Hallo, Omdat ik pas een miskraam heb gehad let ik deze maand heel erg op mijn cyclus, maar nou zit ik ff te denken wat we het beste kunnen doen. Ik zit er een beetje mee want ik wou het gister of vanochtend met mn vriend doen omdat dan de kansen goed zijn en we het netjes om de dag wilden doen omdat je dan de meeste kans maakt. Nou heeft hij gister het met zichzelf gedaan zei hij, toen ik op het werk was... net voor de eisprong! En de vk van hier zei dat je het echt om de dag moet doen omdat het zaad dan optimaal is... Wat zouden jullie doen?? of wanneer zouden jullie het doen? vanavond? morgen? straks? weet natuurlijk niet zeker of ik wel een 28 dagen cyclus heb, maar daar ga ik vanuit omdat ik altijd in 1x zwanger raakte en dat aangehouden heb.. lfs
@ vlinder: ja idd zo ga ik ook maar denken weet natuurlijk niet zeker of mijn eisprong is.. maar gewoon doen en dan over 2 dagen weer. Jij hebt ook n hele rit mmm gehad al zie ik! ziet het er voor jou nu een beetje rooskleurig uit?
Niet geschoten is altijd mis, maar als je geen kogels hebt in je geweer schiet je zowiezo altijd mis! Ik weet niet of jullie dat al eens gezien hebben, maar als een man 2x na elkaar klaarkomt, komt er zo goed als niets meer uit hoor.
Heb echter gelezen (bij positieve verhalen van de mmm) dat bij iemand met slechte zaadkwaliteit bij de tweede zaadlozing wel een zaadje gevonden werd en bij de eerste niet en die waren meteen achter elkaar. En ze is zwanger geworden. Dus het kan wel. Veel geluk.
Ze had het toch over gisteren... dan telt vandaag niet meer als "2x na elkaar" toch? Als er meer dan 24 uur tussen zit, is er helemaal niks aan de hand. Sterker nog, dat "om-de-dag-is-het-beste" verhaal wordt hier en daar al stevig ontkracht. Dat geldt alleen voor mannen met traag zaad. En als jij inderdaad iedere keer de eerste ronde zwanger bent, lijkt het me heel sterk dat je man daar last van heeft.
Dat geld voor echt 2x achter elkaar....Dit is een nieuwe dag. En ja natuurlijk heb ik dat al weleens gezien maar het kan ook anders zijn, 2x achter elkaar en wel een goede zaadlozing.
ja dat was gisteravond... en ik heb gehoord dat elke dag niet gunstig is.. maar wij gaan er vanavond gewoon voor. Ik weet niet of hij goed zaad heeft, ben wel 3x zwanger geweest alle 3x in 1 ronde raak.. maar wel 2x miskraam. Maar de reden weet ik niet. Dus ik denk dat zijn zaad best goed is.. Als we wachten tot morgen kan het te laat zijn, maar als ik geen eisprong gehad heb dan is morgen weer gunstiger.. maar ik denk dat ik dan de eisprong wel gehad heb dus ik gok gewoon en denk dat we het vanavond ma doen.. op goed geluk! Doen jullie het altijd om de dag??? als jullie in jullie vruchtbare dagen zitten? of elke dag? bedankt voor de antw!
Ik heb al meerdere keren onderzoeken gelezen dat het juist goed is om het elke dag te doen. Kansen zijn het grootst en het zaad is elke dag vers. Je hebt bij de zaadlozing dan goed actief en gezond zaad (in de goed vruchtbare situatie die jullie lijken te hebben), maar iets minder dan wanneer je het om de dag doet. Maar ja, als ik zie dat jij ook snel zwanger wordt, zit het wel goed dan. Zo ben ik ook heel snel zwanger geworden (vmk-30-tweeling die inmiddels is geboren). Off-topic: leuke naam
@ luca79: ja leuke naam? is het ook jouw geboortejaar? bedankt voor je berichtje ik weet genoeg! vanavond weer!