Zwanger worden na een miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Magnolia83, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Hoi Wensje90,

Wat verdrietig om te lezen dat jij ook een miskraam hebt mee moeten maken. Ik herken dit gevoel ook. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap. Het duurde voor anderen helemaal niet lang, maar voor ons (eigenlijk voor mij) was het een lange zit. Het duurde 9 maanden. Iedere maand zat ik te tellen en te testen. Toen gingen we trouwen en 2 dagen na onze bruiloft op huwelijksreis. Je raadt het misschien al; ik raakte zwanger op huwelijksreis. Ik was er helemaal niet mee bezig. Ik was heel erg bezig met de bruiloft en we waren ontzettend moe op huwelijksreis. En toen was het raak.

Toen geloofde ik de mensen om me heen die zeiden: als je er teveel mee bezig bent, duurt het alleen maar langer. Nu geloof ik dat. Daarvoor niet.

Maar zoals Ucks al zegt; geduld is een schone zaak. Wel een zware zaak. Begrijpelijk! Je wens is zo groot. Hopelijk hebben ook jullie beide een positieve test in handen.

2. Ucks

Ucks Actief lid

15 jan 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wensje ik mag zondag 1 maart testen. Ben op de klok af 2 mnd achter elkaar op dag 29 rond 22:00 uur ongi geworden. Daarvoor was pilcyclus, dus ga daar maar weer vanuit. Ja voelde vorige mnd echt VANALLES en was vals alarm, dus deze mnd zo'n houding van 'we zien t wel' ook veel rustiger dan vorige maand... Gelukkig! Want wat duurde die mnd lang tot mijn NOD;)

3. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ja zijn er zeker blij om, het vloeien en zo heeft in totaal een maand geduurd ;) Als de echo niet gisteren goed was geweest moest er wel wat aan gedaan worden. Dus blij dat ik uiteindelijk tot een spontane miskraam heb gehad en af heb gewacht. Nu erg spannend wat mijn cyclus gaat doen; bij een normale cyclus zou eind deze week mijn eisprong moeten zijn (geteld vanaf de dag dat ik als het goed is echt mn mk gehad heb). Dus maandag weer starten met ovulatietesten ;)

4. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Die is duidelijk! Gefeliciteerd :D

5. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Welkom Tacita en Wensje, jammer om te lezen dat jullie hetzelfde mee hebben moeten maken. Hopelijk hebben jullie binnenkort weer goed nieuws en mogen jullie veertig weken volmaken.

6. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Ik zit hier heel erg in twijfel.. normaal altijd 32 dagen cyclus gehad, afgelopen maand (tweede cyclus ronde na de miskraam) lijkt het erop dat ik opeens een cyclus van 30 dagen heb gehad..

Moet ik nu voor het starten met ovulatietesten (wat ik dus voor het eerst ga doen), nu uitgaan van een cyclus van 31 dagen? Op welke dag start ik dan (vrijdag 13 februari eerste dag cyclus).. Ik heb een pakje van vijf gekocht, dus moet natuurlijk niet te vroeg maar ook weer niet te laat beginnen :(

7. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Welkom nieuwe meiden!
    Fijn Tacita dat de echo goed was.. Dan kun je nu echt verder.
    Poeh Lizzy, even denken hoor..
    Ik zou op dag 13 beginnen (berekening met 30 dagen, heb je op dag 16 je eisprong) en dan door testen tm dag 18.
    Ik gebruik de ovulatietesten van zwanger en kids (de dipsticks) erg goedkoop en bij mij betrouwbaar.
    Ik had vanmorgen een knal ovulatietest. We hebben het gisteravond gezellig gemaakt, hoop vanavond weer en anders morgenochtend en voor de zekerheid maandag ook nog!

8. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    Have fun Anneke!! 😉 hihi. Leuk he die knal ovulatie testen?

9. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Dankjewel Anneke!

Ik ga heel hard voor je duimen dat het bij jou deze ronde raak zal zijn! Blij voor je dat je vanmorgen je knaltest hebt gehad! Knuffel!

10. Wensje90

Wensje90 Actief lid

21 feb 2015
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iNikkens. Wat fijn om te horen dat het bij jullie toch raak mocht zijn. Ik denk inderdaad dat ontspannen de juiste remedie is.. Alleen hoe doe je dat de laatste 1,5 week 😝! Ik merk wel dat ik deze keer rustiger ben, maar alles wat ik voel doet me er wel aan denken.

@Ucks... We lopen redelijk gelijk! Omdat me cyclus zo verschillend was mag ik testen tussen de donderdag en de zondag (1 maart), dus spannend! Ik ook veel vals alarm, dus reken er maar niet op.

@tacita: fijn dat de echo goed was!

Aan alle anderen: drinken jullie alcohol en eten jullie dingen die tijdens een zwangerschap niet mogen? Ik doe tot me eisprong niet zo moeilijk, maar na eisprong leef ik bijna als non Whahaha! 😁 ben benieuwd wat iedereen doet!

11. Ucks

Ucks Actief lid

15 jan 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot mijn ei doe ik idd niet te moeilijk en daarna laat ik de slechte dingen even totdat ik weet hoe of wat... Maar het moet wel te doen zijn en leuk blijven hoor, dadelijk (wat ik niet hoop) duurt t nog een hele poos voordat je zwanger bent...

12. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Hahaha, nou ik let er een beetje op..
    Ik drink sowieso niet zoveel, maar na mijn eisprong iig niet.
    Ben 1 keer naar de sauna geweest rond mijn innesteling, eigenlijk voelde dat niet goed, dus daar let ik nu ook wel op..
    Verder eigenlijk niet.. De 1e paar weken heb je ook nog geen bloedband met je kindje..

13. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pas vanaf dat ik zeker wist dat ik zwanger was ging ik heel erg letten rondom rauwe groentes enz. Maar verder merk ik eigenlijk niet dat ik de dingen laat die toch later niet mogen; alcohol, roken (doe ik zelf niet maar gebeurt niet meer in mijn bijzijn), filet americain enz. Kwestie van aanleren, dan hoef je je daar niet meer druk over te maken. En maakt de overgang bij een zwangerschap gemakkelijker :) Het voelt iig niet als het leven als een non zeg maar, dus heb er geen moeite mee ;)

14. Wensje90

Wensje90 Actief lid

21 feb 2015
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leven van een non is wellicht overdreven hoor, maar voor mij is het moeilijk omdat veel van de dingen die ik eet niet goed zijn 😝! Rosbief, salami, gebakken eieren (niet doorgebakken), sushi, biefstuk, kook enorm veel en dan ook wel met wijn, port, etc. en drink niet veel, maar toch... Heb het er overigens graag voor over hoor! Maar zie dat jullie er dus ook wel (in enige mate) op letten 😊.

Ik doe ook geen dingen waar ik over twijfel..!

15. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Goedemorgen allemaal!
    Als ik niet met vriendinnen afgesproken heb ben ik heel netjes. Mijn man drinkt niet dus thuis drink ik ook bijna niet. Af en toe een biertje na een wedstrijd. Zomers wel wat vaker moet ik zeggen, na het werk in de tuin een koude witte wijn. Heb ik met vriendinnen afgesproken......ai. rook ik mee, kan ik iedereen onder tafel drinken en eten we eigenlijk altijd sushi met de club. :) daar hield ik na mijn eisprong wel rekening mee. Dat wilde ik vandaag zeker doen want ik ga de hele dag met de meiden de hort op. Maar nu weet ik zeker dat ik me moet gedragen. :)

Wordt trouwens eind van de week leuk, dan heb ik een wine tasting georganiseerd op mijn werk. :) als ik netjes uitspuug kan het geen kwaad toch?

16. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Nog even de foto spammen dan. :D zijn ze niet wat donker voor 10,11 en 12 dpo?

17. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Wauw! Of ze donker zijn weet ik niet, maar ze lopen wel mooi op!

Kan het niet zijn dat je ei eerder is geweest? Want je dacht toch eerder al dag je je ei had gehad en ongesteld zou worden? Ze zien er in ieder geval mooi uit!! :D je blijft ons toch wel op de hoogte houden?

Wat eten betreft.. Sinds de miskraam drink ik bijna niet meer. Voor de eisprong max één glas, na de eisprong niet meer. Verder rook ik sowieso niet en zijn er op gebied van eten weinig dingen die ik normaal veel eet en dan niet meer.. Ben niet zo'n rauw vlees type. Dat valt anderen dan ook niet op gelukkig. Het is wel zo dat ik voorzichtig ben met sport en inspanning.

18. Ucks

Ucks Actief lid

15 jan 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Magnolia, liever te donker dan te licht😉zien er super uit hoor... Genietse!

19. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hahaha Dank je Ucks! Ik maak me zeker geen zorgen maar twijfel nu over de termijn, vandaar. Doet er natuurlijk helemaal niet toe. :) Hoe is het met jou?

20. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ze lopen inderdaad mooi en duidelijk op! Ik vind ze heeeel duidelijk hoor! Misschien ben je al iets verder?? Of het zijn er twee:D

Deel Deze Pagina