Hi, mijn vriend en ik zijn al enige tijd bezig om zwanger te worden, nu moet ik een foam echo omdat ik in het verleden chlamydia heb gehad. (Waar ik waarschijnlijk ruim een half jaar mee hebt gelopen) Nu vroeg ik mij af hoe groot is de kans dat er iets beschadigd is in de eileiders?
Ik heb ook chlamydia gehad en zeker een jaar mee rondgelopen misschien nog wel langer. Ook mijn vriend besmet maar die kreeg al snel irritaties waardoor we erachter kwamen. Ik heb voordat ik zwanger werd geen onderzoeken gehad. Bij beide kinderen in ronde 3 zwanger geraakt. Nu proberen we voor een derde. Net ronde 2 dus daar kan ik nog niks over zeggen
Aaah oke, ja wij gaan al richting de 2 jaar.. en mijn vriends zaad is helemaal goed. Word gewoon een beetje gek van de onzekerheid dus vandaar dat ik dacht ik vraag het hier wel eventjes.
Mijn gynaecoloog zei dat de duur van de periode met chlamydia helaas niets zegt. Het gaat om waar de boel genesteld is en of dat eventueel verklevingen heeft veroorzaakt. De een kan al schade hebben na een paar weken en de ander kan er rijden mee rond lopen zonder en andersom. ik heb het waarschijnlijk 3 maanden gehad. Zwanger worden lukte niet maar bij de hsg was geen afwijking te zien uiteindelijk na 3 jaar via ivf zwanger geraakt en zei de gyn dat er mogelijk mini verklevingen waren die met de hsg niet te zien waren maar waar het eitje wel last van kon hebben. Ik heb ook altijd het idee gehad dat het voor mij kansloos was om ooit nog spontaan zwanger te raken, tot ik 1,5 maand geleden ineens een positieve test had. helaas kan ik je onzekerheid niet weg nemen ik duim voor je op een goede uitslag en dat je snel een mooie test in handen hebt.
Lastig te zeggen. Ik heb vrij lang chlamydia gehad maar er is blijkbaar niets gebeurd want ik ben 3x in ronde 1 zwanger geraakt (en nu was ik zelfs “al” 36) ik was er altijd zo bang voor nadat ik er achter kwam chlamydia te hebben. Ik denk dus dat het niet zoveel uitmaakt hoelang je het hebt gehad. Zo vervelend dat jullie al zolang bezig zijn! Ik duim voor een goede uitslag!
Ik heb vermoedelijk een 7jaar ermee rondgelopen en gelukkig heeft het niets aangetast. Na 2ab kuur waren we er vanaf. De eerste kuur was niet voldoende.
Ja, het is wat anders. Het doel is wel hetzelfde. Foam echo is minder pijnlijk. Hsg is met contrast vloeistof onder rontgen apparaat. Foam echo is in de gyn stoel er is paar jaar terug wetenschappelijk onderzoek naar gedaan dat foam echo net zo effectief is. Maar is stuk makkelijker, minder belastend en minder pijnlijk
Ik had dit ook, wist niet dat ik het überhaupt ooit had gehad en toch antistoffen. Bij mij bleek de rechtereileider niet helemaal okee, maar links was wel goed. Mijn bbz zat dan ook in mijn rechtereileider. Helaas zeggen al onze verhalen weinig over de kans dat jij ook iets van een verkleving ofzo hebt. Ik hoop dat je geluk hebt en dat alles gewoon mooi doorgankelijk is!
Dank je wel! ❤️ het doel is hetzelfde maar bij een hsg is het contract vloeistof en bij een foamecho schuim. Hsg is best pijnlijk dus een foamecho lijkt mij wat vriendelijker.