zwanger worden na een miskraam

Discussion in 'Zwanger worden' started by Chari130210, Dec 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DonjaS

DonjaS Lid

Dec 6, 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooo echt waar... ik had in het begin eerst 3x negatief en daarna 4x knipperd en toen na die 4x vaste smiley dacht ik zou het apparaattje zo zijn ingesteld... nou zoveel ge gebruikte stripjes dat ie wel een smiley moet aangeven.. Hahaha :)

We gaan het meemaken of het heeft gewerkt...
    Ik ga rond 7 januari testen!

2. Chari130210

Chari130210 Actief lid

Dec 1, 2015
    436
    300
    63
    Female
    Ik blijf licht positieve ovulatietesten hebben en blijf iedere dag testen ben ook aan het temperaturen maar wordt het allemaal een beetje beu... begin meer de gedachte te krijgen: het zal zo ook wel gebeuren zonder testjes en temperaturen.. hoop natuurlijk zo snel mogelijk maar wil me er niet meer zo heel erg mee bezig houden die teleurstelling iedere keer pfff! !

3. Chari130210

Chari130210 Actief lid

Dec 1, 2015
    436
    300
    63
    Female
    Jaetje weet jij al iets meer?

4. DonjaS

DonjaS Lid

Dec 6, 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja begrijp je helemaal. Dat doe ik ook, zoveel mogelijk loslaten anders maak je je zelf knettergek. Ik doe nu voor het eerst ovulatie testen en daarnaast niets. Probeer er verder ook niet aan te denken. Ik ga pas rond 7januari testen. Ik heb nog 1 zwangerschaptest liggen en ga ook niet meer kopen..

5. Chari130210

Chari130210 Actief lid

Dec 1, 2015
    436
    300
    63
    Female
    Ben benieuwd hoe het met jullie is??

Ik ben serieus aan het afwachten met zowat alle symtomen..
    nod is 9 januari en mijn eisprong is 25 dec geweest duidelijk gevoeld en 23 en 24 positieve ovulatietest gehad.. temperatuur blijft hoog , moe, ongelofelijk hoofdpijn zoals vorige zwangerschap, opgezette bm, immens gevoelige tepels en aders erop... ook lage rugpijn en met momenten misseljk.. ik hoop dat ik het me niet inbeeld want voel me echt zwanger...

6. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

Nov 22, 2015
    489
    452
    63
    Hee allemaal,

Oh, dat zou fantastisch voor je zijn Chari, spannend joh!

Voor jou ook Donja! Hopelijk gaven je ov-testen het toch goed aan. Heb je ook symptomen? Of juist helemaal niks? Ik heb die ov-testen nog nooit gebruikt en denk dat ik er net zo gek van zal worden als Chari hierboven al beschrijft, haha. Voor mij beter zonder. ;)

Zelf ben ik op afgelopen weekend weer eens 'normaal' ongesteld geworden. Ik had daarvoor twee keer een vroege miskraam achter elkaar. En wij zijn niet heel actief aan het proberen en wilde ook mijn lichaam (en mijn hoofd!) even rust gunnen deze maand. Even geen verwachtingen en hoop en zw-testen... Ik ben blij dat ik weer eens normaal ongesteld ben nu, ook maar een paar dagen vertraagd gelukkig. Alles werkt dus weer goed, en dat is ook een fijn idee. Ik vond het best heftig twee zwangerschappen na elkaar die misgingen. Ik was er daardoor ook zoveel mee bezig een lange tijd! Ik raak er dan helemaal van in de ban. Ik merk nu dat ik even wat rust heb en voel me wel geduldig op het moment. Gek, he? Toch denk ik er elke dag aan hoor, dat wel.

Maar jullie kunnen dus bijna tegelijk testen! Echt spannend.... Symptomen voelen maakt het nog spannender. Ik hoop het voor jullie. Succes met de laatste dagen tot jullie nod!

7. Chari130210

Chari130210 Actief lid

Dec 1, 2015
    436
    300
    63
    Female
    Kan me voorstellen dat dat echt heftig is mentaal en fysiek! 1 keer vond ik al zwaar.. hoop dat het zowel voor jou als mij niet meer moet gebeuren!
    Ik hoop er nu een beetje op omdat ik zoveel symptomen heb maar dan ook weer bang voor teleurstelling zoals elke maand.. vorige keer had ik op 3 dagen na nod een knaltest dus ga zowiezo proberen niet te vroeg te testen.. als ik dat geduld heb 😃

8. DonjaS

DonjaS Lid

Dec 6, 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Dames,

Wat een verhalen weer.. met toch voor ieder positieve berichten!
    @jeatje ik snap helemaal wat je bedoelt een door maakt.. en het is helemaal niet gek, het geeft je toch een bevestiging waardoor je rust creërt. En ongesteld worden is zeer gezond. Ook positief!
    Ik heb het deze maand precies zo ingesteld.. los laten was mijn motto. En het werkt echt!!!

@chari zoooo spannnend. Klinkt heel erg hoopvol. Het wachten maakt het vooral zo spannend. Ik duim echt voor je.

Met mij gaat het hartstikke goed. Sterker nog ik kom ook met positief nieuws..... vanmorgen zw test gedaan....en ik ben zwanger!!!! De ovulatie testen hebben het goed gedaan en hebben goed getimed!!
    Nu hopen op een voorspoedig zwangerschap. Me eerste echo heb ik al vroeg met 6 weken vanwege me verleden. Ik duim dat alles goed verloopt.

20160107_065423.jpg

9. Chari130210

Chari130210 Actief lid

Dec 1, 2015
    436
    300
    63
    Female
    Heey!
    Proficiat ! Ik kom met hetzelfde goede nieuws ik ben ook zwanger !! Nu alleen jij nog jaetje! Ik blijf voor je duimen!
    Ik had van dinsdag eens met ovulatietesten getest omdat ik gelezen had dat deze ook reageren op zwangerschap en ze liepen op vanaf dinsdag dus heb ik me vanavond erop gewaagd en een testje gedaan en afwas licht positief was natuurlijk ook niet met ochtendurine dus morgen vroeg doe ik Opnieuw eentje 😃 we zijn toch al voorzichtig blij! 2016 is goed gestart voor ons en hopen op een plakkertje !

@jaetje ik hoop dat jij ook snel een positieve test hebt.. geniet nu maar van de rust voor je lichaam want het is niet niks

10. DonjaS

DonjaS Lid

Dec 6, 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Chari!!!
    Hoe gaat het nu met je? Al veel symptomen?
    Ik heb helaas vroege mk gehad. Afgelopen zaterdag met clearblue getest en gaf zwanger 1-2 weken. De volgende ben ik gaan bloede met menstruatie pijn. Ik heb niet veel bloed verloren. Ook veel minder dat een normale menstruatie. Voor de zekerheid bloed laten testen deze waa 2 hcg. As dinsdag echo voor controle. Maar ik ga echt uit van een mk, voel me ook echt niet zwanger.
    Op naar nog een ronde...

11. Chari130210

Chari130210 Actief lid

Dec 1, 2015
    436
    300
    63
    Female
    Wat jammer voor je Donja :( had gelezen dat je was gaan bloeden... hoop dat je vlug opnieuw zwanger mag zijn.. ken het gevoel :(
    Met mij gaat alles goed.. enkel wat last van gevoelige borsten en hoofdpijn en af en toe wat maagpijn en misselijk maar valt mee..is totaal anders dan de vorige keer.. Ben vorige maandag bij huisarts bloed gaan laten prikken en hcg was al rond de 500.. 5 februari hebben we de eerste echo en hopen dat alles in orde gaat zijn... Heb er deze keer wel een goed gevoel bij.. Hoop dat het oo kzo is.. Probeer zo positief mogelijk te zijn en niet teveel aan de miskraam vorige keer te denken... Als de 1e echo goed mochten we gerust zei de huisarts...

ik duim voor je!

12. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

Nov 22, 2015
    489
    452
    63
    Hee Chari, wat fijn om te lezen! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat is natuurlijk hartstikke spannend nu en ik hoop voor jullie dat jullie kleintje lekker blijft zitten! Wanneer krijg je je eerste echo? Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt. Heerlijk. :)

Donja, wat verdrietig voor jou. :( Sterkte!

13. Chari130210

Chari130210 Actief lid

Dec 1, 2015
    436
    300
    63
    Female
    Dank je wel ! We zijn er super blij mee 😃 5 februari hebben we de 1e echo, ben dan 8weken dus moet er een hartje te zien zijn 😃 dus als dan alles goed zit ben ik gerust ☺ik probeer er zoveel mogelijkcvan te genieten en niet te veel te stressen voor de echo ☺

14. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

Nov 22, 2015
    489
    452
    63
    Goed zo!! Denk maar lekker positief aan alleen het fijne scenario! Ik zal aan je denken hoor, de 5e.

15. Chari130210

Chari130210 Actief lid

Dec 1, 2015
    436
    300
    63
    Female
    Hey !
    Heb het onderwerp teruggevonden na even zoeken :D
    Mijn eerste echo was prima in orde! yes!
    We hebben het hartje gezien en had al kleine armpjes en beentjes :D We zijn zo gelukkig dat alles goed gaat deze keer :) ben donderdag al 10weken, die weken zijn voorbijgevlogen :D
    bij jou nog steeds niets ? ik blijf duimen voor je!

16. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

Nov 22, 2015
    489
    452
    63
    Ahh Chari, wat een goed nieuws! Al 10 weken. Wauw! Dat gaat snel inderdaad. Wat moet het fijn zijn om zo'n mooie echo te zien, dan wordt het wel heel echt in één keer, ook voor je man/vriend zeker! Wat heerlijk voor jullie. Ik duim ook voor jullie dat alles goed blijft gaan en jullie straks een kleintje bij jullie hebben!

Bij mij nog geen nieuws. Maar wij, of eigenlijk mijn vriend, doet ook niet echt zijn best, om het maar een beetje maf te verwoorden. Hij kan/wil er op dit moment nog niet echt bewust voor kiezen. Maar we gebruiken ook geen anticonceptie. Dus gebeurt het, is het meer dan welkom. Wat mij betreft nu al, mijn vriend stelt het liever nog even uit en vindt het een vreemd idee bewust ervoor te kiezen, een kind op de wereld te zetten. Dit is voor mij wel moeilijk na drie zwangerschappen (vr mk dus) die wel heel welkom waren. Ik vind het maar moeilijk en weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Het was bijna zover, al drie keer. Maar echt ervoor gaan, wil mijn vriend nu nog niet. Verwarrend dus, maar het is even niet anders. Het is de liefste van de wereld hoor, maar hierover hebben we op dit moment gewoon even best verschillende ideeën en gevoelens..... Ik hoop dus, dat het gauw weer 'per ongeluk' zover is, en hij dan rustig aan het idee zal wennen, als alles goed gaat.

Nou, een heel verhaal, maar wilde het even kwijt misschien.

Voor jullie alle goeds gewenst en ik hoop dat je niet teveel kwaaltjes hebt! Valt dat mee of tegen? Voel je het kleintje al bewegen? Of kan dat nog niet met 10 weken?

17. Chari130210

Chari130210 Actief lid

Dec 1, 2015
    436
    300
    63
    Female
    De eerste weken heb ik wat last gehad van misselijkheid in vlagen maar dat is rond week 6 a 7 overgegaan.. tot nu valt het best goed mee 😃 mag niet klagen 😃 we zijn allebei super blij dat alles zo prima gaat 😃 ik voel het kleintje nog niet maar de baarmoeder komt nu wel stilletjes boven mijn schaambeen uit dus groeit echt goed 😃 ik duim mega hard voor jou dat je snel een kleintje hebt! Maar denk dat je partner het misschien toch wat mmoeilijk kan plaatsen van de 3 vroege miskramen is toch heel pijnlijk... hij zal uiteindelijk heel blij zijn moest je opnieuw zwanger zijn denk ik maar is ook voor hem zwaar.. heb dit gemerkt bij ons.. iedereen vroeg hoe het was met mij maar hij zei dan af en toe zelf dat hij het ook super moeilijk had.. heeft ook even gezegd dat hij er genoeg van had.. maar uiteindelijk was het heel vlug raak anders had hij waarschijnlijk ook zo gereageerd.. het komt allemaal in orde met de tijd!
    Ik duim voor je !

18. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

Nov 22, 2015
    489
    452
    63
    Hee Chari, dank je voor je lieve woorden. Ik heb nog wel even geduld (en soms ook even niet!) en zolang we erover praten zit het goed voor mijn idee. Vermijd mijn vriend het onderwerp, doet dat wel een beetje pijn, maar dat is vaak angst he, die dan bij hem even voor een soort blokkade zorgt. Angst dat we allebei toch iets anders willen of angst voor de nieuwe situatie wanneer we ouders worden. Uiteindelijk komt het vast goed inderdaad en als de natuur ons ook nog eens goed gezind is........ Wie weet. :)

Fijn dat de kwaaltjes meevallen bij jou! Geniet er maar lekker van joh! Het is niet niks allemaal, en heb maar vertrouwen in dat kleine poppetje in je buik. Kijk je al uit naar 7 maart of lijkt het nog ver weg? Hebben jullie het al verteld aan familie of vrienden?

19. Chari130210

Chari130210 Actief lid

Dec 1, 2015
    436
    300
    63
    Female
    Wij tellen elke dag af hihi 😃 kan niet snel genoeg 7 maart zijn 😃 maar we genieten er wel echt van nu! We hebben er allebei vertrouwen in omdat we bijna aan de 12 weken zitten! De ouders en grootouders wisten het vanaf wij het wisten en na de 1e goed echo op 8 weken hebben we het stilletjes verteld tegen de omgeving.. we konden het weer niet zwijgen 😃

Share This Page