hoii meiden.. het is vast wel eens vaker gevraagd... maar ik vroeg me af wie er na 1 jaar proberen nog op een natuurlijke manier zwanger is geworden??? wij zijn nu een jaar bezig en tot op heden helaas nog niet zwanger! wij willen nog 2 cyclussen afwachten voordat we naar de ha gaan.. maar ben gewoon benieuwd of er nog een kans is... liefs
jahoor genoeg stelletjes die na een jaar nog ''spontaan'' zwanger worden... maar geloof goed dat de terleurstelling steeds het er niet makkelijker op maakt! ik neem aan dat je precies weet wanneer je je ei heb?? nou succes! hopelijk word je snel zwanger
Hoe zei onze arts het ook weer: 80 procent van de stellen is binnen een jaar zwanger, 90 procent binnen twee jaar. Dus de helft van alle mensen die binnen een jaar nog niet zwanger zijn, wordt het alsnog vanzelf in het tweede jaar. Dat geeft goede moed, toch?
Ahhggg ja hoor meid!!!! Wij zouden deze maand twee jaar bezig zijn en nu in de tiende week van een natuurlijke zwangerschap. Wij zijn na 1,5 jaar naar de ha geweest en naar de gyn voor onderzoeken. En er is niks geks aan de hand geweest. Wel in april bij mij b12 tekort geconstateerd en toen ik een tijdje injecties kreeg was ik opeens zwanger. Dit eindigde helaas in een bbz foutje in de eileider. Daarna twee keer ongi en toen weer zwanger.... Houd hoop meid t komt vanzelf maar je kunt natuurlijk best even naar de ha gaan om t allemaal even te checken xxx
Ik heb zelf nog geen kinderen. Maar mijn zus heeft er 2 jaar over gedaan. Zo houd ik de moed er altijd in.
Tuurlijk een kans is er altijd! Al is die misschien kleiner maar er zijn er genoeg die na een jaar spontaan zwanger worden. Ik was afgelopen zomer ook na bijna een jaar toch nog spontaan zwanger al mocht het helaas niet zo zijn. Maar wat goed dat jullie al hebben afgesproken het nog 2 rondes af te wachten dat geeft misschien ook wel een soort van rust? Mocht het dan nog niet gelukt zijn heb je teminste het gevoel er wat aan te doen. Ik hoop dat je gauw zwanger mag zijn meid!
een vriendin van mij werd na 2 jaar spontaan zwanger uit onderzoek blijkt wel dat t meestal 1-2 jaar duurt dat houd moed succes
Kind 1 was niet gepland maarrrr kind 2 duurde ruim 1,5 jaar, kind 3 duurde ruim 2 jaar en kind 4 was binnen 4 maanden raak. Geen touw aan vast te knopen, hahaha! Houd moed!!
De zus van mijn zwager is na 3,5 jaar op de natuurlijke manier zwanger geworden (ze wilden geen mmm of doktersbezoeken)...
ja, na ruim 14 maanden ben ik spontaan zwanger geworden van onze dochter. Ik had net een afspraak gemaakt met de HA en kon die gelukkig afbellen.
ja hoor! wij zijn 14 rondes bezig geweest. Op vrijdag 23-12 behandelplan opgesteld met de FA en 24-12 positief getest Dus geef zeker de hoop die op!!! Gebruikelijk is het dat het 1 of 2 jaar duurt voordat je zwanger raakt en daarna ga je pas naar de ha of gyn of fa...bij ons was het een ander verhaal. Maar het is heel normaal als het niet binnen een jaar lukt!! Veel suc6 ermee!!!!
na ruim 5 jaar toch ineens raak...en we hadden allebei geen probleem. alle onderzoeken gedaan, ik was volgens mn gyn super vruchtbaar! ik was net 37 toen ik zwanger raakte, resultaat loopt hier rond: dreumes van 18 maanden
hoi hoi ik ben na 30 maanden (2,5 jaar ) alsnog spontaan zwanger geworden wij zijn naar een jaar naar de ha gegaan (dat mag al naar een jaar) door gestuurd voor zaad onderzoek uitslag onderzoek 1 zeer zwak zaad 0.9 procent kans op spontaan. door gestuurd naar FA nogmaals zaad onderzoek 45 procent kans op spontaan. voor half jaar naar huis gestuurd. een maand voor de afspraak om behandel plan op te stellen posi getest dus geef de moed niet op maar ga gewoon naar de ha en vraag daar de onderzoeken aan. mocht er toch meer aan de hand zijn dan weet je dat tenminste en dan weet je ook of er wat aan te doen is succes en liefs
Hier na 18 maanden in ronde 13 zwanger geraakt. Liepen al wel in de MMM, en zou de volgende ronde beginnen met clomid. De ronde dat het raak was had ik volgens de fa aan de hand van echo's niet eens een eisprong gehad.
Ja hoor zo ongeveer in de 24ste ronde geloof ik, dus nét voor de 2 jaar En helemaal natuurlijk en spontaan, hoewel we al wel onderzoeken hadden gehad, maar daar was alles oke.
Volgens mij heeft mn stiefdochter er meer dan 30 rondes over gedaan om zwanger te worden. Volgens de onderzoeken mankeerde hun eigenlijk niets..... Inmiddels is onze kleinzoon in december geboren!
wat een heerlijk topic is dit! Ik ben nu in mijn 9e ronde bezig en vind het echt te gek om te lezen dat er zoveel mensen zijn die toch gewoon spontaan zwanger werden, ook al was het niet meteen. Ik ben ook niet meer de jongste en begin mezelf soms voor de kop te slaan er niet eerder aan te zijn begonnen (al was er ook absoluut niet mogelijkheid toe, een juiste partner dwing je niet af), maar word heel blij van deze berichten. Ik weet het, 8 maanden is geen jaar, maar die angst bekruipt me natuurlijk wel: als het ons maar lukt. Nu kan ik iets meer achterover leunen nu ik al deze berichten lees. hoera voor iedereen die spontaan zwanger is geraakt na een wat langere tijd!