Zwanger worden na keizersnede

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ploop, 22 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je bericht weer!
    Wel heel fijn dat je dan zo goed onder controle staat. Dat werd hier ook benoemd, dat het advies zeker is om onder de gyn te bevallen (evt met eigen vk erbij) en dat je anders een vk moet vinden die zo gek is om het risico te willen nemen voor een thuisbevalling. Nu wil ik dat absoluut niet, thuis bevallen haha. Dus dat komt wel goed als het zo ver mag zijn. :)
    En dat je vanaf 36 (of was het eerder?) weken dan automatisch bij de gyn op bezoek komt na een kz om daar de bevalling te bespreken.
    En goede tips ook! Ga ik tegen die tijd zeker wat mee doen :)

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Dankje wel ❤️

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.321
    17.220
    113
    Klopt
    Combinatie. Hij had gepoept, slechte weeën, niet vorderende ontsluiting en na snijden bleek hij iets scheef te liggen waardoor hij niet paste (en daardoor slechte weeën/ontsluiting)

Ploop vindt dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Hier ben ik bij de oudste na niet vorderende ontsluiting bevallen middels een semi-spoed keizersnede. Alles goed gegaan en een super goed en snel herstel gehad.
    Bij de 2e (3,5jaar later) gekozen voor een vaginale bevalling, dit is gelukt, maar wel met behulp van de vacuümpomp, waardoor ik ben ingeknipt. Vreselijk pijnlijk en lang herstel gehad, knip wilde maar niet genezen en is een aantal keer (zelfs 1,5jaar later! ontstoken geweest.
    Bij de derde (4 jaar later) gekozen voor een geplande keizersnede. Ks zelf verliep wel goed, Maar het herstel was erg pittig. Veel erger dan bij de semi-spoed ks. Erg veel pijn gehad en jaren een gevoelige buik gehad, wat nu, 3,5jaar later nog steeds gevoelige plekken heeft van binnen.
    Er is hier nog wel een kinderwens voor in de toekomst , maar ik weet gewoon niet hoe het er ooit weer uit zou moeten. Beide durf ik niet meer zo goed. Het liefst zou ik vaginaal bevallen met een ruggenprik, wie weet helpt dat, maar volgens mij mag dat niet meer.

5. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Jeetje zo zie je maar..
    verloop en herstel kan zo verschillend zijn. En voor het zelfde verloopt je toekomstige bevalling hartstikke voorspoedig zonder klachten daarna.

Ik vond mijn ks zelf dus niet heel erg maar nu het herstel nog steeds klote. Ik kan in principe alles, maar voel de wond nog heel veel.
    En ik heb de eerste 5 uur mijn kindje niet gezien en ook geen gouden uur gehad, daarna lag hij 2 dagen aan de hartmonitor dus had ik hem steeds maar kort bij mij liggen. En dan je eigen lichamelijke beperkingen, oprecht verschrikkelijk vond ik dat. Eerste 4/5 dagen heb ik geen luier kunnen verschonen omdat ik niet kon (blijven) staan.
    Maar wil natuurlijk niet zeggen dat het verloop bij een volgende ks ook zo loopt (voor het kindje en voor mijzelf lichamelijk). Zal het wel zien, zou het alleen heel graag eens op de “normale” manier willen ervaren.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  6. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Zijn er nog meerdere mensen met ervaringen die zij wilt delen? :oops:

Deel Deze Pagina