Zwanger worden na mirena :)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Starry, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Konijn wat heb jij je eerste echo lekker op tijd! Ik moet wachten tot 9+1 weken... bij Julie moest ik tot 9+5 wachten. Vindt het ook superspannend! We nemen Julie niet mee, we gaan naar de vk als zij op het KDV is.

Blueeyes, kan me voorstellen dat je bekaf bent na die kuur. Hopelijk gaan die probiotica helpen om je weer wat op te peppen. Hoe voelt je man zich, is hij al wat opgeknapt? Fijn als jullie er dalijk weer voor kunnen gaan!

Starry, da's een korte cyclus dan! Wisselen jouw cycli erg in lengte?

2. Konijn87

Konijn87 Actief lid

@ Miffy: ik heb de datum eigenlijk zelf wat gekozen. De dokter zei eigenlijk 8,5 weken, maar vermits ik steeds zo ongerust ben (en het hartje op 7,5 week toch ook al duidelijk te zien moet zijn) lijkt het me handig om het iets vroeger te hebben. Wanneer is de volgende echo eigenlijk, op 12/13 weken?

3. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Konijn, ohhh wat mag je vroeg, ben jaloers. Tegen die tijd heb ik wel de intake gehad bij de VK, maar nog geen echo boehoeeee, haha!!!

@Miffy, ik denk dat ze mij pas rond de 11 weken voor een echo willen laten gaan, helaas....

@Calimero, gefeliciteerd met je zwangerschap, zou gezellig zijn als je hier weer komt schrijven!

Zo, hier vol ik me naarmate de dag vordert steeds beroerder. 's Morgens gaat het prima en als ik moeier wordt, wordt ik dus misselijker.. Hele ervaring, dit heb ik namelijk nooit gehad. Heb de wc nog niet hoeven omarmen hoor, maar gewoon een vervelend gevoel, haha!!

4. Amikaatje

Amikaatje Actief lid

12 okt 2010
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, daar ben ik ook weer even.
    Weinig nieuws vanaf deze kant. Ik heb het idee dat ik wat vruchtbaar slijm aan heb nu, dus misschien zit mijn ei er wel aan te komen. Zou mooi zijn, heb ik niet zo’n lange cyclus, maar we wachten wel even af hoe het verder gaat. Wel nog steeds erg gevoelige borsten wat ik wel vervelend vind, maar ja niets aan te doen he
    Konijn, wat fijn dat het bloedverlies gestopt is en dat je al zo snel een echo krijgt. Krijg je dan nog een extra echo omdat je het over 12/13 weken hebt?? Je krijgt er toch 1 rond de 10 en dan de 20wekenecho of zit ik er naast (ben er ook al tijdje uit). Hoe je van dat angstige gevoel af komt? Geen idee. Ik denk dat ik ik dat ook wel zal hebben. Heb sinds mijn eigen (prima verlopen) zwangerschap zoveel ellende gezien. Natuurlijk nog veeeeeeeeeel meer goede zangerschappen maar die vergeet je sneller he.
    Miffy, voor jou dus ook al een echoafspraak. Groot gelijk dat jullie zonder je dochter gaan. Vertellen jullie het haar wel al of pas later in de zwangerschap? Hoe voel je je? Al beetje aan het idee gewend?
    Zonnebeer, jouw mannetje kan dus niet mee voor de echo. Weet je al wie je dan mee gaat nemen? Hebben jullie het al aan mensen verteld? (geldt trouwens ook voor de andere zwangeren, al mensen ingelicht?)
    Blue Eyes, wat heb je precies gehad? Weet dat ik er iets over gelezen heb, maar niet meer wat. Hopelijk krijg je in elk geval wat nieuwe energie door de probiotica!
    Starry, jullie gaan er dus nog niet voor? Speciale reden dat jullie nog wachten? Zo te horen heb je een wisselende cyclus of valt dat wel mee?
    Lique hoe gaat het met jou? Weten jouw kids al dat er een broertje/zusje aankomt?

5. Konijn87

Konijn87 Actief lid

@ Amikaatje: Ik hoop voor jou dat je ei eraan komt en wens je alvast veel klusplezier toe! ;)
    @ lique80: Jammer dat je zoveel last hebt van 'avondmisselijkheid', hopelijk ben je er met 12 weken vanaf! Heb je overdag wat tijd om te rusten of werkte je voltijds?

Hoe gaat het met de andere dames?

Ik heb ook nog een praktisch vraagje: wanneer zijn de standaard echo's dan eigenlijk? Ik dacht dat je één rond 6 weken én één rond 13 weken had, maar blijkbaar is dat niet zo? Want wat als ik rond 8 weken een echo heb en dan pas rond 20 weken, dan weet ik toch niet zeker of ons kindje het nog goed doet? Ik heb al verhalen gehoord van een goede 8 weken echo en dan bleek het kindje overleden te zijn op de 13 weken echo? Jammer dat we niet gewoon thuis een echo-toestel kunnen zetten om iedere avond even heerlijk te kijken hoe het kindje groeit ;)

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik dacht mn ongie zit eraan te komen nadat roze afscheiding maar tot nu toe niet door gebroken, wel last van me borsten maar dat heb ik al een tijdje dus dat wil ook niets zeggen volgens mij.

Ik heb een beetje pijn in me keel 4 de keer al in 2 maanden tijd en nu is me stem ook nog eens helemaal weg, ga straks echt de dokter bellen moet ook werken maargoed wil mijn stem terug.

@ Amikaatje wij willen eigenlijk eerst verhuizen en dan voor een tweede gaan omdat wij nu geen extra kamer hebben voor een baby en onze slaapkamer is ook niet al te groot.

7. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Amikaatje, Sam en Djim weten nog van niks hoor. We willen het het liefste geheim houden tot na de eerste echo. Daarna gaan we het de kids rustig vertellen, maar niet te specifiek denk ik. Het duurt nog zooooo lang. En mama heeft nog geen dikke buik (nou ja naast die van mezelf;))

@Wie-het-weten, 1 zwangere hartsvriendin weet het en 2 vriendinnen die ook druk bezig zijn kindjes te maken. We volgende elkaars cyclus en vond het niet leuk om het voor ze te verzwijgen. Kwam nu al hard aan, maarja, was natuurlijk ook weer zo snel raak.

@Echo, tja was is standaard. Ik dacht de termijnecho rond 11-12 weken en 20-wekenecho. Maar mocht je je cyclus niet weten/miskramen hebben gehad.. Dan krijg je ook wel eens eerder en meerdere echo's. Ik eb er alle keren maar 2 gehad. Bij de eerste rond de 8 weken en bij de 2e rond de 11 weken. Daarna rond 20 weken.
    Meestal bij het 2e en anders 3e bezoek aan de VK kan ze het hartje laten horen. Dat geeft ook rust hoor Konijn! En wie er mee gaat naar de echo, tja ik hoop mijn vriend, we zullen zien. Eerst maar een datum en tijd afwachten.

@Starry, nou wat vreemd zeg! Misschien innesteling??? Late eisprong?? Ik zeg maar wat hoor…. Of is dat echt onmogelijk?? Alles netjes gedaan zeg maar?

@Konijn, ik werk 3 dagen, ga soms uurtje eerder weg, effe liggen op de bank, vooral als ik in de avond nog afspraken heb. Op mijn vrije dagen slaap ik in de middag even. Dit helpt allemaal wel mee. En optijd naar bed, maar dat lukt ook niet altijd. Verder begin ik een aardig narrig kind te worden, haha!! Heel vervelend voor mijn vriend. En een libido van onder nul, daar baal ik wel een beetje van. Hopelijk trekt het allemaal snel een beetje bij, ahha!!

8. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Konijn: ik ben ok onzeker hoor, ook al is eht mijn 3e!!
    lek dat we op dezelfde dag de echo hebben! nog maar 3 weekjes (al duurt dat nog heeeel lang, hihi)

NOrmaal krijg je in NL 2 echo's, 1 met 10 wk ongeveer en 1 met 20. Tegenwoordig krijg je ook vaak een groei/ liggingsecho met 36 weken

Lique: ik ben ook in de avond missleijk, maar gelukkig niet zo erg dat ik moet overgeven.

9. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Echt super dat we op dezelfde dag onze eerste echo hebben, kunnen we samen aftellen en stressen, Zonnebeertje! :D

De misselijkheid valt hier goed mee, ik ben vooral misselijk als ik honger krijg. Nu heb ik bijvoorbeeld plots zo'n hongeraanval, maar alle geluk wel 'gezonde honger', ik eet meergranenkoekjes en Grany. Chocolade smaakt me helemaal niet meer, terwijl ik er voorheen kilo's van kon binnen spelen.
    Vandaag 11:40Zonnebeertje

Vandaag 11:40Zonnebeertje

10. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Dames, wat is het hier rustig!!!!

@Konijn, we zijn beide op een vrijdag uitgerekend, haha!! WE schelen precies 2 weken (nu nog).

@Zonnebeertje, ja das toch vreemd he, die avondmisselijkheid ;)

11. Konijn87

Konijn87 Actief lid

't Is hier inderdaad rustig! Hoe zit het de NODs? Kwamen er niet nog enkele aan?

Ik ben tegenwoordig ook vooral 's avonds misselijk, na het avondeten. En erg moe, ik lag gisteren al om 20u in mijn bed maar was deze ochtend nog moe.

'k Ben wel al minder bezig met de idee dat het mis kan gaan, wat een opluchting ;)

Hoe gaat het met de andere dames? Blue Eyes? En Starry, hoe is het met je keelpijn en je ongi? Is die al doorgebroken?

12. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ha meiden, daar ben ik ook weer!

Amikaatje, spannend dat je ei er mogelijk aankomt! Kijk je alleen naar je slijm of gebruik je ook tempkaartjes of ovutestjes?

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik heb eigenlijk niet zoveel klachtjes, behalve wat misselijk, moe en prikkelbaar (arme vriend, hij verdraagt het dapper en heeft het boekje van Kluun weer op z'n nachtkastje liggen). Gisteren een lange autorit gehad, moet wekelijks voor m'n opleiding een eind rijden. dat viel me wel een stuk zwaarder dan normaal, was helemaal dizzy en bekaf toen ik thuiskwam.

Echo's: bij mijn vk is het standaard dat je een termijnecho krijgt bij 9-10 weken. Daarna komt de 20 weken echo, en dan nog een liggingsecho met 36 weken. Ze hebben eigen echo-apparatuur, en waren niet te beroeird om nog 1 of 2 keer extra de echo erop te zetten. Toen ik zwanger was van Julie hebben we een combinatietest laten doen in het ziekenhuis met 13 weken, daarbij krijg je ook een uitgebreide echo door de gyn. Verder hebben we nog 2 keer een 3D/4D pretecho laten maken, een met 17+3 (toen wisten we ook het geslacht) en een met 29 weken. En ik heb een Angelsound om het hartje mee te luisteren.

13. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    In de race voor een zwangerschap
    Naam - NOD - ronde - hoveelste kindje
    Blue Eyes - NOD 6 november - 2e ronde - 1e kindje wachtbankje
    Starry NOD 10 november 2e ronde 2e kindje 'wachtbankje
    Amikaatje NOD 15 november 2e ronde 2e kindje wachten op ei

Zwanger!!!!!!
    Naam - uitrekendatum - hoeveelste kindje
    Lique80 - 17-06-2011 - 3e kindje
    Konijn87 - 01-07-2011 - 1e kindje
    Miffy77- 02-07-2011 - 2e kindje
    Zonnebeertje-04-07-201 3e kindje

14. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    #214 Blue Eyes, 29 okt 2010
    Laatst bewerkt: 29 okt 2010
    Zo... even lijstje erbij gepakt!
    Tjonge zeg... moet wel zeggen dat het onwijs rap is gegaan met ons zeg! We zitten al over de helft met de zwangere meiden. En bij de niet zwangeren zitten er 2 op wachtbankje... dus alle druk ligt nu bij Amikaatje ;)

Hebben jullie dat ook dat je soms wel meer wilt vertellen, maar niet doet aangezien je dan meer bekend maakt over jezelf en dus herkbaar wordt voor anderen? Dat vind ik wel eens jammer dat dit een openbaar forum...

15. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Ja, je ziet dat Mirena niet altijd slecht is voor de vruchtbaarheid ;). Ofwel is het hier gewoon een super vruchtbaar topic :D

Spannend trouwens hoor, met z'n tweetjes op de wachtbank en Amikaatje op het bankje voor een eitje! Ik tel mee af voor jullie (dan gaat de tijd tot de eerste echo ook sneller!)

Pfff, ik voel me ondertussen alsof ik een zware griep heb: warm-koud, héél moe en vooral 's avonds misselijk. Zou 't liefst op de bank kruipen met een gezellige film maar ik moet vandaag en morgen ook nog een hele dag werken :(

Wat je schrijft herken ik ook wel hoor Blue Eyes! Ik schrijf dan iets neer en bedenk me plots "mocht die hier nu ook rondhangen, dan weet die meteen dat ik het ben...". Maar ik voel me nog iets veiliger vermits ik Belgische ben, alhoewel dat misschien juist gevaarlijker is vermits we hier met minder belgische dames rondhangen ;)

16. Amikaatje

Amikaatje Actief lid

12 okt 2010
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,
    @Miffy, ik kijk alleen naar slijm hoor. Tempen vind ik het nog een beetje vroeg voor dat kan altijd nog, vind ik ook zo'n gedoe. Hoewel ik rond de laatste ongi wel dacht zal ik gaan tempen om wat inzicht te krijgen, maar toch maar niet gedaan. Wil er eigenlijk ook niet zo heel veel mee bezig zijn al is dat moeilijk, maar met tempen of ovutesten is dat helemaal zo.
    Gelukkig heb je niet zo veel klachten. Hoorde pas van een vriendin weer dat ze zooooooooo ziek is geweest, dan krijg ik het gelijk een beetje benauwd, wat als ik dat nou ook heb. Maar goed....... eerst maar zwanger worden.
    @Konijn, jij dus belgisch. Gaat het bij jullie heel anders in zijn werk? Ga je altijd naar de huisarts als je zwanger bent? En heb je al uitgedokterd hoe het met echo's bij jullie zit? Hopelijk voel je je snel wat beter, maar schiet natuurlijk niet op dat je 2 dagen moet werken.
    @Blue eyes, jouw NOD is dus als eerste. Spannend, heb je al het idee dat het raak zou kunnen zijn? Weet je precies wanneer je ei is geweest? Hopelijk ben jij de volgende zwangere!
    En ja ik vind het soms ook lastig om dingen niet te vertellen, maar wil ook idd niet herkend worden, je weet maar nooit wie er hier ook meeleest en niemand weet dat wij nu voor een 2e gaan. Al zal het niet een onwijze verrassing zijn aangezien de 1e volgend jaar 4 wordt.
    Zo even plaatsen en even teruglezen voor de andere dames.

17. Amikaatje

Amikaatje Actief lid

12 okt 2010
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Starry, o vandaar dat jullie nu alleen "oefenen". Zijn jullie ook heel stipt of wordt je NOD toch weer spannend??? En hoest nu met je keel?
    @Lique, lekker als je af en toe 's middags even kan slapen. Slaapt jouw jongste 's middags nog? En dus niet zo gezellig voor je mannetje, die heeft klus geklaard nu is ie niet belangrijk meer, nee hoor geintje. Hoort er toch wel beetje bij, komt vanzelf weer goed.
    @Zonnebeer, voel jij je ook goed? Alleen 's avonds beetje misselijk? Lijkt me beter te doen dan ochtendmisselijkheid, maar goed kan er weinig over zeggen. Ben tijdens mijn zwangerschap nooit ziek geweest gelukkig. Hebben jullie het al tegen mensen verteld?

Hier dus druk aan het wachten en aan het klussen. Misschien duurt het nog wel even voordat ei komt maar dan hebben we in elk geval geklust. En daarna ook op de wachtbank............ spannend.

Jullie nog leuke plannen voor het weekend? Ik vanavond feestje (scheelt dat ik nu wijntje mag, had anders wel opgevallen), morgen naar vrienden en verder beetje ruimen etc in huis. En dan nog paar daagjes werken en lekker op vakantie!!!!!!!!!

Greetz Amikaatje

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Amikaatje,mijn jongste slaapt nog en oudste is vaak spelen of met papa mee. Kan ik een tukkie doen, haha!! Ja manlief heeft zijn klus geklaard en moet nu lijden, haha!Hier lekker weinig plannen. Nu de Voice kijken. Morgen een verjaardagstaart maken met marsepein met een vriendin. Verder lekker niks!!

@BlueEyes, tja, ik schrijf niet alles op, maar meeste wel hoor, haha!!

ik heb net mijn huis geboend, nu lekker voor de tv

19. Konijn87

Konijn87 Actief lid

@ Amikaatje: Ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe het hier in zijn werk gaat ;). Ik denk dat de meesten gewoon een afspraak maken met de gyn, maar omdat ik niet wist hoe het werkte ben ik gewoon bij de HA langsgegaan (moest daar toch zijn voor een voorschrift). Ze zei dat het heel normaal is dat een huisarts of verloskundige de zwangerschap opvolgt, en dat de gyn eigenlijk alleen maar nodig is voor problemen tijdens de zwangerschap. De HA heeft zelfs gewoon een echo-toestel (maar da's wel een uitzondering denk ik), en ik moet alleen voor de 12 weken echo naar de gyn, omdat het toestel van de HA niet gevoelig genoeg is.

Hoe het zit met de echo's weet ik ook nog niet goed. Maar 'k krijg op 7,5 weken een termijnecho, en dan rond 12-13 weken moet ik naar de gyn voor die medische echo (nekplooimeting, ...).

@ lique80: Klinkt als een heerlijk rustig weekendje, geniet ervan!

Ik ben op mijn werk, maar heb absoluut geen zin of energie om te werken. 'k Heb nog enkele deadlines te schrijven dus ik zal me er toch maar eens aan zetten en hier af en toe even komen ontspannen ;)

Zijn de andere zwangere dames ook zo humeurig? Ik ben zo verschrikkelijk kattig ;)

20. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    In de race voor een zwangerschap
    Naam - NOD - ronde - hoveelste kindje
    Starry - NOD 10 nov - 2e ronde - 2e kindje 'wachtbankje
    Amikaatje - NOD 15 nov - 2e ronde - 2e kindje wachten op ei
    Blue Eyes - NOD 26 nov - 3e ronde - 1e kindje

Zwanger!!!!!!
    Naam - uitrekendatum - hoeveelste kindje
    Lique80 - 17 juni 2011 - 3e kindje
    Konijn87 - 01 juli 2011 - 1e kindje
    Miffy77- 02 juli 2011 - 2e kindje
    Zonnebeertje - 04 juli 2011 - 3e kindje

Ik ben zojuist een week eerder dan verwacht ongi geworden. Goed teken al zeg ik het zelf ;), want nu kunnen we weer écht aan de slag ;)

Deel Deze Pagina