Zwanger worden na een miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Magnolia83, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Welkom Belony, wij zitten in dezelfde timing dus. (bij mij vorige week dinsdag verkeerde echo, afgelopen zondag weeen en vruchtje verloren). Heel veel sterkte, heftig dat het zolang duurde bij je!

2. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu met jullie dames?

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik vind het toch wel heftig om te lezen dat zoveel mensen een miskraam mee maken hoor. En sommigen ook meerdere keren! Ik kan het echt niet aan als ons dit weer overkomt hoor.

4. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Oh Belony, wat vreselijk!!!! Heel veel sterkte, heb er gewoon tranen van in mijn ogen. Bij ieder verhaal eigenlijk wel natuurlijk! Het is gewoon zoooooooooo zuur :((((

@vlinderbaby, tja wat zeg je tegen je moeder??? Niets, ik heb vol woede mijn vader gebeld (ze zijn gewoon nog getrouwd hoor) en die zegt ook: je kent je moeder toch en ze bedoelt het goed. En dat weet ik ook (ze is al heel haar leven ondiplomatiek en keihard voor zichzelf en dus ook wel voor anderen), maar heb toch zeker een week niet gebeld en gewacht totdat zij belde. Geen excuses, maar ik weet inderdaad dat ze van me houdt, dus tja... Maar ik heb het er heel erg moeilijk mee gehad. Maar een familieruzie starten bovenop het verlies heeft ook geen zin..., toch?

Okeeee, zullen we even iets leuks bespreken?? Dagdromen??? Even ons een fijne en positieve gedachte gunnen? Of een wens voor onszelf uitspreken? Misschien helpt het. Ik zal wel beginnen (misschien leuk om af en toe een berichtje te beginnen met: WENS of POSITIEVE GEDACHTE)
    WENS:
    ik wens voor mezelf: een goed gesprek bij de gynaecoloog de 20e (nacontrole), dat ik snap hoe de ovulatietesten werken, dat ik mijn eitje vind en dat mijn volgende kindje gezellig naar binnen komt vliegen om bij ons te blijven de volgende ronde!

POSITIEF:
    ik word gewoon weer zwanger van een fantastisch, lief en gezond kindje en het gaat allemaal goed net zoals 100.000 andere vrouwen elk jaar.

en jullie...?

5. Pitahaya

Mijn wens...

Dat ik deze ronde een eisprong krijg. :) En natuurlijk een zwangerschap, maar goed, als de eerste wens eerst maar in vervulling komt, ben ik al erg blij!

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ik vind t een goed idee kleineM.

Ik wens dat wij allemaal binnen een paar maanden zwanger zijn en heerlijk op de roze wolk mogen zitten zonder bloedverlies en onzekerheden. Hoppa!

7. Sjaaa

Sjaaa Lid

29 dec 2014
    41
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Dankjullie wel voor jullie reacties!
    Fijn om gezellig te praten met ze alle via deze site!
    Het kindje was idd zichtbaar.. met kleine handjes en voetjes.. niet leuk om mee te maken..

Inderdaad erg fijn dat eerdere echo bestaat.. alleen ben ik doodsbang dat het dit keer weer mis gaat! Maar goed we geven niet op! Duimen jullie maandag voor mij? Dan is mijn eerste echo ivm eerdere miskraam..

8. Sjaaa

Sjaaa Lid

29 dec 2014
    41
    1
    8
    NULL
    NULL

haii meid! Welkom.. Veel sterkte.. ik heb ook het zelfde gehad.. en ben nu weer zwanger.. Hopelijk gaat het dit keer wel goed! Hoop voor jou dat je weer snel zwanger mag worden.. En je verdriet en boosheid kan ik heel goed begrijpen! Maar helaas ligt het niet in onze handen dat het wel of niet goed gaat.. volgende keer beter! ik zal in iedergeval wel voor je duimen!

9. Pitahaya

Sjaaa, waarom maak je geen mooie banner? Hoe lang ben je nu zwanger? Probeer vertrouwen te hebben in je lijf. En hoe moeilijk het ook is... je hebt er geen invloed op. Als je je druk maakt, zorgt dat er niet voor dat het niet mis gaat. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Maandag echo dus? Veel succes!

10. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer menstruatie vrij en maandag begint al weer de vruchtbare dagen. Ergens volgende week vrijdag mijn eisprong.

Spannend een echo ik duim voor je

misschien rare vraag maar hebben jullie het vruchtje/kindje
    opgevangen/gezien en wat er mee gedaan?

Ik voelde een dikkere slierd/klont en wist er een papiertje onder te leggen dus ving het op. Vond het wel griezelig en was wel ff momentje van paniek.
    ik heb er ook een foto van gemaakt en daarna in een doosje gestopt.
    Kon het niet in de prullenbak of wc doen.
    was toch ons kindje.

11. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Dag lieve meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie lieve woorden. Ze doen me erg goed in deze moeilijke tijd.

@Pitahaya: klopt, dat weet ik. Bij de vorige MA duurde het 31 dagen voordat ik weer ongesteld werd. Nee, de eerste keer raakte ik zonder Clomid zwanger. Maar na de MA in februari vorig jaar raakte ik niet meer zwanger. Toen zijn wij doorverwezen naar de gynaecoloog die pcos constateerde. Nee ik ben niet op de hoogte dat de kans op een miskraam groter is met clomifeen. Ik heb komende dinsdag een gesprek met mijn gynaecoloog en zal daarnaar vragen. Zonder Clomid ovuleer ik soms. Waarom begin jij pas in maart met Clomid?

Ik begrijp je helemaal Pitahaya. Ook ik ga nog een keer niet meer trekken. Zo'n tweede miskraam heeft er bij mij echt ingehakt.

@Jeszss: Bedankt! jij ook heel veel sterkte!

@Sjaaa: ik ga voor jou duimen.

Mijn wens is om zsm weer zwanger te raken en 9 maanden later een gezond baby'tje te mogen verwelkomen.

12. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL

Bij mij viel het vruchtje in de wc pot in het ziekenhuis. De verpleegkundige haalde het eruit. Ik weet niet wat er mee gedaan is verder. De vorige hebben wij begraven in de achtertuin.

13. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lijkt me echt heel erg als je al een echt mensje verliest! Ik krijg er spontaan rillingen van.

Mijn wens: Dat ik gauw een positieve test in handen mag hebben! En wij allemaal! Ik wens ook dat we dit keer allemaal plak baby's hebben.

14. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Liva fijn dat je het hebt kunnen opvangen en het voor jou op deze manier een plekje hebt kunnen geven.
    Ik ben gecuretteerd en niks gezien,daarnaast was het een leeg vruchtzakje.. Dus ik heb meer afscheid moeten nemen van mijn gevoel.

En zeker fijn om dingen hier met elkaar te delen!
    Mijn positieve gedachte is dat iedereen hier binnen een half jaar een mooie plakbaby heeft!

15. Pitahaya

Ik heb ook een curettage gehad. Dus ik heb ook niets kunnen begraven ofzo. Dat lijkt mij opzich wel mooi. Maar bij mij was het ook al aan het afbreken en mijn lichaam had het vruchtje zelf ook al deels opgenomen ofzo. Dat schijnt dus ook te kunnen dus denk niet dat het er nog mooi uit had gezien. En nu vind ik het ook prima zo. Ik heb voor mijn gevoel voldoende afscheid kunnen nemen. Ik heb hier wel nog een doos liggen met de positieve zwangerschapstest, de echo-foto, tijdschriften over zwanger zijn die ik al had gekocht of in de bus had gekregen, het dekentje van moeders voor moeders en kaarten die ik heb ontvangen nadat het mis was gegaan. Dat ligt hier in een doos en kijk ik af en toe naar. Maar zeker niet te vaak want doet veel verdriet.

Hier zit ik nu op cyclusdag 9 en op de één of andere manier heb ik het gevoel dat deze cyclus korter gaat worden. Ik ben zeer positief. Vanochtend leek het al iets van veel afscheiding. Nog geen vruchtbaar slijm hoor, maar toch wel wat natter en dit ben ik vaak voor de cervixslijm dus laten we hopen. Ik heb mezelf gisteren een fertiliteitsmassage gegeven. Dat schijnt te helpen. Haha. Laten we hopen!

@ Belony: Dus de tweede miskraam was wel met clomifeen?
    Wij mogen pas in maart een afspraak maken in het ziekenhuis omdat ik spontaan zwanger ben geraakt. We wilden net de molen in gaan. Ik had al provera geslikt, maar na het stoppen hiermee werd ik niet ongesteld. Ik was zwanger. Dus nu mogen we niet meteen starten met medicijnen maar tot maart wachten. Ik hoop dat de mmm niet nodig is en dat we spontaan zwanger raken.

16. Ucks

Ucks Actief lid

15 jan 2015
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Graag zou ik me bij jullie toevoegen. Lees zoveel herkenbaars. Helaas dat we dit mee moeten maken, maar fijn om even de gevoelens en gedachten te delen.
    Ik ben 25 jaar oud en heb een zoontje van 3 jaar. voor hem heb ik een miskraam gekregen. Toen mijn lieve mooie mannetje gekregen. Maar begin 2014 wilden wij weer voor een broertje of zusje gaan, en toen heb ik twee miskramen achter elkaar gekregen. 4x zwanger en maar één gezond kindje, ik kon het even niet handelen en we hebben toen een jaartje rust genomen. Nu is de rust wedergekeerd (ben ik ondertussen ook wat minder gaan werken en hopelijk werkt die rust goed voor een eventuele zwangerschap) en gaan we het toch weer proberen. Ik ben half dec gestopt met de pil, na 4 dgn mijn ontrekkingsbloeding gehad en 2,5 week later al een echte menstruatie. Hoop dat vanaf nu mijn cyclus weer op gang is gekomen. Ben van de week begonnen met ovulatie testen om toch eens te kijken of ik mijn ei kan spotten. maar tot nog toe een heel licht streepje.

Ik duim voor iedereen voor een goede gezonde en voorspoedige zwangerschap dit jaar!!!

17. Pitahaya

Welkom Ucks.
    Jammer dat je je hier ook moet toevoegen. Wat een verhaal heb je zeg. Ook 2 miskramen achter elkaar. Hoe ver was je toen?
    Ergens ook knap dat jullie een jaar pauze hebben genomen. Dat kunnen wij dan weer niet. De wens is alleen maar groter geworden na de zwangerschap en miskraam!

18. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Welkom Ucks.
    Heel naar dat je dat allemaal hebt moeten meemaken.

@Pitahaya: Klopt, deze zwangerschap was met behulp van Clomid ontstaan. Ik ben 22 oktober met Clomid 50mg gestart en raakte in de eeste ronde meteen zwanger. Ik ga voor jou duimen dat de mmm inderdaad niet noodzakelijk is.

19. Pitahaya

Nee, maar weet je, aan de andere kant heb ik zoiets van, als het nodig is dan is het nodig. Het geeft op een manier ook wel rust dat we er dadelijk hulp bij krijgen. Ik heb nu van die onwijs lange cyclussen en dus sinds de miskraam niet eens een eisprong gehad. Dat is ook frustrerend. Dus tsja... als er hulp nodig is, dan sta ik daarvoor open.

20. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer nieuwe dames erbij, welkom. Wat een heftige verhalen zeg, sterkte!

Mijn wens is dat iedereen hier over een jaar een gezonde baby vast heeft.
    Voor nu richt ik mijndistricten gedachtens verder op deze ronde, ik ben er klaar voor om een kleintje te verwelkomen!

Deel Deze Pagina