@MissCx ; dat is helemaal waardeloos als het opnieuw moed. Ik kreeg juist mijn mirena omdat ik al paar maanden hevig , onafgebroken bloedverlies had , dit bleef eerste twee weken na plaatsen hetzelfde en daarna nam het af. Daarvoor was ik aan de pil maar daar was mijn lijf blijkbaar klaar mee, en dit was toen advies van de Gyneacoloog na vele onderzoeken die , gelukkig, allemaal goed waren. Snap dat je niet te veel wil hopen, want dan is de teleurstelling te pittig. @Duvellie ; Dat is wel heel gaaf zeg meteen zwanger, hoop dat ik je voorbeeld mag opvolgen,
Hoi meiden, Als jullie het leuk vinden wil ik me graag bij jullie aansluiten. Ik heb de mirena nu 3.5 jaar en wil hem begin volgend jaar eruit laten halen. Het probleem is...het kriebelt al zo erg!! We gaan over een klein aantal maandjes trouwen.. en dan wil ik eigenlijk nog niet zwanger zijn. Ik wordt niet ongesteld met de mirena dus heb geen idee betreft me cyclus. Wat is jullie advies? Zouden jullie 2 maanden voor het trouwen de mirena eruit halen zodat je je cyclus bij kan houden en kan beginnen met een "schoon" lichaam?? Of beter eerder eruit halen? Alvast bedankt voor de reacties, xx
Nou als het je over de duivel heb.. Net naar de wc geweest en ja hoor licht roze bloeding.. hopelijk is het de menstruatie en zet het nu door dan kunnen we serieus gaan klussen binnekort !!! @mir ja de spiraal was ook voor mij een advies van de gyneacoloog.
hai iedereen ik had een vraagje ik ben 37 jaar en we willen voor ons 3de kindje gaan. ik heb 1 sept 2014 mijn mirena weggehaald en werd gelijk ongesteld nu had ik dus geen idee wat mijn cyclus was of is hahah zo een drama ik heb nu de eerste x 42 dgn de 2de maand 43 dagen de derde maand 42 dagen terwijl ok normaal een cyclus had van 26 dgn zo. is dat nou normaal zo lang? elke x hoop je dat je zwanger bent en dan net weer ongie worden pffff wie heeft hier ook last van? groetjes cp
@Pioenroosje ; Welkom meis, altijd leuk. Hoe meer we er over kunnen kletsen hoe beter toch Wat jou vraag betreft is dat natuurlijk heel persoonlijk . Het lijkt me fijn om te weten hoe je cyclus is, dus kan je er voor kiezen hem er al uit te halen maar dan heb je het risico dat je toch met je trouwen zwanger bent, mits je voor andere ac kiest. Dan kan je toch alvast je cyclus in kaart brengen maar voorkom je dat je zwanger bent en kan je na het trouwen er meteen voor gaan. Kan sowieso natuurlijk maar bedoel meer dat je dan misschien al weet hoe je cyclus is. @MissCx ; toch fijn die Gynaecologen met hun adviezen. De rode duivels in dit geval, nu ben je weer een stukje van je cyclus wijzer en kan je vooruit gaan tellen. Ga je ovulatie testen gebruiken? @ Cabopoppetje ; Wat leuke een derde! Heb je de spiraal lang gehad? Ook al is je cyclus langer dan je gewend was er zit wel een patroon in, wel rond 42/43 dagen, van die gegevens uit kan je toch ook aardig je vruchtbare dagen berekenen? Ik heb nog geen idee van mijn cyclus nu door spiraal maar daarvoor al niet door jaren pil gebruik. Ik ben ooit aan de pil begonnen omdat er geen pijl op te trekken was en door erge acne. Groetjes Mir
@mir ik had de mirena 5 jaar heb daarna een nieuwe laten zetten hmmm ik denk dat ik die 2 jaartjes had. dit word nu mijn 4 poging in dec haha het is wel teleurstellend elke x hoor pfff en maar hopen maar ja het kom wanneer het komt. maar ik word er zo ongeduldig van haha.
@cabopoppetje, snap goed dat je ongeduldig wordt hoor, ik denk dat ik straks net zo zou zijn. Hoe langer het duurt hoe erger dat woord lijkt me, nog geen ervaring maar kan me daar wel iets bij voorstellen. Jij hebt behoorlijk lang spiraal gehad dan, zal je lichaam misschien nog moeten ontwennen?
@mir nou het zet volgens mij nu goed door die rode duiveltjes pff en die krampen moet ik echt weer aan wennen zeg jeetje ! Nou ik probeer het eerst even zonder en als dat niet werkt dan koop ik van die ovutestjes.
jaaa joh me jongste is nu al 8 dus ja ik moet nu echt haast maken hihi. en dat is ook wel zo hoor me lichaam is helemaal door de war nog. bij me 2de gebruikte ik de pil en duurde een anderhalf jaar voor ik zwanger was. moest ook helemaal uit me lichaam en ik gebruikte dat ook heel lang me oudste is al 16 dus ze schelen 8 jaar best een grote spatie he hahah nu ga ik hetzelfde hebben.maar de jongste wil ook heel graag een broertje of zusje ik heb nu 2 jongens. nou wat jou betreft ik hoor van veel mensen dat ze snel zwanger raken na de mirena sommige zijn gelijk de maand erop zwanger geworden maar ik denk dat het met alles zo is he je lichaam moet gewoon even wennen aan alle veranderingen. pil idemdito. dus ja we gaan er gewoon voor.
@MissCx; kan me voorstellen dat je die krampen moet gemist heb. Ik ben heel benieuwd wat voor klachten ik ga krijgen bij natuurlijke menstruatie, geen idee meer van. @Cabopoppetje; Je lichaam zal inderdaad even moeten wennen na zoveel jaar, maar er is niks zinnigs over te zeggen. Ook daar lees je weer verschillende verhalen over , ook mensen die heel lang ac hebben gebruikt en heel snel zwanger waren. Het is afwachten. Leuk dat je jongste toch nog graag een broertje of zusje wil. Hoe zou je oudste het vinden? Gewoon even nieuwsgierig, het is toch een puber.
Nou schijnbaar is het dus niet mijn menstruatie geweest.. gisteravond lichtroze bloeding gehad en vannacht/vandaag kleint beetje licht bruin.. nou weet ik niet of het dan nog van het spiraal kwam of dat het een innestelling is !!?? Pff ik snap het even niet meer ..
@mir ja hij is een puber ja haha maar gelukkig is hij zo rustig enzo het maak hem niet uit haha hij vind alles wel best. De jongste maak hem helemaal gek. kleine druktemaker. ..hihihi de oudste is heel zorgzaam gelukkig help me waar hij kan. Dus dat moet wel goedkomen. nou voor jou is bet ook spannend hoor bijna je spiraal eruit hihi... en dan klussen maar 😄 bij mij voel ik me menstruatiepijn wel meer dan eerst dat wel met de mirena voelde ik dat niet en was ook niet veel. ik had wel in het begin de eerste maand dat ik heel emotioneel was en kon wel om alles huilen enzo voelde me heel verdrietig enzo 😦 maar dat was maar de eerste maand daarna kreeg ik ook puistjes voor in ongie werd had ik ook nooit last van haha allemaal rare dingen omdat je lichaam natuurlijk weer helemaal hersteld moet worden.
miss is dat nog een beetje oud bloed door het verwijderen van je spiraal. ik hoop dat het je innesteling bloed was hihi dat heb je dat snel gefixt 😉
@Cabopoppetje jaa ik denk het eerlijk gezegt ook want ik nergens geen last meer van haha ! Nou als het echt al raak is , is het echt een wonder .. !! ik hou het nog even in de gaten hihi
@Cabopoppetje ; Wat ideaal zo een makkelijke puber die het wel best vind. Hij is nu ook gek op zijn broertje? Lijkt me toch schakelen na zoveel jaar alleen de aandacht te hebben gehad. Super wel om dan straks weer een kleine te hebben, leuk dat je man/vriend het ook wel ziet zitten om weer "opnieuw" te beginnen. Wordt zeker spannend spiraal eruit, zo benieuwd hoe het gaat allemaal en hoe dan een eigen kind is. Altijd met kinderen in de weer geweest van anderen als oppas en later voor mijn werk en dat vond ik al ontzettend leuk. Op de symptomen van menstruatie zit ik niet te wachten, hoop dat die toch heel mild zullen zijn. @MissCx, dat geeft toch weer wat hoop, al zou het ook nog goed wat oud bloed kunnen zijn. Zou wel een heel mooi decembercadeautje zijn zo snel.
Nou indd dames er is nog hoop!! Hihi zou een heel mooi kado zijn net voor kerst !! Zou ook grappig zijn want ik was van me dochtertje rond de zelfde tijd zwanger... ^^
Zou zeker een mooi cadeau zijn en je weet dan ook in ieder geval wanneer je vruchtbare periode is als je toen ook rond de zelfde tijd positief testte
Jaa indd @mir hoop het hihi maja kan niet anders kan afwachten en dat blijft het moeilijkst natuurlijk.. haha ben al zo ongeduldig van mezelf
Ik ben meteen in verwachting geraakt na het verwijderen van de Mirena. Bij de echo waren ze er van overtuigd dat de bevruchting eerder had plaatsgevonden, alleen had ik toen nog een spiraaltje.