positieve test maar gevoel ongesteld te worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lavieenrose, Mar 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lavieenrose

Jan 12, 2015
    98
    84
    18
    Hoi!

Ik heb al een paar dagen positieve testen en ze worden steeds iets donkerder, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik elk moment ongesteld ga worden. Ik heb het niet in mijn buik, maar daar beneden. In mijn buik voelt het wel een beetje anders en ik ben ook wat emotioneler. Kan het gevoel daar beneden duiden op een miskraam? En wanneer moet je een afspraak maken met de huisarts?

Groetjes!

2. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

Mar 1, 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zolang je niet bloedt, hoeft er niets aan de hand te zijn. Menstruatiekrampen is normaal in het eerste trimester.

Gefeliciteerd en geniet ervan!

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik heb precies t zelfde. Echt in m'n baarmoedermond een rot gevoel. T word telkens minder en geen bloed verlies dus t lijkt erbij te horen. Hoop ik!

4. summer22

summer22 Fanatiek lid

May 24, 2014
    1,007
    130
    63
    Heb ik ook gehad. Hoort er gewoon bij.
    Niet te druk maken. Als er geen bloed is, is het prima

5. Bodien

Bodien Fanatiek lid

Mar 15, 2013
    1,617
    171
    63
    Wat de andere dames al zeggen....zolang er geen bloed komt....In mijn vorige zwangerschap had ik ook last van ongi krampen en werd er erg onzeker door. Maar het resultaat zit nu bij me in de kamer een broodje te eten dus het hoeft niet altijd wat te zijn. Volgensmij komt dat gevoel door je baarmpeder die aan het oprekken is.

6. Lavieenrose

Jan 12, 2015
    98
    84
    18
    Mijn probleem is vooral veel vochtverlies.:( Ik heb voor de zekerheid de huisarts gebeld.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik heb nergens last van dat maakt me ook erg onzeker.
    Ongesteldheid krampen hoort er idd gewoon bij.

8. lies70

lies70 Lid

Aug 17, 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    geenbloed is goed

heb ook de dag door kramp
    meer me darmen:D

9. Bebis

Bebis Actief lid

Mar 3, 2015
    189
    52
    28
    Pas nadat ik meerdere dagen menstruatiekrampen had en de ongesteldheid niet doorzette, heb ik een test gedaan die een positieve uitslag had :) De krampen horen er bij en zijn dus eigenlijk juist positief! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

10. LMI

LMI Bekend lid

Jan 21, 2014
    655
    54
    28
    Female
    Gefeliciteerd!!! Je bent zwanger!
    Alle reacties hierboven zeggen het al, de krampen kunnen erbij horen. Zolang je geen bloed verliest en je testen zelfs donkerder worden, duidt dit niet op een miskraam. Bel anders een verloskundige om advies te vragen als je het niet vertrouwt.

11. Lavieenrose

Jan 12, 2015
    98
    84
    18
    Vandaag was mijn test iets lichter. Heeft iemand daar ook ervaring mee? Aan de ene kant vrees ik het ergste, aan de andere kant houd ik wel een positief gevoel.

12. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    zet even de test van afgelopen dagen en vandaag op een foto dan kunnen we meekijken

13. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    menstruatiekrampen waren mijn eerste zwangerschapssymptoom, dus daar zou ik me geen zorgen om maken ;)

Een lichter wordende test kan wel zorgwekkend zijn, maar hoeft niet. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je urine minder geconcentreerd was, waardoor er relatief minder HCG gemeten wordt (= lichtere streep). Daarnaast verdubbelt HCG iedere 48-72 uur, dus als het niet meteen oploopt kan ook betekenen dat er nog niet zoveel extra hormoon aanwezig is. Verder mag je ook niet twee verschillende merken met elkaar vergelijken en kan tussen de kv 2v5 testjes nog wel eens een foute zitten die veel lager aangeeft (al een paar keer hier gezien). Bekijk ze even als ze beide zijn opgedroogd en test morgen opnieuw.

14. Lavieenrose

Jan 12, 2015
    98
    84
    18
    De bovenste is van gisteren en de onderste van vandaag. Die van vandaag is wel van de nacht en die van gisteren de ochtend.

Attached Files:

15. Lavieenrose

Jan 12, 2015
    98
    84
    18
    OW, de foto is andersom. De gele is van gisteren en de witte van vandaag.

16. Lavieenrose

Jan 12, 2015
    98
    84
    18
    Ik gebruik door alle positieve reacties op deze site alleen nog maar Kruidvat 2 voor 5.

17. Tacita

Tacita Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    1,365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zag je al in de november groep. Ik heb hetzelfde, met name vandaag heel erg, werd er naar van. Precies of ik heftig ongesteld ben of ga worden. Vind het ook soms heel eng, zeker omdat ik hiervoor een miskraam gehad heb. Maar weet dat dit soort klachten normaal schijnen te zijn dus probeer me daarbij neer te leggen. Maar vervelend is het wel. Maar zeker, zolang je geen bloed verliest en zo, is er niks waar je je zorgen over hoeft te maken (en ja gemakkelijker gezegd dan gedaan ;) )!

En testen kunnen per moment toch nog wel verschillen, dus zoals iemand voor mij al zei: hcg moet zich verdubbelen en dat heeft even tijd nodig. Pas als over langere tijd en meerdere testen deze echt afloopt zou dit een reden zijn om te overleggen met je huisarts of vk. Maar dat het ook afhankelijk is van je urine, dat is zeker wel mijn ervaring ;)

18. Lavieenrose

Jan 12, 2015
    98
    84
    18
    Goh, ik kan me voorstellen dat je dan bij alles schrikt. Ik voel me wel positief, maar weet niet of je echt iets merkt al het mis is. Ik dacht dat ik super blij zou zijn, maar ben eigenlijk bijna alleen maar super bang.

19. Tacita

Tacita Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    1,365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is heel normaal. Ik heb het nu erger, maar had dat ook zeker bij mijn eerste zwangerschap wel ;) Je word onzeker van alles wat je voelt. En dat gaat niet zo maar over... misschien ook wel een soort van oergevoel omdat je zo waakt over wat er binnenin groeit ;)

20. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Hoe gaat het nu?
    Heb je alweer een testje gedaan of ga ja dat morgen doen?

Share This Page