hier een trotse mama, sinds 2 dagen geen luier om!! alleen met slapen, ze plast op de wc en het potje!! alleen de poep ging vandaag mis, net te laat, maar daarna nog een grote plas op de wc gedaan!!!!!!!!! ben zo trots
@ Denemark, wat heerlijk om zo trots te kunnen zijn!!! @ Lique, LOL dat je mij met Zonnebeer door de war haalde LOL, gelukkig maar, want Zonnebeer zit veel dichter op je met uitrekendatum hihihi. Ik hoop dat de kleine voorbode van propje verliezen helpt. Liefs @ allen, slaap lekker
@ Denemark, wat super kan me voorstellen dat je helemaal trots bent. Wij zijn hier ook bezig met zindelijk maken. Plassen op het potje en wc gaat goed ze moet het alleen nog aangeven. Dat doet ze nu ook alleen vaak als het al gedaan is
denemark: wat goed zeg dat ze zindelijk is!! Onze zoon was zo goed als zindelijk, maar doet ineens weer alles in zijn broek zal vast de spanning wel zijn!! Mamakaatje; hebben jullie de speen weg gehaald, of wlde ze zelf niet meer? Hier verder alles nog hetzelfde! dus verwacht geen baby met de hitte! Lique; jij nog nieuws?
@denemark:wat knap dat je kindje zindelijk is. Hier zijn we nog bezig. Poepen doet ze altijd op de wc, nu het plassen nog . @zonnebeertje: we hebben de spenen weggegeven aan de baby's op mijn werk. Ze slaapt nu gelukkig weer 12 uurtjes achterelkaar.
@Zonnebeertje, de weeen beginnen te komen, maar totaal geen regelmaat... zomaar 1 per uur, dan weer 6 per uur.... @BlueEyes, ja laat jouw kleintje nog maar even zitten. @Denemarkw, heerlijk als ze zindelijk zijn!! Tuurlijk ben je supertrots!! @All, hebben jullie nog wel eens wat vernomen van konijn, ben benieuwd hoe het bij haar is. Hier in afwachting, zet het dooor... of morgenochtend pas..
wat goed mamakaatje!! onze zoon is nog steeds verslaafd aan zijn speen! Lique; dat schiet niet op dan! hoop snel op regelmaat! Ik moet morgen weer naar de vk, zal eens vragen of ze willen voelen of er al wat verweekt is! ben benieuwd!
@ Lique, aan de ananas!!! Moet wee opwekkend zijn, echter bij veel eten LOL. Ik hoop dat het doorzet voor je Denk aan je! xx @ Zonnebeer, succes morgen bij VK
@Lique: Hopelijk is er regelmaat gekomen en ben je nu aan het genieten van je beebje. (of misschien nog hard aan het werk voor je beebje). SUCCES!! @Zonnebeertje: Succes bij de VK vandaag! Fijne dag allemaal. Ik ga mijn dochter naar school brengen, het huishouden doen en vanmiddag werken. Ohja, ondertussen ook nog even genieten van het lekkere zonnetje.
@ Lique.... ben zo benieuwd naar hoe het met je is en of er al een kleintje op de wereld is gezet door jou!!! X
Lique; ik ben benieuwd hoe het met je gaat!! Hier alles (helaas) nog rustig, wel veel harde buiken. Bij de vk ook weer alles goed! beebje nog steeds 7,5 pond, dus niet gegroeid
Lique, ben benieuwd wanneer we van jou nieuws kunnen verwachten!!!! Hopelijk snel. En Zonnebeertje, hoop dat het bij jou niet ook al te lang meer gaat duren. Blue Eyes, bij jou gaat het nu ook lekker opschieten, voel je je nog goed? Aan alle nog niet zwangeren , hopelijk snel een positieve test voor jullie. Hier gaat het wel goed, maar heb zo'n last van het vocht in mijn handen, heb vannacht zelfs met skeelerbeschermers voor je polsen om geslapen in de hoop dat dat het tintelende gevoel beetje tegen zou gaan, maar helaas heeft misschien iets geholpen, maar niet veel. Iemand tips?
He Amikaatje, wat rot van dat vocht in je handen! Ik zou de VK even bellen voor tips. In elk geval blijven drinken en zout laten staan. Hier helpt dat erg goed tegen vocht in enkels. Verder handen omhoog leggen denk ik, brandnetel thee drinken (max 2 kopjes per dag) en aan de komkommers en bleekselderij...
@ Zonnebeer; alles nog rustig... dan wordt het verder de week afmaken of niet dan? Wel fijn dat kindje nog op hetzelfde gewicht zit!! Ik duim met je mee dat het einde van de week wordt, scheelt wel een paar graden met nu in elk geval! @ Lique, denk nog steeds aan je en check met regelmaat het internet! @ hoe is het met mij? Dutjes doen in de middag lukt steeds vaker, bedklossen e.d zijn net bezorgd, vocht houd ik beetje vast en is nog weg te werken met de tips die ik aan Amikaatje gaf. Kindje ligt prima. Slapen wordt wat minder diep, dat is jammer, maar niets aan te doen. Ik heb weer wat meer energie tot het dutje en daarna ook weer volop. Dat is wel errug fijn! @ Hoe om te gaan met hoefijzerkussen/voedingskussen... meiden... hoe kan ik het beste liggen met zo'n kussen ter ondersteuning bij het slapen?
@Lique: hopelijk is je beeb al ondertussen geboren en lig je nu heerlijk te genieten..... @Zonnebeertje: hopelijk komt de bevalling bij jou ook snel op gang, maar iig na deze warme dagen. Hier ff pauze aan het houden op mijn werk. Vanmorgen met de kindjes naar de bootjes gewandeld en in de jachthaven op een bankje een bakje fruit en drinken op. Was erg gezellig, wat heb ik toch een leuk beroep . Fijne dag verder en hopelijk vanavond babynieuws van Lique
Je kunt de ene kant onder je buik leggen (als je op je zij ligt) en de onderkant kun je onder je been leggen. Ik had hem dan aan de onderkant nog dubbel gevouwen, zodat mijn been iets hoger kwam te liggen. Op zich een erg fijn kussen, maar als je je vaak omdraait 's nachts iets minder fijn. Je sleept je dan een ongeluk met dat kussen!!
op zich mag beebje best komen nu, maar dan wel vanacht pas of morgen heeel vroeg, en anders idd na de warme dagen. Is echt niet te doen, hang een beetje suf op de bank, net even mijn ogen dichtgedaan terwijl dochterlief aan t spelenwa, maar echt slapen doe je dan ook niet. Blue eyes; hier helpt weinig voor vocht, ik lerg wel zoveelmogelijk mijn benen omhoog, heb er gelukkig nu pas last van. Met een kussen slapen vond ik maar irritant, ik draai denk ik veel, lig of op mijn rug, of op mijn zij.
@ Sophie; thanks voor de tips @ Zonnebeer; kan ik me helemaal voorstellen. Pff best warm Ik heb net ook nog dutje gedaan (van anderhalf uur HEERLIJK!) en nu wakker worden en dan koken. Wat vliegt de dag dan voorbij. Ik hoop echt dat de baby bij jou zich aandient op een koeler moment op de dag. Maar goed dat hebben we niet voor het kiezen. Ik straks ook niet in augustus LOL...
Super trots zijn wij op onze zoon Vince! Geboren 6.43 uur en dus op eigen kracht!!!Hij was wel wat zwaar maar is nu met 3 goede testen geslaagd om naar huis te gaan morgen, samen met mama!!! 53cm en 4340 gram Kan nu mijn foto's niet uploaden, dus dat moet even tot morgen wachten, helaas!! Bevalling toch nog zelf gestart, maar omdat ik pas na 12 uur contact opgenomen had met de VK, was ik officieel al medisch (precies 42 weken). Rond 1 uur kwam Wouter naar bed, ik had het even totaal gehad. Zere weeen om het kwartier en dacht echt, dit wordt niks..moet ik nu nog wachten tot ze om de 5 min komen...of is dit weer niks.... Ik dus in tranen, Wouter ging VK bellen. Die was gelukkig in het ziekenhuis een bevalling aan het doen! We mochten komen (nadat ik wel aangegeven had, niet naar huis gestuurd wenste te worden en daar anders we zou wachten op mijn inleiding). Prima, daar aangekomen om half 3, even meten, YES 3 cm onsluiting, zo blij dat het allemaal niet voor niks was... VK deed toch het eerste gedeelte van de bevalling omdat het laaiend druk was. Zij heeft voor mij ook de pijnstilling nog even geregeld (prikje voor de ergste pieken). Van 4 tot 5 daar lekker op gesufd en toen kwamen ze in alle hevigheid weer door. Om half 6 naar toilet en daar flinke plons vruchtwater en met hulp terug naar bed. Laatste stukjes wee wilde al persen, dus of ze even konden kijken. 6.10 uur 8 cm, niet persen maar beetje meegeven mocht. Rond half 7 kwam er eindelijk een Gyn binnen en die heeft het laatste stukje gedaan om 6.43 uur was Vince er! Mama nog even 2 kleine hechtinkjes. Helaas door drukte beetje lang moeten wachten op wegen, meten aankleden enz... Dus pas om 9.45 was duidelijk dat ik helemaal nog niet naar huis mocht.... Als ze dat nu even eerder hadden gedaan... maarja is niet anders. ik ga nu lekker slapen en genieten van de rust (hoop ik..)