Dank je, merk nog niet veel van de Cytotec... Heb ook maar drie tabletten moeten inbrengen en lees overal dat 4 gebruikelijk is. Misschien nog een beetje vroeg om al resultaat te verwachten, heb ze nu bijna 4 uur geleden ingenomen.
Dames nu 6 dagen na mn curretage verlies ik geen rood of bruin bloed meer..wel vandaag opeens veel doorzichtig vocht.is dit normaal?En hebben jullie ook nog lang naweeen gehad.vandaag ook een paar keer pijn gehad.zeg maar alsof im een dikke wee had
@eerstebeeb: ik zit nu op 13 dagen na curettage. Ik heb een week bruinverlies gehad maar geen bloed. Zaterdag nog een duidelijk positieve zwtest gehad, sinds 2 dagen rekbaar slijm en vandaag een knaller van een ovulatietest! Het kan dus wel degelijk! Het hoeft niet altijd ellenlang te duren blijkbaar. Wat betreft cytotec. Ik heb 2 pillen gekregen in het ziekenhuis net voor de curettage. Blijkbaar moest ik eerst vloeien voor ze eraan beginnen. Na anderhalf uur kon ik het niet meer houden van de pijn en hebben ze mij een infuus gegeven. Ik schreeuwde het uit! Zo'n pijn had ik nog nooit gevoeld! Ik hoop dat ik dit nooit meer moet meemaken. Ik vraag me nu wel af hoe ik in godsnaam een bevalling zal overleven als ik de krampen van cytotec al niet kan verdragen.
@ Kari, bah wat naar meid! Ik wens je veel succes! En ik hoop dat het goed aanslaat zodat je niet alsnog een curettage moet... @ Lieke, ook al zo'n vreselijk naar verhaal. Ik zit echt met kippenvel te lezen. Denk je eindelijk geluk te hebben, krijg je dit. Ik wil je heel veel sterkte wensen!! @ birds.. jeetje wat heftig!! Ik zal zo je reactie lezen want ik zie dat je net hebt gereageerd!
Kari...mijn god meid toch! Heel veel sterkte! Hebben jullie er zelf voor gekozen om zo snel al de pillen te pakken? Snap heel goed dat je het nu ook zsm uit je wil en verder wil maar denk ook aan jezelf he! Geef jezelf de tijd om dit (weer) te verwerken! Wat is wijsheid he...voor de 8 weken of erna. Zou het super vinden om al een hartje te zien maar die onzekerheid dat het daarna ook nog mis kan gaan is ook niet fijn. Mja als je de echo pas met 10 weken hebt is die onzekerheid er ook...dus ja zou t niet weten! Met mn vriend gaat t gelukkig weer goed, alleen wat hoofdpijn! Daphne...je weet wat je nu te wachten staat he!!! Pak die kaarsjes, slagroom etc etc en k wil je de hele avond niet meer zien hier
Fijn dat het met je vriend weer goed gaat!! Wat een schrik zeg! Pff.. Gelukkig is het goed afgelopen!! Ik wilde in eerste instantie ook geen vroege echo meer, maar nu blijkt dat het bij mij juist erg belangrijk is ivm met rhesus negatief moet ik wel een vroege mocht ik weer zwanger raken. Pff. Het liefst de eerste 3 maanden geen echo, maar goed dat maakt de onzekerheid inderdaad niet minder. Wat een dilemma's krijg je zo ineens.
Hier terug van vakantie ik weet niet of er nog dames van het begin meelezen. Bij mij is het in de vakantie losgekomen. Tot nu toe lijkt het erg op een gewone menstruatie met minder bloedverlies. Ik heb vrijdag een afspraak in het ziekenhuis maar morgen eerst maar eens informeren of dat wel zin heeft. Ik heb niet alles teruggelezen maar hoop dat het met de dames die voor de curetage gekozen hebben alweer wat beter gaat.
Daphne super dat je een knalovu test had hoor,maar zijn die niet altijd positief als je nog hcg in je lichaam hebt??sorry hoor....maar als het echt kan..dan toppie!!dat heeft de burger weer moed.dan ga ik ze ook aanschaffen
@kari; onwijs veel sterkte gewenst!! Blijf het bizar vinden bij hoeveel het deze maand fout is gegaan.. @daphne; een ovu-test reageert ook positief op de aanwezigheid van HCG..wil je niet ontmoedigen @hier; zat eind van de middag ineens weer bij de HA. Was en bleef duizelig, zag sterretjes voor mijn ogen, oorsuizen, tintelingen in mijn vingers en hoofdpijn!! Dit bleef aanhouden. Blijk nu bloedarmoede te hebben en moet nu 3xdgs ijzertabletten slikken ipv de al 1xdgs. Dan denk je langzaamaan vooruit te gaan maar niks is minder waar. Waarschijnlijk toch iets teveel bloed verloren de afgelopen weken na de curettage.
Bedankt DeesDees, jij ook sterkte gewenst en dat je je maar snel weer een beetje beter mag voelen. Inderdaad is het bij vele deze maand fout gegaan, had jullie topic al gezien maar angstvallig gemeden maar heb zojuist, als lotgenoot, toch een beetje rondgekeken...viel mij ook op.
Gadver deesdees.heb ook heel erg bloedarmoede gehad en moest ook drie slikken.kon mn eigen naam niet eens meer uitspreken.luchtgebrek en geen energie meer.de volgende hel begon daarna.behoorlijk obstipatie door die pillen gekregen.toen begon ik vanachter nog eens te bloeden.dus hou het in de gaten met eten.anders moet je een laxeermiddel vragen hoor.maar hoop dat jij er minder last van gaat krijgen
Zit nu trouwens voor dat programma op rtl 4.dat gezin met al die kinderen.ongelovelijk.daar gaat het kinderen krijgen met aardig minder problemen zo te zien
@kari; dankjewel! Jij ook veel sterkte! @eerstebeeb; ik heb en had al weinig energie, zo begon de zwangerschap al helaas. Last van duizelingen en zelfs flauw gevallen. Mag hopen dat ik juist wat vastere ontlasting krijg, ik heb nu eigenlijk altijd erg dunne ontlasting en heb er dan geen controle over...dit ivm een kringspier die niet meer voldoende functioneert na mijn 1e bevalling We zullen het zien, tot nu toe gaat het met 1x dgs die ferrofumaraat soms goed en soms ook niet..
Ohje druk hier... Helaas? Welkom lieke en Kari! Sterkte meiden! Zat met tranen in m'n ogen bij jouw verhaal lieke. Wat een lijdensweg.. En dan nu... Dit.. Pfff.. Birds wat veel pech zeg!!! Ik ga voor je duimen dat jullie snel geluk krijgen! Ik zou juist graag een echo willen met 7 weken. Ik ben al super onzeker of alles goed gaat en nu met dit gebeuren helemaal. Wil een kloppend hartje zien.. En snel.. Niet in de onzekerheid zitten. Zou het denk niet trekken tot 9/10 weken te wachten. Maar dit komt misschien omdat ik juist geen kloppend hartje heb gehad. Pff moet echt testen aanschaffen. Zit ontzettend in onzekerheid want vloei nog iets bruin en soms doorzichtig.. Dusja wat is het nu.. Seks durf ik nog steeds niet. Terwijl ik er wel voor in de stemming ben nu. Heel raar gezegd.. Denk nu wel zo dat ik het pas kan verwerken totdat ik weer zwanger ben.. Klinkt dat erg? Pfff Ik hou me laatste dagen goed staande. Veel afleiding van m'n dochter en ga er zoveel mogelijk uit.. Het zwaarste vind ik de nachten omdat m'n vriend s nachts werkt en ik dan alleen ben.. Enja s nachts ga je vaak nadenken.. Afvragen waaraan je dit hebt verdiend. Maar dit verdiend niemand. Het enigste wat nog een vreselijke herinnering aan de curretage is is mijn blauwe plek op m'n hand. Infuus prikken gaat altijd moeizaam, en krijg van alle prikken een blauwe plek. Maar het is nu al meer dan een week geleden... En sommige mensen vragen erna die ik het juist niet wil vertellen.. Pfff krijg nu weer tranen in m'n ogen.. Ik hoop dat er snel weer zwangere meiden hier zullen zijn! Dat onze MA wel zorgt voor een vrije weg voor een volgende zwangerschap! Dat onze kleine vlindertjes zorgen voor een gezonde uk in onze buik! Liefsxxx Sharon
@sharon01; goed gezegd! Dat er maar snel weer zwangeren zullen zijn! Ergens had ik gisteren ook de behoefte aan intimiteit maar we hebben het niet gedaan. Zit echt in een spagaat qua gevoelens nu, ergens voel ik toch weer de drang om zwanger te zijn en anderzijds wil ik ook even wachten en mijn cyclus afwachten. Als mijn cyclus zich gewoon weer oppakt dan ben ik alweer bijna aan het ovuleren, kans is groot dat we vlot weer zwanger zullen zijn. Maar hebben toch besloten het niet te doen gisteren. Die blauwe plek heb ik ook een dikke week gehad, korstje van het aanprikken zit er nu nog..
Inderdaad, ik hoop natuurlijk dat hij niet op het hcg reageert. Maar ik heb ook cervixslijm, eipijn en bmm die open staat, dus ik hoop het... Vanmiddag nog een testje doen. Bij m'n zwangerschap had ik voor de fun een ovutest gedaan, die knalde inderdaad, maar slechts op 6 weken.
@Sharon en Deesdees.zo herkenbaar.die drangnaar intimiteit.maar stiekum denk ik dat het bij mij meer die drang is naar het opnieuw zwanger willen worden.heb zelfs veel ruzie met mijn man op het moment.komt omdat ik nog steeds kwaad ben.en hij heeft het al achter zich gelaten.heeft ie ook nog schilders ingehuurd om het huis te schilderen.Heb ik 2 weken lang kerels voor mn ramen staan.en uitgerekent nu kan ik daar dus echt niet tegen met mn jankbuien.grrrrrrr. En ja..wil toch intimiteit.maar eigenlijk gewoon omdat ik weet dat ik dit pas weer achter me kan laten zodra ik ooit weer zwanger ben.en dan niet 12 weken zwanger,maar wil eerst wel20 weken zwanger zijn.en juist dat gaatnog wel even duren
Hey meiden... Hier ook die drang naar intimiteit. Dik 24 uur geen bloeding gehad dus dacht bijna yessss en toen ineens verloor ik weer aardig wat. Zo stom... Eerstebeeb, wat klote zeg meis... Dikke digi knuffff
Goedemorgen dames...gister weer na heeel wat weekjes weer seks gehad. Heerlijk!! Het was zo fijn, niks hoefde, niks was gepland...lekker spontaan omdat je zin hebt in elkaar. In het begin beetje bang en beetje pijn maar denk dat dar door de angst komt. Toen die eerste angst weg was heb k ook helemaal geen pijn gehad. Voor de rest geen bloed of wat dan ook. Eerstebeeb; probeer het eerst een plekje te geven voordat je intiem word met je man...seks moet niet gaan om het alleen zwanger worden. Zeker niet na een miskraam. Geniet eerst weer van elkaar. Probeer het dus eerst een plekje te geven en ga met je man om tafel om te praten en niet te ruziën. Geef aan dat je zoveel verdriet hebt en hij ziet t niet. Hoe gaan we dit oplossen, wat is een mooi afscheid/gedachte om het een plekje te geven. Laat ook eerst je lichaam herstellen...dan voel je je ook een stuk beter. K was zo blij met.mn witte test en dat mn borsten niet meer pijn deden en geen bloed en pijn meer enz. Vanad dan weet je dat het hcg verminderd/weg is en dan pas kun je verder. Geef dit babytje een plaatsje en duw m niet weg, heb je nog over de tattoo gedacht? Dit alles is mijn mening, k denk er op dit moment zo over, wil niemand kwetsen of iets dergelijks al het verkeerd over komt. Eerstebeeb, n hele dikke knuffel!!