@ Claudia, Je NOD moet je berekenen vanaf de 1e dag van je ongesteldheid. Je NOD is dan de 1e dag dat je eigenlijk weer ongesteld moet worden.
Ja dat snap ik, maar moet ik de lengte qua dagen bepalen aan de hand van de dag dat ik onttrekkingsbloed had van verwijderen spiraal tot en met de dag dat ik weer voor het eerst ongesteld werd?? Want dan heb ik maar een cyclus van 21 dagen?
Je moet vanaf de 1e dag menstruatie tellen tot de 2x dat je menstruatie hebt en dan ook weer de 1e dag aanhouden. Je kan het dus eigenlijk pas bepalen als je 2x ongesteld bent geweest. 21 dagen is wat kort maar het zou wel kunnen.
Haha, we zouden beter een standaard lijstje maken met 'hoelang duurde het voor je zwanger was' @ Mupkuh: De meiden die nu zwanger zijn, waren bijna allemaal in de eerste of tweede ronde zwanger (klopt toch hé meiden?). Het kan dus heel erg snel gaan. Na mijn eerste ongi was ik ook meteen zwanger. Hopelijk gaat het bij jou ook zo vlot! @ claudia1976: Ik zou die eerste periode tot aan je ongi (na het verwijderen van je mirena) nog niet meetellen. Je lichaam was dan immers nog wat van slag en moest weer op gang komen. De eerste dag dat je ongi doorzet (gisteren dus?) is nu de eerste dag van je nieuwe cyclus. Rond ongeveer de 14de dag hebben de meeste vrouwen hun eisprong. En rond de 28ste dag volgt dan weer de ongi (maar dit is enkel bij een perfecte cyclus van 28 dagen en die heeft bijna niemand). Ik zou voor je NOD nu 28 dagen bij gisteren tellen.
In de race voor een zwangerschap Naam - NOD - ronde - hoeveelste kindje Starry - NOD 17 Dec - 4e ronde - 2e kindje Nynke - NOD 8 jan - 2e ronde - 4e kindje Teigetje77 - NOD 11 febr - 2e ronde - 2e kindje Claudia - NOD 27 febr - ronde 0 - 2e kindje Zwanger!!!!!! Naam - uitrekendatum - hoeveelste kindje Lique80 - 13 juni 2011 - 3e kindje Konijn87 - 01 juli 2011 - 1e kindje Miffy77- 02 juli 2011 - 2e kindje Zonnebeertje - 04 juli 2011 - 3e kindje Blue Eyes - 6 augustus 2011 - 1e kindje Amikaatje - 14 september 2011 - 2e kindje Lijstje bijgewerkt met mijn NOD!!!
meiden ik heb besloten dat wij het toch maar bij 1 gaan houden. ik ga dit jaar een zwaar traject in kwa fysio, wat lichamelijk als geestelijk (beperkingen handicaps accepteren etc) erg zwaar gaat worden. en ik merk zoals vandaag ook, moe, veel pijn en dan een peuter van 2 die drifbuien heeft (gerust een uur lang schreeuwen en doen) dat ik dat gewoon niet trek. ik ben niet te genieten op dit moment. en aangezien 1 me al zo veel energie en moeite kost. heb ik besloten dat we het zo laten . misschien als alle ellende , stres en voorbij is, en ik me weer meer de oude voel, dat we dan alsnog voor een 2de gaan, maar op dit moment vind ik het niet eerlijk voor het toekomstige kindje (en ook niet voor mijn dochter) wie weet gaan we er in 2012 voor, ik hoop het, van binnen kriebelt het heel erg en ik gun mijn dochter een broertje of zusje. maar niet zoals ik me nu voel............ voor de zwangere geniet voor je het weet zijn de 9mdn voorbij, lekker shoppen en genieten. voor de gene die druk aan het oefenen zijn, ik zal voor jullie blijven duimen voor nu tot zien, ik ga zoveel mogelijk van mijn puberende peuter genieten en pijnlijden bij de fysio en geestelijk alles een plaatsje geven en tot rust komen
@Denemark, jemig wat een sterk besluit. Ik vind het heel knap van je. Heel goed dat je eerst voor jezelf kiest en inderdaad je weet nooit wat de toekomst zal brengen. Heel veel sterkte de komende tijd, dikke knuffel voor jou!!
Wow wat een dapper besluit!! Je zult het wel niet van de een op andere dag besloten hebben. Goed dat je nu eerst voor jezelf kiest en je eigen weg naar acceptatie zoals je zelf zegt en de confrontatie met je lijf. Dapper en krachtig! Ik wens je energie toe en kracht voor het komende jaar om deze strijd aan te gaan. Van binnen zit je kracht, boor deze aan je zult zien dat je heel ver gaat komen! Geniet van je dochter, zoveel als je nu lukt op dit moment en wie weet komt je wens voor een tweede in de toekomst wel uit. Dag meid, het gaat je goed!
Lieve Denemarkw, ik sluit me helemaal aan bij Blue Eyes en Lique. Je hebt al een heel moeilijke weg afgelegd en die zal de komende maanden ook niet eenvoudig zijn. Een keuze als deze maken, lijkt me dan ook helemaal niet eenvoudig maar getuigen van heel veel moed en kracht. Het is heel erg knap dat je jezelf eerlijk in de ogen durft kijken en ook je beperktheden in energie durft onderkennen, al moet dat helemaal niet eenvoudig zijn. Geniet maar volop van je gezinnetje nu en ik wens je heel veel moed en kracht om alles een plaatsje te geven. Jaren geleden heb ik moeten accepteren dat ik een progressieve en zeldzame spierziekte heb (die ondertussen volledig onder controle is), het was een heel moeilijke en barre tijd, maar er is wel echt licht dat steeds verderop de weg blijft schijnen. Ik wens je toe dat je steeds vertrouwen kunt blijven hebben in de toekomst! Een dikke knuffel! Konijn
@Denemarkw: wat een moeilijk maar moedig besluit hebben jullie genomen. Succes met de fysio en ik hoop het heel mijn hart dat jullie wens voor een tweede in 2012 wel in vervulling kan gaan. @Blue Eyes: wat een vreslijke *&^^ streek van je werk. Ik hoop dat je snel wat anders kan vinden. Gaat met de zwangerschap alles goed? @Lique: bedankt voor je pb berichtje. En het plaatsen van mijn berichtje al even geleden. Hoe gaat het met je rug en bekken? Lastig om je rust te pakken met twee kinderen om je heen denk ik? @Zonnebeertje: wat gaaf zeg een meisje. Gefeliciteerd. Gaat verder alles goed? @Konijn: ben je weer helemaal opgeknapt? @Amikaatje: ik wete niet of ik het al gezegt had: maar gefeliciteerd. Hoe voel je je verder?? @Starry: kan je nog steeds achter jullie beslissing staan?? @Claudia: jij ook nu echt in de race voor een zwangerschap. Ik zou uitgaan van 28 dagen. Was je anders altijd redelijk regelmatig ongi? Veel plezier met klussen. @Tijgertje: spannende dagen voor jou. Hopelijk mag ook jij snel op roze. @Mupkuh: welkom hier. Ik heb even een paar moeilijke weken gehad. begon ineens vreslijk te twijfelen over een vierde kindje. Zo erg dat ik zelfs dacht van: doe maar weer een spiraal. Vandaar ook mijn afstand van het forum. De rust is weer wedergekeerd hier en we hebben besloten om gewoon te zien waar het schip strand. Mocht er een 4e kindje zich aandienen is dat super natuurlijk. Maar mochten we in Oktober nog niet zwanger zijn dan stoppen we er mee en is dat ook goed. Klinkt als een luze positie en dat is het ook wel een beetje. Maar het hefet wel veel rust gegeven. Verder doet mijn cyclus heel erg raar. Ik zou eigenlijk as zaterdag ongi moeten worden maar ben vorige week vrijdag al begonnen met spotten. Vooral wat bruin en af en toe een veeg rood. Soms dagen niets en dan weer wel. Maar doorzetten doet het ook niet. We zullen wel zien wat er zaterdag gaat gebeuren.
@Nynke, Voor de pil en spiraal was ik wel regelmatig, maar dan ook een korte cyclus van 25 dagen. Ben benieuwd of ik dat weer ga halen. Is natuurlijk wel een hele tijd terug!!! Gelukkig dat de rust weer is wedergekeerd en inderdaad misschien worden jullie gezegend met een vierde kindje, misschien niet maar dat is natuurlijk afwachten
@Nynke, wat leuk dat je weer terugbent!! Met bekken is het een beetje zeuren, maar met fysio, oefeningen enz. is het goed uit te houden hoor! zo dames, ik ga me klaarmaken voor fysio!
Hé Nynke, fijn je hier weer te zien!! Ik ben heel blij dat je opnieuw wat rust gevonden hebt, welke beslissing je ook genomen had. Doe het maar lekker rustig aan! Ik weet niet of het bekkeninstabiliteit is, maar ik heb erg veel last van mijn rechterheup. Ik merk de pijn vooral bij het voorover bukken, schoenen aantrekken, op één been staan (om sokken aan te trekken), trappen opstappen, ... Het is een heel scherpe pijn in mijn lage onderrug/bil die uitstraalt. Ook gewoon stappen doet pijn. Klinkt dit als BI, of zou het toch nog iets anders kunnen zijn? Over 1,5 week hebben we een afspraak bij de gyn, dan kan ik het eens vragen.
@ Denemarkw, heel veel succes de komende tijd. Een verstandige keuze. Ikzelf heb hetzelfde moeten overwegen. Het moment komt vanzelf wanneer je er misschien klaar voor bent.
@Konijn, helaas klinkt het wel een beetje zo. Is het al gelijk bij het opstaan. Bij mij komt het naarmate de dag vordert, maar dat kan bij iedereen verschillen. Je kan het altijd navragen bij de gyn, maar die kan er niet veel mee. Mocht het aanhouden, zou ik een fysio proberen te zoeken. Ik heb er eentje hier, die heel veel zwangeren helpt, misschien is er bij jou ook eentje in de buurt!
@Konijn, hoe is het nu?? Hoe is het met jullie?? Hier lekker weekend, oja misschien kunnen jullie ons helpen http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen/255438-naam-sam-djim.html
@ Lique, hier gaat het wel goed! Weet je of het een jongetje of een meisje word? Ik zou gaan voor ook een korte naam max 5 letters. Past er denk ik het leukste bij. Heb last van en stormvloed. Nu al Had ik echt niet verwacht zo snel al ongi.
@Mupkeh, ja niet te lang inderdaad!! Alles is welkom en nee, we weten niet wat het wordt! Stormvloed, haha!!
Oke dan zal ik eens proberen mee te denken. Zag op het andere topic dat er al een hoop leuke namen bij stonden. Ja een stormvloed! Niet normaal zeg. Is dat normaal nadat die springstok eruit is?
@Mupkeh, ik had ook het idee dat het nog nooit zo erg was geweest, haha!! (2 jaar opsparen) Maar was voorals de eerste dagen hoor!