Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nugget90

    Nugget90 Lid

    22 jul 2022
    38
    38
    18
    Vrouw
    Goedenavond dames,

    Ik heb 2 weken geleden een lisexcisie gehad en maak mij nu heel erg zorgen. In het rapport zag ik namelijk dat het weefsel 0,9cm diep was en dat lijkt mij erg veel. De gynaecoloog gaf aan dat het weefsel uitzet na het branden, klopt dat? Heb er twijfels over. Hoop dat mijn baarmoederhals hierdoor niet te kort is. Ik wil graag gauw proberen zwanger te worden zodra ik hersteld ben, maar ben bang dat dat nu niet zonder problemen gaat. Wie heeft hier ook ervaring mee gehad? Hoop op goed nieuws.

    Ik heb overigens geen afscheiding maar wel een week waterige bloedverlies gehad. Valt me op dat het echt waterig was en niet slijmerig zoals ik gewend was van een menstruatie. Is dit normaal? Komt het slijm weer terug? Lees dat baarmoederhals nu minder slijm aan maakt, maar komt dat dan wel goed met zwanger worden?

    hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik zou even met de gyn overleggen wat wijsheid is. Over na hoe veel tijd na de ingreep het verantwoord is om zwanger te raken. Een bevruchte eicel heeft slijmvlies nodig hebben m zich te nestelen. Als dat nog niet voldoende aanwezig is kan dat voor complicaties zorgen.
    En om je gerust te stellen. Een vriendin van mij heeft 2 Jaar terug een lisexcisie ondergaan en is vorige maand bevallen van een gezonde zoon na een goede zwangerschap.
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Mijn lisexcisie is alweer 7 jaar geleden. Hoe het qua herstel ging weet ik niet meer precies. Qua bloedverlies was het wel wat waterig geloof ik. In ieder geval niet zoals een menstruatie.

    Ik ben nadien 2x zonder problemen zwanger geworden. Goede zwangerschappen gehad.
     
  4. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Dat bloedverlies na lisexcisie waterig is, is normaal want het is geen menstruatie maar wondgenezing.
    Volgens mijn gyn heeft het geen invloed op zwangerworden, wel heb je verhoogde kans op vroeggeboorte.
    Mocht je twijfelen of de behandeling goed is gegaan, kan je altijd je gyn bellen. Ik had sowieso een week na de behandeling een belafspraak om biopt uitslag te bespreken en toen kon ik ook alle mijn andere vragen steleln.
     
  5. Nugget90

    Nugget90 Lid

    22 jul 2022
    38
    38
    18
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Fijn om te horen dat het uiteindelijk goed is gegaan bij jou. Hopelijk komt het bij mij ook goed. Misschien een beetje rare vraag, maar is het slijmverlies (bij je menstruatie) wel gewoon aanwezig? Misschien ben ik te vroeg om na 2 weken al in paniek te zijn, maar het lijkt zo ‘droog’ en dat ben ik niet gewend.
     
  6. Nugget90

    Nugget90 Lid

    22 jul 2022
    38
    38
    18
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie. De gynaecoloog gaf aan dat ik al na 3 a 4 maanden voor een nieuw uitstrijkje mag gaan. Wat fijn te horen dat je vriendin zwanger is geworden én een goede zwangerschap heeft gehad. Had ze geen bijzonderheden verder, zoals prikjes of een band?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    nee geen bijzonderheden gehad, gewoon echt een fijne normale zwangerschap!
     
    Nugget90 vindt dit leuk.
  8. Nugget90

    Nugget90 Lid

    22 jul 2022
    38
    38
    18
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Dus je menstruatie is gewoon zoals ervoor? Of nog steeds een beetje waterig?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    schrijf al je vragen ook op! Zo vergeet je niets te stellen op het moment dat je de gyn weer spreekt.
     
  10. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Heb gewoon mijn nornale menstruatie. Maar ik zal ook niet weten wat je bedoelt met slijmerige menstruatie. Ik heb nooit slijm bij mijn menstruatiebloed eigenlijk ... Maar het is iig niet meer verdund of zo als je dat bedoelt.
     
  11. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Hier ook een lisexcisie gehad en daarna zwanger geworden zonder problemen.
    Ik had een aantal weken bloedverlies en wondvocht. Het duurde wel een week of 6 voordat het helemaal weg was. Bij mij was alles een paar maanden echt wat droger. Ik maakte mij er toen ook zorgen om, maar met de tijd kwam het meer terug. Het is wel nog steeds wat minder als dat ik gewend was. Maar kon gewoon zwanger worden.
    Bij mij is er zelfs 2 cm weefsel weg gehaald. Tijdens de zwangerschap extra controles gehad voor de lengte van mijn baarmoedermond. Maar die meting was elke keer prima! Dus ondanks dat er flink weefsel is weg gehaald bij mij was het niet te kort gelukkig. Mocht dat wel zo zijn geweest dan plaatsen ze tijdens de zwangerschap een bandje om je bmm ter versteviging.
    Hoop dat dit je een beetje gerust stelt.
    Oh ja nog 1 dingetje….
    Lees dat je na 3-4 mnd controle uitstrijkje gaat doen. Ik wilde toen ook zsm. Maar mijn gyn raadde dat echt af omdat je lichaam echt de tijd moet hebben om die cellen op te ruimen. En als je te vroeg een uitstrijkje weer doet, dan heb je kans dat de cellen nog niet helemaal normaal zijn (er blijft altijd wat achter wat je lichaam zelf moet opruimen). En dan word je misschien onnodig ongerust weer.
    Ik heb de controle op advies na 6 maanden gedaan. En toen was alles weer goed….
     
    Nugget90 vindt dit leuk.
  12. Nugget90

    Nugget90 Lid

    22 jul 2022
    38
    38
    18
    Vrouw
    Dank je wel voor het delen van je ervaring!
    Wat goed om te horen dat alles goed is gegaan bij jou. Bij mij is er 2x2.2x0.9 weggehaald en daarom ben ik zo ongerust. Ik vind dat nogal veel. Hoeveel maanden had jij gewacht met zwanger worden en hoe ‘snel’ was het gelukt?

    Uitslag van mijn biopt was CIN3 vandaar de lis, maar uitslag lis was CIN1.. aan de ene kant blij maar aan de andere kant verdrietig dat ik een lis heb gedaan en niet gewacht tot zwangerschap of wachten tot me lichaam het zelf zou opruimen.. vandaar dat ik er zo mee zit. De gynaecoloog gaf daarom aan dat ik na een kortere tijd al terug mag voor controle.

    Hopelijk gaat het ook goed komen bij mij. Had een heel lijst met vragen door de arts tijdens het gesprek, maar daarna schoten nog vragen binnen, vandaar. Blij om te horen dat je baarmoederhals weer voldoende slijm aan heeft gemaakt. Bij mij is het nu 2,5 week geleden, dus denk dat ik geduld moet hebben. Door de stress ook al 4 weken over tijd ☹️
     
  13. loesje6

    loesje6 Bekend lid

    4 mei 2012
    884
    196
    43
    Ja kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik had dat ook heel erg, maar achteraf ben ik blij dat het zo gegaan is. Bij mij was de uitslag ook Cin 3 van de lis. Het hele gebied. Ik kan me voorstellen bij cin 1 dat je had willen wachten. Maar je had blijkbaar ook dan cin3 plekjes als dat uit het biopt kwam toch?
    Ik heb van mijn gyn begrepen dat het zwanger kunnen worden niks te maken heeft met de lis. Dat slijm komt tzt weer terug. Enkel tijdens de zwangerschap heb je meer kans op complicaties als bijv dat je baarmoedermond verkort kan zijn. Maar dat is hier dus niet eens het geval nadat ze veel bij mij weggehaald hebben. En zelfs als je bmm verkort is kunnen ze er veel aan doen.
    Ik ben in aug gaan proberen en heb een paar miskramen achter elkaar gehad. En daarna blijvend zwanger. Schrik er niet van: de reden van de miskramen bleek bij mij iets hormonaals uit bloedonderzoek. Omdat ik nu wat ouder ben. Dus dat had ook niks met de lis te maken. Ik ben in 5 maanden 4 x zwanger geworden en de 4e keer was het blijvend. Maar dat kwam dus door afwijkende hormonen en niet van de lis.
    Het zwanger worden ging juist heel vlot.
    Veel sterkte en wacht het controle uitstrijkje af en dan kun je met een gerust hart proberen.
    Iets uitgebreider voorspel is misschien handig zodat je lichaam wat meer slijm aanmaakt en het minder droog is… het zal met de tijd steeds meer verbeteren!
     
  14. Nugget90

    Nugget90 Lid

    22 jul 2022
    38
    38
    18
    Vrouw
    De gynaecoloog snapte het ook niet helemaal en zei dat waarsch de biopt het ergst was (cin3) en dat het daarmee weg was en dat de rest CIN1 was.

    Ik twijfel of ik vorige week nou menstrueerde of dat dat bij de genezing hoorde. Ik had eerste paar dagen namelijk alleen wond vocht en bij het afvegen wat bloed maar na iets langer dan een week leek het op een menstruatie (best veel bloed) maar wel waterig en niet zoals ik gewend was. Had jij dit ook of was ik misschien toch ongesteld?

    Wat verdrietig om te horen over je mk ☹️ Maar wel fijn dat het gauw erna wel gelukt is én een gezonde zwangerschap. Mijn hormonen zijn nu ook al 2 maanden in de war (door stress?)..
     
  15. Nugget90

    Nugget90 Lid

    22 jul 2022
    38
    38
    18
    Vrouw
    De gynaecoloog snapte het ook niet helemaal en zei dat waarsch de biopt het ergst was (cin3) en dat het daarmee weg was en dat de rest CIN1 was.

    Ik twijfel of ik vorige week nou menstrueerde of dat dat bij de genezing hoorde. Ik had eerste paar dagen namelijk alleen wond vocht en bij het afvegen wat bloed maar na iets langer dan een week leek het op een menstruatie (best veel bloed) maar wel waterig en niet zoals ik gewend was. Had jij dit ook of was ik misschien toch ongesteld?

    Wat verdrietig om te horen over je mk ☹️ Maar wel fijn dat het gauw erna wel gelukt is én een gezonde zwangerschap. Mijn hormonen zijn nu ook al 2 maanden in de war (door stress?)..
     
  16. Nugget90

    Nugget90 Lid

    22 jul 2022
    38
    38
    18
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Ik ben nu al 6 weken over tijd en begin zorgen te maken. Ik had 2 weken na de operatie wel ineens veel bloedverlies.. leek op menstruatie, maar toch net anders: wel helderrood maar leek zo waterig. Vraag me nu af of ik toen menstrueerde. Hoe lang duurde het voordat jij je menstruatie had na de ingreep?
     
  17. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Ik menstrueerde meteen daarna. Bloedverlies na de behandeling liep over naar menstruatie.1,5 week bloedverlies en en daarna dag of 5 menstruatie.
    Het kan ook zijn dat je menstruatie een keer wat meer waterig is. Ik persoonlijk zou niet zo zorgen maken maar ik ben ook niet type die snel zorgen maakt dus ik weet niet of je heel veel aan mijn advies hebt :o:
     
  18. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.296
    1.104
    113
    Vrouw
    Nugget90 en Newbie123 vinden dit leuk.
  19. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.204
    1.697
    113
    Vrouw
    Ik heb in maart net voor de opstart van fertiliteit een lisexcisie gehad.

    wat het vocht betreft; is normaal dit is wondvocht en geen ceverinx slijm. Pas wannee de wonde genezen is krijg je je normale slijm terug.

    qua dikte heb ik zelf geen idee van maar eigenlijk zegt men dat een lisexcisie de minst ingrijpende manier is. De kans op vroeggeboorte verdubbeld wel, maar blijft toch nog steeds héél erg klein. Je kans om zwanger te geraken heeft hier totaal geen effect op.

    voor het zwanger worden; helaas hebben wij onze zwangerschapswens moeten uitstellen met 3 maand. Na een lisexcisie is de baarmoedermond verzwakt en ontstoken. Deze factoren kunnen leiden tot miskramen. De kans ik blijkbaar nog veel groter dan normaal dus fertiliteit werd niet opgestart.
     
  20. Newbie123

    Newbie123 Fanatiek lid

    7 jul 2021
    2.204
    1.697
    113
    Vrouw
    [QUOTE="Gezall, post: 24270436, member: 123817"]De gynaecoloog snapte het ook niet helemaal en zei dat waarsch de biopt het ergst was (cin3) en dat het daarmee weg was en dat de rest CIN1 was.

    Ik twijfel of ik vorige week nou menstrueerde of dat dat bij de genezing hoorde. Ik had eerste paar dagen namelijk alleen wond vocht en bij het afvegen wat bloed maar na iets langer dan een week leek het op een menstruatie (best veel bloed) maar wel waterig en niet zoals ik gewend was. Had jij dit ook of was ik misschien toch ongesteld?

    Wat verdrietig om te horen over je mk ☹️ Maar wel fijn dat het gauw erna wel gelukt is én een gezonde zwangerschap. Mijn hormonen zijn nu ook al 2 maanden in de war (door stress?)..[/QUOTE]

    wat ik vetgedrukt zette is bij mij andersom gebeurd. Bij de colposcopy is bij mij gezegd: ik heb 2 biopten genomen aangezien de ruimte met CIN3 heel klein zijn. Het ziet er allemaal goed uit dus je moet er echt niet vanuit gaan dat je nog een lis moet laten doen en je mag je traject met fertiliteit gewoon opstarten. 2 weken later het hartverscheurende telefoontje dat het toch ernstiger was dan verwacht. :$ En nog 3 weken later lag ik op de ‘operatie tafel’.
     

Deel Deze Pagina