Zwanger worden na een miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Magnolia83, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kymmie

Kymmie Actief lid

15 apr 2014
    193
    1
    16
    Gefeliciteerd Liva!

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest. Helaas groeit er helemaal geen enkele eiblaas. Maar ja dat was te verwachten aangezien ik pcos heb. Maar stiekem toch een tegenvaller.

Ik mag donderdag met primolut beginnen om een menstruatie op te wekken. En ik moet 3 maart terug komen voor een vloeistof foto. Dat schijnt geen pretje te zijn. Iemand hier ervaring mee? Ze spuiten dan vloeistof kn mn baarmoeder en spuiten zo mn eierstokken door om te kijken of ik een baarmoederafwijking heb. Enige voordeel is dat naarhet schijnt, je vruchtbaarder bent na zon contrastvloeistof foto omdat je eileiders dan even helemaal door gespoten zijn... Bah, ik zie er eigenlijk een beetje tegenop.

Als de foto goed is dan mag ik de dag erna gelijk weer gaan starten met het spuiten van hormonen... Geduld geduld dus :(

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Liva: van harte gefeliciteerd!

Kymmie: wat een tegenvaller zeg.
    Geen ervaring mee. Hoop dat het meevalt.

3. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    He meis, wat naar van je miskraam ken je gevoel.
    bij mij kwam het ook zelf op gang.
    En door griep komt geen miskraam hoor. Er was dan iets niet goed in de celdeling. Of andere complicaties.

Ik had 14 dagen na mk weer eisprong en 4weken na mk werd ik ongesteld.
    Dus idd gelijk begonnen. Nu dus raak 2e ronde. En totaal niet verwacht
    Hoop voor je dat het ook snel raak is.
    Hoelang heeft het geduurd tot je zwanger werd?

4. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    @Liva: www mooie test!!

@Jeszzs: begrijpelijk. Op een gegeven moment wil je gewoon duidelijkheid. Ook al betekent dat dat je niet zwanger bent. Dan weet je waar je aan toe bent en kun je inderdaad weer verder.

@pinniewinnie: na de eerste mk hebben wij op advies van de vk een menstruatie afgewacht. Deze keer niet gedaan, maar ik heb pcos dus de kans is erg klein dat het op de natuurlijke manier raak zou zijn. Wel heb ik een menstruatie moeten afwachten voordat ik met Clomid kon beginnen.

@Kymmie: vreselijk hè dat wachten. Elke dag is er één te veel.

5. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Oh Kymmie wat een tegenvaller.. Wachten duurt lang zeker?

Pinniewinnie, wij hebben eerst de eerste menstruatie afgewacht. Hoewel er volgens de gynaecoloog geen wetenschappelijk bewijs bestaat dat dit beter zou zijn gaf hij aan dat er binnen het vakgebied een verdeeldheid bestaat over of dit wel of niet beter zou zijn. Ik wilde voornamelijk het zekere voor het onzekere nemen en ik zocht de bevestiging dat mijn lichaam het weer deed.

6. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Butterflynova voel je je alweer wat beter?

Hier weten mijn ouders, schoonouders, broer, (schoon)zus, opa, oma en een paar andere mensen die dichtbij ons staan het.. Verder willen we het wel geheim houden. Wij hebben geen zin in medelijden en dat we worden aangekeken van zou ze alweer zwanger zijn… ? Verder zijn we wel heel erg blij dat een paar mensen het wel weten. Toen het mis ging hebben we daar heel erg veel steun aan gehad.

Fijn Belony dat je weer verder kan kijken. Ook netjes na 29 dagen weer ongesteld! :)

Wat naar dat je ook een MK mee hebt moeten maken Pinniewinnie. Ook zo kort geleden nog.. Hoe voel je je nu? Ik heb na de vorige miskramen ook geen menstruatie afgewacht. Na de 1e miskraam was ik gelijk weer zwanger en na de 2e miskraam heb ik 1 menstruatie gehad en daarna was ik weer zwanger. Hopelijk heb je snel weer positief nieuws!

Annekeruiter, al een test gedaan vandaag?

Vervelend Jeszzs dat je test nog steeds omo wit is... Hoe is het nu?

Wat een super test Liva :D. Ben erg blij voor jullie en ik wens je een mooie en fijne zwangerschap toe!

Wat een tegenvaller Kymmie :(.. Ik heb geen ervaring met een vloeistof foto, maar wil je wel alvast veel sterkte wensen. Hopelijk ziet alles er goed uit op de foto en valt het onderzoek mee. Ik ga voor je duimen! Zo frustrerend dat wachten en vervelend dat je nu nog steeds niet verder kan meis.

Ik heb even wat minder meegeschreven de afgelopen dagen. Ik zat er gisteren ook even helemaal doorheen. Alle spanning en emotie van de afgelopen tijd kwam er even uit. Ik heb dit niet zo heel erg snel. Ik ben altijd best wel positief, maar het werd mij allemaal even teveel. De derde miskraam, het wachten op de uitslagen, de spanning hiervan en alle mensen om mij heen die zwanger zijn. Nu gaat het allemaal wel weer beter :) Toch wel even fijn om soms gewoon even te huilen en alles eruit te laten :)

Verder zijn we lekker naar een vakantie aan het kijken voor in mei.. We weten natuurlijk allemaal niet hoe het loopt en willen nu een weekje of 10 dagen gaan en dan misschien in september wat verder weg. Wel even lekker om er tussenuit te gaan :D

Hoe is het verder met iedereen...?

7. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Dag meiden,

Ik ben nu enkele dagen actief op dit forum en ben blij dat ik deze pagina gevonden heb.

Ik heb ook 2 mk en een bbz op 9 maanden tijd te verwerken gehad. Het laatste miskraam dateert van 11 januari. Ondertussen ben ik dus een maand verder en aan het wachten om al dan niet ongi te worden. Mijn nod was ten laatste gisteren. Ik neem op aanraden van de gynaecoloog utrogestan om de innesteling te bevorderen waardoor de menstruatie ook uitgesteld kan worden. Ik heb mezelf voorgenomen om morgen pas te testen.

Morgen ga ik ook naar de endocrinoloog vanwege een traag werkende schildklier (reeds vastgesteld) die ook vroege miskramen kan veroorzaken. Misschien dat dit ons ook een beetje voort kan helpen.

De gynaecoloog heeft ook de stolling van het bloed gecontroleerd en er zijn licht afwijkende waarden, maar dit kon door het recente miskraam zijn. Weet iemand hier iets meer over?

Ik ben namelijk heel erg bang om terug zwanger te worden, want veel genieten is er jammer genoeg niet meer aan. Normaal heb je een positieve test en ben je zwanger, maar als het 3 keer misloopt hierna...

8. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Liva gefeliciteerd meid!
    Kimmie heftig.. heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wensen!
    Ils, begrijpelijk.. we hebben allemaal van die momenten dat het ons even teveel wordt.. Geef daar ook even aan toe en daarna pak je de draad weer op..
    MoodyL welkom.. dat klinkt idd heftig wat je hebt meegemaakt.. Goed dat je al onderzoeken hebt lopen en bezig bent om het zwanger blijven te bevorderen.. ik hoop dat dit aanslaat voor je.

Ik hoef niet meer te testen, vannacht ongesteld geworden.. 28 dagen.. Heb me voorgenomen dat ik vanaf deze ronde niet meer voor NOD ga testen, want het maakt me onzeker (makkelijker gezegd dan gedaan). En houd maar een cyclus van 27 aan, even het gemiddelde..

9. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    @Ils1: moeilijke dagen zitten er helaas tussen. Inderdaad gewoon alles eruit gooien. Fijn dat het vandaag wat beter met jou gaat.

@MoodyL: welkom hier. Heftig verhaal. Jammer dat ook jij dit hebt moeten meemaken. Hopelijk helpt dit topic om ermee om te gaan.

@Anneke: wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Ik neem het mezelf ook altijd voor om niet voor NOD te testen, maar dat blijft moeilijk. Succes de komende ronde.

Hier is alles rustig. Vandaag mijn eerste pilletje ingenomen om mijn eisprong op te wekken. Volgende week woensdag een echo voor de follikelmeting.

Hoe is het met de rest van jullie?

10. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    @Liva proficiat met je roos streepje!! :D

De laatste week ben ik verschillende keren in huilen uitgebarsten terwijl ik normaal niet veel huil. Vanmiddag nog na een smsje van mijn beste vriendin die op de 16-weken echo gezien heeft dat ze een jongetje gaan krijgen. Het is hen van harte gegund, maar doet ook immens veel pijn tegelijkertijd.

Na het laatste mk heb ik echter wel heel veel gehuild. Het eerst kon nog echt gewoon pech zijn, een buitenbaarmoederlijke is buiten categorie en men heeft een laparoscopie gedaan waarbij ineens duidelijk was dat er niets mis is met de baarmoeder en eileider, maar het laatste mk maakte wel verdomd duidelijk dat er "iets" scheelt. Het is dan gewoon heel ontmoedigend om te beseffen dat dit zoveel kan zijn en dat het nog heel lang kan duren eer het gevonden wordt. Ondertussen zal ik misschien nog verschillende keren zwanger worden en zal mijn lichaam het weer "uitstoten".

11. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Ils, dikke knuffel meid! Het hoort er inderdaad bij... Misschien zou het nog gekker zijn als je je nooit even zielig kan voelen om wat juie hebben meegemaakt. Het is goed dat je het even hebt laten gaan!

Belony, spannend! Zo'n traject is voor mij helemaal onbekend terrein, maar ik hoop dat het gaat werken voor jullie!

Anneke, groot gelijk om niet meer voor NOD te testen.. Ik wil het ook tot zaterdag vol houden. Op fb heb ik gezegd dat vrijdag nog maar de dag voor zaterdag is, maar eigenlijk wil ik dan nog steeds niet testen. Zaterdag is al op het randje. Vorige zwangerschap heb ik pas vier dagen na NOD getest! dat ga ik nu niet volhouden vrees ik 😁

Moodyl, welkom. Jammer voor je dat je je hier aan kan sluiten, dat betekend dat je in hetzelfde schuitje zit. Spijtig dat het bij jullie ook niet vlekkeloos verloopt. Drie miskramen is niet niks! Wel goed dat je al bezig bent met onderzoeken. Ik maak me al zorgen of ik na mijn miskraam wel ooit echt van de eerste weken zwangerschap kan genieten, jij en nog een paar hebben al meerdere miskramen achter de rug.. de eerste weken zwangerschap lijken me dan mentaal nog zwaarder...

12. Ucks

Ucks Actief lid

15 jan 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anneke ik heb me hetzelfde voorgenomen. Hoop dat ik t ook echt vol ga houden!

Moodyl welkom! Lastig die twijfels en onzekerheid hè! Is t nu domme pech of mankeert er iets. Maar zie dat ook jij wel 1 gezond kindje hebt gekregen net als ik. Dan vraag je je af of die nou zo sterk waren of hoe kan t dan dat t toen wel goed ging. Wat fijn dat je wel wat hebt gekregen voor de innesteling. Ik werd na inwendig onderzoek en echo weer weggestuurd met probeer t nog maar eens en hopelijk zie ik je niet meer terug.

Nog mensen die gaan carnavallen? Hier een welkome afleiding. Is wel ons vruchtbare weekend. Mis gaat t voor ons ook op '9 mnd na de carnaval is er toch altijd een babyboom!':D

13. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Ik heb inderdaad al een gezond kindje. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn voor meiden die dit meemaken bij een eerste kindje. Kan enkel nog zoveel erger zijn :(

Ik heb vandaag negatief getest, maar eigenlijk vind ik het niet zo erg met de onderzoeken die er nog aankomen deze maand. Eerst beginnen met aangepaste medicatie voor ik weer zwanger zou worden zodat ik niet meteen panikeer bij een zwangerschap.

De onzekerheid bij een zwangerschap was bij mij heel groot. Voor het mk in januari ben ik naar de huisarts geweest omdat het echt niet goed ging. Bleek dat mijn bloeddruk veel te hoog was (19/8) gewoon omdat ik me zo druk maakte. Nu heb ik schrik dat dit het mk enkel bevorderd heeft. Ik moet dus echt iets hebben om me aan vast te houden en niet te panikeren als ik zwanger ben.

Ik hoop gewoon dat ik met de medicatie toch zou kunnen genieten van de eerste weken en gewoon nog 1 zorgeloze zwangerschap kan doormaken.

14. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi Allemaal,

Moodyl, jeetje dat is allemaal niet niets.
    En ik deel je gevoel wat betreft al een kindje hebben. Ik ben niet bang dat het nooit meer gaat lukken bijvoorbeeld. We hebben het al een keer gedaan en het lukt gewoon nog een keertje. Zwanger worden is bij ons geen probleem, 2x in negen maanden tijd is heel netjes.

Ucks, nee, wij komen niet uit carnaval gebied en heb er niets mee. :)

Lyzzie, hou jij het nog een beetje vol om niet te testen?

Hier heerst er een beetje verwarring. De pijn in mijn onderbuik blijft maar aanhouden. Alweer bijna een week lang. Gister was het zo erg dat ik er met sporten echt last van had. Daarbij veel last van rugpijn, mijn borsten en misselijkheid. Vanmorgen werd ik echt heel misselijk wakker. Toch maar een kruidvat testje gedaan.
    Daar staat een tuurstreep op. Maar die schijnen toch ook op de eisprong te reageren?

De menstruatie na de miskraam was heel raar. Eerder veel vruchtbaar slijm met bloed erdoorheen. Dat heeft een week aangehouden. Ik ging er van uit dat het kwam door de miskraam. Maar nu twijfel ik weer aan alles.

Ik ga er maar gewoon vanuit dat die test reageert op de eisprong, toch?

15. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Magnolia, eigenlijk ben ik 3 keer zwanger geweest in 9 maanden tijd. In mei een mk, augustus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en in januari een mk. En van augustus tot en met december terug aan de pil omdat ik chemo gekregen heb om het vruchtje te aborteren.

In verband met de positieve test die je hebt: wanneer heb je juist je miskraam gekregen? Sindsdien al een eisprong gehad? Ik denk niet dat zwangerschapstesten reageren op een eisprong. Een ovulatietest kan wel reageren op een zwangerschap.

16. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Moodyl, jeetje, ja. Jullie drie miskramen en wij twee.
    Het is veel te veel.

22 december ben ik het vruchtje verloren
    28 januari ben ik ongesteld geworden, 37 dagen na het vruchtje te hebben verloren.

Maar ik heb niet zo veel vertrouwen in dat streepje hoor.
    Ik heb wel vaker streepjes op de kruidvat testen gehad en toch ongesteld geworden. Snap ook niet waarom ik die gedaan heb. Het brengt alleen maar verwarring. :)

17. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Magnolia, Kan de ongesteldheid van 28 januari geen ovulatiebloeding geweest zijn? Misschien heb je gewoon een hele lange cyclus gehad na je mk. Dat heb ik nogal gehoord. Ik denk altijd een streep is een streep en zwanger! :D

Heb je misschien een fotootje?

18. Ucks

Ucks Actief lid

15 jan 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Magnolia een tuurstreep op een zwtest kan nooit van een ovulatie zijn. Een dikke streep op een ovulatietest wel van een zwangerschap. Ik zou voor de zekerheid toch over 2 dgn nog x testen om te kijken wat die tuurstreep heeft gedaan... Heb je na je miskraam wel weer echt witte testen gehad? Zodat je kunt uitsluiten dat t daardoor komt?

Hier wat verwarring. Al 2 dgn heel vruchtbaar slijm (volgens mij) maar nu pas op dag 12. Vorige mnd pas dag 17/18 eisprong. Wilde later beginnen met ovutesten, maar nu toch maar gestart. Al ben ik bang hem nu al gemist te hebben. Kan je ovulatie zo verschillen per cyclus???

19. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ucks: ja, dat schijnt heel erg te kunnen wisselen wanneer je eisprong is.

De test..... tja alles kan natuurlijk.
    Maar omdat ik wel vaker streepjes heb gehad op de kruidvat testen, duidelijker dan deze, en toch ongesteld geworden ben ga ik er niet van uit.
    Toch gek, die pijn in mijn onderbuik blijft maar aanhouden en die is zo herkenbaar van de afgelopen twee zwangerschappen.
    (jullie merken het, het ene moment denk ik: zwanger? het andere moment: echt niet zwanger, kan niet.:D)

20. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Oh, en zit op mijn werk, de test ligt in de badkamer... in de prullenbak.

Deel Deze Pagina