Konijn: de gewone Otrivin mag je wel, alleen niet langer dan 4/5 dagen. Ja, we zijn helemaal blij met onze dochter op komst! hebben nog geen naam, zijn zoveel leuke, hihi. Ik wist ook zeeeeker dat het een meisje zou worden, had ook al roze geshopt! Had ik bij mijn dochter ook, alleen wisten we het toen niet. Denemarkw; kan me voorstellen dat het toch een beetje steekt als je dat hoort, jij wil ook zo graag! Ik heb donderdag een echo gehad van mijn galblaas, die zit dus helemaal vol met steentjes Nu weer terug naar de ha, om te bespreken hoe nu verder te gaan. Baal er heeel erg van dat er zoooo veel zit, is nu dus gewoon wachten op de volgende aanval. Ze heeft ook nog even naar de baby gekeken, vond ze leuk, ze deed niet veel echo's bij zwangeren, baby deed het nog steeds goed
@Zonnebeertje, oh jemig wat balen van je galblaas. Leuk dat ze even ging kijken bij de baby!! Jemig wat een sterke voorgevoelens heb jij, ik denk hier ook een meid, maar durf er echt geen geld op te zetten hoor, haha!! Zo we zitten hier alweer even voor de tv, kids waren zeer vroeg door een nare hoest. Dus ik heb de keuken al gesopt, moet natuurlijk goed verdelen nu ik last van mijn bekken heb. Dus nu weer even rust, als het straks licht is, ga ik de auto even doen van binnen denk ik.
He Amikaatje en jullie allemaal, de afgelopen week was nogal heftig en daarom even niet van mij laten horen. Dinsdag een week terug heb ik op het werk verteld van mijn zwangerschap. Werd deels laconiek en deels positief gereageerd door leidinggevenden. Daarna was ik vrij. Afgelopen maandag was ik weer voor het eerst op het werk. Komt de oudste baas mijn lokaal binnenlopen op KDV en toen kreeg ik de wind van voren. Dat ik niet functioneer en dat zelfs de eenvoudigste taken niet voor elkaar krijg. Ik geef aan dat ik mijzelf hierin niet herken. Er moet een gesprek komen, ik stem hiermee in. Ze voegt eraan toe dat ik mijn zwangerschap ook niet goed uitkomt aangezien ik iemand anders moest gaan vervangen. Dit is overigens nooit gezegd in soll.procedure. Ze hebben mijn 48 uur laten wachten op gesprek. Ik heb woensdag een kortdurend gesprek gehad waarin ik de wind van voren kreeg en allemaal verwijten naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Ik zei tegen haar op gegeven moment: wat ben je van plan met mij? Haar antwoord: We gaan natuurlijk niet verder met elkaar. Ontslagen dus!!! :x In mijn proeftijd met een reden waarin ik mijzelf niet herken en directe collega's ook niet. De werkelijke reden is mijn zwangerschap. Nou daar sta je dan Verder in eigen omgeving prive allemaal positieve reacties en iedereen is blij. Heel fijn!!!!! Nou meiden, ik ga snel ontbijten en dan zo naar oma... zij weet het nog niet en gaan we vanmiddag vertellen. Komende week zal ik weer eens goed bijlezen. Daaaaaag x
@BlueEyes, wat enorm vervelend zeg. Lijkt er meer op dat ze gewoon van je af willen nu je straks ook even weg bent. Beetje jammer hoor. Knuffel voor jou!!!
Dank je wel Lique, je hebt het helemaal goed. Ze moesten van mij af. Bleek af in quote op Facebook van ex-werkgever... :x
In de race voor een zwangerschap Naam - NOD - ronde - hoeveelste kindje Starry - NOD 17 Dec - 4e ronde - 2e kindje Nynke - NOD 8 jan - 2e ronde - 4e kindje Teigetje77 - NOD 13 jan - 2e ronde - 2e kindje Claudia - ... - ronde 0 - 2e kindje Zwanger!!!!!! Naam - uitrekendatum - hoeveelste kindje Lique80 - 13 juni 2011 - 3e kindje Konijn87 - 01 juli 2011 - 1e kindje Miffy77- 02 juli 2011 - 2e kindje Zonnebeertje - 04 juli 2011 - 3e kindje Blue Eyes - 6 augustus 2011 - 1e kindje Amikaatje - 14 september 2011 - 2e kindje Hoi meiden, heb het lijstje er weer eens erbij gepakt. Klopt het nog? Nieuwe meiden die hier veel schrijven... voeg jezelf toe Knippen en plakken is het makkelijkste. Fijne dag!
@Blue Eyes, dat meen je niet, kon je er iets over vinden op facebook, hoe slecht is dat. Moet je nu eigenlijk nog te werk of is het gelijk klaar. Heel goed dat je het lijstje weer even tevoorschijn hebt gehaald!
Nee, ik ben gelijk klaar met werken daar. Wel kreeg ik vandaag een brief met hierin de reden nog eens uitgelegd. Om gek van te worden, die redenen kloppen niet en herken ik niet. Sommige dingen heb ik wel besproken en krijg nu te horen dat dit niet juist is geweest... :x Echt heel raar! Maar goed, ik laat me er nu niet meer over los hier op internet. Je weet nooit wie het leest
Blue eyes, wat erg dat je nu geen werk meer hebt, herken er veel in, toen ik bij mijn werkgever aangaf dat ik zwanger was (helaas vlak voordat ik een vast contract zou krijgen) kreeg ik ook te horen dat ik geen nieuw contract meer kreeg. Dus daar sta je dan zwanger en vol hormonen, die dan net gaan opspelen op momenten dat je ze even niet nodig hebt. Van vrienden en familie kreeg ik te horen: Wat erg dat je geen werk meer hebt maar nu kun je dan wel 100% genieten van je zwangerschap!! Jee wat een dooddoener, ik had liever gewerkt tot mijn zwangerschapsverlof en daarna lekker weer aan het werk. Toen volop met zwangere buik aan het solliciteren (moest van het CWI). Nieuwe werkgevers zien je aankomen, die denken gelijk nog een paar maanden en dan moeten we weer iemand anders inwerken..... Ik hoop dat het bij jou meevalt en trek je niet te veel aan wat anderen er van denken, je hebt genoeg aan je eigen hormonen O ja ff wat anders gisteren ben ik soortement van ongesteld geworden heb alleen niet het idee dat het doorzet. Geen last van m'n buik of rug en niet echt denderend bloedverlies, een paar drupjes. Het lijkt mij niet onttrekkingsbloedverlies van verwijderen spiraal. Dat was veel meer en nu haast niets. Wat moet ik hier mee????
@ Claudia, onwijs bedankt voor je steunende woorden. Het is idd lief van omgeving om te zeggen dat de focus nu op zwangerschap kan liggen. Echter het UWV zal dat niet zo zien denk ik en zelf wil ik ook graag werken. We zullen zien wat het brengt de komende maanden. In elk geval flink minder inkomsten :S @ Je vraag... nu zijn het enkele drupjes zei je? Misschien innestelbloed? Geen idee hoor! En verder afwachten denk ik... lastig. Ik heb het zelf nooit gehad, vandaar... Succes!
In de race voor een zwangerschap Naam - NOD - ronde - hoeveelste kindje Starry - NOD 17 Dec - 4e ronde - 2e kindje Nynke - NOD 8 jan - 2e ronde - 4e kindje Teigetje77 - NOD 11 febr - 2e ronde - 2e kindje Claudia - ... - ronde 0 - 2e kindje Zwanger!!!!!! Naam - uitrekendatum - hoeveelste kindje Lique80 - 13 juni 2011 - 3e kindje Konijn87 - 01 juli 2011 - 1e kindje Miffy77- 02 juli 2011 - 2e kindje Zonnebeertje - 04 juli 2011 - 3e kindje Blue Eyes - 6 augustus 2011 - 1e kindje Amikaatje - 14 september 2011 - 2e kindje
@ Blue Eye, ik lees nog af en toe stiekum mee hoor, Jeetje wat vervelend dat je juist nu je baan kwijt bent. Dat had je vast niet verw8, wat een #*$!# streek. Toch opzoek naar een werkgever die het wel begrijpt, heel veel suc6!!! Ik zou vorige week zondag mijn eisprong moeten hebben gehad als ik uitga van de laatste 2 cyclussen na de mirena, ik denk alleen dat hij later is geweest, woensdag of zelfs vrijdag pas. Dus ik ga er vanuit dat ik zeker volgende week vrijdag pas ongesteld wordt of wel eerder als het niet gelukt is... Het klussen is doordeweeks altijd lastig voor ons dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het niet gelukt is deze maand. banner klopt waarschijnlijk ook niet maar ik laat hem wel even staan tot de ongesteldheid....
@ Blue Eyes: Meis, wat lees ik nu?? Wat een rotstreek! Maar als ze een stok zoeken om de hond te slaan, dan vinden ze er altijd wel één...! Je had het nog niet officiëel op je werk gemeld met formulier van dokter? Hier in Belgïe is het dan zo dat ze je niet meer kunnen ontslaan, maar dan is het natuurlijk ook niet altijd fijn om te blijven werken in die sfeer. Ik kan me voorstellen dat het wel even een flinke domper is, ook financieëel waarschijnlijk. Misschien kan het wel een opsteker zijn dat de redenen voor je ontslag absoluut niet kloppen en er met jou als werknemer dus absoluut niets mis is. Hopelijk kan je dat toch even een hart onder de riem steken! Misschien kun je via een interimbureau ergens een interim doen voor een aantal maanden, terwijl je solliciteerd? Ik heb bij mijn sollicitatie duidelijk aangegeven dat we niet van plan waren lang te wachten met familieplanning en mijn baas had er alle geluk alle begrip voor. Het heeft helemaal niet meegespeeld in de aanwerving en nu ik zwanger ben, is ze ook heel begripvol. Ik wens je van harte ook zo'n werkgever toe!! Een dikke bemoedigende knuffel!
Lief Konijn, dank je wel voor je bemoedigende woorden! Vandaag heb ik écht een baaldag. Morgen ga ik met moeders op pad om de boel te laten zakken. En dan maar eens langs uitzendbureau's e.d. We zullen zien wat de tijd zal brengen. Komt vast wel weer goed!
Hey meiden, Ik kom even met jullie meelezen. Aankomende donderdag ga ik mijn spiraal laten verwijderen. Heb er erg veel last van. En een 2e is wenselijk We gaan er nog niet serieus voor. Maar vast een beetje onthormonen kan geen kwaad
Veel moed, meis! Het komt heus wel weer goed, maar het is natuurlijk helemaal geen fijne periode! Geniet morgen maar eerst lekker van een dagje uit en verwen jezelf maar! Probeer zeker om je zelfvertrouwen niet te laten ondermijnen, al is dat natuurlijk eenvoudiger gezegd dan gedaan. Veel liefs! @ Mupkuh: Welkom hier! Veel succes met ont-spiraal-en Leuk dat jullie binnenkort voor een tweede zouden gaan! Hier zweegt heel wat HCG rond, dus wie weet word heel snel gebeten @ teigetje77: Goed dat je er heel realistisch rekening mee houdt dat het deze maand niet gelukt kan zijn, dan kan het alleen maar meevallen als het wel zo is! @ claudia1976: Moeilijk hoor, die drupjes. Ben je na het verwijderen van de mirena eigenlijk al ongesteld geworden? Wel of geen buikpijn hoeft niet noodzakelijk iets te betekenen. Ik had erg veel menstruatiepijn en wat (oud) bloedverlies, en ik bleek zwanger te zijn.
@Blue eyes en Konijn, Ongesteldheid zet wel door, dacht ff van niet maar ja hoor!! Daar zijn ze dan ook echt, vlak nadat ik het berichtje had ingetypt begon het echt te komen. Druk maken over niets. Hoe moet ik het nu allemaal berekenen (NOD e.d.) vanaf nu of vanaf dat het spiraaltje werd verwijderd met onttrekkingsbloed???? Heb het daarvoor nooit berekend is nooit nodig geweest. Wie kan me helpen.