antwoord van de gyn het jullie makkelijker maakt om een keus te maken. En dan het liefst natuurlijk dat de kans op regelmatig een eitje groot is.
Wat vervelend Naturel . Ik hoop dat dit eitje geen mazzeltje was, en je kans hebt op een spontane zwangerschap.
Ha meiden. Ik kwam hier toch weer even kijken. Hoe is het met iedereen?? Na een pauze van 3 maanden om alles weer even op orde te krijgen hebben we vorige week de eerste eisprong achter de rug die we serieus gebruikt hebbe. Heb nu alweer allerlei kwaaltjes die ik aan een griepje wijdt. Maar mn hersenen zeggen wat anders Lage rugpijn. Nog steeds afscheiding, terwijl dat normaal even stopt. Spierpijn in bovenbeen en zaterdag en zondag even menstruatiekrampjes waarvan ik dacht: he nu al ongesteld? Maar er gebeurde dus niks. Maar tis dus gewoon een griepje he!!!
Mn nod zou as zaterdag moete zijn. Alhoewel mn cyclus wel een beetje in de war is na de laatste miskraam... we wachten het rustig en geduldig af.. mmm ik bedoel onrustig en ongeduldig En gefelixiteerd!! Je bent al een eindje op weg zeg! Gaat alles goed met je?
Herkenbaar Spannend hoor, ik duim voor je. Dank je! Het gaat echt snel inderdaad. 24 weken alweer. Ik voel me prima, alles gaat goed dus!
Wat fijn om je terug te zien Rijn! Ik hoop dat je een beetje vertrouwen op hebt kunnen bouwen voor deze nieuwe rondes en dat het gauw raak mag zijn en blijven. Ik zal voor je duimen! Ennuh ja sommige klachten zijn heel bedrieglijk, positief of negatief
Oh ook al allebei zwanger! Super zeg! Pff mn griepje houdt nog nie op. Nog steeds last van mn rug, afscheiding. Geen krampen meer maar wel zere borsten erbij en wakker worden snachts! Zoude die krampjes evt innesteling geweest kunne zijn? Oh nee ik heb griep das waar ook dan heb je geen innesteling Pff kgeloof dat ik vanavond toch maar weer testen ga bestellen van zwanger en kids. Kheb nog wel een cb met wekenteller ligge maar die wil ik bewaren... voor t geval dat.....
Hier is de kleine haar plekje aan het zoeken, ze is in de afgelopen 5 dagen ingedaald. Donderdag was daar namelijk nog geen sprake van en vanavond na het gesprek over de bevallingsplan ook controle gehad. Toen bleek ze ineens wel die stap gemaakt te hebben. Verder doet ze het ook goed. De vk vond mijn buik nog steeds minimaal, maar gezien haar diepe ligging wel logisch en dus geen probleem. Is alleen vervelend voor mama in spe. Alles komt nu wel dichtbij hoor *slik*... Hoe is het met jou en jouw kleine meid Robijn89?
Ja! Het komt nu echt dichtbij! Spannend hoor. Fijn dat ze ingedaald is. Waarom is een kleine buik vervelend voor jou?