Ik kijk ook erg tegen de komende weken op. Als ik het termijn van de miskraam maar voorbij ben, hoop ik dat de meeste angst ook weg is. Maar toch heb ik wel een goed gevoel bij deze zwangerschap. Als ik zelf uitreken, kom ik uit op 12 januari. De datum waarop we dit jaar erachter kwamen dat het hartje niet meer klopte. Beetje bijgelovig misschien, maar het is alsof het zo moet zijn.
Lijstje - NOD ing87- 30 jaar - 2e kindje- 5e ronde (2e ronde na MA) ? NOD 27 april Marinda83 - 32 jaar - 3e kindje - 4e ronde (ronde 2 na vmk) - NOD 28 april Kinderwens87 - 31 jaar - 3e kindje - 7e ronde (ronde 5 na MA)- NOD 20 mei Taylor1989 - 27 jaar - 2e kindje - 1e ronde na MK - NOD onbekend Iez - ... jaar - ... kindje - ... ronde Ierena - ... jaar - ..e kindje - ..e ronde - NOD Prisje - 27 jaar - 1e kindje - 1 ronde na MK - NOD onbekend YellowEyes - 21 jaar - 1e kindje - 1e ronde na MK - NOD onbekend Zwangeren/uitgerekend Niki2014 - 34 jaar - 2e kindje - 22-08-2018 Manana - ... jaar - ..e kindje - uitgerekende datum Miss M - 35 jaar - 5e kindje - 28-8-2018 Desse - 30 jaar - 1e kindje - 28-9-2018 Catlady90 - 27 jaar - 1e kindje - 1-10-2018 Lelietje85 - 32 jaar - 2e kindje - 5-10-2018 Stampertje 26 jaar-2e kindje- 6-11-2018 Vie87 - 30 jaar- 2e kindje- 8-11-2018 Juf1987 - 31 jaar- 2e kindje- 16-12-2018 IEZ- 37 jaar -2e kindje (v7)- 10-01-2019 Afspraken Desse: 8 februari 1e echo + intake Niki2014: 8 februari: extra controle gyn - 22 feb controle vk - 28 feb geslachtsbepaling Catlady90: 21 februari eerste echo Vie87- 26 maart intake vk Iez - 18 mei 1e echo
Nou eindelijk ben ik weer zwanger. Na de laatste miskraam mocht ik even 3 maanden niet zwanger worden omdat het zkh bij mij zou gaan onderzoeken waarom ik miskramen heb. Nadat ze bloed in april hebben genomen ben ik dus nu weer zwanger. De onderzoeken zijn daarom versneld. Dus het is even afwachten wat daaruit komt en hopen dat het nu wel goed gaat.
Lijstje - NOD Marinda83 - 32 jaar - 3e kindje - 4e ronde (ronde 2 na vmk) - NOD 28 april Kinderwens87 - 31 jaar - 3e kindje - 7e ronde (ronde 5 na MA)- NOD 20 mei Taylor1989 - 27 jaar - 2e kindje - 1e ronde na MK - NOD onbekend Iez - ... jaar - ... kindje - ... ronde Ierena - ... jaar - ..e kindje - ..e ronde - NOD Prisje - 27 jaar - 1e kindje - 1 ronde na MK - NOD onbekend YellowEyes - 21 jaar - 1e kindje - 1e ronde na MK - NOD onbekend Zwangeren/uitgerekend Niki2014 - 34 jaar - 2e kindje - 22-08-2018 Manana - ... jaar - ..e kindje - uitgerekende datum Miss M - 35 jaar - 5e kindje - 28-8-2018 Desse - 30 jaar - 1e kindje - 28-9-2018 Catlady90 - 27 jaar - 1e kindje - 1-10-2018 Lelietje85 - 32 jaar - 2e kindje - 5-10-2018 Stampertje 26 jaar-2e kindje- 6-11-2018 Vie87 - 30 jaar- 2e kindje- 8-11-2018 Juf1987 - 31 jaar- 2e kindje- 16-12-2018 IEZ- 37 jaar -2e kindje (v7)- 10-01-2019 Ing87 - 31 jaar - 2e kindje - 12-1-2019 Afspraken Desse: 8 februari 1e echo + intake Niki2014: 8 februari: extra controle gyn - 22 feb controle vk - 28 feb geslachtsbepaling Catlady90: 21 februari eerste echo Vie87- 26 maart intake vk Iez - 18 mei 1e echo
Wat is het hier stil! Hoe gaat het met jullie? @iez wat fijn, gefeliciteerd!!! Heb je al meer nieuws over de onderzoeken? Hier even een flinke klap gehad. Nav de 20-weken echo ben ik doorgestuurd voor een GUO Alles zag er perfect uit, maar bij het invoeren van de metingen, bleek haar hoofdje te klein. Percentiel 1 klein We proberen optimistisch te blijven en uit te gaan van een meetfout maar ik ben zo bang dat ik m’n meisje alsnog kwijt raak... Niet omdat we geen beperkt kindje zouden willen, maar als het (mijn nachtmerriescenario) microcefalie zou zijn, heb je vaak ook te maken met fysiek lijden: epilepsie, spasmes... afhankelijk van de gradatie... niet aan denken, de hersentjes zagen er namelijk wel perfect uit voor de termijn, dus dat is een goed teken.. Wordt dus erg spannend maandag...
Oh wat spannend Desse, hopelijk was het idd een meetfout en pakt alles maandag goed uit. Dank je wel. Ja, uit de onderzoeken kwam niets uit. Maw gewoon drie keer op rij pech gehad of iig een onverklaarbare reden voor de ma/mk,s. Ik heb gelukkig met 6wkn een kloppend hartje gezien, nu hopen dat alles tot het einde goed blijft gaan.
Ach jee wat een spanning zo. Ik ga onwijs hard voor je duimen dat jullie meisje gewoon een klein koppie heeft, en er verder niets ernstigs aan de hand is
@iez Wat lijkt me dat dubbel zeg. Ik kan me voorstellen dat je graag een reden had gehoord en het liefst iets waar makkelijk wat aan te doen is. Anderzijds in elk geval ook geen negatief nieuws. Hoe was dat voor jullie? Ik duim met je mee voor een gezonde plakbaby Dat is jullie zo gegund! En dankjewel @Kinderwens87 Dankjewel Pfff ik ben blij dat ik een hoop afleiding heb vandaag, elke keer als mijn gedachten naar morgen gaan, landen er een hoop bakstenen in m'n maag...
Sorry helemaal niet meer op jou gereageerd.. gelukkig kwam er niets uit, domme pech is ook vreselijk nu maar hopelijk bespaard het jullie een ellendig traject en ben je nu zwanger van een gezond kindje.
@Desse dat lijkt me echt zo vreselijk moeilijk. Hoe laat ben je morgen aan de beurt?? Hopelijk gaat de tijd snel en blijkt morgen dat alles gewoon in orde is
Het is inderdaad stil hier. Ik geloof dat ik de enige niet zwangere ben die af en toe nog probeert hier wat leven in te blazen. Had gehoopt iets meer steun te vinden hier maar helaas gebeurd dat nog niet echt.. ik overweeg dan ook deze groep te verlaten. Niet omwille van de zwangeren, ik hoop dat jullie allemaal een prachtig gezond kindje mogen krijgen. Jullie zijn gelukkig al een stap verder, terwijl ik nog uit alle macht hoop dat er überhaupt nog een zwangerschap mag komen.. sorry zelfmedelijden ten top, maar even hoe het is nu..
Ik weet ook echt niet wat ik ga doen als het niet goed is, ik durf er niet over na te denken want dan word ik gek... Ik voel haar de hele tijd schoppen en dan moet ik er niet aan denken dat we voor een moeilijke keuze komen te staan. En ook al op zo'n korte termijn want ik ben morgen al 22.3… Nog niet over nadenken... Ik moet om 14:45, dus best nog even doorbijten morgen... @Kinderwens87 Ik kan me dat zo goed voorstellen, je ziet de een na de ander zwanger worden en doorverhuizen naar de bevallingslijst... Maar volgens mij is iedereen ook wel bovengemiddeld snel weer zwanger geworden, dat maakt het niet minder vervelend voor jou maar hou ook in je hoofd dat dat niets met jouw eigen vruchtbaarheid te maken heeft he! Elke keer als ik het topic open, hoop ik te lezen dat je weer zwanger bent... Ik vind het wel hoopgevend om te zien dat volgens mij bijna iedereen die weer zwanger is geworden, nog steeds zwanger is. Alhoewel ik op dit moment zooo bang ben dat ik straks alsnog m'n kindje kwijtraak...
@Desse : ja je omschrijft het precies goed. Aan de ene kant had ik gehoopt dat er iets uit kwam waar je iets aan kon doen. En ja aan de andere kant ook wel fijn dat er niets aan de hand is. Al is het wel lastig dat er geen verklaring is en je overgeleverd ben aan pech of geen pech. Verder weet ik uit eigen ervaring hoe zenuwslopend en beangstigend en uitputtend het is om te wachten tot je goed of slecht nieuws hebt. En uiteraard moet je hoop houden Desse! Zonder hoop is deze moeilijke tijd niet vol te houden. Ik hoop dat jou de pijn als gevolg van slecht nieuws wordt bespaard en dat alles gewoon goed is. Sterkte met aftellen en zoek idd veel afleiding. Moet je morgen werken of ben je vrij vooraf? Dank je wel @Kinderwens87 . Ik snap wel dat over steun, het is hoopgevend dat anderen zwanger zijn geraakt na hun mk/ma’s maar jr wilt natuurlijk ook en liefst ook een lotgenoot. Ik zelf mocht na mijn laatste mk eerst 3 maanden niet zwanger raken. In die periode las ik mee en was ik niet zo actief, omdat ik verplicht onhold moest terwijl anderen ook inmiddels zwanger waren en in een andere fase. Ik heb me hier pas weer gemeld toen ik na 4,5 maand na de mk zwanger was. Dus ik snap wel je overweging. Ik hoop van harte dat jr de zwangere fase tegemoet gaat. En wellicht kun je ook de zwanger worden clubs aftellen tot NOD gebruiken voor meer support?
Hee lieve meiden, We kwamen binnen bij de GUO en de echoscopiste zei al direct: nu ik jullie zo voor me zie, maak ik me nog minder zorgen, dat smalle hoofd heeft ze duidelijk van haar vader! Wederom gekeken en alles gemeten. Hersentjes, hersenvaten en bloeddoorstroom helemaal goed. Ook is de omtrek niet klein!!! Ok, wel onder het gemiddelde maar binnen de standaarddeviatie. Het is vooral een smal hoofd en dat heeft mijn vriend ook. Ze zei ook dat als ze 100 mannen naast elkaar zou zetten, mijn vriend best het smalste hoofd kan hebben. Kortom alles in orde. Ze ging nog even overleggen met de gyn en toen kwam ze wel terug met 4 dingen en nav wat daar het antwoord op is wordt beslist of ik medisch ben of niet, ging puur over het voor zover mogelijk uitsluiten van andere oorzaken: - of we de NIPT hadden laten doen (ja) - of ik in Zika gebied ben geweest (nee) - laten prikken op CMV en Toxoplasmose (gedaan, krijg 6 juni uitslag) - we mogen als we willen kiezen voor een vruchtwaterpunctie. Ze zei dat heel voorzichtig en ze liet wel doorschemeren dat ze het niet zou aanraden in ons geval. We mochten hier over nadenken maar ik had er van te voren al over gedacht en heb direct nee gezegd. Ze liet wel merken dat ze het met die keuze eens was We zijn zoooo opgelucht! Nu 6 juni even afwachten. Als het cmv of toxo is dan zouden we ook afwijkingen in de hersenen moeten zien toch? Ik ben echt niet zo bezorgd, het is duidelijk waar de vorm van het hoofd vandaan komt en de omtrek valt nog binnen de standaarddeviatie, dus jaaaaaa, zo opgelucht! Gemiddelde van alle metingen was trouwens 22.2 dus maar 1 dagje verschil
Oh gelukkig desse, dat klinkt goed zo!! In blijf nog even duimen voor je, maar klinkt alsof het gewoon goed zit
@Kinderwens87 die waren goed! Geen cmv of toxoplasmose! Mag gewoon bij de VK blijven ik krijg alleen nog een GUO met 30 weken om nog eens extra naar de groei van het hoofdje en de hersenen te kijken. Ondanks dat alles toch binnen de curves valt en er goed uit ziet... ze doen maar, voor ons een keer extra spieken