Wie ook zeer lange cyclussen? En welke behandeling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kelly1980, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Goede avond dames!

Ik hoop dat ik hier op het juiste adres ben met mijn vragen:

ik moet binnenkort samen met mijn mannetje voor het eerst naar de gynaecoloog ivm zeer lange cyclussen en een korte luteale fase. Huisarts dacht aan primaire oligomenorhoe...
    Wie herkent dit en welke behandeling hebben jullie gehad?

Liefs Kelly

2. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Wat primaire oligomenorhoe... weet ik niet, maar ik ben woensdag bij de gyn geweest omdat ik lange cyclussen heb en graag een kind wil.
    Bij ons is het zaad van mn mannetje onderzocht en hebben ze bij mij bloedgeprikt. Pas daarna hebben we voor het eerst een gyn gezien. Deze heeft een inwendig onderzoek bij mij gedaan. En omdat alles er goed uit zag heeft ze mij 50 mg clomid voorgeschreven om mn eierstokken wat harder te laten werken. Als ik ongi ben geworden moet ik nog een keer een onderzoek en daarna op controle blijven.

Hoop dat bij jou nu ook alles sneller gaat.

3. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    ik heb op inernet opgezocht wat primaire oligomenorhoe betekende: je hebt dan vanaf het moment dat je voor het eerst ongesteld bent geworden al lange cyclussen ( dus wordt je minder vaak ongesteld)
    Ik hoop ook dat er bij mij snel duidelijkheid komt want word een beetje gek van die lange cycli( nu al weer bijna 9 weken)......

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik had ook wat langere cyclussen, gemiddeld rond de 40 a 45 dgn. Toen 50 mg clomid gekregen en nu keurige cyclus van rond de 29 dgn.

Succes

5. Oleole

Oleole Niet meer actief

ook lange onvoorspelbare cyclus tussen de 38-70 dagen. Ben door huisarts doorverwezen naar fertiliteit poli. Ben daar op dieet gezet (was niet reuze zwaar maar met een gezond bmi onder de 25 heb je meer kansen) en aan de clomid gezet. Heb nu een cyclus van 32-36 dagen maar nog steeds geen zwangerschap.

6. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    ik heb ook last van een lange cyclus. Ze noemen dat PCO. Volgens de srts ben je dan niet meer dan 8x ongi per jaar....klinkt erg weinig, voor mijn gevoel ben ik het veel vaker.
    Heb van de art clomid gekregen, waardoor mijn cyclus naar de 31 of 32 dagen is verlaagd. Het net mijn eerst iui achter de rug en zit op het wachtbankje.
    De zwemmers van mijn mannetje waren ook niet zo best, vandaar dat we met de iui begonnen zijn.
    Kelly heel veel succes en sterkte bij de testen, wie weet valt het heel erg mee en ben je straks zwanger voordat je het weet.

7. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    hallo meiden!

Bedankt voor jullie antwoorden!
    Ik had de huisarts gevraagd of ik PCO zou kunnen hebben, maar hij vond dat erg onwaarschijnlijk omdat ik aan de lichte kant ben qua gewicht, ik geen overbeharing heb en ook geen acne. Kan het toch zo zijn dat je zonder deze kenmerken toch PCO hebt?

8. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    PCO betekend dat je veel eitje aanmaakt en geen of weinig eisprongen hebt.. Bij mij is dat ook geconstateerd maar ook ik heb geen last van overbeharing en puistjes... De lange cyclussen deden bij min gyneacoloog een belltje rinkelen en na mn inwendig onderzoek bleek het zeer duidelijk PCO te zijn...
    Ik hoop voor jou dat het natuurlijk iets anders is en dat je gauw zwanger mag zijn!

9. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    oke dus je kunt wel degelijk PCO hebben zonder andere kenmerken!
    Dat dacht ik al maar door mijn huisarts ging ik aan het twijfelen....
    Als ik meer weet uit de onderzoeken dan laat ik het jullie zeker weten, zit nu nog op de eerste afspraak te wachten!

10. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    ik heb een normaal gewicht geen acne en geen overbeharing.
    Ze zullen het bij de gyn. helemaal voor je uitzoeken. Het enige nadeel aan de PCO vind ik dat ik niet weet wanneer ik een eisprong heb.

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook geen overbeharing of overmatige acne hoor. En toch PCO. Heb ook niet echt last van overgewicht maar ben wel iets te zwaar met een BMI van 25,7 (maat 40/42) zeg maar. Maar vind mezelf echt niet dik ofzo.

Wel duidelijk de kralenkrans op mijn eierstokken en een vergrote eierstok. Ik heb nog wel eigen eisprongen en ik voel ze ook heel duidelijk sinds twee cyclussen.

Helaas heeft mannetje ook verminderde zaadkwalitieit en horen we eind april verdere behandelplan na nog een extra zaadtest.

Jij veel sterkte en succes meid.

Liefs Zora

12. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    goede avond allemaal!

Er zijn hier genoeg lotgenoten zo te zien! ( helaas eigenlijk)
    Ik kan 4 april om 11 uur terecht bij de gyn.
    Daarna krijgen jullie van mij een update!

Eerst lekker op vakantie naar de caribbean!Tot 1 april allemaal en heel veel succes toegewenst!

13. Hier ook pco geconstateerd zonder alle andere kenmerken (acne, overgewicht, overbeharing). Na twee rondes Clomid was het bij ons al raak!

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.077
    2.220
    113
    Brabant
    Hier lange cyclussen, zie onderschrift. Geen overgewicht, acne of echt overbeharing. Wel PCO. DUs het kan.
    Iig heel veel succes ermee! en eerst een hele fijne vakantie! neem je de zon mee terug deze kant op?

15. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    he positieve verhalen erbij gekomen! :) :)

De zon kreeg ik niet goed te pakken, maar ik heb hem echt geprobeert mee te nemen!

Was een super vakantie, en ben nu wel benieuwd wat ons vrijdag te wachten staat.........

Trouwens nog steeds niet ongi ( al op dag 80 zucht......)

16. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Ik heb zelf ook hele lange cyclussen.
    Van 40 tot 55 dagen. Zelf de provera sloeg bij mij niet aan. Volgens de gyn heb ik daarom geen eisprong of geen goede. Ben nu met clomid begonnen op dag 13 zh geweest, had een ei maar wel te groot 4 cm. Succes met de onderzoeken hoop dat je snel weet waar je aan toe bent.

Liefs maatje

17. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    he dames!

Net terug uit het ziekenhuis: ik had al een vermoeden maar dat is nu bevestigd......ook ik heb PCO!
    Er is gelijk bloed afgenomen en een uitstrijkje voor onderzoek en moet nu wachten tot 28 april voor de uitslagen van het bloed en het sperma van mijn mannetje....
    28 april dus uitslagen en waarschijnlijk ook start clomid

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Spannend meid. Ik had al even een berichtje voor je achtergelaten bij het PCO topic maar hier nog even, wij krijgen 25 april uitslag van 2e zaadonderzoek en verder behandelplan. Spannend.

Liefs Zora

19. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Hoi Zora!

Ik hoop echt voor je dat de zwemmers van je mannetje nu wel goed zullen zijn! Was even in je album aan het kijken, wanner ben je getrouwd? Wij zijn 31 augustus 2007 getrouwd!

20. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Mijn cycli verschilden van 28-100 dagen. Ik heb het gewoon een tijd afgewacht met de hoop dat het vanzelf beter zou worden. Dat werd het niet echt. Op een gegeven moment heb een hele lading LH-tests via internet gekocht. Die waren niet zo duur. Ik ben toen gewoon alle dagen gaan testen. Op een gegeven moment had ik een hele lichte streep wat volgens de beschrijving niet als positief beschouwd mocht worden. De volgende dag had ik helemaal geen streep meer.
    Achteraf is dat wel het weekend geweest waarop Nova verwekt is.
    Misschien is dit ook een idee voor jullie voordat je meteen naar de hormonen grijpt. Dit is over het algemeen namelijk niet zo goed voor je lijf. Ik weet wel dat je het liefst gister al zwanger bent zodra je begint, maar een jaar klussen is echt heel normaal hoor en iets langer ook, zeker als je een lange cyclus hebt.

Deel Deze Pagina