@ Blue eyes. Nog een wijntje drinken ja, maar het zal bij eentje blijven want ik zal wel de BOB zijn rond de feestdagen. Niet dat ik het erg vind hoor om bob te zijn. Maar inderdaad ik zal weer terug moeten en dan maar kijken of het via dat slangetje het spiraaltje eruit gehaald kan worden en anders wordt het een operatie. Maar ja dat zien we de 7e wel weer. Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je! Al op en top zwanger??
Jeetje Claudia wat een pech zeg. Ik hoop echt dat ze het 7 Januari wel voor elkaar krijgen. Bah, hier zat je nou net niet op te wachten zeg. Idd Blue Eyes ik bedoel idd de vergunningen in La France. Gelukkig helpt onze Franse aannemer ons heel goed en dat scheelt erg veel. Wat voor studie ben je aan het volgen?
@ Claudia: wat ongelofelijk rot! Ik kan me heel goed voorstellen dat je gisteren wel echt baalde! En zo zitten peuteren om het spiraaltje te pakken te krijgen zal vast helemaal niet fijn gevoeld hebben! Ik vind het echt jammer voor je meid! Hopelijk vliegt deze maand voorbij en krijgen ze dat spiraaltje de volgende afspraak wel gewoon te pakken! @ Blue Eyes: Hoe vlot het studeren? Ben je niet te veel afgeleid door het 'nieuwe van het zwangerzijn'? Of ben je er al wat aan gewoon? @ Nynke: haha, stiekemerd! Ik moet bekennen dat ik ook één dag voor mijn NOD getest heb hoor (en ik had allerlei goede excuses voor mezelf bedacht ). Heb je zelf een idee dat het raak zou kunnen zijn? Spannend hoor! @ Amikaatje: jammer dat je ongi geworden bent! Maar we blijven met HCG strooien hoor en het komt vast jouw richting uit! Ook wel fijn dat je cyclus niet te lang is, dan hoef je minder lang te wachten voor de volgende ronde. Maar het zal misschien toch wel even een teleurstelling zijn? @ denemarkw: Hoe gaat het met jou? @ Lique: Wat fijn dat je maandag naar de VK gaat en het hartje dan kunt horen! En ik vind jouw banner geweldig, al 13 weken ver! Je bent mijn grote voorbeeld, haha!
@Konijn: ik heb nog geen test in huis dus ik kan me nog inhouden. Ik heb geen idee of het raak is. Weet natuurlijk helemaal niet wat mijn cyclus gaat doen. Maar bij de ander kinderen had ik ook geen kwaaltjes oid was dat ik niet ongi werd waarom ik heb getest. Nu wil ik hier in het dorp ook geen test kopen anders weet iedereen het straks. Maar even kijken of ik morgen tijd heb om een dorp verop een test te gaan halen.
Hi meiden, ben ik weer. Tja vind het wel balen dat ik ongi ben geworden natuurlijk. Vooral doordat ik nu al na 24 dagen ongesteld ben en ik het dus echt nog niet verwacht had. Zo heb ik wel een hele wisselende cyclus en het doet me des te meer vermoeden dat de keer dat ik een lange vreemde cyclus had het gewoon wel raak was en gelijk ius misgegaan en dat de cyclus daarom langer duurde. Als ik die cyclus ook weglaat bij de gemiddelde heb ik een cyclys van plm 25 dagen en dan is vandaag nog niet zo heel gek. Vind het dus ook moeilijk om een nieuwe NOD vast te stellen. Mijn gevoel zegt dat ik uit moet gaan van 25 dagen, maar door die rare cyclus is het gemiddelde zo'n 28 a 29 dagen. Wat zouden jullie doen? Op zich vind ik het nu ook nog niet heeeeeel erg, want het is wel een stuk makkelijker deze maand. Niet dat ik het erg vind als ik bepaalde dingen niet mag eten of dat ik geen wijntje mag. Laat ik er natuurlijk graag voor, maar als ik met kerst geen wijn zou drinken zouden er toch bij enkele familieleden wel lichtjes gaan branden en we zouden het juist nog eventje geheim willen houden. Das in de maand januari/februari etc een stuk gemakkelijker. Positief blijven dus!!! Maar goed, hoop natuurlijk wel dat het dan een van de volgende rondes raak is. Claudia, wat een drama zeg dat verwijderen. Vooral dat je nu weer moet wachten en dan nog niet weet of het gaat lukken. Konden ze dat niet gelijk proberen? Ben je erg teleurgesteld? Nyn, spannend voor jou dus!!! Ik hoop dat jouw rode duivels wegblijven!!! Blue Eyes, jij dus druk aan de studie. Hoeveel uur werk je eigenlijk per week? Wanneer gaan jullie het ook alweer vertellen? Konijn, kom maar op met je HCG!!! Dus jullie hebben de kerstkaart al klaar. Alleen nog even wachten tot jullie kunnen versturen! En het hartje dus thuis gehoord, das wel erg leuk he. Hoest met de rest?
Jammer Ammikaatje! Nynke: spannend hoor! wanneer is je NOD? Zie dat over 9 dagen Sterre jarig is, is dat jullie vlindertje? HIer alles goed! Konijn: heerlijk he om het hartje e horen!! hoor het nu ook sinds 3 december! kon wel huilen toen ik het hoorde Gisteren bij de vk ook gehoord! Vanavond de termijn echo, ook wel weer spannend!! morgen op mijn werk vertellen! ook spannend haha, omdat ik pas net werk op die groep. Vooral omdat mijn collega die 22 wk zwanger is geen goed nieuws had op de 20 wk echo, zal jullie de details besparen maar kindje zal zwaar gehandicapt zijn Gelukkig had ik het haar al verteld voor ze de echo kreeg.
@Zonnebeertje, spannend vanavond. Jemig wat een heftig nieuws voor je collega,pfff. Weet iedereen al dat jullie zwanger zijn? @Claudia, jemig meid, wat een drama zeg. Balen dat je nu weer een maand moet wachten. Hopelijk is het daarna gewoon heel snel raak. Kan een spiraal zijn werk op deze manier wel doen? Hoop dat ze hem de volgende keer snel te pakken hebben! @Konijn, ja ik heb die banner natuurlijk een beetje van je gepikt, maar vind hem erg leuk, haha!! @Nynke, spannend!! Ga duimen dat het raak is. En ja hoor, bij een derde lijkt het allemaal nog wel spannender, vooral omdat je nog meer lijkt te beseffen hoe bijzonder het is als alles goed gaat. @Blue Eyes, hebben jullie je mond nog kunnen houden? Ik ga zo een rondje lopen met vriendinnen, daarna lekker naar bed. Heb vandaag de kerstkaarten met foto besteld en ook het huis helemaal in kerstsfeer gebracht. Kan maar weer klaar zijn!
@Lique: ik vond idd alle drie mijn zwangerschappen spannend. Wat ik alleen wel merkte dat ik na de geboorte van de eerste alles nog volgens de boekje deed en bij de derde deed ik maar gewoon wat. @Zonnebeertje: alles goed bij de vk? Sterre is mijn oudste dochter. Geen vlindertje dus. NOD is zaterdag. Wat een verhaal over je kindje van je collega. Is toch wel mijn grootste nachtmerrie hoor. @Amikaatje: ik zou een cyclus aanhouden van 25 dagen. Als dat het gemiddelde is op 1 uitzondering na, dan is 25 dagen het meest logisch. Fijne avond allemaal.
@ op en top zwanger voelen:ik vond en vind eigenlijk dat het heel onwerkelijk is. Zeker die eerste dagen wilde ik het van de daken schreeuwen, maar das niet handig ivm werk en het is nog zo pril enz. Door het aan de telefoon aan HA en VK te zeggen werd het realistisch en na bezoek Moeders voor Moeders helemaal. Denk dat het na dit weekend een moment is van: nu is het écht. Na het delen van belangrijke familie. Verder is het voor mij nu al zo van: oeh euh ja... hmm ja die creme kan ik niet meer gebruiken, want zit hormonen in en euhm, mag ik dat nu eten of toch niet? en buikspieren trainen in sportschool,mag dat eigenlijk wel? En sinds deze week kan ik er niet meer omheen: ik bouw al extra spek op LOL van de ene kant natuurlijk super! Van de andere kant wordt het steeds moeilijker voor me houden dat ik zwanger ben. Kan ik nu wel gaan sporten in strakke outfit of toch nog niet :S Al met al is het wel een te gek gevoel dat er een klein wurmpie in mijn buik groeit. hihi, raar hoor @ vergunningen: hoop dat het snel voor jullie rond is. Een Bed & Breakfast moet het worden toch? Wil je aankomende zomer al open? @ Opleiding: wanneer het algemeen bekend is dat ik zwanger ben en niemand er meer omheen kan... dan zal ik hier meer over vertellen. Ben bang dat iemand mij herkend Verder is het idd lastig focussen op opleiding. Ik moet echt uitschakelen dat ik zwanger ben en mijzelf ertoe zetten. Het idee zwanger zijn begint te landen en dat maakt dat focussen makkelijker gaat Maar die nieuwigheid van zwanger zijn... prikkelt welom het internet af te struinen naar info enz. hihihihi @ Nynke; wil wel voor je testen hier bestellen en dan naar je opsturen als dat makkelijker is. Via Mat-care binnen 1 dag in huis en dan stuur ik het naar je door. Laat maar weten. @ Amikaatje; oeh vind dat wel heel helder van je nagedacht dat het met die lange cyclus wel eens raak geweest zijn kunnen zijn. Ik zou nu idd uitgaan van 25 dagen. En wat je zegt: met die feestdagen is het wel makkelijk dat je nog een wijntje oid kunt drinken Fijn dat je de zonnige kant kunt zien, ondanks de teleurstelling. Ik werk 24 uur per week. Naast een studie die een dag in de week is en de studiebelasting die erbij komt. Dit weekend (morgenavond en zaterdag) treffen wij onze families van beide kanten... en gaan het dan ook zeggen. Het zijn ouders en broers/zussen met aanhang. Die mogen daarna mooi hun mondje houden @ Lique; mond houden is ZOOO moeilijk, vooral wanneer goede vriendinnen bellen. Ik heb het 1 vriendin verteld, zij is ook zwanger hihi en verder laten we het nog even zo. Is makkelijker met andere baan zoeken... liefst switch ik nog snel even van baan We zullen zien. Ow super van de kerstsfeer. Ik denk dat ik hier zo nog even aan de slag ga En zaterdag kerstboom opzetten. Heb er zin in!!! @ Zonnebeer; hoe was jouw bezoek aan VK? En wat een situatie zeg in het huishouden van je collega. Poeh dat lijkt mij echt onwijs heftig!!!! Dat betekend een geheel ander toekomstperspectief. He meiden, allemaal een fijne dag gewenst!! Ik hoop dat de gladheid meevalt voor jullie Hier geloof ik wel. De zon komt al een beetje kijken
hier nog steeds geen ongi na eind oktober............ nu weet ik dat het na een spriaal even kan duren, maar ook dankzij mijn ziekte (hashimoto) kan mijn ongi weg blijven of zeer onregelmatig zijn... vorige week wel alle tekens van ongi, buikpijn, diar##, eigenlijk alle symtonen die ik altijd had. maar helaas. ik wil zo graag (hihihi) nu we eindelijk de stap durven zetten en er ook meteen voor willen gaan, werkt mijn lichaam niet mee.
Goedemorgen lieve dames! Fijn zoveel berichtjes! Ik heb ze bijgelezen maar vermits het een erg druk dagje wordt vandaag op 't werk, kan ik nu niet antwoorden. Maar wens jullie allemaal een fijne dag toe! Liefs, Konijn
@ Denemark; he wat balen zeg!!! Hoop met je mee dat je ongi snel doorbreekt. Heb je al wel een keer een zwtest gedaan? Want volgens mij kun je ook zonder eerst ongesteld te zijn geweest zwanger raken na verwijderen mirena. Misschien bij jou ook wel weer anders.. Misschien HA vragen om raad? @ Konijn, succes met je drukke werkdag! Hier schijnt nu de zon volop!!! Zo heeeeeeeeerlijk!
@ Lique Of het spiraaltje op deze manier wel zijn werk kan doen? Goh niet eens echt over nagedacht. Denk het wel want tijdens het trachten te verwijderen ook een inwendige echo gemaakt om te checken waar het spiraaltje zat. Toen is ons niets opgevallen. Vanmiddag met mijn zoontje naar de huisarts heeft al 3 dagen koorts, eet weinig tot niks en drinkt ook dik te weinig. Is hangerig, huilerig en slaapt heel weinig. Ben benieuwd wat de huisarts daar van vindt.....
@bleu eyes we hebben al 4 testen gedaan, 2 verschillende merken beide zeiden niet zwanger. de vorige keer ben ik ook zwanger geraakt zonder zichtbare menstruatie, ik had in feb een miskraam gehad en na die tijd niet meer ong geweest, en 27 mei kregen we te horen dat we toch zwanger waren (gingen heen om te kijken wat er mis was) we oefenen ook elke week braaf hihihi. de huisarts.......... praat me er niet van, heb nog al wat mot met die man, volgens hem ben ik namelijk zwaar depresief en overspannen, moest zelf erachter komen wat ik wel heb, liefst ga ik dus niet naar de huisarts heb toch niks aan die man. maar kan wel de gyneacoloog bellen voor vragen
Hallo: Ja de echo was goed hoor gisteren Alleen hebben ze slechte apparatuur, kon bijna niks zien Maar toch een mooi spartelend kindje gezien! Nynkeh hihi, ik dacht het omdat er een vlinder in je banner staat. spannend zaterdag NOD! Denemark, wat lastig allemaal zeg!!! heb mijn werk ook verteld van ons 3e wondertje: reageerden heel leuk
wat super dat de echo goed was, balen dat apperatuur zo slecht was, heb je wel een fotootje mee gekregen?
@ Zonnebeer; wat heerlijk dat je echo hebt gehad en dat ie mooi aan het spartelen was. En super dat je collega's cool reageerden! @ Denemark; pff wat een gedoe dan zeg!! En geen vrienden met HA, tijd voor een andere? Waar baseert hij zijn conclusies op? Slaap lekker meiden!
@Zonnebeertje wat heerlijk een goede echo!! Wel een paar mooie foto's??? Hadden ze wel een derde verwacht op je werk? @Denemarkw, jemig wat balen meid, hopelijk komt het snel op gang of heb je een positieve test in handen! @Claudia, was zei de huisarts? @Konijn, 11 weken alweer!!1 @Nynke, hoe voel je je? Zooooo, zou gisteren optijd naar bed. Maar mijn vriendin belde (van de Voice) en die had ik natuurlijk alweer even niet gesproken. Helemaal bijgepraat en wat is het kind toch heerlijk nuchter. Volgende week zit ik in het publiek met gratis kaarten!! Ideaal!! Nu maar weer eens aan het werk!!
Ow Lique wat vet dat je naar de Voice mag!!!! Hoe heet jou vriendin? Ik volg het programma nauwlettend, zo'n goede show! En wat kunnen ze zingen allemaal zeg... poeh he!
@BlueEyes, Kim de Boer. We schelen 2 jaar en kennen elkaar vanaf de geboorte. We zijn naast elkaar opgegroeid (buurmeisjes).