Goedemorgen meiden, hoe is jullie weekend geweest? Ik las al iets over stormvloed... de eerste ongi na mirena?! Ja dat is echt een ramp! LOL hihihi En veel BI klachten he! Hier is het momenteel weer rustig. Ik ga woensdag sporten om bepaalde spiergroepen te trainen om zo het bekken te ondersteunen. En ik had ineens blauwe plekken in de knieholtes... :S was na het douchen. En heel grote plekken ook zo'n 15x15 cm... Misschien straks even HA bellen voor advies wat het kan zijn.. Zit zelf te denken in richting spataders. We zullen zien. Fijne dag allemaal!
@ Blue Eyes, Ik had ook al heel vroeg last van BI klachten. Droeg met 14 weken al een bekkenband. Mij is toen geadviseerd om te gaan zwemmen. Zo kun je je spieren trainen zonder ze te belasten en ben je lekker gewichtsloos. Mijn stormvloed is gelukkig al was minder. Zie het maar als grote schoonmaak.
@Mupkeh, inderdaad!! @BlueEyes, heel goed beter voorkomen dan genezen, hoop dat het beperkt blijft bij je! wij gaan even rusten!
Denemarkw: wat een moeilijk besluit hebben jullie genomen! ik wens je alle goeds voor de toekomst! Ik voel me verder wel redelijk, heb veel harde buiken, dat is heel lastig, ben ook 50% minder gaan werken! Werken kost mij oko veel energie, doe thuis ook niet zoveel (schaam schaam) hoe gaat het hier? Konijn: weet jij al wat het wordt?
@ Zonnebeertje: Goh, wel vervelend zoveel harde buiken! Ik vroeg me gisteren ook plots af of ik harde buiken had. Als ik 's avonds in de zetel lag begon het kindje lekker te schoppen en draaien. Ik leg mijn hand steeds op mijn buik omdat ik de schopjes ook al aan de buitenkant voel. Maar plots voelde ik een soort druk in mijn onderbuik, tegen mijn hand aan. Mijn baarmoeder voelde stevig aan, maar ik weet niet zeker hoe ze normaal voelt. Ik vraag me nu af of het ons kindje zou geweest zijn dat zich tegen mijn hand nestelde of gewoon op één of andere manier druk zette op mijn baarmoeder, of het een harde buik was. Kan het eigenlijk kwaad, harde buiken? Groot gelijk trouwens dat je het thuis lekker rustig aan doet! @ lique80: hoe gaat het bij jou? @ Mupkuh: Je weet nu in ieder geval zeker dat alles mooi schoon is! Alle geluk dat het toch snel minder geworden is! Goed idee trouwens, dat zwemmen! @ Blue Eyes: Moedig, zo sporten! Weet je ondertussen al iets meer van de blauwe plekken? Had je ze tegelijk in beide knieholtes? @ Bekkeninstabiliteit: Na een rustig weekendje is het ondertussen iets beter. Ik heb ooit bij een tweedehandswinkel een bekkenband gekocht (voor 1!). Die draag ik nu sinds gisteren en dat helpt echt wel. Ik wil hem niet te veel dragen om mijn spieren niet te verzwakken, maar tot de afspraak met de gyn kan het wel wat verlichting van de pijn geven. Ik heb ook voor het eerst gezwollen voeten opgemerkt, leve de zwangerschapskwaaltjes!
@Konijn, harde buiken kunnen niet heel veel kwaad, maar het moet niet te gek worden. Moet eerlijk zeggen dat ik nu af en toe denk dat ik een harde buik heb. WEet het niet zeker, maar heb dat de vorige keren nooit gehad. Hier gaat het wel, zolang ik mijn rust neem. Moet echt kiezen wat ik wil en ga doen op een dag, maar het is niet anders. We zijn al over de helft Ik had ook de bekkenband gekocht inderdaad, fysio raadde het gelijk af. Zo min mogelijk dragen (heel ander advies dan 3 jaar gelee), maar zo onzie je inderdaad je spieren, maar je moet juist die eromheen trainen! Maar dat zal ze je vast wel vertellen. @Zonnebeertje jemig meid, das niet mis. Succes, want je moet nog even! Thuis kan ik nu ook niet veel, maar dat maak ik volgend jaar wel weer goed hoor, lekker boeiend Wat een heerlijk weerje niet dames!!
Hoi meiden hier weer ongesteld geworden helaas, ik had het wel al verw8, mijn eisprong is later geweest dan ik d8,nu wel keurig een cyclus van 28 dagen ipv 26 en 25, al zijn die kortere wel handiger want dan heb je meer kansen..... We gaan weer door naar de volgende ronde, nu ronde 3 in dus dat valt nog mee. Vol goed moed hoor. Gisteren is ons nieuwe bed binnengekomen, dus nu niet meer de kans om er doordoor heen te zakken Ik zal het lijstje zo ook weer aanpassen. Bij jullie gaat het allemaal goed zo te lezen behalve de BI, ik heb er mijn vorige zwangerschap gelukkig geen last van gehad. Veel suc6 allemaal!! Groetjes Teigetje
In de race voor een zwangerschap Naam - NOD - ronde - hoeveelste kindje Nynke - NOD 8 jan - 2e ronde - 4e kindje Claudia - NOD 27 febr - ronde 0 - 2e kindje Teigetje77 - NOD 9 maart - 3e ronde - 2e kindje Zwanger!!!!!! Naam - uitrekendatum - hoeveelste kindje Lique80 - 13 juni 2011 - 3e kindje Konijn87 - 01 juli 2011 - 1e kindje Miffy77- 02 juli 2011 - 2e kindje Zonnebeertje - 04 juli 2011 - 3e kindje Blue Eyes - 6 augustus 2011 - 1e kindje Amikaatje - 14 september 2011 - 2e kindje
@ Teigetje, het nieuwe bed brengt jullie vast gelukt Hier is de ongi over, dus we kunnen aan de klus. Vind het wel spannend!
@TEigertje, hopelijk veel succes in dit nieuwe bed. Iig iets relaxter klussen zonder doorzakgevaar, haha!! @Blue Eyes, hoest met je knieholtes?? Vanmiddag mag ik weer naar de VK!!
Hi meiden, Teigetje, succes met klussen in het nieuwe bed! Jammer dat je ongi bent geworden, maar hopelijk deze rond wel raak!!! Mupkuh, welkom nog hier. Jouw bloeding dus over en nu aan de klus! Heb het even niet meer helder, maar dit is je 2e kindje toch? Heeft het bij je eerste lang geduurd voor je zwanger was? Ik bij eerste ronde 1, nu ronde 4 (daarvoor wel 2 rondes veilig gedaan) Lique, hoe was het bij de vk? Jij dus wel goed je rust nemen? Nou ja als je dat zelf weet en dingen gewoon moet plannen is dat te overzien toch. Kun je overdag nog slapen of hebben je kids niet altijd zin om te slapen? Blue Eyes, hoe gaat het nu qua werk? Ben je daar gelijk gestopt of nog wel aan het werk? En ben je al druk aan het solliciteren? Hoe voel je je verder? Al aan het shoppen voor de baby? Konijn, ik heb zelf gelukkig geen ervaring met BI, maar wet wel dat hoe eerder je je klachten serieus neemt en er mee naar een fysio gaat des te meer kans heb je dat je erger kunt voorkomen. Dus zou als ik jou was snel eens een afspraak maken! Baat het niet dan schaadt het niet. Al zenuwachtig voor de 20weken echo? Willen jullie het geslacht weten? Zonnebeertje, jij hebt het wel zwaar zo te horen. Fijn dat je minder bent gaan werken, dat heb je zo te horen echt nodig! En tja dat je in huis ook niet veel kan, dat si niet anders toch, doe je weinig aan. Sterkte ermee. Nynke, wat fijn om weer wat van je te horen!! En dus maar kijken wat de natuur voor jullie in petto heeft. Heeft je ongi al doorgezet? Claudia, jou eispromg als het goed is bijna! Druk aan de klus? Denemark, wat een moedig besluit. Ik wens jullie heel veel goeds, en wie weet wordt 2012 wel jullie jaar! Hier gaat alles zijn gangetje. Dinsdag de intake bij de verloskundige gehad en dat maakte alles wel weer wat echter moet ik zeggen. Was grotendeels al bekend, maar toch fijn. Nu aan het aftellen tot de echo dinsdag en als die goed is dan hoeven we het niet langer geheim te houden! Wel al op mijn werk verteld, want kwam zo uit, maar baas reageerde erg positief (ook al is het in een klein team erg lastig als ik er 4 maanden niet ben). Voel me de ene dag beter dan de ander. Ben niet misselijk ofzo maar heb veel last van verstopping en slaap niet heel goed, dus dat maakt dat ik niet heel fit ben. Vooral de dagen nadat ik gewekt heb (dus om de dag) heb ik weinig fut om iets te doen, maar het is voor een goed doel dus vind het niet zo heel erg. Tot later.
balen teigetje!! Konijn; idd rustig aan met je bekken, hoe meer je het nu belast, hoe meer je er sraks ook alst van hebt! je zou veel hebben aan de oefeningen in het boek van Cecile rost! ik ben daardoor pijnvrij! Ik moet morgen naar de chirurg... Ze willen toch gaan opereren!! mijn s.zusje werkt daar en heeft het aan de arts gevraagd, die zei dat het nog prima kon. Ik wil alleen heel duidelijk weten of er risico's zijn voor mijn meisje, anders doe ik het niet!! ik ben echt doodmoe en mijn s.moeder kwam nog, en maar zeuren over het huishouden, grrrrrrrrr We haden beter moeten nadenken voor we 3e namen.. Ze vind dat ik beter mijn best moet doen.. Moet ik toch zelf weten?
spiek toch elke keer even mee hihi Zonnebeertje volgende keer als je sm komt gewoon oordoppen in doenn hahahaha,, en anders een emmer geven met sop en doekjes en ga je gang maar hihihii. hier gaat het wel, er is een stukje rust, nog geen ongi maar dat is niet erg op dit moment heb me helemaal bij mijn besluit neergelegd. al blijft het kriebelen, helemaal als mijn uk bij een babystaat, en laatst had ze het over broertje en zusje (lang leve de tv) hopen dat het snel 2012 is en hier de rust is gekomen. kwa fysio gaat het wel beter, heb nu ook betere medicatie waardoor ik overdag minder pijn heb, het dragelijk is. maar ik lees hier toch even elke dag wat mee,(ben niet nieuwschierig ofzo hahaha)
@AMikaatje, wat fijn dat ze het goed opnamen op je werk, spannend dinsdag! Hier goed rusten inderdaad. Jongste slaapt boven en de oudste ligt meestal even naast me tv te kijken in de middag, zo kom ik wel aan mijn rust! @zonnebeertje jemig wat spannend zeg, pff.. Gaat het niet, die schoonmoeder van je, komt de komende jaren echt wel weer goed hoor. Bemoei je even lekker met je eigen zaken. Naast je zwangerschap ook nog andere klachten. Help liever, grrr. Ik kan heel slecht tegen zulke mensen. Mijn schoonmoeder moet het echt niet in haar hoofd halen daar commentaar op te leveren.. @Denemark, lekker meelezen hoor en leuk dat als je af en toe een berichtje achterlaat. Zo gisteren naar VK geweest, alles goed. bloeddruk 70-120. suiker 4,3. Baarmoeder goed gegroeid, toppie dus! 31 maart een groeiecho en met 30 weken prikken voor suiker. Dit alles vanwege een hoog BMI.
Zo, ook weer eens even tijd gevonden om lekker bij te lezen! @ lique80: Fijn dat alles zo goed in orde was! Dus je suiker is nu ook goed? Wat is de maximum toegestane waarde eigenlijk? @ denemarkw: Heel fijn af en toe iets van je te lezen! Ook al lassen jullie even een pauze in, je hoort helemaal bij ons kletsclubje hoor! (Als je dat zelf wilt natuurlijk). Heel fijn dat je zowel emotioneel als lichamelijk even wat rust gevonden hebt en de medicijnen ook goed aanslaan. Hopelijk kun je nu terug wat op adem komen! Haha, en na de "ik wil een broertje/zusje" fase komt vast nog wel een "ik wil een hondje" fase . @ Zonnebeertje: Bedankt voor de tip! Ik wist niet dat rusten nu ook voor minder pijn later zorgt! Goed dat er eventueel wel een mogelijkheid zou zijn om nu al te opereren (indien zonder risico's voor je dochtertje natuurlijk). Morgen heb je een eerste verkennend gesprek waarin een beslissing wordt genomen? Heel veel succes! Wat rot dat je s.moeder zich zo komt bemoeien. De opmerking dat je beter had moeten nadenken over een derde is wel érg bot! Net op zo'n moment kun je die opmerkingen wel missen als kiespijn. Een aanbod om even wat te helpen zou veel meer op zijn plaats zijn! Wat zegt je man ervan? @Amikaatje: Wauw, dinsdag je eerste echo, spannend! Dat maakt het helemaal echter als je dat kleine wezentje ziet bewegen! En dan mag de hele wereld het weten! Ook wel een opluchting dat je baas zo positief reageerde! En als ik je moed kan geven: die vermoeidheid wordt ook wel echt beter. Rond die periode kwam ik iedere dag om 17u30 thuis en kroop ik meteen in bed, waarop ik als een blok in slaap viel. Nu is de energie al grotendeels terug en kan ik er veel meer van genieten. Er is dus hoop! @ Blue Eyes: Nog nieuws over je blauwe plekken? @ Mupkuh: Heel veel plezier en succes met klussen deze ronde! @ teigetje77: Dat is wel een heel mooie manier om jullie nieuwe bed in te wijden . Veel succes in ronde 3 hoor! Wie weet brengt het nieuwe bed meteen een extra verrassing voor je mee!
@ Amikaatje, we gaan idd voor een 2e kindje. Bij de eerste heb ik 2 miskramen gehad. De 1e keer was ik zwanger in ronde 4, toen heeft er een paar maanden tussen gezeten. Toen weer een MK en meteen daarna zwanger van mijn dochtertje. In die zwangerschap heb ik ook bloed verloren. Dus vind het wel heel spannend Gister voor de 1e keer geklust, wel even vlug vlug. Want mijn dochtertje is helaas ziek. Hopelijk is ze snel beter.
@Mupkuh, bedankt voor de toelichting, ahhaha @Konijn, suiker was prima, geen idee hoe hoog het mag zijn. Maar moet die test sowieso doen ondanks deze testjes. En mocht ik het vergeten, heeeeeel veel plezier maandag. Ik zeg een jongen!! Fijn weekend dameS!! Dames polletje: Konijn krijgt een: Lique80 : Jongen
Haha, héél leuk idee Lique! Ben benieuwd wat jullie denken Op dit moment zijn er in de familie- en vriendengroep 40% mensen die denken dat het een meisje is, 44% een jongen en 16% heeft geen flauw idee (we hebben een kleine pol gemaakt als grapje voor hen). Mijn man is er helemaal zeker van dat het een jongen is, ik heb geen flauw idee maar neig stiekem wat naar een meisje (ook gewoon omdat we al zoveel leuke meisjesspullen van vrienden gekregen hebben en ik het stiekem wel heel fijn zou vinden als het een meisje is. Een jongen is natuurlijk éven welkom hoor! )