Liva, wat jammer zeg! Maar fijn dat je met positieve energie naar de volgende ronde gaat! Tralala, jaaaaaa wat fijn zeg! Pitahaya, hopelijk dan snel een eisprong!
Wat jammer Liva! Had het echt voor je gehoopt! Hier weer wachten op ei... dat vind ik altijd de meest irritante periode. Duurt zo lang dan ook bij mij. Maar gisteren kreeg ik via de post toch al de tarwekiemolie en teunisbloemolie binnen. Dus ben daar vanaf gisteren ook meteen mee gestart. Laten we hopen dat het helpt!!
Als het mag zou ik graag mee kletsen, ook wij willen graag eem klein mini mensje 😁 mijn eerste, mijn vriend zijn derde. 1e ronde was gelijk raak, maar jammer genoeg uitgelopen op een miskraam met 6 wk. nu 2e ronde, weer een hele lijst met zwangerschaps kwaaltjes. vorige week getest maar die was negatief. Morgen is mijn NOD dus ik was zowieso wat aan de vroege kant met testen. Toch besloten om deze week pas vrijdag te testen als NOD wegblijft 😁
Welkom Marieke. Ook voor jou spannend weer! Mijn NOD is as. donderdag. Ik heb gister getest met een early test, heel vaag zie ik iets, maar waarschijnlijk niet betrouwbaar. Ik voel ook van alles. Heb overal puistjes en heb enorme jeuk, gespannen buik en mijn borsten/tepels zijn gevoelig. Enerzijds wil ik morgenochtend testen, maar ergens moet ik mezelf ook dwingen om te wachten tot donderdag.
Tja 1 dag kan net dat verschil maken haha.. als je testjes genoeg hebt, dan zal ik het er gewoon op wagen hihi. ik ben vannacht heel licht wat bruin slijm verloren nu niets meer. ik vind het o zo donders spannend. heb ook niets geen pijn. wel enorm veel zwangerschapsklachten., teveel eigenlijk om het serieus te nemen haha ik duim voor je! Laat je weten als je getest hebt?
Welkom Marieke. Ook voor jou vind ik het jammer dat je bij ons clubje 'hoort'. Hoe is jullie weekeind geweest? Nog leuke dingen gedaan? Ik speel volleybal en we hebben zaterdag avond weer een fijne wedstrijd gespeeld. Niet gewonnen maar heerlijk gespeeld. Alweer twee dagen menstruatiekramp. De afgelopen keer bleek ik zwanger te zijn maar nu is het te vroeg en kan het gewoon niet duiden op een zwangerschap. Ik ga er maar vanuit dat het mijn baarmoeder is die weer in model moet komen na de miskraam. Heel gek maar sinds dit weekend is er een soort rust over me gekomen. Het komt wel. Accepteren dat ik er 0,0 invloed op heb, maakt het al een stuk relaxter. Kijken hoe lang ik deze mindset vol kan houden. Waar ik op het moment best wel mee worstel is schuldgevoel naar mijn man toe. Hij doet steeds zijn deel maar ik het mijne niet. Waarom kan ik die kindjes niet bij ons houden? Doe ik iets fout? Had ik moeten stoppen met volleybal? Volgens de verloskundige is dit onzin. Zeker de eerste drie/vier maanden. Heb ik iets verkeerds gegeten, had ik mijn haar niet mogen laten verven?
Magnolia83: Ik heb dit weekend lekker een rust weekend genomen na altijd maar druk bezig te zijn. Wat leuk dat je zo veel plezier hebt in volleybal. Maar vind het jammer dat je nog steeds dingen zoekt om je zelf de schuld er van te geven. Zoals de doktoren zeggen is het de natuur die dat heeft bepaald. Jij zelf kunt daar ECHT NIETS aan doen. Bij me vorige zwangerschap was ik ook hard aan het trainen terwijl ik niet eens wist zwanger te zijn. Dus daar kan het niet mee te maken hebben. Probeer afleiding te zoeken en niet de hele tijd daar maar aan te denken. Geef het een plekje in je hart en ga volle goede moed verder. Diggie knuff voor jou!
Neee, niet jezelf schuldig gaan voelen hoor. Vooral sporten, dat is juist gewoon heel erg goed tijdens de zwangerschap! Ik herken het wel hoor. Ik was gestart met provera om menstruatie op te wekken en na de provera werd ik niet ongesteld. Ik was zwanger. Ik voel mij nog steeds schuldig dat ik die pillen heb geslikt maar de gyn zegt dat die medicatie niet er voor gezorgd hebben dat ik een miskraam heb gekregen. Maar toch he... Nu dat de miskraam alweer bijna 3 maanden terug is, laat ik het wel meer los. Maar elke zondag denk ik nog van oooh, vandaag was ik 23 weken geweest (gisteren dus) en heb ik het er weer moeilijk mee. Het komt met vlagen en denk er elke dag wel aan, maar niet altijd met veel verdriet. Ik probeer het ook los te laten want we kunnen er nu gewoon helemaal niks meer mee. Ik voel mij soms ook schuldig dat het nu weer opnieuw zwanger raken niet lukt door mij. Ik heb immers PCOS en ondanks dat was ik de vorige keer in de 2e ronde zwanger (met lange cyclussen van 39 dagen dus na 3 maanden). Nu duurt het sowieso al langer en dat is best frustrerend. Volgens mij heeft manlief super zaad. Alleen ik... Maar ik heb al eens geroepen dat hij maar een andere vrouw moet zoeken maar dat wil hij echt niet. Hij vind dat onzin dat ik dat roep. Maar toch he. Hier zit ik op cyclusdag 5. Ik heb nog een heel klein beetje bruin bloedverlies van de menstruatie maar vanaf morgen hopen we er weer voor te kunnen gaan. Wij vrijen de hele cyclus door om de dag en tijdens de ovulatie elke dag. Wij hebben daar geen problemen mee en genieten er lekker van. Nu hopen dat ik deze maand een ei spot en liever niet pas over 22 dagen. Welkom nieuwe dames. Jammer dat jullie je hier moeten melden, maar wel gezellig zo samen kletsen. Laten we hopen dat we snel weer zwanger raken!
Lieve magnolia voel je alsjeblieft niet schuldig.. jij kan hier echt niks aan doen.. herken de gedachte wel,had ik maar zus of had ik maar zo.. Kun je mij vertellen hoe je dat doet met de rust haha. Heb t gevoel dat ik mezelf gek maak en dat is het laatste wat ik wil. Ik ben er zo mee bezig in mijn hoofd.. Ik heb een rustig weekend gehad, zaterdag lekker aangerommeld in huis en gister gezwommen!
Ik zit in een rara situatie vandaag. Mijn test is veel donkerder geworden na de miskraam.. Dit kan toch niet? Weet alleen niet hoe ik een foto hier op kan plaatsen zodat jullie even mee kijken..?
Wanneer begon het roodverlies Najatt? En wanneer ben je het vruchtje verloren? (sorry, weet even niet meer of je gecuretteerd bent of het spontaan kwam bij jou.) En het kan natuurlijk altijd, maar het kan ook dat de urine waar je nu mee test wat meer geconcentreerd is dan de vorige keer. Ik hoop natuurlijk een nieuwe zwangerschap! Thanks voor de lieve woorden ladies.
Bij mij is het van zelf gegaan en ik heb ook een echo gehad en er was daar niets op te zien en alles was schoon. Daar zou het inderdaad ook aan kunnen liggen. Maar nu ik opnieuw zwanger wil worden wou ik juist geen streepje zien haha want dat zou dan natuurlijk van me miskraam zijn. Het kan niet dat ik opnieuw zwanger ben.. Aangezien vandaag pas me eisprong heb.
Dat weet ik niet. Ik heb niets er van gezien waar van ik denk dat is het vruchtje. Alleen bloedverlies en stolsels steeds erbij. Wel is het bloeden op 30e dec begonnen.
Ah, zo. dat is minder dan drie weken geleden. Als je twee weken geleden gemeenschap gehad hebt en je toen ook al een eisprong had zou het in theorie kunnen. Je hoort wel gekkere dingen, maar ik zou er niet van uitgaan. Edit, schijnt dat het weken kan duren voor je wit test. Bij mij begon het bloeden op woensdag 17 december, ben ik op maandag 22 december het vruchtje verloren en was de test afgelopen zaterdag 10 januari pas weer wit. (niet eens echt wit want er was een onwijs vaag tuurstreepje zichtbaar maar daar moest je zoveel moeite voor doen dat ik hem als negatief beschouw)
Die hoop is echt een killer he?! Ik testte afgelopen zaterdag dus pas negatief en dat is 3,5 week na het begin van de miskraam.
Wat ken ik jou gevoel van schult gevoel. Ik heb gelukkig geen schuld gevoel naar mijn man toe. die vond het de eerste dag erg jammer maar daarna super nuchter en zo iets van ja foutje van de natuur. Is ergens bij de deling misgegaan. En dat sprak hij duidelijk uit gelukkig. Al voel ik mezelf soms wel schuldig. Ik had op maandag 1 december getest en die was.positief was toen 1dag overtijd. die zondag er voor hadden we een verjaardag en heb ik heerlijke toastjes gegeten met cappuccino en gerookte zalm. wat je niet mag ivm bacterie die miskraam kan veroorzaken. Dus had echt het gevoel dat ik dit veroorzaakt had. ik eet dan nu ook bij voorkeur geen rood/rauw vlees en vis na mijn eisprong. gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. Voel je verder niet schuldig.
Najatt: Worden je testen donkerder? Dat is gek en zou niet moeten kunnen na een miskraam. Bij mij was 1 week na de miskraam negatieve test. hoe ver was je in je zwangerschap toen het mis ging? Als ik jou was zou ik de verloskundige even bellen. Soms blijft er een klein restje zitten die extreem snel deelt/woekerd. succes