Zwanger worden na keizersnede overleden kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tweekids, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Voor een vriendin van mij. Zij is 7 weken geleden bevallen dmv een spoed keizersnede kindje heeft 23 uur geleefd. Zij is geboren met 34 weken.
    Nu willen ze graag gaan voor een volgend kindje gaan , 19 september heeft ze een vaginaal onderzoek (zelf om gevraagd) omdat ze wil weten hoe het nu is met de wond. Het is niet 1 snede maar 2 ofzo?
    Nu lees je eigenlijk over pas na 6 maand maar kan het echt niet eerder?

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Jeetje wat heftig voor je vriendin zeg :(
    Ze heeft inderdaad twee wonden, één wond aan de buitenkant en een wond op de baarmoeder.
    Ik heb ook een KS gehad, bij mij zeiden ze dat het geen probleem was als ik direct weer zwanger zou worden.

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Mijn vriendin had een natuurlijke bevalling van een overleden kindje en weet dat zelfs zij 3 maanden moest wachten. Denk ook dat je eerst het verlies moet verwerken voor je nog een keer begint.

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik kreeg het advies om een jaar te wachten na de keizersnede.
    Van wat lees is het advies toch in de meeste gevallen wel minimaal 6 maanden.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

Ik denk dat dit haar manier is...

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ja maar dat lijkt me niet echt eerlijk voor het kindje dat de grote taak krijgt haar verdriet te laten verdwijnen en een gat op te vullen dat hij/zij nooit op zou kunnen vullen. Elk kindje is anders en de een vervangt de ander nooit...

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Maar dat hoeft toch ook niet?
    Ik zou persoonlijk ook niet zo lang willen wachten. Maar dat betekent niet dat het ene kindje het andere zou vervangen, maar gewoon mijn manier van verwerken.

Maar TS ik zou het eigenlijk niet weten. Ik heb nooit een ks gehad, wel een bbz en ik mocht daarna gelijk weer beginnen. Maar ja dat is natuurlijk wel een heel andere situatie.

Wens haar en haar partner sterkte van mijn aub.

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ik snap wat je bedoeld en ik veroordeel het totaal niet. Begrijp me niet verkeerd hoor.

Wat ik bedoel is dat ik dat niet zou kunnen omdat mijn kindje dan de zware taak krijgt om een leegte op te vullen. Ik vind dat ik eerst het verlies een mooie plek moet geven voor ik kan beginnen aan een nieuw kindje.

Die vriendin van mij is 3 maanden na het verlies van hun kindje zwanger geraakt en dat vond ik ook snel maar alles is prima gegaan. Hun overleden kindje was een jongetje en dit werd een meisje dus dat maakt het ook makkelijker lijkt mij.

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Dat verwerk je niet in 3 maanden hoor
    Daar gaan jaaaaren overheen als je het al ooit verwerkt.
    Mag je dan al die tijd niet zwanger worden omdat het niet eerlijk zou zijn tegenover het volgende kindje?

10. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik was na 5 maanden opnieuw zwanger en mijn zoontje vervangt echt mijn andere zoontje niet.
    Het is een verdriet waar je mee moet leren leven, want een andere keuze heb je niet.
    Een volgend kindje kan wel een hoop troost geven. Je kan je moederliefde uiten en zorgen voor een kindje ipv alleen rouwen met lege handen.
    Wat dat betreft is er dus geen wachttijd met weer opnieuw zwanger worden.

Wat wel is als je een ks hebt gehad is dat je wond eerst moet genezen, en ik denk dat je pas weer zwanger wordt als je lichaam er aan toe is.

11. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Het litteken van de keizersnede kan scheuren.

Dit zal niet snel gebeuren als de zwangerschap nog in het begin stadium is maar kan wel aan het einde van de zwangerschap en tijdens de bevalling een levensbedreigende complicatie zijn.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

hier is het advies een jaar wachten.

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik kreeg het advies een jaar wachten na mijn keizersnee.

14. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    ik heb ook een spoedkeizersnede gehad en mij is verteld om, beste, een jaar te wachten mocht je opnieuw zwanger willen raken.

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

Dit heeft een vriendin van mij meegemaakt dus ik zou hier niet lichtzinnig mee omgaan. Je vriendin gaat al naar de gyn, dat lijkt me de aangewezen persoon voor een dergelijk advies.

Wat betreft wachten of niet op emotioneel niveau, dat lijkt me niet iets waar je als buitenstaander over kunt oordelen.

Veel sterktw voor je vriendin.

16. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Advies is minimaal zes maanden wachten zodat de wond de tijd heeft goed te genezen. Als je eerder zwanger raakt, Weet ik niet wat de risicos zijn. Ik snap dat ze er snel weer voor wil gaan, maar ik zu haar aanraden haar lichaam de zes maanden herstel te gunnen.

Vergeet namelijk niet dat je baarmoeder stuk gesneden wordt bij een keizersnede. Blijft altijd een zwakke plek, laat staan als je al snel weer zwanger bent en de baarmoeder weer gaan uitrekken ipv eerst goed helen.
    Als ze meerdere kinderen wil, dan is nu geduld hebben uiteindelijk het beste lijkt me.

17. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    Wat een afgrijselijk verlies, een kippenvel verhaal... Was het babytje niet sterk genoeg? of was er wat anders.

Hier ook het advies om 6 maanden te wachten na KS. Heb het zelf ook ondergaan, je lichaam heeft echt tijd nodig, het is een onwijs zware buikoperatie!
    + dat je bijna een volledige zwangerschap hebt uitgedragen, dat is ook een aanslag op je lichaam waar je van bij moet komen. Denk aan extra gewicht, uitgerekte banden. Bij een KS mag je ook nog eens 6 weken niks belasten, dus ook je buikspieren worden flubber (spreek uit ervaring). Persoonlijk heb ik echt 9 maanden nodig gehad om mezelf weer een beetje de oude te voelen, maar dat is persoonsgebonden uiteraard.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nou ze hoopt weer op een meisje zodat haar overleden kindje daarin terugkomt, ook niet mijn manier maargoed.
    Bij 20 weken bleek al van alles mis maar wel leefbaar, bij de geboorte bleek er nog veel meer mis, moest gelijk geopereerd worden toen de narcose in kwam is ze direct overleden.

19. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    ik denk niet dat ik nog op die zin moet reageren, merk dat ik daar best boos over kan worden.

verder vind ik het ontzettend naar dat er zoiets gebeurd en wil ik je vriendin en al haar naasten ontzettend veel sterkte toewensen in deze rottijd. Hoop dat ze het verlies een mooi plekje kan geven.

liefs

20. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Emotioneel hoeft ze inderdaad niet te wachten. De volgende zwangerschap na het verlies van een kindje is altijd geestelijk zwaar. Of het nu een maand later is, of een jaar later.

Daarnaast hoor ik in mijn omgeving van vriendinnen met KS dat zij ook een jaar moesten wachten om weer zwanger te willen worden. Als haar baarmoeder dadelijk scheurt of wat dan ook omdat het niet goed genezen was dan is ze veel verder van huis. Dus ja, het is moeilijk en ik snap je vriendin als geen ander. Ik wilde zelf ook graag weer zwanger worden en ook met de gedachte dat het troost zou bieden, maar dat deed het absoluut niet. Ik voelde me de eerste weken van deze zwangerschap zelfs schuldig naar mijn dochter* toe wat nergens voor nodig was maar toch.

Deel Deze Pagina