Zwanger worden na keizersnede

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nikie86, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik hier t beste zit met mijn vraag...kan geen andere (sub) categorie vinden waar ik t beter in kan plaatsen...

We staan nog niet op t punt om al opnieuw zwanger te worden maar we willen er dit jaar wel weer voor gaan om Miran een broertje of zusje te geven.

Nu heb ik afgelopen aug. een keizersnede gehad omdat Miran iets te groot was en niet in kon dalen. Verder een perfecte zwangerschap gehad zonder complicaties. Mn wond is trouwens ook goed aan t genezen. Nu ben ik in Turkije bevallen en heb hier geen verdere nazorg gehad. Op een controle na voor mijn wond. Dus ik zit nog met een aantal vragen...en ben ook benieuwd naar jullie verhaal of ervaring omtrent dit.

- Ben je verplicht na een keizersnede onder controle te staan bij een gynaecoloog of mag je ook naar een verloskundige?

- Hoeveel zwangerschappen is verantwoord na een keizersnede?

- Wat was voor jullie de reden om weer voor een keizersnede te gaan of juist voor een vaginale bevalling?

Thanks!!

2. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Hier in nl mag je na een keizersnede volgens mij bij de vk blijven maar je moet wel weer in t zh bevallen.

Er zijn ook dames die 4 keizersnedes hebben gehad. Een gyn zou je daar evt meer iver kunnen vertellen. Ligt er maar net aan hoe je wond heelt etc.

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.337
    113
    Amsterdam
    Hoi,

Even kort antwoord op je vragen;)
    Een keizersnede in de voorgeschiedenis betekend dat je een medische indicatie hebt dus dat je moe bevallen onder leiding van de gynaecoloog.

Advies is na een jaar weer zwanger worden.

En mocht je weer een keizersnede nodig hebben kan de betreffende gyn tijdens deze keizersnede zien of het verstandig is om nogmaals zwanger te worden en dat wordt dan ook altijd gecommuniceerd.

Verder is het altijd bespreekbaar met je behandelend arts of je toch vaginaal wil proberen en lichten ze je ook altijd goed voor!

Heel veel succes en als jullie er voor gaan dan krijgen jullie vast de juiste begeleiding.

4. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier 2x een keizersnede gehad. Ik ben de 2e keer zwanger geworden toen dochterlief 8 maand oud was. Nu is mijn jongste bijna 5 en we proberen weer zwanger te worden.

Ik moest na de eerste keizersnede bij de gyn blijven vanwege de wond. Ik heb nu ook weer een medische indicatie mocht ik zwanger zijn. Wanneer je 1 keizersnede hebt gehad, hoef je niet zeker weer een keizersnede, de mogelijk bestaat om normaal te bevallen. Maar dit gaat in overleg met je arts. Ik geloof dat ze adviseren om 3 keizersnedes maximaal te doen ivm je wond, maar zoals ik hier lees is het overal weer anders..

Succes!

5. samaa

samaa Niet meer actief

Ik heb pas een keizersnede gehad. De Gynaecoloog vertelde mij dat ik de volgende keer tot ongeveer 35 weken bij de verloskundige blijf en dan over naar de gynaecoloog je moet onder een gynaecoloog bevallen ivm klein risico op scheuren van het litteken.
    Het ligt denk ik ook aan de reden van de keizersnede of je de volgende keer direct naar de gynaecoloog moet of niet...
    mijn dochter lag in stuit daarom voor een keizersnede gekozen. Daarom mag ik volgende keer wel tot 35 weken naar de verloskundige
    als je weer zwanger bent zou je altijd met een verloskundige kunnen overleggen wat het beste is

6. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Mijn eerste dochter is via een keizersnede geboren en ik ben nu zwanger van de tweede. Mij is geadviseerd om 1 jaar niet zwanger te worden om de wond goed te laten herstellen. Daar hebben we ons ook netjes aan gehouden.

Ik loop nu bij de verloskundige maar met 36 weken word ik overgenomen door het ziekenhuis. Ik moet in het ziekenhuis bevallen onder begeleiding van een gynaecoloog.

Mijn dochter is met een keizersnede gehaald ivm een stuitligging. Als dit kindje wel gewoon ligt dan is er geen reden waarom ik niet gewoon kan bevallen. De gynaecoloog heeft wel gezegd in het nagesprek dat als ik heel erg bang ben voor een normale bevalling dat er gesproken kan worden over een keizersnede. Ik hoop nu wel normaal te kunnen bevallen omdat ik al een dochter thuis heb en hoop zo snel mogelijk weer te herstellen en van een keizersnede is het herstel meestal langer.

7. samaa

samaa Niet meer actief

zo bedoelde ik ook, jij hebt het duidelijker verwoord

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Bericht te kort.. ;)

9. Cabb

Cabb Niet meer actief

Even nog over het aantal zwangerschappen/keizersnedes. De nieuwste inzichten zijn dat er in principe geen maximum aan zit alleen dat je in sommige gevallen absoluut geen weeen meer mag krijgen dus rustig aan en op tijd geplande keizersnede.

Ik ben overigens nog steeds voornemens thuis te gaan bevallen na mijn keizersnede maar dat is weer een heel ander verhaal. Volgens protocol zit je tot 36 weken gewoon bij een verloskundige en moet je daarna naar het ziekenhuis en daar bevallen.

10. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden bedankt voor de reacties! Sorry voor mijn eigen late reactie :p haha! Ik had ook al een vk om advies gevraagd en die zegt eig t zelfde als jullie. Als het weer zo mag zijn gaan wij deze zomer dus voor een brusje voor ons zoontje, dan is het precies 1 jaar geleden. Al voel ik soms nog wel mn wond wat steken. Dat is juist als ik teveel doe..dus moet wat rustiger aan doen. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Hadden jullie trouwens ook angst om je wond tijdens de zwangerschap/volgende bevalling? Ik ben zo bang dat mn openspringt of scheurt tijdens de volgende zwangeschap

11. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Hallo Nikie,

je hebt al veel info.. maar nog even die van mij erbij :)

Ik heb 3 KS gehad en we gaan nu voor een vierde kindje. Bij mij kijken ze steeds met 33 weken via een echo of de baarmoederwand nog dik genoeg is (deze moet echt min 4mm zijn en was bij mij met 33 wk nog 8mm)
    Aan de hand daarvan (en natuurlijk ook de KS zelf) mocht ik gewoon weer voor een 4de gaan.. en wie weet ook nog wel voor een 5de.

Als je je zorgen maakt om de wond.. vraag dan ook om een echo rond die periode. Is er dan risico dan zullen ze het wellicht kunnen zien en een KS wat eerder inplannen.

Omdat ik echt nooit ook maar iets van de wond gevoeld heb tijdens mijn 2e en 3e zwangerschap heb ik me er ook niet zo druk om gemaakt dat ie kon springen. Aangezien ik bij de 3e zowieso geen gewone bevalling meer mocht had ik me wel voorgenomen bij welke pijn of vroegtijdige wee mijn ziekenhuis te bellen en mezelf aan te geven :) Maar dat was niet nodig.

Bij de tweede wilde ik het overigens ook nog vaginaal proberen, maar mijn zoontje besloot een dag voor de inleiding zich eens lekker om te draaien.. ehem.. gevolg... KS! En dus de derde ook.

Oh ja.. indd tot 36 wk bij eigen VK.. daarna ZH.

Deel Deze Pagina