Jeetje rustig hier... Zijn er meer mensen die tussen de eisprong en menstruatie last van zere (*)(*) kregen? Sinds gisteren heb ik er zo'n last van! Vraag me af of dat een symptoom is, of dat ik mezelf nou gewoon zwanger zit te praten... Denk namelijk ook steekjes in mn buik te voelen, en mn ontlasting is wat verandert (lekker smakelijk, haha sorry!) en ik heb wat pukkeltjes. Naja, afwachten maar...
Mamakaatje, wat erg dat je dit mee moest maken... Sterkte! Denemarkw, goed nieuws voor jou dus!! Succes!! Kayde, welkom!! Ik herken die zere (.)(.) wel! Ik heb het ook telkens gehad. In het begin vooral zere tepels, maar ook een tijdje alleen last van alles om de tepels heen. Wij hebben na een periode van wikken en wegen besloten dat ons gezin compleet is. Ik had er eerst wel even moeite mee, maar dat was dan meer van het idee nooit meer zwanger te zijn en zo'n ieniemienie wurmpje... We staan er natuurlijk wel volledig achter. Onze oudste zoon heeft PDD-NOS/ADHD/Tourette en dat brengt de nodige zorgen met zich mee, zeker nu er weer heel wat gaat veranderen in de zorg voor dit soort mensen. We hebben zo genoten van deze vakantie, zou er weer een kleintje komen, dan zitten we eerst weer aan huis gebonden en zouden we onze andere kinderen daar tekort mee doen. Die kleintjes blijven nu eenmaal leuk en lief, maar je moet op een gegeven moment ook verder, dat moment is voor ons nu gekomen. Ik zat natuurlijk al in een heel ander ritme, de jongste is 6,5! Ik vind het prima zo. In plaats van sparen voor een grotere auto, verhuizing en baby-uitzet, gaan we nu sparen voor vakanties in het buitenland. Op 9 augustus heb ik dan ook weer een Mirena laten plaatsen. Enige verschil was nu dat ik 150 euro moest betalen omdat hij niet meer vergoed wordt!! Maar goed, hij is het (hopelijk) waard. Ik kom vast af en toe nog wel eens spieken, maar ik wil iedereen die zwanger wil worden, zwanger is of bevallen is heel veel liefde en gezondheid toe wensen.
Sophie, wat een dapper besluit! Lijkt me niet gemakkelijk om te switchen wanneer je bezig bent met zwanger worden. Ik lees wel dat jullie er goed over nagedacht hebben. Een mooi weloverwogen besluit! Ik wens jullie alle goeds toe voor de toekomst! Liefs Blue Eyes
@Mupkey, heeee, leuk je weer eens hier te zien . Gaat alles goed? Hier gaat alles goed, Vince groeit als kool en is ook alweer naar het KDV. Ik moet officieel al aan het werk, maar heb nog even vakantie. Onze nieuwe samenstelling is alweer de gewoonste zaak van de wereld. Het echte genieten is aangebroken. Vince is nu alweer 62,5 cm en 6050 gram en slaapt van half 8 tot half 8 ongeveer, HEERLIJK!!! @Sophieloise, jeetje wat een verandering. Helemaal goed natuurlijk, kan me zo goed voostellen, maar de uiteindelijke beslissing is natuurlijk altijd lastig. Ik ben nu ook afscheid aan het nemen van het zwanger worden/zwanger zijn en zo'n klein hummeltje! Groot gelijk om lekker te gaan sparen voor vakanties enz. De leeftijd van je jongste geeft nu natuurlijk ook lekker veel vrijheid (daar kijk is soms stieken ook wel naar uit hoor). @blueeyes, hoe gaat het bij jullie? @Kayde, ik zou het echt niet weten, had niet zoveel lichamelijk. Dacht natuurlijk af en toe wel eens, zou dit zou dat. Maar was blij dat ik na een dag of 20 echt ongesteld werd (man wat deed dat zeer, leek wel een bevalling ). Ik hoop voor je dat je snel wat duidelijkheid krijgt... zo dames, ik heb weer een lekker dagje voor mezelf. Kids zijn allemaal al op het KDV. Duik denk ik eerst nog even lekker terug en dan het huis maar eens aanpakken. En nog wat administratieve rompslomp....
jeetje wat is vince gegroeid, wat gaat die tijd snel. ik heb vandaag een brief gehad dat ik 12 oktober naar de obesitaskliniek mag voor het eerste gesprek, weekje ervoor bloedprikken hele lijst zullen wel wat buisjes worden hihihihi. ik kijk er wel naar uit, want ik ben er nog niet aan toe om nu al afscheid te nemen van babytijdperk, daarvoor zijn mijn verlangens nog te groot, ik heb gezecht mocht anne 5 zijn en de kans op een 2de is nog steeds heel klein tot niet, dan wordt het tijd. een 3de zal hier nooit komen dan moeten we of verhuizen of drastisch gaan verbouwen(schuin dak waardoor de kamers klein en onhandig zijn)
de rooie duivels zijn gekomen. had vandaag en gisteren zon opruim en verbouwdrang (meubels vershuiven etc) en vanavond tijdens het koken zijn ze gekomen, en de dwang is gelijk ook weer weg hahaha
Hier even kort berichtje van mij. Ben nu 1 dag overtijd en heb ook niet het idee dat beeb al snel gaat komen. We wachten dus maar rustig af!
Och waar blijft die tijd! Wat gaat dat snel zeg!!! Ik ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient! Enig idee welke dag? Voorkeur? Is het bijna volle maan? En voel je je goed? Hier is het goed. Manlief gaat morgen weer werken en het normale leven pakken we weer op. Dat is wel fijn, hoewel ik ook nog wel weken zo met z'n drietjes thuis had kunnen zijn. Morgen een flinke wandeling maken met zoonlief. Heb er nu al zin in!
Hier een snel berichtje van mij Voor alle nieuwe gasten plus nieuwe mama's welkom en gefeliciteerd Voor de mensen die wat sterkte kunnen gebruiken wens ik dat toe Voor de rest hebben wij nu vakantie Heb 23 september mijn 12 weken echo hoop dat alles nog goed is na de echo van vorige keer mag niet mopperen ben niet ziek maar wel veel last van vermoeiheid
@madeleine, zoo spannend hoor, nog even geduld! @Amikaatje, oei ja bijna volle maan, of was dat vannacht?? Hier ook weinig bijzonders te melden, dus kom maar op met dat babynieuws!!
Ben ondertussen beetje bijgekomen van de schrik! Vanmiddag naar de ls geweest, bloeddruk goed. Mooi hartje, netjes ingedaald maar als ik het prettig vond mocht ik voor de zekerheid ng wel een ctg laten maken. Nou dacht dat is altijd een geruststelling. Verder afspraak voor volgende week gemaakt en mag vrijdag bellen om te vragen of ze me dan willen strippen. Wij dus naar ziekenhuis. Ctg zag er prima uit. Arts voelde nog even buik. Prima, netjes ingedaald maar ging nog even overleggen met gyn of deze nog echo wilde om vruchtwater te checken. Wilde gyn wel dus dat deed hij even. Zag genoeg vruchtwater, maar zag nog iets: een hoofdje bovenin dus baby ligt toch in stuit! En netjes met de billen ingedaald!!! Nu moeten we goed na gaan denken wat we willen: draaipoging, natuurlijke stuitbevalling of keizersnede. Hij raadde wel aan om eerst de draaipoging te doen. Gaan er nu maar even over nadenken.
Och toch Amikaatje!! Dat is idd schrikken! Die draaing is niet altijd succesvol en levert vaak veel pijn op bij de zwangere van het harde drukken. Spierpijn gevoel. Aangezien je al zo ver bent in je zwangerschap weet ik niet of ik hier voor zou gaan. Tsja en advies voor natuurlijke stuitbevalling of keizersnede... kan ik je niet geven. Dat is echt een gevoelskwestie denk ik. Meid ik denk aan je. Vertrouw op je gevoel en luister naar wat je kindje je te zeggen heeft
@Amikaatje, nu nog een draaipoging, kan dat nog wel? Wel heftig meid, wat een lastig verhaal, wat zou je het liefst willen?? @Kayde, dit is een supersnel topic (helaas niet voor iedereen, maar voor vele wel), maar dit is toch wel de snelste denk ik!! Gefeliciteerd!! (edit , ohh lees nu dat je in augustus echt ongi bent geweest, dacht even dat hij er net uit was, maar evengoeg super snel hoor)
ik dacht dat een draaipoging nu niet eens meer mocht, dat doen ze meestal tot 38 week dacht ik. ik heb het niet gedaan, je hebt ook kans dat ze gewoon weer terug draaien en vaak lukt het draaien niet eens. ik zou het niet doen ik zou dan eerder kiezen voor bevallen in stuitligging als hij goed ligt (lag anne wel) en anders voor een ks. maar draaien nee, zou het niet doen @kayda GEFELICITEERD!!!! ps vanavond VOLLE MAAN heb hem gezien heel mooi