Prikkelende ogen en jeuk!?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Papallona, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    elke maand voor m'n NOD voel ik wel war, heb altijd krampen dus dat ik die nu heb betekend voor mij niet zoveel. Alhoewel her minder lijkt dan normaal, maar ben er ondertussen wel achter dat ik me dit heel goed in kan denken. Zou niet de eerste keer zijn!

Nou heb ik sinds gistermiddag overal jeuk, echt overal, benen, buik, armen. En m'n ogen zijn ook eeg gevoelig. Alsof er zeep in zit en ik telkens moet knipperen, krijg hele tijd tranen. Herkent iemand dit?

2. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Klinkt mij in de oren als hooikoorts meid... In ieder geval het gedeelte van je ogen. De rest van je lichaam dat weet ik niet. Ik ben ervaringsdeskundige en het zijn momenteel hoogtijdagen om het zo maar te zeggen.

3. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Klonk mij ook meteen als hooikoorts. Het is drama nu :(

4. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Hooikoorts!
    ik wordt ook helemaal gek van de jeuk, met name aan mijn neus, rode waterige kriebelige ogen, 100x op een dag niezen, een loopneus enz enz

dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik je topic titel las..
    ik denk dat het niets te maken heeft met zwangerschapssymptomen hoe jammer ik dat ook voor je vind, sorry..

5. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Heb nog nooit last van hooikoorts gehad, hoef ook niet te niezen en ook geen loopneus. Hihi

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik had er ook nooit last van tot een kleine 5 jaar geleden (ben nu 30)

en de symptomen waar je last van kan krijgen zijn:
    Verstopte neus
    Loopneus
    Rode huid rondom de neus
    Jeuk aan de neus
    Niezen

Tranende ogen
    Rode of branderige ogen
    Jeukende ogen
    Pijnlijke ogen
    Gezwollen ogen

Piepende ademhaling
    Hoesten
    Kortademigheid

Vermoeidheid
    Slaapproblemen
    Hoofdpijn
    Concentratiestoornissen
    Verminderde (school)prestaties

7. YYYYY

YYYYY Actief lid

20 mrt 2016
    129
    35
    28
    Ik dacht ook gelijk hooikoorts.
    Dit is een allergie die je altijd kunt ontwikkelen ook op latere leeftijd.
    Ik kreeg dat voor het eerst toen ik 21 was.
    En ik krijg dit ook niet met niezen en een loopneus. Alleen met jeuk en traanogen/veel troep in de ogen.
    Bij iedereen uit dit anders.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben 38, nooit last van allergieën gehad. Helaas nu voor het eerst behoorlijk last van hooikoorts. Ik dacht daar ook meteen aan, toen ik je post las.

9. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik dacht eigenlijk eerder aan forum verslaving :D Ik heb last van de ogen bij teveel topics lezen op het forum hihihihi

10. LovelyyX93

LovelyyX93 Niet meer actief

Heel duidelijk Hooikorts. Ik heb het ook en heb er medicijn voor gekregen (overigens niet schadelijk als je zwanger bent of probeert te raken)

11. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Ook ik ben nu al 4 weken neus verkouden, hoesten, niezen, jeukende en brandende ogen... Is bij mij echt door de zwangerschap ( normaal 1 dag per jaar wat ziekjes maar verder niks)....

12. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dit hoort niet bij een zwangerschap,maar bij hooikoorts.

Ts,ook jou klachten komen hoogstwaarschijnlijk door hooikoorts.

13. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Net als Pipo denk ik dat het bij jou ook hooikoorts is. Dat je normaal maar een dag per jaar ziek bent zegt wat dat betreft niks. Zoals al eerder gezegd kun je ook op latere leeftijd ineens hooikoorts krijgen.

Ik heb wel een gehoord (weet niet of het waar is?) dat een verandering in je hormoonhuishouding hiermee te maken kan hebben. Mogelijk dat het dus wel gelinkt is aan je zwangerschap. Zelf hoop ik dat als ik zwanger mag worden, daarmee meteen m'n hooikoorts verdwijnt ;):D haha maar dat is vast ijdele hoop.

Ik krijg ook medicijnen, anderen dan die ik eerst kreeg ivm het proberen zwanger te worden. Eerst kreeg ik levocetrizine, dat mag niet maar cetirizine is gewoon veilig.

Deel Deze Pagina