Hallo dames, Ik heb vanavond een artikel gelezen op internet over acupunctuur bij ongewenste kinderloosheid. Dit zal helpen dat je slijmvlies dikker wordt en dat daarom de innesteling beter zal gaan. Er is zelfs onderzoek naar gedaan! En hieruit blijkt dat het echt helpt, en dat vrouwen die bezig zijn met behandelingen in het ziekenhuis (zoals bijv. IUI of IVF) in combinatie met acupunctuur (sneller) zwanger kunnen raken. Mijn vraag is nu; Wie heeft hier ervaringen mee? Ik zou het namelijk graag willen horen, voordat ik hier weer al mijn hoop op vestig! Groetjes Hanneke
Ik ga elke week naar acupunctuur. Volgens hem heb ik een nierleegte . Hij kan vooral veel voor je betekenen tijdens de fase na de eisprong. Dus inderdaad de innesteling. Zelf heb ik nog niet in deze fase gezeten, omdat ik sins ik daar naar toe ga geen eisprong meer heb gehad. Ging er vooral heen omdat ik toch wel gespannen ben en slecht slaap. Vanaf de derde keer dat ik daar ben geweest slaap ik als een roosje! Ook vind ik het erg prettig om daar te liggen en met hem te praten, kan ik daana de wereld weer aan! Hopelijk werkt het voor je! Het zal in ieder geval nooit slecht zijn. Succes!
Ik heb 5 icsi behandelingen gehad en bij mn 4e en 5e behandeling met acapunctuur en beide ben ik zwanger geworden. Dus ik heb heel veel vertrouwen in acapunctuur.
Ik sta aan de start van onze 1e icsi poging. Ik heb afgelopen week mijn intake gehad bij een acupuncturist. Zodra ik begin met het spuiten voor deze poging (=over ong. 2 weken) dan start ik ook gelijk met behandelingen bij de acupuncturist. Ben benieuwd! Al helpt het me om meer met rust te gaan ervaren tijdens de poging, dan is dat al een zegen! liefs
Ik heb sinds een paar maanden acupunctuur en ze heeft ervoor gezorgd dat mn ongi weer iets beter op gang kwam. Nu doorgeven dat ik met IUI ga beginnen, dus ben benieuwd
Ook ik doe acupunctuur bij mijn IVF behandeling. Het geeft mij rust. En ook voor de doorbloeding. Dinsdag ga ik weer heen.
Ik ga donderdag op intake voor acupunctuur, ze doet iets met kruiden. Ik had er eigenlijk geen vetrouwen in en vond het maar een beetje 'zweverig' maar heb er zo veel goede verhalen van gehoord van bekenden dat ik nu ook ga beginnen voor mijn 1e ivf poging.
Hey mieden, Bedankt voor alle reactie's. Ik ga straks meteen bellen om een afspraak te maken. Misschien helpt het niet meteen om zwanger te raken, maar als ik al maar eens iets minder verdrietig zou zijn, dan zou dat al erg fijn zijn! Iedereen succes, groetjes Hanneke
voor mijn 2e ivf behandeling wil ik ook een acupuncturist benaderen. ik snap dat het per verzekeraar verschillend is maar worden jullie kosten (deels) vergoed? als ik het zo lees, start je dus daarmee met de eerste spuiten?
Linda, ik ben nog helemaal niet begonnen hoor, maar ben me er wel alvast aan het in verdiepen. Mijn verzekeraar (VGZ, met uitbreiding) vergoed tot 300 Euro per jaar. Volgens mij ga je een keer of 4/5 in totaal. Meestal is de eerste behandeling iets duurder en wordt het daarna goedkoper. Groetjes Mia
Hallo, ik heb ook een afspraak gemaakt voor accupuntuur, ik heb zelf een studie tot Ayurvedisch therapeut gevolgd en dit sluit erg op elkaar aan, ik weet dus wat het doet. En ja ik kan zeggen dat hierdoor rust gecrieerd wordt in je lichaam met name de meridianen als die uit balans zijn dan is dat het eerste wat weer in balans moet komen. Het is dus niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk, alles moet in balans zijn. Ik ga puur omdat ik het op mijzelf ontzettend moeilijk vind om het toe te passen, naar jezelf kijken is altijd het moeilijkste. Dus dames zeker doen! Het is allemaal natuurlijk en je hebt echt niets te verliezen. Succes allemaal! liefs Main
Ik ga ook met acu beginnen. Zou er vorige jaar al mee beginnen maar toen was ik zwanger (bbz) Mijn schildklier zou ze ook proberen te regelen, dus das ook weer mooi meegenomen. Mijn unive pakket vergoed 1500 per jaar dus ik kan nog wel ff vooruit.
Is iemnd van jullie ook verzekerd bij avero achmea? Die zeggen namelijk dat er een medische noodzaak voor moet zijn. Ik heb een intake gehad en het declaratie formulier opgestuurd. Kreeg ik het vandaag terug met de mededeling dat er niks vergoed wordt. Terwijl ik wel een aanvullende verzekering heb. En het saat ook in de polisvoorwaarden. Alleen in kleine letters dat er een medische noodzaak voor moet zijn. Wat houd dat nu weer in dan? Nou ja ik wil er zowieso mee doorgaan ook al moet ik het zelf betalen maar wel vaag toch?
Ook ik ben net gestart. Ik heb zo iets van baad het niet.... Al heb ik er maar een goed gevoel bij, dat geeft me al meer kans. De eerste keer was ik super verkouden. En wat denk je sinds ik bij haar weg was zat er verbetering in en na een dag of 3 was het over. Zo apart. Ik denk dat het wel wat voor me kan doen. Herma; ik weet niet precies wat ze met medische indicatie bedoelen, maar per 1 januari kun je misschien wel weer gemakkelijk overstappen op een nieuwe verzekering, misschien is dat dan de moeite waard.
In principe zou acupunctuur gewoon vergoed moeten worden als je aanvullend verzekerd bent! Dit valt onder de alt.geneeswijze. Maar goed, ik denk dat je gewoon een verwijsbrief via je huisarts kunt vragen. Gewoon proberen in te dienen.....en als ze het afkeuren is het inderdaad niet verkeerd om aan een andere verzekering te denken! (ik werk zelf met zorgverzekeringen.....mogelijkheden zat!) Ik zou gewoon een nota indienen en dan zie je het wel..... krijg je het niet vergoed, verwijsbrief via de huisarts regelen. Dan gaat het zeker goed komen! Succes! Groetjes Hanneke
ja ik zit te denken om over te stappen op unive. Krijg je ook 4 pogingen ivf vergoed. Maar ik keeg acupunctuur ook niet vergoed omdat mijn acupuncturist een terapheut is en geen arts. Ik moet nu op zoek naar een arts acupuncturist.Die wordt wel vergoed namelijk.
Herma, wil je misschien even laten weten als je een goede acupuncturist hebt gevonden in/ nabij Nijmegen? Daar ben ik nl ook wel geinteresseerd in Groetjes Mia
Ik ga ook (weer) beginnen met acupunctuur, deze keer bij een andere acupuncturist. Hij denkt dat hij mijn vruchtbaarheid ondanks een verhoogd FSH kan verbeteren. Jammer dat hij een wachtlijst heeft van enkele weken! Ik ben benieuwd wat hij van mijn situatie vindt.
zojuist een acupuncturist uit mijn woonplaats gemaild, ben benieuwd naar de reactie. zelf ben ik op dit moment erg gestrest kan dat ook met acupuntuur behandeld worden of is het niet voor het 'geestelijke'?