aanvullende verzekering

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Simone, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb een vraagje. Heeft er iemand ervaring met het overstappen van (aanvullende) verzekering?

    Ik wilde overstappen van verzekering. Had netjes op aanvraagformulier een ? aangegeven bij de vraag of ik verwacht binnen een jaar gebruik te maken van een vruchtbaarheidsbevorderende behandeling, omdat ik dit gewoonweg nog niet weet. Het kan en kan ook niet..... we zitten inmiddels bij de gyn voor allerlei onderzoeken.

    Op basis hiervan kan ik volgens verzekeringsmaatschappij niet verzekerd worden op de door mij gewenste manier (althans dat denk ik, want voor de rest had ik geen "afwijkende" dingen ingevuld; ze willen ook geen uitleg geven waarom ik niet verzekerd kan worden op de door mij gewenste wijze).

    Iemand goede/slechte ervaringen met het overstappen, rekening houdend met het feit dat ik 100% verzekerd wil zijn voor bijvb. IVF en bijbeh. medicijnen?

    Graag hoor ik jullie reacties.

    Groeten Simone
     
  2. grombeertje

    27 dec 2005
    52
    0
    0
    Hallo Simone,

    Het is een beetje afhankelijk naar welke verzekering je wil overstappen. Je moet vooral uitzoeken of ze volledig accepteren of dat je een medische keuring moet ondergaan. Je moet dat vantevoren goed uitzoeken voordat je overstapt. Eenmaal overgestapt dan kan je namelijk niet meer veranderen.

    Het verschilt echt per verzekering. Tevens vergoed niet elke verzekering eventuele medicijnen die je nodig zou kunnen hebben bij vruchtbaarheidsbehandeling. Hiervoor kunnen kijken op www. freya.nl
     
  3. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik ben van PWZ over gestapt naar Zilveren Kruis en heb daar helemaal geen vragen voor hoeven invullen.

    Gewoon zonder problemen over gestapt, ook al lopen wij ook al in het ziekenhuis voor onderzoeken.
     
  4. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik wil van verzekering overstappen omdat ik in verschillende situaties allerlei hoge eigen bijdrages moet gaan betalen, waar ik natuurlijk niet op zit te wachten. Ik wilde overstappen van OZ naar Univé. Bij Univé kom je dus zo maar niet binnen. Ben je eerlijk bij het invullen van de vragenlijst mbt IVF, word je gewoon geweigerd.

    Dus bij het Zilveren Kruis krijg je geen vragenlijst toegestuurd en word je zonder pardon geaccepteerd? Wellicht dat ik op hun website eens een kijkje ga nemen.

    Wellicht hebben anderen ook soortgelijke dingen meegemaakt en kunnen ze dit op deze site zetten. Iedereen kan tot 1 maart a.s. overstappen van verzekering. Wellicht heeft er iemand nog iets aan.
     
  5. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ja eerlijkheid wordt weer lekker beloond dan zeg.....

    Bij Zilveren Kruis ben ik inderdaad zonder pardon of moeilijke vragen geaccepteerd.
    Heb daar dan wel het 3 sterren pakket genomen, zodat ook de 1e ivf behandeling vergoed wordt.

    Succes met je keuze!
     

Deel Deze Pagina