Hoi! Ik heb al een paar dagen positieve testen en ze worden steeds iets donkerder, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik elk moment ongesteld ga worden. Ik heb het niet in mijn buik, maar daar beneden. In mijn buik voelt het wel een beetje anders en ik ben ook wat emotioneler. Kan het gevoel daar beneden duiden op een miskraam? En wanneer moet je een afspraak maken met de huisarts? Groetjes!
Zolang je niet bloedt, hoeft er niets aan de hand te zijn. Menstruatiekrampen is normaal in het eerste trimester. Gefeliciteerd en geniet ervan!
Ik heb precies t zelfde. Echt in m'n baarmoedermond een rot gevoel. T word telkens minder en geen bloed verlies dus t lijkt erbij te horen. Hoop ik!
Wat de andere dames al zeggen....zolang er geen bloed komt....In mijn vorige zwangerschap had ik ook last van ongi krampen en werd er erg onzeker door. Maar het resultaat zit nu bij me in de kamer een broodje te eten dus het hoeft niet altijd wat te zijn. Volgensmij komt dat gevoel door je baarmpeder die aan het oprekken is.
Pas nadat ik meerdere dagen menstruatiekrampen had en de ongesteldheid niet doorzette, heb ik een test gedaan die een positieve uitslag had De krampen horen er bij en zijn dus eigenlijk juist positief! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Gefeliciteerd!!! Je bent zwanger! Alle reacties hierboven zeggen het al, de krampen kunnen erbij horen. Zolang je geen bloed verliest en je testen zelfs donkerder worden, duidt dit niet op een miskraam. Bel anders een verloskundige om advies te vragen als je het niet vertrouwt.
Vandaag was mijn test iets lichter. Heeft iemand daar ook ervaring mee? Aan de ene kant vrees ik het ergste, aan de andere kant houd ik wel een positief gevoel.
menstruatiekrampen waren mijn eerste zwangerschapssymptoom, dus daar zou ik me geen zorgen om maken Een lichter wordende test kan wel zorgwekkend zijn, maar hoeft niet. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je urine minder geconcentreerd was, waardoor er relatief minder HCG gemeten wordt (= lichtere streep). Daarnaast verdubbelt HCG iedere 48-72 uur, dus als het niet meteen oploopt kan ook betekenen dat er nog niet zoveel extra hormoon aanwezig is. Verder mag je ook niet twee verschillende merken met elkaar vergelijken en kan tussen de kv 2v5 testjes nog wel eens een foute zitten die veel lager aangeeft (al een paar keer hier gezien). Bekijk ze even als ze beide zijn opgedroogd en test morgen opnieuw.
De bovenste is van gisteren en de onderste van vandaag. Die van vandaag is wel van de nacht en die van gisteren de ochtend.
Zag je al in de november groep. Ik heb hetzelfde, met name vandaag heel erg, werd er naar van. Precies of ik heftig ongesteld ben of ga worden. Vind het ook soms heel eng, zeker omdat ik hiervoor een miskraam gehad heb. Maar weet dat dit soort klachten normaal schijnen te zijn dus probeer me daarbij neer te leggen. Maar vervelend is het wel. Maar zeker, zolang je geen bloed verliest en zo, is er niks waar je je zorgen over hoeft te maken (en ja gemakkelijker gezegd dan gedaan )! En testen kunnen per moment toch nog wel verschillen, dus zoals iemand voor mij al zei: hcg moet zich verdubbelen en dat heeft even tijd nodig. Pas als over langere tijd en meerdere testen deze echt afloopt zou dit een reden zijn om te overleggen met je huisarts of vk. Maar dat het ook afhankelijk is van je urine, dat is zeker wel mijn ervaring
Goh, ik kan me voorstellen dat je dan bij alles schrikt. Ik voel me wel positief, maar weet niet of je echt iets merkt al het mis is. Ik dacht dat ik super blij zou zijn, maar ben eigenlijk bijna alleen maar super bang.
Dat is heel normaal. Ik heb het nu erger, maar had dat ook zeker bij mijn eerste zwangerschap wel Je word onzeker van alles wat je voelt. En dat gaat niet zo maar over... misschien ook wel een soort van oergevoel omdat je zo waakt over wat er binnenin groeit